|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#31 | |
|
Citat:
/Spalato |
||
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Citat:
Att välja att vara en nolla är nog mest något för dom riktigt pålästa. Mvh Uffe Senast redigerad av Grant den 2016-05-18 klockan 17:04. |
||
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Citat:
Den grad av övervärde per inlämnad rad som krävs för att man ens ska vara i närheten att gå plus i längden är i praktiken omöjlig att uppnå om man spelar med 61-74% "faktiskt" spelavdrag ( vilket man gör om 2-fels- och kanske t o m 1-felspotten går vidare som jackpot ). Undantaget är om omgången man bedömer är en jackpot-omgång. Det finns dessutom massor av omgångar där spelfördelningen är sådan att det 35%iga spelavdraget räcker för att man ska stå över. Exempel på detta är när spel%en ligger nära den verkliga vinstchansen för majoriteten av hästarna i omgången.
|
|
|
|
#34 | |
|
Citat:
Senast redigerad av spalato den 2016-05-18 klockan 17:41. |
||
|
|
|
|
|
#35 |
|
Visst är Gävle en spetsbana, dock långt ifrån så extrem som Jägersro-
Det har varit vanligare med låg eller medelhög utdelning än hög på Gävle. I de senaste tio V75-omgångarna har 30 har 70 V75-favoriter (43%) vunnit, vilket är över genomsnittet. 61 av 70 vinnare (87%) har funnits bland de fyra mest spelade. Genomsnittet på V75 är 75%. I 34 av de 70 senaste V75-loppen (49%) har vinnaren suttit i ledningen tidigt. Det är över genomsnittet på V75. Att säga att Gävle är en spetsbana är inte fel |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Spetsstrider:
Avd 1: SEEDORF, är snabb från start, dock ingen blixt första metrarna. Snabbast till ledningen är förmodligen M.T INSIDER som ”alltid” frontar med öppet spår. Risk att SEEDORF blir instängd men om han spetsar är chansen stor att han vinner, han har vunnit alla 5 ggr han kommit till ledning. Avd 2: SUGAR DADDY har haft liknande läge 6 ggr alltid spetsat. Har 5 av sina 6 segrar från spets. Även CIGOR COYOTE är startsnabb men spår för långt ut för att kunna utmana. Avd 3: DRAGON TOOMA och ONLY ONE WINNER samt STAR ADVISOR JOLI är alla mycket snabba från start. I kraft av innerspåret tror jag att DRAGON TOOMA håller upp då den visat otrolig explosivitet. Star advisor joli har vunnit 15 av de 18 gånger han gått i ledning, blir dock svårt att nå dit direkt. gissar att OOW eller SAJ får sen överta. Avd 4: HÖSTBOSTIG och SKUMMIS är de snabbaste fr start Bägge har gått i ledning 6 ggr vunnit 3. Avd 5: Här tror jag att spetsstriden står mellan CLAUDIUS ZAZ och M.T.KING OF CASH fördel för den först nämnde. Men detta lopp är svåranalyserat. CEASAR SISU är väldigt snabb i volt, oklart hur snabb den är med bil. Avd 6: Även detta lopp är svåranalyserat när det gäller spetsstriden, gissar att INDIANA SUND håller upp ledningen även ADRIANS GIRL kan öppna och har vunnit 3 ggr av de 4 hon gått i ledning. Avd 7: Svår tolkat, bäst spetsstatistik har MAGIC TONIGHT som vunnit 6 av de 8 ggr han gått i ledning. NIMBUS C.D, har segrat 10 av de 14 han gått i spets. Nästan alla kan öppna otroligt fort och därmed blir spåren väldigt avgörande. Tror ändå att MAGIC tar sig förbi NIMBUS i starten. Obs all statistik gäller på svenska banor, utländska starter ej medräknade Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5) Senast redigerad av Spojs den 2016-05-19 klockan 10:46. |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Min rysare denna omgång blir Benji Dana (trots att kusken är usel). Jag hoppas på bra tempo med resa invändigt och lucka till slut. Tycker den ska vara streckad mer än nuvarande 1%. Är inte, kapacitetmässigt, speciellt sämre än övriga (var före Wollafur 13% senast).
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
biddybye (+5) |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#40 |
|
Sören och en felfri Queerfish som tar över ledningen från M.T Insider. Sen är loppet slut
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Alla omgångar utan JP är värda att stå över. Spela till så låg återbetalning är vansinne.
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
bara spika Veijo, fin forma idag på Åby eller?
|
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Citat:
"Jag tror det blir öppet huvudlag, vanlig vagn och skor som vanligt." Jag tänker som di Leva sjunger just nu...
|
||
|
|
|
|
|
#44 |
silver 3 Premier Kronos
Gabriella Laestander, tränaren, säger i Guiden om Premier Kronos: "Han gjorde ett bra lopp senast och gick fortast till slut. Han tar det ganska lugnt mellan starterna men han är pigg och glad och ska få ett lättare jobb under veckan. Han är allround och klarar alla distanser och han kan öppna bra om man trycker av honom, men taktiken får John fundera på. Det blir inga ändringar och vi åker ner på lördag morgon."
|
|
|
|
|
|
|
|