Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-05-21, 12:34   #121

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 789
Standard

Spitcam Jubb vann med 5 längder på just gävle 6 mars. Kanske en liten kantboll?

https://www.atg.se/spel/2016-03-06/v...opp10/resultat
whalz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 12:38   #122

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3164
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Det ska jävligt mycket till för att vinna från dödens i det här sällskapet. Volstead må vara en blivande kanon men jag är tveksam.
Exakt min mening.

Blev hånad i annan tråd för att vara enfaldig nog att tro på att Magic tar sig förbi sida vid sida...

Förstås inget jag tar gift på men Björn säger nåt liknande i Björnkollen angående Nimbus första 100 meter. Därmed en favorit jag ratar.

Ser inte riktigt att någon går i dödens o själv vinner loppet, isåfall söker man nog bland Magic (om han inte laddas), Västerbo Highflyer eller möjligtvis Cool Keeper.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 12:38   #123

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 23
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Problemet med att räkna på Örjan och MT i detta lopp är ju att den redan har en elitloppsplats. Hade väl annars varit givet att det körts offensivt idag. Nu är det väl risk att ett lite snällare lopp är mer optimalt inför två hårda lopp nästa helg om den går till final då.
Behöver väl bara köra till en gång under loppet & det är på upploppet efter att Melander & Ludde kört klart mot Nimbus.
Björnland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 12:42   #124

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Du är en av dem som bryr sig om andras system, Grant. För många av oss andra kvittar det fullständigt hur folk lämnar in.
Strecklistan å ATG.se baseras på hur alla lämnar in och den refererar
alla till. Sen att det regerar en kärringmentaitet å Sharps är ju en helt
annan fråga. Efterhandare är lättare att få in. Teoretiska spel är billigast.

Mvh Uffe

Senast redigerad av Grant den 2016-05-21 klockan 13:09.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 12:53   #125

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61702
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Strecklista å ATG.se baseras på hur alla lämnar in och den refererar
alla till. Sen att det regerar en kärringmentaitet å Sharps är ju en helt
annan fråga. Efterhandare är lättare att få in. Teoretiska spel är billigast.

Mvh Uffe
Trodde inte det fanns några strecklistor längre. Var hittar jag dom ? Jag hittar bara listor över hur insatserna är fördelade i resp lopp på V75 på atg.se
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 12:55   #126

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Exakt min mening.

Blev hånad i annan tråd för att vara enfaldig nog att tro på att Magic tar sig förbi sida vid sida...

Förstås inget jag tar gift på men Björn säger nåt liknande i Björnkollen angående Nimbus första 100 meter. Därmed en favorit jag ratar.

Ser inte riktigt att någon går i dödens o själv vinner loppet, isåfall söker man nog bland Magic (om han inte laddas), Västerbo Highflyer eller möjligtvis Cool Keeper.
Om du anser att jag hånat dig iom det jag skrev så ber jag om ursäkt då det aldrig var min avsikt.

Det mesta talar väl för Nimbus i ledning med Magic i rygg och Volstead i dödens. Personligen tror jag att det står mellan dessa 2 och är Nimbus bra i ordning vinner han detta.
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 12:56   #127

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 2371
Standard

Citat:
Trodde inte det fanns några strecklistor längre. Var hittar jag dom ? Jag hittar bara listor över hur insatserna är fördelade i resp lopp på V75 på atg.se
hehe
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 13:01   #128

Standard

7 Ceasar Sisu var mycket bra senast i årsdebuten då han endast hade mest styrketränat inför det. Han bör gå framåt med det loppet i sig. Han blev sjuk ifjol i ett par omgångar och fick behandlas med penicillin så han har inte varit skadad under uppehållet. Det gick så lång tid innan han blev frisk att vi tog besultet att vänta till våren med att starta. Med tanke på hur fin han var i åsdebuten så har Ceasar Sisu en spännande säsong framför sig då han är anmäld till alla fyraåringslopp senare. Enda ändringen är att han troligen går med helstängt huvudlag nu istället för öppet. Only One Winner och Ceasar Sisu är mina två bästa vinstchanser.
Gammal 2016-05-21, 13:03   #129

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1347
Standard

att ens spekulera att någon tar sig förbi Nimbus Cd är lönlöst, sen är frågan om han pallar för om det skulle bli hårt tryck under loppet
rickyfashion är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 13:07   #130

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Var hittar du dom listorna?

Borta på Tobaken/Ombudet sätter gubbarna streck på sina kuponger.
Dom strecken tror jag Atg använder till något.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 13:08   #131

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 5136
Standard

Nu förstår jag inte vilka andra slumpmässiga saker du tolkar in i resonemanget:
Jag uppfattade det som att du inte hittade några andra hästar med startnummer 7 att spika i V5-omgången. Jag ville därför rikta ditt sökljus mot ett intressant och plausibelt alternativ. Jag uppmärksammade först därefter procenten på hästen och förstod att du troligen avspisat denna då den ej låg i topp på procentlistan och därmed var ett alldeles för vågat spelobjekt. Övriga saker du frågar eller resonerar om har du läst in i sammanhanget själv.

PS. När jag skrev "öppna programmet..." så skulle du inte ta det bokstavligen. Jag kunde istället ha skrivit: "Hörru, kolla fjärdä loppä på vefemman i pulverstan ida!" eller "Haver herren tillägnat det näst sista loppet i femloppsstreckspelet på V75-banan idag någon vidare tankemöda?"

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Varför? För att de rankar den först? Om man tror att en häst är klart bäst i loppet, varför ska man då gå på en annan bara för att programmet sätter den före? Jag förstår inte grejen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiritus (+5)

Senast redigerad av Shizznit den 2016-05-21 klockan 13:13. Anledning: Post Scriptum Addendum
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 13:12   #132

Standard

På lördag går elitloppståget. Guldfinalen på Gävletravet är sista möjligheten att knipa en biljett.
– Nu blir det full gas. Vi ska göra allt för att vara med, säger Pasi Aikio, tränare till förmodade favoriten Nimbus C.D.

Blir man inte inbjuden till Elitloppet får man kvala in av egen kraft.
Sista chansen är nu på lördag där tio elitloppssugna tränare sannolikt väntade med spänning på att startspåren skulle lottas till H.K.H Prins Daniels lopp i söndags.
Att Pasi Aikio tycker att han drog vinstlotten råder inget tvivel om.
– Innerspår var precis vad jag hade önskat, säger tränaren som i höstas fick det tunga ansvaret att axla Stefan Hultmans stjärnstall då denne drabbades av sjukdom.
En av uppgifterna var att få med fjolårets genombrottshäst Nimbus C.D. i Elitloppet.
Ett uppdrag som ska slutföras på lördag.
– Hade han redan fått sin elitloppsbiljett så hade vi inte startat här. Men nu får vi fixa det den här vägen istället, säger Aikio vars sexåring inlett säsongen med tre raka tredjeplatser.
En säsongsstart som påminner om då han kom till Hultman i fjol och efter tre uppmjukande förluster startade en fem starter lång segerrad inkluderat miljonloppet Jubileumspokalen.
– Vi hoppas på samma utveckling i år, förstås. Hästen har gått ungefär som förväntat i de här loppen. Visst hade jag hoppats på lite mer senast, men samtidigt blev det ett konstigt lopp där han fick lägga flera speeder på vägen. Men det verkar ha gjort susen, jag har aldrig känt honom så fin som i senaste backjobbet.
På vilket sätt?
– Han var riktigt peppad, som att han snäppat upp sig ett hack. Han har varit spänstig hela tiden, men nu var han mer med mentalt.
Vad tror du att det betyder?
– Att han är väldigt nära hundraprocentig form.

”En låg 1.09-tid”
Trots, eller kanske just för att, han gjort sig känd som en av landets startsnabbaste hästar har Nimbus C.D. aldrig tävlat med någon form av stängt huvudlag. Något man ofta tar till för att få hästar mer fokuserade och snabbare i starten.
– Det stämmer att han aldrig gått så hos oss och vad jag vet gick han bara med öppet huvudlag i sin tidigare regi också. Självklart är det något vi har funderat på, liksom att han aldrig tävlat med rycktussar. Det är växlar vi kan plocka framöver, men jag har inga planer på att göra det redan på lördag.
Men taktiken är väl ändå att köra i spets?
– Ja, full gas, det är grundplanen. Hästen är riktigt bra i ledningen och har läge att komma dit.
Hur fort tror du att han kan springa på lördag?
– Det beror givetvis på väder och bana. Blir det fina förutsättningar så ska han ha en låg 1.09-tid i kroppen, säger Pasi Aikio som aldrig haft en häst som varit nära en elitloppsplats tidigare.
Med Nimbus C.D. finns plötsligt möjligheten att han ska få infria ett löfte han gav redan i tonåren då han bestämde sig för att inte dricka alkohol.
– Jag har alltid sagt att jag ska dricka mitt första glas den dagen jag vinner Elitloppet. Det står jag fast vid.
Men först gäller det förstås att kvala in. Och att lördagens guldfinal betyder något extra för Nimbus C.D:s till synes ständigt kolugne tränare behöver man inte tvivla på, oavsett hur han agerar på utsidan.
– Det blir pirrigt. Jag vet inte om det kommer att märkas på mig, men jag kommer att ha fjärilar i magen. Det blir nog ett av de nervösaste lopp jag har upplevt, säger Pasi Aikio.

Robin Johansson, Kanal 75
Gammal 2016-05-21, 13:23   #133

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8428
Standard

Dagens bästa värde tycker jag är platsspelet på nr 8 Grappa Boe i V75-6 som strukits ner till spår 6 och har betydligt mer på kontot än alla innanför. Hästen är lättplacerad och 5,50 på plats ligger på tok för högt i detta tolvhästarslopp.

Oddset 5,50 finns på Betsafe för er som inte är limmade där. 4,50 finns på Bet365 och Unibet.
Gammal 2016-05-21, 13:25   #134

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1775
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Var hittar du dom listorna?

Borta på Tobaken/Ombudet sätter gubbarna streck på sina kuponger.
Dom strecken tror jag Atg använder till något.

Mvh Uffe
Helt korrekt Uffe!

De delar upp respektive systeminsats per streckad häst i varje lopp och räknar sedan ihop hur mycket alla spelare satsat på varje häst.

Den lista som sedan publiceras är en insatsfördelningslista som av okänd och märklig anledning fick namnet "spelformsprocent" när man skrotade den gamla streckfördelningen.

( Mest troligt eftersom ATG vågade stå för att man under ca 1½ år "gömt undan" det bättre spelmåttet! Nytt namn antyder att det var något helt nytt man bytte till. Vilket alltså absolut inte stämmer! )

Insatsfördelning hade varit ett mycket bättre namn än V75%.
Gammal 2016-05-21, 13:27   #135

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1775
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Dagens bästa värde tycker jag är platsspelet på nr 8 Grappa Boe i V75-6 som strukits ner till spår 6 och har betydligt mer på kontot än alla innanför. Hästen är lättplacerad och 5,50 på plats ligger på tok för högt i detta tolvhästarslopp.

Oddset 5,50 finns på Betsafe för er som inte är limmade där. 4,50 finns på Bet365 och Unibet.
Och bland dagens sämsta värde är samma häst på V75.

Det kommer nog att vara mellan 2 och 3 ggr så många som får in den som reserv än som har "riktigt streck" för den hästen om hon vinner.

td