|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#136 | |
|
Citat:
Sen håller jag med om att de nuvarande oddsen på Nuncio känns iskalla. |
||
|
|
|
|
|
#137 | |
|
Citat:
Vem som helst annan i fältet hade krossat MT från dödens. Nu var det tur för Örjan att det var en för dagen dålig MF som hamnade där! |
||
|
|
|
|
|
#138 |
|
ÖK är naturligtvis en superkusk men jag vete tusan om han är någon jag skulle sätta upp ffg i ett Elitloppsförsök.
Nuncio är naturligtvis en superhäst men ändå inte helt okomplicerad. ÖK har vid fler än ett tillfälle behövt 1-2 starter med en häst för att hitta rätt på dem. Kan givetvis vara helt överlägsen om de andra inte försöker tävla för fullt mot honom. Men till aktuella odds så blir det schas från min sida. Vem jag kommer att spela? Får bli liten slant på Oasis Bi+Volstead+Call Me Keeper. Kanske ytterligare slant på någon fler i ATGs 16-häst-pool precis före första försöket om något odds sticker ut.
|
|
|
|
#139 | |
|
Citat:
I år har Nuncio sett bättre ut och med en 100 meter bättre kusk kan han ju inte vara annat än favorit. |
||
|
|
|
|
|
#140 | |
|
Citat:
Nej, det sämsta var 1997, när Stig H. vann från dödens med Gum Ball... Usch, vilket sömnpiller...
|
|
|
|
#141 |
|
I tät strid med 1999.
|
|
|
|
#142 | |
|
Citat:
Från DÖDENS? Gum Ball vann från ledningen. Stig H sa att han skulle köra den av Gum Ball och Lookout Victory som lottades att välja spår först av 2orna. Med omvända spår hade det sett likadant ut förutom att vinnaren hade hetat Lookout Victory.
|
|
|
|
#143 |
|
Alla de tre åren ni nämner var trista årgångar. Låt oss hoppas att det blir riktig tävling i år.
Skall man gå runt Nuncio blir det ju riktigt intressant om man träffar rätt. Skall bli gött att grotta ner sig ordentligt för att hitta den hästen. |
|
|
|
|
|
|
#144 | |
|
Citat:
Hmm, var det försöket då som denne vann från dödens, eller blandar jag ihop med någon annan? Hur som haver så var finalen ett riktigt sömnpiller, det säger väl allt när man inte minns loppscenariot...
|
|
|
|
#145 |
|
Men både 1997 och 1999 fick ju hästarna ändå "chansen" på slutet då fälten öppnade sig. Förra året var unik på det sättet att det satt ett par hästar bakom i muren med massor av krafter kvar.
Trösten är väl att i år blir det garanterat så utan det lär bli full race! Till en liten outsider vill jag faktiskt nämna Mosaique! Det känns att han tömdes lite väl hårt i Gävleloppet då han var tvungen fixa biljetten den vägen. Var ej alls lika bra söndagen efter. I år blev förmodligen Ludde i smyg lovad plats och då kunde han köra prepare med Mosaique i lördags med träningsbalans. Kan vara en helt annan MF vi får se i elitloppet i år! |
|
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Citat:
Skrällarna Moni Maker ( STO FYRA ÅR!! ) och Crowning Classic vann var sitt försök. De tog spår 3&4. Gum Ball vann försök 1996 från dödens utanpå Isla J Brave i världens lustempo. Trots lågt tempo i ledningen blev Isla J Brave utnosad av Coktail Jet om 4e-platsen. Vilket var förjävla olyckligt eftersom det med största sannolikhet avgjorde att Zoogin aldrig skulle få vinna Elitloppet. Byt ut Coktail Jet mot lus-finnen så hade historien sett annorlunda ut! :(
|
|
|
|
#147 |
|
Gillar att snacket nu är i gång!
Vissa är övertygade om Nuncio. Andra, där ibland jag själv, tror han kan få en alltför tuff resa mot Elitloppsvinst. På söndag får vi svaret. Och ja, jag hoppas verkligen att vi slipper en framtida diskussion om att det aldrig blev en riktig tävling av Elitloppet 2016. Tycker fältet är grymt även om jag såklart saknar Deliscious (och Bold Eagle, men han var väl heller aldrig riktigt aktuell i år...). |
|
|
|
|
|
|
#148 | |
|
Citat:
Har genom gemensamma bekanta träffat Åke några gånger på stallbacken både i Rättvik och på Romme. Han har alltid varit jättetrevlig så jag har inget negativt att säga om honom som person men som kusk är han väldigt endimensionell. Man vet hur det kommer att sluta för det ekipaget innan de ens startat. |
||
|
|
|
|
|
#149 | |
|
Citat:
Stefan kunde inte köra på honom i försöket då de hade vagn han slog i, utbytt i finalen men då blev det som bekant en resa i tredjespår. |
||
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Citat:
Myron måste gå efter detta!!! |
||
|