Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-05-25, 15:05   #136

the_mirages avatar

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 802
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spojs Visa inlägg
Royal Fighter har spår 1, i mina ögon leder Tillman försöket runt om tack vare det. Att spekulera i att hästen skulle vara dålig är ju bara dumt. I fjol fick Nuncio ryggen på RF som gick i dödens och Nuncio kom inte förbi. Detta i försöket. Finalen förlorade RF i lottningen när Magic Tonight fick välja först och tog spår 1. Är personligen övertygad om att RF kunde ha vunnit finalen i fjol om man hade vunnit lottningen. Lottningen om spåren i finalen är än viktigare när försöksloppen är så jämna.

Är Örjan frälsaren för Nuncio ? Nuncios startsnabbhet är inte den bästa, i ett sånt jämt lopp som elitloppsförsöket är det mycket troligt att han hamnar illa till igen, då det finns flera i loppet som tror sig kunna vinna och svarar dödens. Det kan bli tredjetagg runt om igen, trots demonkusk. Just grundat på Nuncios tröghet från start gör att jag tycker att han är alldeles för stor favorit, jag menar hur ska det gå till att vinna.
Nuncio har ju precis visat att den kan öppna bra. Nu blir det troligen ett tungt lopp oavsett men att kalla den trög är att ta i. Den svarade ju relativt enkelt ut Food Money i senaste starten där båda såg ut att ladda. Även om Örjan väljer att ta det lite lugnare i försöket borde det inte bli någon tappstart.
Sen håller jag med om att de nuvarande oddsen på Nuncio känns iskalla.
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 15:30   #137

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 887
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg
Nu vann ju RF ett utav försöken i dödens förra året så det blir minst lika löjligt att skriva ner hästen som du gör.
Förra årets elitlopp var det sämsta någonsin! Aldrig förr har ett koppel hästar suttit fast med krafter som det gjorde då. Att Royal Fighter tog ner Mosaique säger allt om hur dålig Luddes häst var den dagen. Ändå Lyckas Mosaique nästan ta ner Magic Tonight i finalen! Tydligare kan det inte illustreras vilken kuskseger det var!

Vem som helst annan i fältet hade krossat MT från dödens. Nu var det tur för Örjan att det var en för dagen dålig MF som hamnade där!
greyhound är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 15:36   #138

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1775
Standard

ÖK är naturligtvis en superkusk men jag vete tusan om han är någon jag skulle sätta upp ffg i ett Elitloppsförsök.

Nuncio är naturligtvis en superhäst men ändå inte helt okomplicerad. ÖK har vid fler än ett tillfälle behövt 1-2 starter med en häst för att hitta rätt på dem.

Kan givetvis vara helt överlägsen om de andra inte försöker tävla för fullt mot honom.

Men till aktuella odds så blir det schas från min sida.

Vem jag kommer att spela? Får bli liten slant på Oasis Bi+Volstead+Call Me Keeper. Kanske ytterligare slant på någon fler i ATGs 16-häst-pool precis före första försöket om något odds sticker ut.
Gammal 2016-05-25, 15:37   #139

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spojs Visa inlägg
Royal Fighter har spår 1, i mina ögon leder Tillman försöket runt om tack vare det. Att spekulera i att hästen skulle vara dålig är ju bara dumt. I fjol fick Nuncio ryggen på RF som gick i dödens och Nuncio kom inte förbi. .
Nuncio går ej gärna förbi utan skygglappar, enorm kapacitet men ingen vidare skalle. Bromsade och tvärade när Melander bad den gå förbi RF. Samma sak i finalen, med skygglappar hade den vunnit TROTS hela loppet i tredjespår. Så dåliga var de invändiga hästarna. Nu slog han inte ens Mosaique vilket ROyal lyckades med samma skillnad i antal meter gentemot Mosaique. 3-spår mot andra spår är exakt lika många meter längre i sträcka som dödens gentemot ledare. Visserligen är det mentalt tuffare att tåga i 3-spår men Nuncio är kapacitetsmässigt 50 meter bättre än RF - minst.

I år har Nuncio sett bättre ut och med en 100 meter bättre kusk kan han ju inte vara annat än favorit.
Gammal 2016-05-25, 16:12   #140

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av greyhound Visa inlägg
Förra årets elitlopp var det sämsta någonsin! Aldrig förr har ett koppel hästar suttit fast med krafter som det gjorde då. Att Royal Fighter tog ner Mosaique säger allt om hur dålig Luddes häst var den dagen. Ändå Lyckas Mosaique nästan ta ner Magic Tonight i finalen! Tydligare kan det inte illustreras vilken kuskseger det var!

Vem som helst annan i fältet hade krossat MT från dödens. Nu var det tur för Örjan att det var en för dagen dålig MF som hamnade där!

Nej, det sämsta var 1997, när Stig H. vann från dödens med Gum Ball... Usch, vilket sömnpiller...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
putte64 (+100), mocka (+5)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 16:28   #141

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Nej, det sämsta var 1997, när Stig H. vann från dödens med Gum Ball... Usch, vilket sömnpiller...
I tät strid med 1999.
Gammal 2016-05-25, 16:43   #142

Standard

Citat:

Från DÖDENS?

Gum Ball vann från ledningen. Stig H sa att han skulle köra den av Gum Ball och Lookout Victory som lottades att välja spår först av 2orna.

Med omvända spår hade det sett likadant ut förutom att vinnaren hade hetat Lookout Victory.
Gammal 2016-05-25, 16:48   #143

Cleon_9s avatar

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 2737
Standard

Alla de tre åren ni nämner var trista årgångar. Låt oss hoppas att det blir riktig tävling i år.

Skall man gå runt Nuncio blir det ju riktigt intressant om man träffar rätt. Skall bli gött att grotta ner sig ordentligt för att hitta den hästen.
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 16:48   #144

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Från DÖDENS?

Gum Ball vann från ledningen. Stig H sa att han skulle köra den av Gum Ball och Lookout Victory som lottades att välja spår först av 2orna.

Med omvända spår hade det sett likadant ut förutom att vinnaren hade hetat Lookout Victory.

Hmm, var det försöket då som denne vann från dödens, eller blandar jag ihop med någon annan? Hur som haver så var finalen ett riktigt sömnpiller, det säger väl allt när man inte minns loppscenariot...
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 22:45   #145

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
I tät strid med 1999.
Men både 1997 och 1999 fick ju hästarna ändå "chansen" på slutet då fälten öppnade sig. Förra året var unik på det sättet att det satt ett par hästar bakom i muren med massor av krafter kvar.

Trösten är väl att i år blir det garanterat så utan det lär bli full race!

Till en liten outsider vill jag faktiskt nämna Mosaique!
Det känns att han tömdes lite väl hårt i Gävleloppet då han var tvungen fixa biljetten den vägen. Var ej alls lika bra söndagen efter.

I år blev förmodligen Ludde i smyg lovad plats och då kunde han köra prepare med Mosaique i lördags med träningsbalans.

Kan vara en helt annan MF vi får se i elitloppet i år!
Gammal 2016-05-25, 23:14   #146

Standard

Citat:
Hmm, var det försöket då som denne vann från dödens, eller blandar jag ihop med någon annan? Hur som haver så var finalen ett riktigt sömnpiller, det säger väl allt när man inte minns loppscenariot...
Gum Ball och Lookout Victory kom båda 2a i sina försök. Zoogin galopperade bort sig i det ena och Gentle Star i det andra.

Skrällarna Moni Maker ( STO FYRA ÅR!! ) och Crowning Classic vann var sitt försök. De tog spår 3&4.

Gum Ball vann försök 1996 från dödens utanpå Isla J Brave i världens lustempo. Trots lågt tempo i ledningen blev Isla J Brave utnosad av Coktail Jet om 4e-platsen. Vilket var förjävla olyckligt eftersom det med största sannolikhet avgjorde att Zoogin aldrig skulle få vinna Elitloppet. Byt ut Coktail Jet mot lus-finnen så hade historien sett annorlunda ut! :(
Gammal 2016-05-25, 23:28   #147

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 535
Standard

Gillar att snacket nu är i gång!

Vissa är övertygade om Nuncio. Andra, där ibland jag själv, tror han kan få en alltför tuff resa mot Elitloppsvinst.

På söndag får vi svaret. Och ja, jag hoppas verkligen att vi slipper en framtida diskussion om att det aldrig blev en riktig tävling av Elitloppet 2016. Tycker fältet är grymt även om jag såklart saknar Deliscious (och Bold Eagle, men han var väl heller aldrig riktigt aktuell i år...).
magicalrat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-26, 01:38   #148

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 921
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knutman Visa inlägg
MOCKA.

Absolut har du rätt ang de senaste 20 åren, då har inte körstilen och taktiken
passat in och gett resultat, tvärtom.

Mitt inlägg grundade sig på tiden före, då såg travet annorlunda ut.
Körhand hade han, taktiska upplägg-tveksamt.
Problemet med Sundberg är ju att han inte har någon taktik. Han kör på som varje lopp vore detsamma och det gäller oavsett om han kör varmblod eller kallblod. Det finns inte många farter det finns bara ett sätt att köra häst. Det här med timing är ju helt främmande för Sundberg.

Har genom gemensamma bekanta träffat Åke några gånger på stallbacken både i Rättvik och på Romme. Han har alltid varit jättetrevlig så jag har inget negativt att säga om honom som person men som kusk är han väldigt endimensionell. Man vet hur det kommer att sluta för det ekipaget innan de ens startat.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-26, 01:40   #149

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3164
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av greyhound Visa inlägg
Nuncio går ej gärna förbi utan skygglappar, enorm kapacitet men ingen vidare skalle. Bromsade och tvärade när Melander bad den gå förbi RF. Samma sak i finalen, med skygglappar hade den vunnit TROTS hela loppet i tredjespår. Så dåliga var de invändiga hästarna. Nu slog han inte ens Mosaique vilket ROyal lyckades med samma skillnad i antal meter gentemot Mosaique. 3-spår mot andra spår är exakt lika många meter längre i sträcka som dödens gentemot ledare. Visserligen är det mentalt tuffare att tåga i 3-spår men Nuncio är kapacitetsmässigt 50 meter bättre än RF - minst.

I år har Nuncio sett bättre ut och med en 100 meter bättre kusk kan han ju inte vara annat än favorit.
Helt fel.

Stefan kunde inte köra på honom i försöket då de hade vagn han slog i, utbytt i finalen men då blev det som bekant en resa i tredjespår.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-26, 01:50   #150

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 921
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Jag kan inte riktigt smälta att inte Papagayo E. inte är med i elitloppet.
Norrmännen rasar. http://www.expressen.se/sport/trav/n...ayo-e-nobbats/

Det räcker alltså att inte att vinna VM-loppet. Sen har hästen gått två jättelopp där kusken Ulf Ohlsson har försökt vinna loppen men fått stryk av andra som har fått bättre lopp. Sen kommer passiva körningar a la Magic Tonight och Mosaique Face med före för dom såg bra ut. Är det så vi vill att hästarna ska tävla nuförtiden.

Det är så dåligt av Myron att han borde ställa sin plats till förfogande.
Håller med dig i allt! Fattar ingenting! Man vill ju ha den här kampen mellan de bästa hästarna från Norden också. Papagayo går helt klart före både Mosaique och Magic även om titelförsvararen har en gratis-plats. Papagayo är ju världsmästare, räcker så!!!

Myron måste gå efter detta!!!
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td