Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-05-24, 22:57   #121
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kusken1 Visa inlägg
Om hon håller spets så finns det väl ingen anledning att bjuda värsta konkurrenten på en lugn resa i försöket. Tar hon spets så vore det smartaste att köra där också.


Varför det? Bättre att bli tvåa och eventuellt ha sparade krafter inför finalen än att riskera något i försöket.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 07:25   #122
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kusken1 Visa inlägg
Om hon håller spets så finns det väl ingen anledning att bjuda värsta konkurrenten på en lugn resa i försöket. Tar hon spets så vore det smartaste att köra där också.
Givet att hon släpper om Örjan vill ta spets. Men Nuncio är nog den enda hon släpper till - helt rätt dessutom!
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 07:40   #123
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 97
Sharp$: 887
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Varför det? Bättre att bli tvåa och eventuellt ha sparade krafter inför finalen än att riskera något i försöket.
Helt rätt, att en silverdivisionshäst (Royal Fighter) ska börja svara ut elithästar är ju bara löjligt!
greyhound är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 08:50   #124
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av greyhound Visa inlägg
Helt rätt, att en silverdivisionshäst (Royal Fighter) ska börja svara ut elithästar är ju bara löjligt!
Nu vann ju RF ett utav försöken i dödens förra året så det blir minst lika löjligt att skriva ner hästen som du gör.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+5), doob (+25), mocka (+5)
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 09:32   #125
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6210
Standard

ja tror RF eller resolve vinner, om optimala löpningar

så härligt att höra kommentatorn skrika KUUUUUUNG ÅKEEE
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 10:04   #126
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Varför det? Bättre att bli tvåa och eventuellt ha sparade krafter inför finalen än att riskera något i försöket.
Därför att de vill ha chansen att välja spår först i finalen?

Om de ror iland det är en annan fråga upp till övriga deltagare ...
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 10:08   #127
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Oavsett om det är snack från Per K i syfte att skrämmas eller, vilket jag tror att hästen verkligen är bättre än i fjol så spårar man ju en tanke om spets hela vägen !?

Sen förstås det gamla välkända "släppa till favoriten" men mja, 1609 ffs
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 10:20   #128
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4921
Standard

Jag skulle bli överraskad om Jennifer Tillman överlåter ledningen till Örjan.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 10:24   #129
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Gällande tugget om Royal Fighter så vinner Jennifer försöket om hon svarar spets! Form och kapacitet finns även om det blir en riktig jävla urblåsare och varför skall hon svara? Chansen till stora pengar är ju att vinna för att få bra spår i finalen och där kanske det är mer motiverat att släppa men att "fega" i försöket och få piss-spår i finalen ger nog mindre klirr i kassan!?

Och OM Jennifer svarar tror jag inte att Nuncio kör ihjäl henne från dödens i ett försök! Man tar nog i så fall lugn dödens och kanske vinner ändå men godkänner nog även en energisnål andraplats med garanti på helt ok spår i en final också.

Nu är Jennifer ingen tuffing i den bemärkelsen utan en liten fegis utan pondus så jag är rädd för att hon kör safe och tar ryggen på Nuncio. Ett STORT misstag enligt mig men jag har sagt det förut och jag säger det igen!

Royal Fighter KOMMER köra final och det är helgens säkraste och bästa platslir (i försöket)!
__________________
Twitter: @sharpsdoob
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 10:26   #130
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg
Nu vann ju RF ett utav försöken i dödens förra året så det blir minst lika löjligt att skriva ner hästen som du gör.
Håller med! Okunnigt tänkt... Royal Fighter hade tom vinstkrafter i finalen!
__________________
Twitter: @sharpsdoob
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1), mocka (+5)
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 10:40   #131
 
Reg.datum: nov 2012
Ort: Sveriges framsida - västkusten
Inlägg: 51
Sharp$: 535
Standard

Kan ju mycket väl bli så att Nuncio tar över i försöket. Min tidigare åsikt handlade mer om hur Nuncio förmodligen får dödens in en final.

Samtidigt har jag bara sett Nuncio hyfsat startsnabb i senaste starten (jag har inte sett alla hans lopp heller). Örjan lär ju knappast peppa upp honom i onödan i sin första uppsittning? Således hoppas jag att förmodade spetshästen som Tillman kör vågar svara i försöket, men jag är inte säker.

Finns en uppenbar möjlighet/risk - beroende på hur man ser det - att Nuncio sitter i tredje ut i försöket efter 500 meter och sedan ska fram till dödens när fältet går i ca 09-10 fart mellan 500m-1000 meter. Vågar Örjan då också riskera att offra ännu mer kraft vid ett eventuellt svar från Tillman? Eller väljer Örjan "lugn" dödens och litar på att slår av RF sista biten, eller åtminstone är tvåa och inte släpper någon förbi sig bakifrån?

Örjan kör sällan bort en häst, och min tanke är att han mycket väl är nöjd med dödens. Sen vad som händer och sker i en eventuell final är en annan sak, men där finns ju fler ivriga kuskar som säkerligen inte är fullt benägna att släppa spets. För jag tvivlar på att t.ex. Åke Svanstedt släpper spets med Resolve. Och vill Tillman sitta fast ett år till i en Elitloppsfinal? Och hur tänker den som kör Propulsion i en eventuell final? Och är det ledigt i dödens i en final för Nuncio?

Jag är som jag tidigare skrivet helt med på att Nuncio ska vara favorit i Elitloppet, men jag gissar att han måste göra sitt bästa lopp någonsin för att vinna. Min åsikt är att han oavsett om han vinner ett försök eller inte kommer få ett tufft lopp i en final. Sen om han vinner låter jag vara oskrivet. Jag är absolut inte säker trots att det är en fruktansvärt bra häst. Jag kommer i alla fall försöka fälla honom med ett förtidsspel på någon annan.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+1)
magicalrat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 10:43   #132
 
Reg.datum: nov 2012
Ort: Sveriges framsida - västkusten
Inlägg: 51
Sharp$: 535
Standard

Håller med Doob till fullo!
magicalrat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 11:18   #133
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 75
Sharp$: 1333
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Gällande tugget om Royal Fighter så vinner Jennifer försöket om hon svarar spets! Form och kapacitet finns även om det blir en riktig jävla urblåsare och varför skall hon svara? Chansen till stora pengar är ju att vinna för att få bra spår i finalen och där kanske det är mer motiverat att släppa men att "fega" i försöket och få piss-spår i finalen ger nog mindre klirr i kassan!?

Och OM Jennifer svarar tror jag inte att Nuncio kör ihjäl henne från dödens i ett försök! Man tar nog i så fall lugn dödens och kanske vinner ändå men godkänner nog även en energisnål andraplats med garanti på helt ok spår i en final också.

Nu är Jennifer ingen tuffing i den bemärkelsen utan en liten fegis utan pondus så jag är rädd för att hon kör safe och tar ryggen på Nuncio. Ett STORT misstag enligt mig men jag har sagt det förut och jag säger det igen!

Royal Fighter KOMMER köra final och det är helgens säkraste och bästa platslir (i försöket)!
Untersteiner bakom B.B.S.Sugarlight kommer inte ta en safestart direkt. Tokladdar garanterat = Jennifer får en tryckare i inledningen.

I andra vågen kommer oblyge Verbeeck bakom hyfsat startsnabba Un Mec d´Heripre och ställer en allvarlig fråga = Jennifer får en tryckare igen.


Royal Fighter går bara till final om han får fuskas bort första 500, vilket i min bok aldrig kommer hända i detta race.
TravFans är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 11:33   #134
 
Cleon_9s avatar
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 339
Sharp$: 2720
Standard

Ingen risk att Örjan kör på safety i försöket och hamnar en bit ner? Både BBS och MT är kvicka ut och måste väl ge det chansen i startrusningen?

Örjan är ju en mästerlig kusk men kör ibland för försiktig enligt mig. Han har egentligen bara allt att förlora i försöket och en känsla dyker upp att det blir en lugnt start med Nuncio. Han vet att han plockar ner RT om dödens men frågan är om de hamnar där om de inte kör för fullt
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 13:51   #135
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 209
Sharp$: 2371
Standard

Royal Fighter har spår 1, i mina ögon leder Tillman försöket runt om tack vare det. Att spekulera i att hästen skulle vara dålig är ju bara dumt. I fjol fick Nuncio ryggen på RF som gick i dödens och Nuncio kom inte förbi. Detta i försöket. Finalen förlorade RF i lottningen när Magic Tonight fick välja först och tog spår 1. Är personligen övertygad om att RF kunde ha vunnit finalen i fjol om man hade vunnit lottningen. Lottningen om spåren i finalen är än viktigare när försöksloppen är så jämna.

Är Örjan frälsaren för Nuncio ? Nuncios startsnabbhet är inte den bästa, i ett sånt jämt lopp som elitloppsförsöket är det mycket troligt att han hamnar illa till igen, då det finns flera i loppet som tror sig kunna vinna och svarar dödens. Det kan bli tredjetagg runt om igen, trots demonkusk. Just grundat på Nuncios tröghet från start gör att jag tycker att han är alldeles för stor favorit, jag menar hur ska det gå till att vinna.
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td