|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#31 | |
|
Citat:
Men om man vill räkna ut en enkelrads förväntade värde så måste man precis som du säger räkna in värdet av alla utfall där man får 1 och 2 fel på den raden med. Och egentligen är det ju EV man vill komma åt! Sant!
|
|
|
|
#32 | |
|
Citat:
mm, mm .... Och framförallt förståelse för robotspelarnas metoder och vilken enorm fördel olika nivåer på rb gett dem! Men teoretiskt och lite nytta i reduceringsprogramen skulle jag gissa. |
||
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Citat:
Ville bara komplettera diskussionen, känns som att vi redan konstaterat att reducering på 5-rättsutdelning är en ganska dålig ide, och som råd till nybörjare är det nog direkt kontraproduktivt.
|
|
|
|
#34 | |
|
Citat:
Hur du väljer bort dem är en fråga som kan diskuteras. Men att välja bort dem via utdelning på 7r eller via poängvillkor mot historiska utfall är precis som vägda skattningar av utdelningen inga 100%-iga metoder. Gissar att du vet att dina uppskattningar för 7r innehåller slumpfel som växer med utdelning? Trots att du bara har "en kombination". Slumpen visar sig ibland i olika skepnader. |
||
|
|
|
|
|
#35 |
|
Reduceringsgrad = 95.6%
Programvara = HPT
|
|
|
|
#36 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Total insats = 1078 kr. Reducerat från knappa 50000 rader.
Just reduceringsgraden är en av de mest oväsentliga detaljerna inom datorstött travspelande. Det kräver visserligen att man klarar av att se det längre perspektivet då hög reducering oftast innebär att man får fler "nära" per fullträff. Men, som jag brukar säga, det är helt omöjligt att få 7 rätt om man inte har 7 rätt på ramen. Och igår hade jag spruckit i minst ett av 1e+5e avdelningen om jag hade spelat mer "traditionellt". De garderingarna kom till "bara för att jag kunde".
|
|
|
|
|
#38 |
Väntevärde
Vad tror ni om att ha annat är ekonomiska (SeK) väntevärden som
en viktig parameter å reduceringsförsök? Mvh Uffe Boko |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Citat:
Så länge man (vi i väst) har Mammon som gud kokar allt ned i SEK till slut oavsett vad man försöker uppnå. Vet inte om du menar typ välmående men att isåfall sluta spela kokar ned i att man får mer stålar och tid, oavsett om man köper reduceringsprogram gör egna eller spelar babiansystem. Att spela om pengar om du själv inte behöver pengar eller om samhället inte tvingar dig använda SEK låter vanvettigt. Så Nej, vad skulle dina väntevärden vara som är helt oberoende av SEK ? Självhävdelse? Men visst talar vi istället EV kontra chansen att ändå vinna stort vid EV- så alright, kan ju mycket väl vara så att man klarar sig utan lyxmaten men gärna vill kunna köpa lyxjakten eller slippa ekorrhjulet etc. Så jag tror Nej och Ja och även kanske. |
||
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Citat:
Att döma av man sett gör andra spelare likadant, även om de kanske tror att de spelar utifrån spelvärde. Från Wikipedia: "Begreppet användes av Aristoteles som menade att tragedin renar oss. Katarsis är definitionsmässigt det plötsliga känslomässiga klimax eller sammanbrott ",...etc. Vad är pengar jämfört med glädjen att få klanta till det? Eller att få spela likadant som experterna? |
||
|
|
|
|
|
#41 |
|
Ingen dum anledning overpace
![]() Men förutsätter det inte fortfarande att du på något sätt tycker det vore fint att vinna SEK ? Själv är jag lite svag för travsnack över en öl och ett antal snapsar med en likasinnad... En gångbar idé som reducerar inlämnade rader till 0% är att lägga pengar på att supa så hårt att man inte vaknar innan inlämning, och invändningar om teknik går likaledes att lösa med lite destruktivitet. Väntevärdet får man förstås sammanställa i efterhand men det kan bli påtagligt. |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Verkligen inte. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Högt väntevärde.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1) |
|
|
|
|
|
|
#43 |
Tack
Tack för bra men förväntade svar.
Jag kör då precis som ni skriver 7 x Ulf med viss tveksamhet. V75 Inlämnat: 2016-06-18, 19:57 Boden Lördag 2016-06-18 Start: 20:30 Kostnad: 0,50 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3 Random Shot 2: 1 Lesja Kongen 3: 11 Ebu B.Boko 4: 12 Banthechocolate 5: 10 Mellby Charmören 6: 1 Ready for More 7: 3 Ed You 1x1x1x1x1x1x1 = 1 rader. 1 x 1 x 0,50 kr = 0,50 kr. Totalt: 0,50 kr. Rättningskod: NGO TIA TOR Mvh Uffe Boko |
|
|
|
|
|
|
|