|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#61 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Citat:
Ebony Boko fullkomligt älskar jag, vilken kuse, håller med om att spets inte är något måste samtidigt som förstås 12e suger rent generellt, så procenten är viktig ![]() Sen är man ju alltid sugen fälla storisar. Dämpar dock min iver när jag såg/hörde Nurmos i gårdagens sändning, han var närmast lite förnärmad när han fick frågan om Ratzeputz kommer duga i guld och påpekade att på en finare bana, Solvallas, än den han gick 1.10.0 på i Östersund kan han en 9-tid vilket borde duga... vidare var Ratzeputz lugnt tagen hittills i karriären... (fritt citerat). ( För att inte trampa på någon tå: Man ska nog tolka det om banan som att Solvallas är exceptionellt bra, inte att Östersund är kass men det brukar ju inte alltid vara välvattnat och superfäste på alla banor, av naturliga skäl har Solvalla stora resurser även om förstås den också är tillfälligt sämre emellanåt.) 55% ter sig inte särskilt mkt med tanke på det. Nybrink mfl tänker sig att Ratzeputz inte spetsar och därmer "målas kartan om"... I så fall finns förstås ett gäng utmanare som inte är dåliga, fint lopp! Ska lägga ut mitt rysarspel i avdelning 1 när pusslet om väder/bana och form på hästarna är lagt och oddsen kalkylerade... |
||
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3) |
||
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Citat:
Sir Ratzeputz släpps förmodligen till ledningen av Prins Alf. Men regnsur bana är ett minus för favoriten. Om Veijo får andrapar ytter har Fridericus - men även Coldtown, Fire to The Rain och Ready For More tunga spurter. Om två timmar vet vi hur banan är. Banans skick avgör mycket. |
||
|
|
|
|
|
#65 |
|
Himlen gråter över Sundbyholm, inte av sorg utan glädje över så fina lopp.
Regnet ställer dock till det för en och annan favorit.Avd 1; 3. Sir Ratzeputz är nog befogad favorit efter de senaste insaterna, dock missgynnad av nederbörd. Garderas med några varav 6,9,10 är de roliga. Får vara orolig för 8 Coldtown men spåret och Jormas V75-statistik i år gör att den går bort. 1,3,5,6,9,10 Avd 2: Dessa lopp brukar vinnas av någon från startvolten eller sistavolten. Första tanken var 14 Alfas men pga vädret hamnar singelstrecket på 15 Amaru Boko utan att känna mig 100 på att det är rätt val. 14 Avd 3: 3-åriga ston och dålig väderlek känns som helgardering och så får det bli. Med mitt flyt vinner säkert någon av de 3 mest betrodda. AllaAvd 4: Streckar de 5 mest betrodda och hoppas på Örjan. 11 Hawk Cliff blir ganska betrodd och finns med på lappen. Jorma har vunnit 1/76 på V75 i år…. Kanske svarar med ett hattrick idag men känns ändå som ett bortkastat streck. 2,3,6,9,11 Avd 5: 4 Seedorf OMF vinner varannan start, dags nu till 15%. Behöver en spik så ”honom ska vi ha”! 4 Avd 6: 2 Makethemark vinner väl om han inte är sjuk eller känslig för vädret. Var dock inte riktigt som tidigare vid försökssegern. På retur eller bara en tillfällighet? 3-åringar är dessutom ofta ojämna så en gardering känns given. 5 kusar får plats på min bong. 1,2,3,4,9 Avd 7: Behöver en spik till, valet föll på 4 ODF då Veijos har viktigare uppgifter framför sig. 1. 1,3,5,6,9,10 2. 14/15 3. Alla 4. 2,3,6,9,11 5. 4 6. 1,2,3,4,9 7. 4 Lycka till |
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Banan ser ju fin ut måste man säga. Det blir nog inga problem.
|
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Banned
|
Ser favoritbetonat ut. För favoritbetonat ut för mig. Funderar på om jag ska gå på Bergh idag, spika 10 Officer C.D (som kanske kommer iväg bra från femtespåret? Eller står och stampar....) och 4 Algot Zonett som borde gynnas av ev tung bana och som kanske t o m kör sig till ledningen härifrån...
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
V75-6 heltäckt på två
Tror på en Båth-are, men inte skriket 1 Louie Brodde utan 5 Urchin. Bägge startsnabba och med urryckare för första gången. Tänkbart scenario är att 1 släpper till 5 och därifrån ska stallkompisarna slås. Med lucka blir det spännande målfoto. Även om inte 5 når ledning tror jag Erik förmår måtta in honom i slagläge till upploppet, 10.7/600 näst senast imponerar och det räcker mycket långt från 2-3 utvändigt. Den modige spikar 5, den försiktige täcker med 1/5. |
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Robotspel från Belgien idag igen? Dom håvade ju in massor igår. Nu var inte en vinnaren i avd 4 favorit på V4 men den gav enormt mycket mindre i utdelning än övriga hästar.
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Jag hade 4 hästar så det var surt att den gav så märkligt lite då den varken var favorit på streckspelet eller v spelet. Blir inte förvånad om det kommer upp en jättemångbong från Belgien i vinstlistan.
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
|
|
|