|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#16 |
|
Olle, har du skrivit fel när du skriver att Philistine Face är en stjärnhäst? Du menar väl skithäst? Eller Pioneer Face?
Philistine Face är helt chanslös, kommer aldrig vinna det loppet. Skickat från min iPhone med Tapatalk |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Kan inte telecomando ok rinna undan från spets med goop i jollen? känns ju som uncle lasse blir megalampa och den är jag inte värst imponerad av...
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Det där får nog betraktas som en definitionsfråga. Det är nästan exakt lika långt mellan Haparanda och Luleå som Haparanda och Oulu (Uleåborg). Nog ligger det närmare norra Finland än södra i alla fall. Vi lär få se många hästar från norra Sverige som startar på denna V75:a hur som haver.
|
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Citat:
Uleåborg ligger i mellersta Finland. Kartan är facit, inte Olle! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Björnland (+10) |
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
Vad olle tycker skiter jag fullkomligt i. Jag är själv Norrbottning med släkt som bor i Oulu. Kan vi själva få avgöra vilken del av landet vi vill tillhöra tack. Oulu ligger i nordmellersta Finland och folket som bor där betraktas i regel som "norrlänningar" i Finland. Sundsvall ligger också mitt i landet om man tittar på kartan, är folk från Medelpad inte norrlänningar då?
|
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
Då ska inte Olle, som är orsaken till denna diskussion, påstå att orten ligger i norra Finland. Hans enda mening med detta, liksom med i princip alla sina övriga inlägg, är att sprida det hat och förakt som han så tydligt har för allt och alla utanför Skåne. Om sedan boende i Sundsvall eller Uleåborg kallas norrlänningar är ointressant. Orterna ligger i mellersta delen av resp land. |
||
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Citat:
Orten ligger i Norra Österbotten som per definition räknas till Norra Finland. Så på sätt och vis har han ju rätt, även om den geografiskt på kartan ligger mer åt mellerst i landet. |
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
Super Moderator
|
Säger ni till oss andra när ni är klara med geografi och semantik och dylikt. Så kanske vi kan fortsätta med V75 på Halmstad. Som väl f.ö. var rubriken för tråden??
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Olbergh (+2) |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Poet Broline garanterat spets, tror ingen plockar den i försöket, PU har vässat
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Super Moderator
|
Some Summit för första gången sedan augusti förra året? Njaaaa...... Är den så bra??
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Citat:
Tarzan intervjuas på sprintermästarens hemsida. Verkar inte som att Uncle Lasse ska vässas utrustningsmässigt. Åtminstone inte i försöket. Det är ju det som är med på V75 spelet. En av årets absoluta höjdare i travsverige bara tre dagar bort nu. |
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Ingen spik men måste med på lappen säger Veijo
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Super Moderator
|
Jag tänkte, först, vara fräck och spika emot med Bonbon Mearas. Men då blir det kanske ett 2-lås då. Uncle Lasse har väl en del att bevisa.....
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Citat:
![]() Exalterad! Finns en hygglig chans till en riktigt smaskig jackpotomgång nyårsafton. Förslag till spelstrategi: stå över 26/12-30/12 och spara krutet till 31/12. Där går man in påläst och relativt nykter. Medan andra spelare är utmattade efter julmat, juldryck och travmaraton. Med lite tur kanske omsättningen blir lägre än den borde bli. I så fall blir jackpoteffekten ännu större.
|
||
|
|
|
|
|
|