Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-07-08, 07:22   #121
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg
Förutom att man var totalt fel ute när det gäller spetskörningen och hur bra Uncle Lasse kunde öppna...en parameter som många ggr är helt avgörande i ett lopp. Så den analysen får knappast någon guldstjärna i kanten.
Är inte en analys om finalen utan försöket som ingick i V75, så du får läsa en gång till.

Till finalen vet alla efter utrustningsändringarna, helstängt och skoryck vad som skedde. Denna info fick alla del av med innan start.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-08, 08:33   #122
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 675
Sharp$: 2404
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Klart man ska tänka så som spelarservice gjorde osv. Men många som spelar , spec små spelarna som vill vinna pengar och inte tänker lite längre, vilket är jävligt många, dom som i princip betalar allt blir nog less. Som strappa sa, endast vinst borde räknas för att gå till finaler.

Löjligt att "spara" hästar när dom är 70% favoriter på försöken pga det räcker med att bli 3.a typ. Är man storfavorit ska det köras för vinst.

Det jag menar med lura osv.

Jag hade gaddat, sprack på reckles.

Det ska alltid köras för vinst. Annars ska man fan inte vara med, kör provlopp, kör "lopp" hemma ,ja vad som helst. På banan ska det tävlas med hästar i så god form som möjligt, ser hellre färre tävlingar med hästar på topp än lopp varje dag.
Jag kanske har sagt det någon gång ( jag kommer inte ihåg ). Men inte tusan har jag väl skrivit det i den här tråden?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-08, 11:04   #123
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Är inte en analys om finalen utan försöket som ingick i V75, så du får läsa en gång till.

Till finalen vet alla efter utrustningsändringarna, helstängt och skoryck vad som skedde. Denna info fick alla del av med innan start.
"Precis som Nuncio i Elitloppet har Uncle Lasse högst begränsade möjligheter att spetsa i en eventuell final..."

Resten var bra men reagerade precis som Speedyearl själv men såg inte nödvändigheten att kommentera förrän nu


I övrigt tycker jag som Strappa att det är ATG som begår "mordet" när de placerar försökslopp inom V75, vilket de för övrigt även gör under Elitloppet.

Inte bra för varumärket V75 imo, dessutom är det lopp med få hästar som påverkar svårighetsgraden på spelet och ofta orsakar uteblivna utdelningar på 5 rätt osv.


Tarzan, Catarina och Örjan ger hästen det lopp den måste ha i försöket för att kunna tryckas av i en final att folk känner sig blåsta är ATGs fel, inte de som värnar om hästen, för ingen tror väl Uncle Lasse pallar två såna lopp i tät följd?
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-08, 11:10   #124
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Klart man ska tänka så som spelarservice gjorde osv. Men många som spelar , spec små spelarna som vill vinna pengar och inte tänker lite längre, vilket är jävligt många, dom som i princip betalar allt blir nog less. Som strappa sa, endast vinst borde räknas för att gå till finaler.

Löjligt att "spara" hästar när dom är 70% favoriter på försöken pga det räcker med att bli 3.a typ. Är man storfavorit ska det köras för vinst.

Det jag menar med lura osv.

Jag hade gaddat, sprack på reckles.

Det ska alltid köras för vinst. Annars ska man fan inte vara med, kör provlopp, kör "lopp" hemma ,ja vad som helst. På banan ska det tävlas med hästar i så god form som möjligt, ser hellre färre tävlingar med hästar på topp än lopp varje dag.
Du har rätt om de lopp som ska spelas V75 på men reglementets strof om att köra för bästa möjliga placering blir konstig när de ska försöka vinna en final...

Är ju skenheligt att inte tillåta preparé som de gör i Frankrike för det är ju i princip mot reglementet redan att annonsera en sådan...

Edit:
Det enda rätta vore väl att få använda tre streck i försöksloppen, kunde bli ett rätt kul spel, men antagligen för krångligt?

Att spela V75 på dylika omgångar är en riktigt dålig idé, märkligt att ATG drar åt motsatt håll och slänger in V75 överallt.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-07-08 klockan 11:31.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-08, 11:16   #125
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
"Precis som Nuncio i Elitloppet har Uncle Lasse högst begränsade möjligheter att spetsa i en eventuell final..."

Resten var bra men reagerade precis som Speedyearl själv men såg inte nödvändigheten att kommentera förrän nu


I övrigt tycker jag som Strappa att det är ATG som begår "mordet" när de placerar försökslopp inom V75, vilket de för övrigt även gör under Elitloppet.

Inte bra för varumärket V75 imo, dessutom är det lopp med få hästar som påverkar svårighetsgraden på spelet och ofta orsakar uteblivna utdelningar på 5 rätt osv.


Tarzan, Catarina och Örjan ger hästen det lopp den måste ha i försöket för att kunna tryckas av i en final att folk känner sig blåsta är ATGs fel, inte de som värnar om hästen, för ingen tror väl Uncle Lasse pallar två såna lopp i tät följd?

Vid den tidpunkten hade hemlige Melander inte gått ut med info kring utrustningsändringarna som blev till finalen (även om man kunde läsa mellan raderna och hoppas på det). När de kom ut så förstod alla
vad det skulle innebära.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-08, 11:19   #126
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Vid den tidpunkten hade hemlige Melander inte gått ut med info kring utrustningsändringarna som blev till finalen (även om man kunde läsa mellan raderna och hoppas på det). När de kom ut så förstod alla
vad det skulle innebära.
Sen kan jag tycka det är småfisigt att leta fel som inte va fel i en suverän analys som ingen här funderat kring innan

Men hoppas någon tar lärdom kring hur man kan tänka kring försök inlagda i streckspel, inför framtida lopp med de förutsättningarna.

Senast redigerad av Helge den 2016-07-08 klockan 11:22.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-08, 12:01   #127
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Sen kan jag tycka det är småfisigt att leta fel som inte va fel i en suverän analys som ingen här funderat kring innan

Men hoppas någon tar lärdom kring hur man kan tänka kring försök inlagda i streckspel, inför framtida lopp med de förutsättningarna.
Hehe var ju det jag sa, men måste ju dämpa din iver lite.

Är själv ett stort fan av Lasse, såg redan i värmningen inför Sverigedebuten vad som komma skulle, ett driv i steget helt olikt stallkamraten Nuncio till och med!
Har dessutom följt honom over there innan han kom hit.

Så jävla skönt han fick sträcka ut och visa lite av vad han kan över kort distans, är allt annat än förvånad men känner likväl empati för gemene man som inte kan något om Hästar, Tarzan, Cattis och Örjan och känner sig lurade när de spelar V75.

Fy skäms ATG !!

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3)
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-08, 12:15   #128
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Och ja jag lurade mig själv i försöket då jag räknade fel på spets o släpp med Wildattention Ås som backades från start, men spelade bara en TV-lapp för en tjuga och sprack tredubbelt. Efteråt är det givet Örjan söker rygg...
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-08, 12:29   #129
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Vid den tidpunkten hade hemlige Melander inte gått ut med info kring utrustningsändringarna som blev till finalen (även om man kunde läsa mellan raderna och hoppas på det). När de kom ut så förstod alla
vad det skulle innebära.

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Sen kan jag tycka det är småfisigt att leta fel som inte va fel i en suverän analys som ingen här funderat kring innan

Men hoppas någon tar lärdom kring hur man kan tänka kring försök inlagda i streckspel, inför framtida lopp med de förutsättningarna.

Men om man nu är så fruktansvärt bra på analyser borde man kanske kunnat förutse att utrustningsändringar skulle ske vid en final?!

De kunde ju uppenbarligen slå fast att hans chanser att öppna och nå spets var högst begränsade så steget till att gissa sig till utrustningsändringar är ju inte jättestort i min värld iaf.

Uncle Lasse har ju gjort en del starter over there så att han skulle kunna öppna var knappast en hemlighet.

Du får tycka precis vad du vill angående att jag inte anser att det var en analys värd en guldstjärna direkt!

Du försvarar alltid SP oavsett så det är ingen nyhet.

Använder mig själv av SP mycket och de är väldigt duktiga och informativa. De är dessutom duktiga på att profilera sig som bästa speltjänsten och det ihop med att det är en betaltjänst gör att jag har noll problem med att vara kritisk när folk hyllar en analys som bevisligen var helt fel på det gällande ett väldigt viktigt moment i framförallt sprinterlopp av denna dignitet.

Och avslutningsvis så kanske du skulle ta och läsa en gång till, som ExtremtRik på ett diplomatiskt sätt visade.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)

Senast redigerad av Speedyearl den 2016-07-08 klockan 12:33.
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-08, 12:37   #130
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg
Men om man nu är så fruktansvärt bra på analyser borde man kanske kunnat förutse att utrustningsändringar skulle ske vid en final?!

De kunde ju uppenbarligen slå fast att hans chanser att öppna och nå spets var högst begränsade så steget till att gissa sig till utrustningsändringar är ju inte jättestort i min värld iaf.

Uncle Lasse har ju gjort en del starter over there så att han skulle kunna öppna var knappast en hemlighet.

Du får tycka precis vad du vill angående att jag inte anser att det var en analys värd en guldstjärna direkt!

Du försvarar alltid SP oavsett så det är ingen nyhet.

Använder mig själv av SP mycket och de är väldigt duktiga och informativa. De är dessutom duktiga på att profilera sig som bästa speltjänsten och det ihop med att det är en betaltjänst gör att jag har noll problem med att vara kritisk när folk hyllar en analys som bevisligen var helt fel på det gällande ett väldigt viktigt moment i framförallt sprinterlopp av denna dignitet.

Och avslutningsvis så kanske du skulle ta och läsa en gång till, som ExtremtRik på ett diplomatiskt sätt visade.

Men herregud, tipsen var till V75 och försöket, inte finalen som gick 22:10 på natten och låg utanför V75.
Där stämde spetsanalysen och det var det som tippades.
Om du hakar upp dig på en mening som inte berör de aktuella tipsen till V7 omgången, fine upp till dig.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-08, 13:21   #131
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Känner mig skyldig att ha kommentarat något riktat till Speedyearl, men håller verkligen med om att grundfakta var fel om Lasses startsnabbhet, nu blev det rätt ändå då han till och med visade sig gynnad av att starta lite längre ut på vingen.

Gillar dig Helga, trots din enögdhet, eller kanske just därför, heja Redén !
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-08, 13:29   #132
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Känner mig skyldig att ha kommentarat något riktat till Speedyearl, men håller verkligen med om att grundfakta var fel om Lasses startsnabbhet, nu blev det rätt ändå då han till och med visade sig gynnad av att starta lite längre ut på vingen.

Gillar dig Helga, trots din enögdhet, eller kanske just därför, heja Redén !
Detsamma! Skitsamma, vi har olika åsikter, bra så.

Å ja, Redén och Erik A är bäst

Å Veijo, Conrad mm

Nu ska jag läsa lite konkurrenter i form av SS V6 och snart TT/SS V75.
Jobbar hela helgen och har beredskap idag från 19:00, till 11:00 imorgon, så vad passar bättre än kika på lite trav.

Nog för mig i detta ämne.

Ha det bäst.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-08, 13:34   #133
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Veijo unnar jag all framgång! Enig.

Sa till polarna när vi skulle tippa vinnaren i finalen att jag hoppas Veijo vinner men tror att Uncle Lasse tar spets och vinner så det får bli Lasse.


Edit: Över till något helt annat när vi talar om amerikanska hästar, tänk om Mission Brief fortsätter att utvecklas, gör sig kvitt sina, emellanåt, aktionsproblem(!) och vi skulle kunna få se henne i Elitloppet eller varför inte PdA, den hästen är, åtminstone vad jag är enfaldig nog att tro, från en helt annan planet om ens samma solsystem som Nuncio Lasse mfl... där skulle Bold Eagle få något att bita i...

https://twitter.com/RonBurkeRacing/s...80630349418496

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-07-08 klockan 14:03.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-08, 14:06   #134
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Men herregud, tipsen var till V75 och försöket, inte finalen som gick 22:10 på natten och låg utanför V75.
Där stämde spetsanalysen och det var det som tippades.
Om du hakar upp dig på en mening som inte berör de aktuella tipsen till V7 omgången, fine upp till dig.
Fast man berör ju finalen med när man skriver att han likt Nuncio ses med en högst begränsad möjlighet att nå spets. Om man då gjort sin analys korrekt så kan man ju tillägga att hästen öppnar våldsamt bra vid laddning med utrustningsändringar...Ändringar som förmodligen alla tränare gjort om de haft den växeln sparad.


Men som sagt, att argumentera emot dig när det gäller Spelvärde eller att Daniel Redén inte är världens bästa tränare, det är en diskussion man inte kan vinna då det kvittar hur mycket fakta man lägger fram.

Lite som att försöka att få miljöpartister, Aftonbladet och DN att förstå att asylinvandringen Sverige haft sista åren inte är lönsam. Någonsin. Ever.
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-08, 14:16   #135
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg
Lite som att försöka att få miljöpartister, Aftonbladet och DN att förstå att asylinvandringen Sverige haft sista åren inte är lönsam. Någonsin. Ever.
Varför är det viktigt att förstå vem som är lönsam?

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td