Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-07-12, 11:07   #16
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Men vad säger det egentligen mer än att det är väldigt trevligt att besöka dom allra minsta banorna under sin travvecka på sommaren ? Hade Hoting varit en permanent bana och kört tävlingar typ i november hade varken publiksiffrorna eller upplevelsefaktorn varit i närheten av vad dem blir med detta upplägg. Därför är det väl lite att jämföra äpplen och päron när man framhäver att besökarna på Hotingtravet tycker det är mycket trevligare att gå dit än vad besökarna på Solvalla eller Jägersro tycker.

Sen är dessa eventbanor eller vad dom nu kallas positiva när det gäller allt utom kvaliten på loppen som körs där. Dom kostar i princip inga pengar, dom drivs till största delen på ideell basis och deras travvecka på sommaren drar mycket publik. Det kan faktiskt komma att bli så att ett antal permanenta banor i framtiden kommer få samma status om intresse i bygden där dom ligger finns för att driva dom på liknande sätt. Tänker då på banor som Åmål, Solänget och Lindesberg exempelvis.
Men nu gjorde ATG den här grejen och då får vi anta att den har ett visst
värde. Tänk om du fått igenom att Hoting kunde läggas ner som du skrev om för länge sedan. Men då visste du inte hur populär banan var. Men ditt senaste om kaffeburkarna skulle garanterat föra Hotingtravet rätt ner i graven. Det viker jag inte en millimeter från.

Det finns inte bättre hästar än dom som startar i Hoting. Det är så mycket trav under sommaren att "man" av naturliga skäl väljer bättre lopp många gånger.

Jag tror att skillnaden mellan oss är att du KRÄVER viss kvalitet på alla startande hästar medan jag GILLAR LÄGET så att säga och spelar därefter. Men du är ju inte hemtam med kallblodsporten. Mesta kallbloden finns ju i mellannnorrland enligt SCB och det är kanske därför du har annan åsikt.

Självklart menar jag att NÅGOT borde göras för att rädda sporten i framtiden men att strypa bredden låter inte som musik i mina öron.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-12, 11:53   #17

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6492
Standard

Jagvill vinna enkla pengar. Ser gärna jävligt bra hästar som bombar runt å mördar sämre djur.
Ser gärna att v6 lr liknande ger ca 100-500 för då kan man lätt köra fleris med endast v6 . Hatar när sämre hästar med klent psyke som behöver ryggresor vinner. Jag struntar i om djuren blir halt lr liknande. Jag är inte ute efter en kompis i hästen/hästarna. Jag vill vinna. Jag vill vinna lätt. Sen om det är bra djur som springer fort som satan är ingen nackdel.

Dricka kaffe eller supa gör jag hemma eller på krogen.
shjuve9le är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-12, 12:21   #18

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Men ditt senaste om kaffeburkarna skulle garanterat föra Hotingtravet rätt ner i graven. Det viker jag inte en millimeter från.
Självklart menar jag att NÅGOT borde göras för att rädda sporten i framtiden men att strypa bredden låter inte som musik i mina öron.
Du har ändå utvecklat din läsförståelsen SO.
Olle menar med kaffeburkar att prispengarna lutar åt fel håll.
Elithästarna ska tävla om mer pengar än breddhästarna.
1000 pkt kaffe till elitvinnaren och 250 till breddvinnaren.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-12, 12:53   #19

Standard

Som nu, alfa light. Invändig resa. Utsläppt av tirunesh. Sämre häst, hade aldrig knäckt rob från dödens. Men rob hade nog tagit alfa
Gammal 2016-07-12, 13:05   #20

Standard

Och igen, Örjan kör fram med en sämre häst, pressar så 5an får loppet. Hade inte behövt gå fram där och sabotera. Kör hästen för trött och manar på, så det blir galopp. Ettan var den rättmätiga vinnaren.
Gammal 2016-07-12, 13:47   #21

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Om ca en timme styr man kosan mot Hoting, alltid trevligt att få en ny bana. Kvar är Färjestad, Karlshamn, Vaggeryd och Oviken att besöka efter detta, innan man kryper ner 170 cm under backen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sjukstuga (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-12, 13:55   #22

Standard

Vaggeryd har jag passerat säkert 10-15 ggr men aldrig att det tajmat, även Kartstad har jag besökt några gånger men samma sak där. I Östersund sällskapade jag med en dam ett tag, men vart ändå inget Oviken, nåväl...Någon här som tagit alla?
Gammal 2016-07-12, 14:10   #23

Standard

För övrigt så är nästan det trevligaste att besöka sina kollegor i bandomartornet, har själv hunnit jobba på Umåker, Lycksele, Dannero, Solänget, Boden, Östersund och Skellefteå...ett fantastiskt trevligt jobb, där man tjänar en dryg lax per gång samtidigt som man har roligt..
Är någon av er intresserad av detta jobb, så ta kontakt med travbanan i eran närhet. Många banor har svårt att rekrytera funktionärer och så märkvärdigt att jobba som det är det inte. Ni får läsa på reglementet och göra ett prov(som ni lätt klarar), sen praktisera några gånger och sen börja jobba...många banor har även funktionärsresor då o då, vi på Umåker åker någonstans i europa ungefär vart annat år...törs nästan garantera att ni inte ångrar er och dessutom sparar ni en massa pengar då ni förståss inte får lira när ni tjänstgör.
Gammal 2016-07-12, 14:13   #24

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
För övrigt så är nästan det trevligaste att besöka sina kollegor i bandomartornet, har själv hunnit jobba på Umåker, Lycksele, Dannero, Solänget, Boden, Östersund och Skellefteå...ett fantastiskt trevligt jobb, där man tjänar en dryg lax per gång samtidigt som man har roligt..
Är någon av er intresserad av detta jobb, så ta kontakt med travbanan i eran närhet. Många banor har svårt att rekrytera funktionärer och så märkvärdigt att jobba som det är det inte. Ni får läsa på reglementet och göra ett prov(som ni lätt klarar), sen praktisera några gånger och sen börja jobba...många banor har även funktionärsresor då o då, vi på Umåker åker någonstans i europa ungefär vart annat år...törs nästan garantera att ni inte ångrar er och dessutom sparar ni en massa pengar då ni förståss inte får lira när ni tjänstgör.
Det finns ju massor av kompetent folk här på Sharps för domartornen. Det är bara att följa slingorna när tävlingarna, speciellt på lördagarna, pågår för att inse det. Skulle man gå efter kompetens och bedömningsförmåga så skulle varenda travbananas domartorn varit bemannat av Sharps medlemmar.
mikaels (+2), SO (+7)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-12, 14:43   #25
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Jagvill vinna enkla pengar. Ser gärna jävligt bra hästar som bombar runt å mördar sämre djur.
Ser gärna att v6 lr liknande ger ca 100-500 för då kan man lätt köra fleris med endast v6 . Hatar när sämre hästar med klent psyke som behöver ryggresor vinner. Jag struntar i om djuren blir halt lr liknande. Jag är inte ute efter en kompis i hästen/hästarna. Jag vill vinna. Jag vill vinna lätt. Sen om det är bra djur som springer fort som satan är ingen nackdel.

Dricka kaffe eller supa gör jag hemma eller på krogen.
Dom flesta har SINA ideér. Inte alls fel det du skriver. Jag mår bättre när man streckat en skräll och värdet stiger. Jag har slutat med flerisar, ser det för lätt ut så skräller det oftast ända nånstans. Föredrar utgångssystem. Tur att vi spelare tänker olika, annars hade det varit tokigt.
Gammal 2016-07-12, 14:52   #26
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg

Mvh Uffe
Olle menar inte som du säger utan vi har diskterat detta, eftersom det förekommer på vissa bygdetrav. Givetvis finns poänger i en del saker som Olle säger. Någonting måste göras, men jag tror inte att ATG vågar sig på Olles fräcka ideér. Oftast bli det nu kompromisser som inte leder nån vart på sikt. Jag älskar breddlopp (= odds ) eftersom jag i första hand är spelare. Megastjärnor har jag sett för ofta för att få ståpäls. Men nu får ju elitvinnarna mycket mera pengar än breddlopparna så det är självklart ok. Fattas bara annat, men jag tycker ändå att alla amatörtränade mindre bemedlade ska kunna få en liten slant också
Gammal 2016-07-12, 14:53   #27
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Som nu, alfa light. Invändig resa. Utsläppt av tirunesh. Sämre häst, hade aldrig knäckt rob från dödens. Men rob hade nog tagit alfa
Tyvärr vinner BÄSTA hästen inte alltid och det är väl det som är tjusningen med travspelandet.
Gammal 2016-07-12, 14:59   #28
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg

Mvh Uffe
Jag hoppas att du INTE tycker att det är fel att massor av sponsorer bidrar till att man har hyfsade prispengar i Hoting. Detta för att locka tränare och kuskar att ställa upp och göra tävlingarna intressantare
Gammal 2016-07-12, 15:01   #29

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Olle menar inte som du säger utan vi har diskterat detta, eftersom det förekommer på vissa bygdetrav. Givetvis finns poänger i en del saker som Olle säger. Någonting måste göras, men jag tror inte att ATG vågar sig på Olles fräcka ideér. Oftast bli det nu kompromisser som inte leder nån vart på sikt. Jag älskar breddlopp (= odds ) eftersom jag i första hand är spelare. Megastjärnor har jag sett för ofta för att få ståpäls. Men nu får ju elitvinnarna mycket mera pengar än breddlopparna så det är självklart ok. Fattas bara annat, men jag tycker ändå att alla amatörtränade mindre bemedlade ska kunna få en liten slant också
Jag skulle inte haft några problem med att spela till breddlopp ibland om det fanns någon vettig information att inhämta. Men det gör det inte och därför är det i princip omöjligt att försöka räkna ut vilka hästar som ställts i ordning extra inför just dom loppen. Det händer ofta att någon amatör vässat något alldeles extra men tyvärr som spelare ser man det då när det redan är för sent att spela. Skulle dom rycka skorna på någon så får det alldeles för negativ effekt på oddsen även om det kan vara en indikation just på att det vässats (men ofta är det ett sista försök att få en usel häst att prestera i dessa lopp).

Är man på banan och har god kontakt med småtränarna som startar hästar i breddomgångarna så finns det säkert guldkorn att hämta på toton.
SO (+5)
Gammal 2016-07-12, 22:51   #30

Standard

796 tkr i totalomsättning i Hoting. Nästan en halv miljon mindre än breddomgången på Sundbyholm. Det visar väl vikten av att loppen visas i ATG live oavsett kvalitet. Sen är såklart inte omsättningen på Sundbyholm någon succé heller ska sägas. På fredag kör dom i alls fall lunch V65 i Hoting, och även om det är skräplopp då med kommer omsättningen bli en helt annan med direktsändning både i ATG live och tv.
Svara

td