Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-09-10, 00:20   #91

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 936
Standard

Så länge det finns pengar att hämta kommer vi alltid ha någon som vill ha "tårtan" Folk gör allt numera för att tjäna pengar, respekt, och makt. Fusk kommer alltid finnas så länge det finns pengar att spela om..

Doping är dock för djävligt!!!!!

Senast redigerad av Klanke den 2016-09-10 klockan 00:22.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 00:22   #92

Klankes avatar

Sharp$: 936
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knutman Visa inlägg
Runka kuk och knulla luder är vad Gud förbjuder-men tra skinnet fram och åter är vad Gud tillåter!
Huselius visste säkert vad han gjorde och står med stolthet i kanal 75!
Han vet och han kan, travets mästare i lag med clownen OTTO.
hahahahahahahahahahahahaha
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 08:25   #93

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knutman Visa inlägg
Lovade att inte skriva mer, men att ha läst travpravda där Wallman uttalar
sig om doping, med all rätt.

Han den store-i käften- har en anställd zig som misshandlar en skötare och dessutom misshandlar hästar. Låter detta pågå trots vetskap om detta.
Egen uppfattning-Wallman förstår inte bättre, han är en puck.

Johan Lindberg visste!
Ingen åtgärd, typiskt JL, en rövslickare, det alla som haft med honom att göra
med honom tidigare, ingen utbildning och inget CV av dignitet.

Wallman borde ställas inför rätta för sitt handlande som arbetsgivare enligt lag.
Ursäkt finns inte även om "storkäften" inte kan läsa eller skriva, han är
ansvarig för zigs beteende i stallet.

Beklämmande att detta kan ha fortgått i ett " storstall" under lång tid.
Märkligt att kanal 75:s media inte tagit fallet.
Inte ensam bland dom som kanal 75 håller om ryggen,
En bransch för miljadärer, kriminella, skattesmitare och puckos som deltar i andelshästar.-totalt lurade!
Lägg ner ditt tramsande om Kanal 75 nu eller skapa en egen tråd för guds skull!

Vi förstår att du blev utan ditt syltade wienerbröd förra gången det var bygdetrav i Oviken men tagga ner för fan..det finns folk som bakar dem hela dagarna!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Klanke (+1)
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 09:15   #94

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39612
Standard

Hmm! Nu vet jag inte riktigt vart den här tråden är på väg. Tror att jag skippar att läsa tramset och fortsätter att studera dagens V75:a istället.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 09:26   #95

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 624
Standard

Vidrigt!

Djurplågeri, medvetet fusk, allt för pengarna, spotta otaligt med människor i ansiktet har Souloy gjort och jag är inte det minsta förvånad att denna arroganta och sliskiga person har sysslat med det.

Björn Goop - blandar och ger den mannen, ena stunden ska han vara den bästa och vuxnaste förebilden i snacket men när det kommer till handling har han brustit flera gånger tyvärr. Han handlar inte som han snackar och här hade han verkligen chans att handla och sätta ner den vuxna foten men han valde kryphålet istället. Vekt och ynkligt i min bok.

Kristian Huselius och den anklagade våldtäkten vet väldigt få något om men man ska ha klart för sig att väldigt få kvinnor får igenom sina våldtäktsanklagelser i en rättssak. Ord står mot ord och det är ett svårt bevisningsläge.
mocka (+5)
Spetsochslut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 12:39   #96

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 52689
Standard

I samband med konstaterat fusk är det förståeligt att man drar paralleller och då dyker det namn upp.(Goop,Walmann,Huselius o.sv.)Jag saknar två namn här.
Ur DN:
"Skatteverket anser att Bengt Ågerup inte har gjort rätt för sig i Sverige. Vid årsskiftet upptaxerades han för flera års inkomster – och krävs nu sammanlagt på 152 miljoner kronor mer i skatt och skattetillägg."
Och så sent som 1 augusti i år:

"Två treåringar gick till Daniel Redéns storhästägare Bengt Ågerup (Brixton Medical AB) och båda stona kostade 27.000 dollar styck."

Goops heder ifrågasätts då han (tycker man ) som yrkesman borde misstänkt nåt i samband med hästarnas tydliga förbättring efter flytten till Souloy.

På vilket sätt är Redén oförvitlig när hans hästar bevisligen köps för pengar undanhållna beskattning?
Stekel (+25), Spetsochslut (+5)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 13:48   #97

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
I samband med konstaterat fusk är det förståeligt att man drar paralleller och då dyker det namn upp.(Goop,Walmann,Huselius o.sv.)Jag saknar två namn här.
Ur DN:
"Skatteverket anser att Bengt Ågerup inte har gjort rätt för sig i Sverige. Vid årsskiftet upptaxerades han för flera års inkomster – och krävs nu sammanlagt på 152 miljoner kronor mer i skatt och skattetillägg."
Och så sent som 1 augusti i år:

"Två treåringar gick till Daniel Redéns storhästägare Bengt Ågerup (Brixton Medical AB) och båda stona kostade 27.000 dollar styck."

Goops heder ifrågasätts då han (tycker man ) som yrkesman borde misstänkt nåt i samband med hästarnas tydliga förbättring efter flytten till Souloy.

På vilket sätt är Redén oförvitlig när hans hästar bevisligen köps för pengar undanhållna beskattning?
Det är ju också lite tveksamt såklart, men doping är ju väldigt mycket mer direkt. Ågerup har ju pengar till dyra hästköp både med eller utan skattefusk. Skuggan ska väl falla över Ågerup om någon och inte på Redén.

Det är så många företagare som får bakläxa på skatten för att de försökt sig på att utmana gråzoner i lagstiftningen eller rentav kliva över gränsen med berått mod. Om alla anställda till såna skulle börja få moralpanik och säga upp sig går nog arbetslösheten upp i 80% inom något år.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 13:54   #98

Sharp$: 3910
Standard

Tack för intressant info hoppas han blir avstängd lääääääääääänge
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 13:56   #99

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Hoola - öppna en egen tråd, som handlar om upptaxerade men ej konstaterade skattefuskare.

I denna tråd diskuterar vi en bevisat dopingfuskande fransk travtränare, som dopat bl a svenska hästen Your Highness. Hon besegrade t ex Nuncio med Björn Goop i sulkyn. Your Highness' dopingprover visar på det förbjudna ämnet cobolt i kroppen med halter över 80 gånger det tillåtna både i Norge och Sverige. Här handlar det om dopade travhästar, som avgjort vilka spelare som tjänat och förlorat tiotals miljoner kronor. Inte om en skattetvist.
mocka (+10)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 13:59   #100

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2252
Standard

Citat:
Björn Goop, som har flera styrningar bokade i Paris i dagarna, berättar att han av omgivningen uppmanats att "stryka sig och åka hem".
- Nu är det inte så enkelt, har man antagit styrningar i Frankrike så är man förpliktad att köra. Gör man inte det så får man avstängning.
- De hästar som jag ska köra och deras ägare är ju inte skyldiga, det är ju inte deras fel. Det hjälper väl inte att straffa dem, den som får straffet är jag som får avstängning om jag inte kör.
Tycker jag låter som en rimlig förklaring.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
asgaya3141 (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 17:37   #101

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Hoola - öppna en egen tråd, som handlar om upptaxerade men ej konstaterade skattefuskare.
1. Skatteverket "anser" är DN´s ord. Skatteverket har utrett ärendet och
räknat fram ett belopp som man upptaxerat vederbörande med.Det är ett
fiskalt KONSTATERANDE - inget godtycke.
2. Jag drar paralleler mellan Souloy - Goop å ena sidan och Ågerup - Redén
å andra. Du skrev om Goop: "kör ändå hästar för en konstaterat fuskande".
I mina ögon gör Redén det också.
3. Mycket riktigt började tråden om Souloy men vad har inlägget med "Huselius
med vänner hade gruppvåldtagit..." där att göra? Ingenting men det hade
du inte kommenterat.
Spetsochslut (+5)
Gammal 2016-09-10, 19:00   #102

Standard

Citat:
1. Skatteverket "anser" är DN´s ord. Skatteverket har utrett ärendet och
räknat fram ett belopp som man upptaxerat vederbörande med.Det är ett
fiskalt KONSTATERANDE - inget godtycke.
2. Jag drar paralleler mellan Souloy - Goop å ena sidan och Ågerup - Redén
å andra. Du skrev om Goop: "kör ändå hästar för en konstaterat fuskande".
I mina ögon gör Redén det också.
3. Mycket riktigt började tråden om Souloy men vad har inlägget med "Huselius
med vänner hade gruppvåldtagit..." där att göra? Ingenting men det hade
du inte kommenterat.
Den här tråden handlar om dopingfallen, som Fabrice Souloy är skyldig till. Jag är ingen sharpspolis - men blir trött på ditt och andras inlägg där ni ger uttryck för uppdämt hat/avundsjuka mot människor utanför detta ämne.

Tycker du ska starta en egen hattråd mot Ågerup och Redén om upptaxering, som på intet sätt är något bevisat brott. Vem i sharps har inte blivit upptaxerad?
Migge (+1), asgaya3141 (+3), ExtremtRik (+5)
Gammal 2016-09-10, 19:36   #103

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Den här tråden handlar om dopingfallen, som Fabrice Souloy är skyldig till. Jag är ingen sharpspolis - men blir trött på ditt och andras inlägg där ni ger uttryck för uppdämt hat/avundsjuka mot människor utanför detta ämne.

Tycker du ska starta en egen hattråd mot Ågerup och Redén om upptaxering, som på intet sätt är något bevisat brott. Vem i sharps har inte blivit upptaxerad?
Ingenting i det jag skrivit har med hat eller avundsjuka att göra.Påpekar bara att vissa fuskare får löpa gatlopp - andra hålls om ryggen.
"Vem i sharps har inte blivit upptaxerad?" JAG!
Gammal 2016-09-10, 20:23   #104

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1178
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Tycker jag låter som en rimlig förklaring.
ETIK och MORAL är ett minne blott.
BSVIKEN på björn som inte har mer innan för pannbenet, han står inte och faller med en 3 dagars avstängning, har faktiskt mer att vinna på att skita i att kör hans hästar.
Björn är väl god för ca 35 millar, minst.
mackpeter (+3), mocka (+5), Amadeus (+2)
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 20:46   #105

Standard

Citat:
Ingenting i det jag skrivit har med hat eller avundsjuka att göra.Påpekar bara att vissa fuskare får löpa gatlopp - andra hålls om ryggen.
"Vem i sharps har inte blivit upptaxerad?" JAG!
Har du ännu inte fattat, att du drar in frågor utanför denna tråds område?
Svara

td