Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-09-10, 20:46   #106

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 9847
Standard

Tycker det låter MYCKET märkligt om Frankrike har en regel att om man satt upp sig att köra en häst så blir man AVSTÄNGD om man får magsjuka eller migrän så man inte kan köra hästen?

Skulle en sån regel finnas i Sverige så skulle vi få se många fler lopp med kuskbrist för kuskändringar sker ju lite då och då så avstängningslistan hade varit lång =)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 20:54   #107

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1178
Standard

Franska kuskar bryr sig mindre om dom blivit avstängda i Sverige, dom kör ju ändå i Frankrike innan straffet är avtjänat
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 20:55   #108

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 57
Standard

Svenska tränare

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
Det norska Travförbundet har kallat till en presskonferens i morgon där flera dopningsfall kommer att avslöjas.

Enligt de uppgifter vi har var ett flertal hästar, som var med under Oslo Grand Prix-helgen, dopade. En av dessa är Oslo GP-sexan Lionel.

Vi har också uppgifter om att Un Mec di Heripre var dopad när han vann ett försök och blev trea i Elitloppets final för drygt tre månader sedan.

Ja ni vet, förstås, att de här hästarna tränas av fransmannen Fabrice Souloy.fabrice-souloy

Det Norske Travselskap (DNT) och Svensk Travsport (ST) har jobbat tillsammans med de här dopningsfallen. Enligt uppgifter idag har representanter för de båda ländernas förbund varit på besök hos Fabrice Souloy för att visa upp testresultaten.

Och det handlar inte om slarv med medicinering eller om dålig koll på karenstider. Det handlar om medvetet fusk.

Det här innebär förstås att resultatlistorna från de aktuella loppen kommer att korrigeras. Solouys hästar kommer att plockas bort.

Samtidigt riskerar Fabrice Souloy en lång avstängning.

Många svenska hästar har under det senaste åren hamnat i Souloys träning. Under året har till exempel stjärnor som Nimbus C.D., Mellby Viking och Sauveur gått den vägen och fransmannen har för tillfället ett tjugotal svenskägda hästar på sin gård i Normandie.

Henrik Ingvarsson/Lennart Persson

http://ingvarssonopersson.se/2016/09...la-och-i-oslo/
Har alla svenska tränare rent mjöl i påsen?

Heuer

"When the handicap rank matches the betting rank,
the horse probably is not an overlay and should not be bet"
Heuer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 21:02   #109

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Heuer Visa inlägg
Har alla svenska tränare rent mjöl i påsen?

Heuer

"When the handicap rank matches the betting rank,
the horse probably is not an overlay and should not be bet"
Ja så klart. Tills mot satsen är bevisad.
Annars skulle alla män vara potentiseiella våldtäktsmän.
Gammal 2016-09-10, 21:19   #110

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 975
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Eftersom jag bl a var rådgivare i Trustoraffären och tidigt skickade tillbaka alla arvoden (ca 600 000) och avslutade samarbetet vet jag hur jag reagerar mot skumma kunder.
Björn reagerar med att gråta offentligt - men kör ändå hästar för en konstaterat fuskande tränare. Och behåller sina körprovisioner på kontot. Fy fasen!
Vad har Trustoraffären med doping att göra?
Karlsson73 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-11, 01:08   #111

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 921
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
I samband med konstaterat fusk är det förståeligt att man drar paralleller och då dyker det namn upp.(Goop,Walmann,Huselius o.sv.)Jag saknar två namn här.
Ur DN:
"Skatteverket anser att Bengt Ågerup inte har gjort rätt för sig i Sverige. Vid årsskiftet upptaxerades han för flera års inkomster – och krävs nu sammanlagt på 152 miljoner kronor mer i skatt och skattetillägg."
Och så sent som 1 augusti i år:

"Två treåringar gick till Daniel Redéns storhästägare Bengt Ågerup (Brixton Medical AB) och båda stona kostade 27.000 dollar styck."

Goops heder ifrågasätts då han (tycker man ) som yrkesman borde misstänkt nåt i samband med hästarnas tydliga förbättring efter flytten till Souloy.

På vilket sätt är Redén oförvitlig när hans hästar bevisligen köps för pengar undanhållna beskattning?
Kan inte båda göra rätt för sig då?!? Ågerup kan betala sina skatter och Goop Jr kan ge f-n i att hora för franska dopingtränare.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spetsochslut (+5)
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-11, 01:14   #112

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 921
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Tycker jag låter som en rimlig förklaring.
Säger rätt mycket om Goop Jr:s inställning till doping och fusk! Det är någon annans fel och denne som bär ansvaret. Glädjeflickor som Björn brukar svara så!

I denna tråd är det dessvärre fler som försvarar fuskarna än som är emot dem. Och ingen ska vara förvånad att trav pissas på i diverse media.

Senast redigerad av mocka den 2016-09-11 klockan 01:21.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-11, 10:22   #113

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1William Visa inlägg
Ja så klart. Tills mot satsen är bevisad.
Annars skulle alla män vara potentiseiella våldtäktsmän.
Hört talas om ordet mörkertal?
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-11, 10:35   #114

Standard

Ja visst , men det kan vara 1 oxså ( Mörkertalet )
Gammal 2016-09-11, 11:02   #115

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 5974

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Man kan väl knappast hänga Björn för att han körde åt Souloy innan skandalen? Däremot i fredags när fallet var känt så borde han avstått.

Inom humanidrotten så tycker jag att man ska släppa dopingen fri, varför ska vissa preparat vara godkända och andra inte? Inom hästsporten är det annorlunda då vi har djurskyddet att tänka på.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-11, 11:53   #116

Standard

Då behöver vi ju inte tävla längre, kan dela medaljerna mellan . usa, ryssland, kina, jamaica,. och Norge tar alla medaljer i längdåkning.

FATTAR INTE VAD DU SER I SÅDANA SOM BEN JOHNSSON och FLORENCE GRIFFI JOYNER
BUUUUU BUUUUU BUUUU.
Gammal 2016-09-11, 12:12   #117

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Man kan väl knappast hänga Björn för att han körde åt Souloy innan skandalen? Däremot i fredags när fallet var känt så borde han avstått.

Inom humanidrotten så tycker jag att man ska släppa dopingen fri, varför ska vissa preparat vara godkända och andra inte? Inom hästsporten är det annorlunda då vi har djurskyddet att tänka på.
På samma sätt som det finns hälsorisker för hästarna i samband med doping så finns det ju hälsorisker även för människor i samband med doping. Varför ska hästen skyddas men inte människan? Väldigt konstigt resonemang...

En sak som jag inte förstår angående det här dopingfallet är alla som är så jävla nöjda med att "systemet fungerar". Robert Bergh sade något i stil med att det är skönt att man lyckas hitta fuskarna. Vad fan, den här gubben har vunnit hur många stora lopp som helst de senare åren. Snarare är det väl en stor skandal att man inte fått tag på honom tidigare?
ExtremtRik (+1), Spetsochslut (+5), mocka (+5)
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-11, 12:27   #118

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3164
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Den här tråden handlar om dopingfallen, som Fabrice Souloy är skyldig till. Jag är ingen sharpspolis - men blir trött på ditt och andras inlägg där ni ger uttryck för uppdämt hat/avundsjuka mot människor utanför detta ämne.

Tycker du ska starta en egen hattråd mot Ågerup och Redén om upptaxering, som på intet sätt är något bevisat brott. Vem i sharps har inte blivit upptaxerad?
Håller med (gillar nästan alltid vad du skriver, mest runt travtippandet ). Är inte så imponerad av tidningars fixering vid stora siffror, nämnda 153 (?) miljoner måste sättas i relation till total omsättning, ids inte leta fram och läsa artikeln. Eventuella uppsåt förstås en annan sak. Tänker inte kommentera här.

Sen kan jag komma på mig själv att ha givit hat-sharps till ett inlägg där du var lite hård mot Björn. Vid lite eftertanke riskerar det bli fel hur han än gör och då är han ödmjuk nog att inte agera domare... jag tar tillbaka några Sharp$ där.

Mot nya rikedomar
mackpeter (+50)

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-09-11 klockan 12:40.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-11, 12:32   #119

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 5974

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
På samma sätt som det finns hälsorisker för hästarna i samband med doping så finns det ju hälsorisker även för människor i samband med doping. Varför ska hästen skyddas men inte människan? Väldigt konstigt resonemang...

En sak som jag inte förstår angående det här dopingfallet är alla som är så jävla nöjda med att "systemet fungerar". Robert Bergh sade något i stil med att det är skönt att man lyckas hitta fuskarna. Vad fan, den här gubben har vunnit hur många stora lopp som helst de senare åren. Snarare är det väl en stor skandal att man inte fått tag på honom tidigare?
För att människorna kan välja själva, det kan inte djuren.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-11, 12:38   #120

Reg.datum: apr 2014
Sharp$: 1190
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Ingenting i det jag skrivit har med hat eller avundsjuka att göra.Påpekar bara att vissa fuskare får löpa gatlopp - andra hålls om ryggen.
"Vem i sharps har inte blivit upptaxerad?" JAG!
Kan bara hålla med, där sjönk han mycket i mina ögon. Vad fan är några dagar för han. Men visst mycket vill ha mera, pengar går före hos vissa
Spetsochslut (+5)
Amadeus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

td