Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-09-16, 01:49   #16

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av yoozoo Visa inlägg
Avd 6)
Klass 1 och ännu ett voltstartslopp. Får inget grepp om loppet och den enkla lösninge kan vara att 6 Global Obama sitter i spets och stannar där hela loppet, men vill nog inte lägga alla äggen i Micael Melanders korg...11 Snyting klar favorit trots det tråkiga utgångsläget så måste man väl säga att det är motvierat men inte mycket som får gå fel ifrån ett sådan utgångsläge. 12 Hot Pride känns inte som en omöjlig vinnare i detta gäng då han är van vid dåliga utgångsläge men allt som oftast hittar fram till prispallen, men här krävs nog fler streck bl a formtoppade 1 Carja och 7 Alan Wadd. Den riktiga "snytingen" i loppet är hemmahästen 5 Action Stations som vunnit 3 av 5 med kusken och 1% är lite väl lågt trots att det handlar om V7-debut. Rank: 11-6-1-12-7
Nej det handlar väl just det om att våga gå på känslan och förnuftet att singla den hästen som har bäst spelvärde. Just ny debatterar jag med mig själv om det ska bli utgång på Global Obama eller inte. För att bli riktigt framgångsrik kanske valet borde stå mellan utgång och spik?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-16, 13:09   #17

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 890
Standard

Jag spikar Pave Faks i morgon! Tycker det är galopp emot. Visst är väl risken säker 25% för galopp men jag tar den risken! Felfri springer han en 24-tid och då hinner ingen ikapp! Tycker den är jätteintressant under 20%.
emkungen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-16, 13:18   #18

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

25% på en häst som har 68% galopper i volt ?

Citat:
Ursprungligen postat av emkungen Visa inlägg
Jag spikar Pave Faks i morgon! Tycker det är galopp emot. Visst är väl risken säker 25% för galopp men jag tar den risken! Felfri springer han en 24-tid och då hinner ingen ikapp! Tycker den är jätteintressant under 20%.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-16, 14:20   #19

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Nagra intressanta kommentarer fran kuskarna inför imorrn:

-Ulf tror inte ett spar pa att han ska kunna ta sig till nagon spets av egen kraft med Danne Edel.

-Ove A tänker ladda med Leo On Line och sedan släppa till den som kommer först av favoriterna.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-16, 14:28   #20

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 936
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
10 Special Promise var hur bra som helst senast. I striden.
Här är en rolig intervju med tränaren.

Här är tränaren som hoppas slå till i V75 trots usla förutsättningar över kort distans.
Umåker-tränaren Mika Haapakangas har en tuff sprinter i Special Promise vilken är gynnad av bakspåret i silverdivisionen som rundar av V75-omgången med dubbeljackot på Solänget.
- Om vi fått välja spår hade det blivit ett nionde eller tionde i vilket fall som helst.
När Solängets travbana i Örnsköldsvik greppar stafettpinnen för V75 på lördag blinkar ordet dubbeljackot i spellistorna.
Det blev en lätt V75-giv förra lördagen och miljoner frös inne för både sex och fem rätt. Pengar som nu rullar vidare och kan göra en ensam vinnare runt 58 miljoner kronor rikare på lördag.
Ett lopp för den näst högsta klassen avslutar den på förhand vidöppna höstomgången. Ett silverlopp över kort distans där hästar från Solvallatränarna Stig H Johansson och Reijo Liljendahls stall dragit de bästa spåren.
Mika Haapakangas ser ändå ljust på uppgiften med sjuårige hingsten Special Promise.
- Special Promise är inte tillräckligt snabb bakom bilen att det skulle ha blivit någon ledning ändå och just att vara inblandad i körningen från start brukar inte vara bra för honom. Han går bäst bakifrån och kommer han bara till lite tror jag han kan vinna loppet, säger den 43-årige finländaren som blev tränare på Umåker under fjolåret.
Vann finskt storlopp
I somras segrade Special Promise i finska storloppet Killerin Eliitti i Jyväskylä just över kort distans. Några veckor senare, i slutet av juni, slog sjuåringen till i V86 på Solvalla med samma förutsättningar, 1640 meter och autostart.
Jorma Kontio satt den gången placerad i tredje utvändigt med Special Promise som fångade in ledande King City precis på linjen efter ett rasslande snabbt upplopp.
- Så bra är han då han slipper öppna. Med en utvändig resa någonstans ska han kunna avsluta riktigt bra sista 500 meterna. Alla som såg Solvallastarten vet hur snabb han kan vara, säger Mika Haapakangas.
"Jorma forcerade lite för mycket"
Senast körde Jorma Kontio offensivt med Special Promise i ett försök att överta täten av favoriten Västerbo Fantast. En satsning som kostade 1.09 första 500 och 1.10,5 första 1000.
Västerbo Fantast höll till mål på ett nytt banrekord på Umåker (1.11,3) med en trött Special Promise några längder efter.
- Vår häst skulle ha kunnat vinna det loppet också, bara han bara hade fått ta det lite lugnare första rundan. Jorma forcerade för mycket då. Det är sista halvvarvet som är hästens bästa bit.
Så spår tio ska vara en fördel tycker du?
- Ja, nu behöver han inte gå för fullt i början. Om vi fått välja spår hade det blivit ett nionde eller tionde ändå. Niondespåret är så klart bäst men tionde är helt okej det också.
Emmett Brown från spår ett och Mellby Apollo från ett tredjespår blir hårt betrodda på lördag. Special Promise skuggar där bakom tillsammans med Jorma Kontio. Chansen?
- Det är tre-fyra hästar som höjer sig över mängden och Special Promise är en av dem. Så streckar man några stycken ska han med. Hästen håller bra form och passar banan på lördag drar vi alla skorna den här gången, slutar Mika Haapakangas.

Jag spikar till finfina 16%...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+2), CuloPip (+10)

Senast redigerad av Klanke den 2016-09-16 klockan 14:32.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-16, 16:06   #21
can

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 3122
Standard

Hej vad heter laget ?
can är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-16, 16:31   #22

Klankes avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av can Visa inlägg
Hej vad heter laget ?
Miljondragen2

Har även ett annat men som tyvärr är fullt.
Gammal 2016-09-16, 16:50   #23

Klankes avatar

Standard

Roliga spiken:
10 Special Promise har en vass speed som bästa vapen. Hans bästa bit är sista 1000. Eventuellt rycker man alla skorna på lördag om banan är fin.

Utgångar:

14 Ops First Girl skrällvann från ledningen senast och såg riktigt smidig och fin ut. Jag minns att hon gjorde ett topplopp 2014 i travoaks och slutade 3a. (gick då sitt person bästa på 14,1) som 3 åring. Nu 2 år senare och lite mognare gick hästen nästan ikapp sitt rekord på bergsåker i juni månad med amatören Lisa Gilljam i sulkyn. Formen är som sagt på topp och hästen kliver ner i klass. Erik upp och Philström lyrisk. 2%. Ja jisses!

12 Ossmann fick ge sig knappt i en tuff slutstrid senast i V75 och gav fortsatt fint formbesked. Det är likvärdigt motstånd nu och bra chans till revansch. Tänk också på att Ossmann senast gick med dubbla huvor vilket i efterhand var fel, hästen går bäst med en huva så han hör andra hästar flåsa runt om kring sig. Han har utvecklats snyggt i år och blir troligen svårslagen oavsett väg.

11 Blytung Am gick en stark avslutning senast i V75 som fyra. Man körde snällare med honom då, Per låter lyrisk på livekollen och distansen är enbart Plus.. Bör svepa dem på bortre lång. 11%

Prisvärda skrällar:

5 French Target glänste vid segern senast och har hittat tillbaka till de toppar han visade under fjolåret.

8 Taffy har idel tuffa V75-lopp i programraden. Möter lite enklare nu. "passas!"
Gammal 2016-09-16, 17:19   #24

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av emkungen Visa inlägg
Trist häst, går han iväg som han ska så är den given på kupongen. Det är ett stort om dock. U Eriksson har kört 100% galopp med hästen på 3 starter och 63% galopper från framspår låter inte som en spik.
Gammal 2016-09-16, 17:32   #25

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Mkt pengar om inte U Ohlsson vinner 3-5 avdelningar i morgon. Jag kör två chansspikar, man måste ju fälla de stora favoriterna om det ska bli några pengar. I avd 5 tror jag inte ett dugg på 1 Linus Boy, oavsett vad expertisen säger. Tror 3:an spetsar relativt enkelt. 5 Ola Montana har höjt sig ordentligt, bra tider men ruggigt billiga lopp. Fyra starter på distansen och inte ens plats. Jag spikar i stället 6 Quick One p g a bra kusk och hög vinstprocent, 43% och 0 galopper. I sista avdelningen kommer min andra spik nr 10 Special Promise, tror 5 Leo on line tokladdas av långskånken OAL. Tror dessutom Jorma har fattat att han ska gå på rulle. Med tempo, och i bästa fall bf runt om blir de svårstoppade över upploppet.
Gammal 2016-09-16, 18:55   #26

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 128
Standard

Grandina är bra spel värde på -..
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-16, 23:47   #27

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

V75-7

Här tycker "experterna" att det finns tre hästar med vinstchans 1,3 och 10.
Mycket skrik på 10 Special Promise. Han är en sprinter - men det vill till att vinna från bakspår. Nej på min kupong.
3 Mellby Apollo ser allt bättre ut. Reijo säger, att han är bättre nu än i senaste starten i Örebro (då han hoppade). Han är bäst i ledningen - men det är väl nästan alla hästar. Ledningen får han inte för antingen går 1 Emmett Brown felfritt och försvarar spetsen med 3 i dödens. Då vinner 1. Eller tar startsnabbe 5 Leo On Line spets och släpper till 1 eller 3.
Många låser på 1 och 3. Jag tar ställning - 1 Emmett Brown går felfritt - och spikar 1
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-17, 00:35   #28

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

V75-6

Storfavoriten 11 Snyting är i stor fara. Han måste dras fram i en bra rygg för att ha chans att vinna.
1 Carja kommer från två raka. Kan skrälla.
3 Mellby Dealer har körts preparé på sistone. Rankas 3-4.
6 Global Abama tar ledningen från springspår och kan vinna.
7 Alan Ladd var sjuk i somras. Såg bra ut vid vinsten på Eskils. Tränar bra. Streckas.
8 Taffy ryktas det skall strykas - men jag vet inte med säkerhet!
11 Snyting är en överstreckad favorit.
12 Hot Pride är bortlottad men har hyfsad form.

Jag rankar a) 1-6-7 b) 3-11 c)12-4.......
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-17, 08:41   #29

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7301
Standard

Svår omgång som det känns och svårt hitta klockrena spikar. Upplagt för att chansa lite:
1: tror mest på 2, snabb ut och härdad. 3 är bra men var länge sedan den imponerade på mig. Dock van hårdare motstånd. 8 given för mig, kan ju allt ibland.
2: hopplöst svårt. De på start klart gynnade. Fika nog min förstahäst. 8 skrällbud, är kapabel men svårt läge. Hade varit gott spika eller gå kort i detta lopp.
3: var tidigt inne på att spika favoriten, är klart bäst och var ruggig senast. Men bäst sprint och kan ev få svar. Men tror inte det ändå. Spik eller täckt med 9.
4: 1 vinner väl om felfri. Men känns som risken för galopp är större än inte. 6 bra i Sverige tidigare. Mitt drag är Grandins som var mkt bra senast, bättre än favoriten här.
5: Är liksom Huselius inne på att 1 är huvudet högre. Men känns otryggt spika Kontio. 11 och kanske 5 där bakom borde räcka långt. 12 är min tokskräll.
6: Den av 6 och 7 som spetsar borde ha bra chans. Kanske ett kul lås. Men inga kuskar att hålla i handen. 12 skriks det om men tycker Adielsson har svårare få till de nuförtiden. 2 och 9 är skrällbud i öppet lopp.
7: Borde räcka lång med 1,3,10 men frågetecken finns ju på samtliga. Vill nog därför ha med 12 som kan mäta sig i kapacitet. Och 5 som var bra senast och får bra lopp.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-17, 09:52   #30

Reg.datum: apr 2014
Sharp$: 1190
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Roliga spiken:
10 Special Promise har en vass speed som bästa vapen. Hans bästa bit är sista 1000. Eventuellt rycker man alla skorna på lördag om banan är fin.

Utgångar:

14 Ops First Girl skrällvann från ledningen senast och såg riktigt smidig och fin ut. Jag minns att hon gjorde ett topplopp 2014 i travoaks och slutade 3a. (gick då sitt person bästa på 14,1) som 3 åring. Nu 2 år senare och lite mognare gick hästen nästan ikapp sitt rekord på bergsåker i juni månad med amatören Lisa Gilljam i sulkyn. Formen är som sagt på topp och hästen kliver ner i klass. Erik upp och Philström lyrisk. 2%. Ja jisses!

12 Ossmann fick ge sig knappt i en tuff slutstrid senast i V75 och gav fortsatt fint formbesked. Det är likvärdigt motstånd nu och bra chans till revansch. Tänk också på att Ossmann senast gick med dubbla huvor vilket i efterhand var fel, hästen går bäst med en huva så han hör andra hästar flåsa runt om kring sig. Han har utvecklats snyggt i år och blir troligen svårslagen oavsett väg.

11 Blytung Am gick en stark avslutning senast i V75 som fyra. Man körde snällare med honom då, Per låter lyrisk på livekollen och distansen är enbart Plus.. Bör svepa dem på bortre lång. 11%

Prisvärda skrällar:

5 French Target glänste vid segern senast och har hittat tillbaka till de toppar han visade under fjolåret.

8 Taffy har idel tuffa V75-lopp i programraden. Möter lite enklare nu. "passas!"
Taffy struken
Amadeus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td