|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
v86 JÄGERSRO/SOLVALLA
Bästa spik? Bästa drag?
nu kör vi
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Så här känns det på förhand.
Stronghold med Erik får bli spik. Låser V86-2 på 2 och 6, V86-4 på 2 och 10, V86-7 på 1 och 4 och V86-8 på 2,9,12. I resten av loppen blir det att ösa på. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Stronghold körs av Uhrberg
Hmm, Wild Honey som inte startat sen juli till 55% känns ju lite sådär... Galactica till 8% känns roligare Senast redigerad av boozty den 2016-09-14 klockan 07:09. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Det är bra festligt att läsa chansvärderingar från stallen. Anton Sverre tror på de hästar Björn inte tror på och tvärtom.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+2) |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Stronghold och slide so easy, både vinner via spets och slut
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Skrällen ikväll blir GLIDER SLIDER
Spiken blir MISTER NIKY
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Digital Yankee är struken, vilket förändrar en hel del. Håller Goop upp spets med Tenedor så är nog loppet över.
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Banned
|
Citat:
Vad gör han? Avvaktar i fjärdepar utvändigt - tills det är 300 meter kvar. På Jägersro!! Nä, Galactica känns inte alls rolig. Hon känns bortkörd. Och med en minimal chans idag, när Lars-Åke Söderholm - så bortfintad på läktaren så att finns inte - ska försöka runda packet 300 kvar. Nä, det är nog bara att spika Örjan, han lär väl t o m vara före in i första kurvan, när Lars-Göran får en tung tredjetagg, och blir släppt till spets utan prut. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ett bra underlag för V86 är att läsa Daniel Berglund's krönika på Travnet.se
Han har jobbat på Dagen Spel, Snoken och Travtjänsten. Krönikan är gratis |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Citat:
I första tar nog Trophy Spring spets. Även här är frågan om han vill köra där. |
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Trophy spring såg inte rolig ut från spets i näst senaste starten då den stannade till sista biten från spets, men om man kommer dit så kan man väl inte släppa över 1640 på jägers. Rent spelmässigt så känns det som att man måste hitta spik här då 2,3,4,6 är jämnstreckade.
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Tuffetto Jet är nu anmäld med skor runt om. Funderar på att ta bort den helt.
Caress, Galactica och Spoil Me går med skor runt om. Hade tänkt att gardera Wild Honey, men det verkar som att motståndarna har gett upp. Senast redigerad av Shooter den 2016-09-14 klockan 18:07. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Begåvningsreserven ska ut i V86-1 och många är körglada och påställda. Helgarderingen är tidig.
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Känns som avslag på favoriten i första av Lugauer. Tuffetto Jet hade all tur i världen vid V75-vinsten med lärling senast. Skall köras snällt (vilket den behöver för att vinna). Skor ro.
Jag börjar med spik på nr 6 Vivo Torkdahl och får råd med fler streck i andra avdelningar. |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Citat:
Alltså kör man för det idag så är det väl ett ypperligt läge att tvåla dit Wild Honey. Men håller med att det känns som att man inte vill tävla om det. |
||
|
|
|
|
|
#21 |
|
Det blir intressant att se hur banan på Solvalla håller idag.
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Verkar som att Björn kör skor på i princip alla sina hästar idag... banan som är dålig?
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Känns ju lite sådär att man kör Wild Honey barfota när alla andra slår på skor. Galopprisk?
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Tror inte Reden startar sin Wild Honey om han inte tycker banan är duglig och hon är en av de 2 tråkiga men troliga singelstreck jag förlitar mig emot ikväll.
Bästa dragen har jag funnit i 8 Dapper Don som har ett tråkigt läge men kommer från 11 och 12-tid på distansen. 6 Evening Prayer med skor känns kanske inte klockrent men ny kusk i Erik Adielsson kanske kan ge effekt. 10 Aragorn Hoss kan vara helt överlägsen ifall det blir fart på tillställningen och 7% är klart i underkant. V86-1: 2,3,4,6,8 V86-2: Alla 10 / U: 2,3,10 V86-3: 1,2,3,4,12 / 2 Pense Kloster V86-4: 10 Wild Honey V86-5: 1,4,5,6,7 / U: 1 Stronghold V86-6: 1,6,8,9,11 V86-7: 1 Slide So Easy V86-8: 1,6,9,12 Krav 2 U, 850kr Senast redigerad av yoozoo den 2016-09-14 klockan 18:55. |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Känns som att duon Peter U och Veijo antingen kör ihjäl varandra vilket öppnar för andra eller så vinner Veijo då han får fuska bort loppet i täten i v86-3
Senast redigerad av a_alexander den 2016-09-14 klockan 18:58. |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Om Veijo fuskar bort något, så inte är det i avd.3 i alla fall eftersom han inte kör själv, Kim Eriksson är uppsätt på Veijos pålle.
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Skiiit, Goop offrar sin på ren djävulskap.
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Så här spelar jag ikväll till mitt bolag.
https://pinracer.se/systems/ivbcowvf...6g-3tju/shared Spiken: 10 Wild Honey är en högkapabel travare som skötte sig fullt bra som trea senast. Innan dess glänste hon rejält vid tre raka segrar, ett hett segerbud nu trots att hon inleder från bakspår. Roliga spiken: 1 Dens Bea gick vansinnigt fort över upploppet senast, Bra chans att hålla upp sitt spår. För lite spelad.. Dragen: 3 Usain Colt har inte levererat på slutet, men kan bättre än visat. Ska tas på allvar. 3 Nobel Amok öppnar snabbt bakom bilen och har visat fin form på sistone, han måste ses med chans att vinna loppet. 8 Chris Tomlin am Bra grundkunnande. Hängde mest med senast, Kaj Widell i vagnen nu. Eventuellt jänkarvagn idag. 2 Kemas Magic fick utdelning senast och ska åter räknas tidigt. Hon är mycket kvick i starten och är obesegrad i spets 9 av 9. Klart spelvärd! 7 Dyolo In kommer från seger, vilken bärgades på ett rejält sätt. Form och bud på nytt! |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Banned
|
Är 3 Next To None Sib spelbar till nästan 2,50?
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Har sagt det förut, hästarna är nog livrädda för hårdhänta goop. Antagligen vinner dom eller galopperar
|
|
|
|
#34 |
|
Jag måste dubbla upp Pense Kloster med Sundsvik Mayday som jag tycker ser skitfin ut idag. Spikar blir Wild Honey, Slide So Easy och Speedy Foxy Vicane.
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Banned
|
Jag spikar Norrgård igen. Gick ju bra på V75....
V86 Inlämnat: 2016-09-14, 20:18 Avd 1: 1, 2, 3, 6, 8, 12 2: 9 Prins Norrgård 3: 1, 2, 3, 5, 6, 10 4: 10 Wild Honey 5: 1 Stronghold 6: 1, 2, 6, 9, 11 7: 1, 2 8: 3, 5, 6, 9 6x1x6x1x1x5x2x4 = 1440 rader. 1440 x 1 x 0,25 kr = 360,00 kr. Totalt: 360,00 kr. Rättningskod: GrantXYZ |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Får väl spika Torkdalen i första. Hoppas Kim och den andra dansken kör ihjäl varann om spets. Går fan inte att spika både Wild Honey och Slide so easy. Garderar Flemming och hoppas att han inte håller spets.
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Avd
1: 2, 3, 6, 10, 12 2: 2, 3, 6, 11 3: 1, 2, 3, 4, 6 4: 10 Wild Honey 5: 1 Stronghold 6: 1, 2, 11 7: 1 Slide So Easy 8: 6, 9, 10 |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Banned
|
Spår 8 ska visst inte vara så dåligt på Jägers....?
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Nähä! Inte sjutton gick det att se att sjuan var före.
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Utgång på sexan, men hade med sjuan, så vilken som känns ok, eller kanske dött lopp
|
|
|
|
#45 |
|
Det var ju synd
V86 Inlämnat: 2016-09-14, 20:24 Solvalla, Jägersro Onsdag 2016-09-14 Start: 20:30 Kostnad: 315,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6 Vivo Torkdahl 2: 2, 3, 6, 10, 11 3: 1, 2, 3, 4, 6, 10, 12 4: 2, 10 5: 1 Stronghold 6: 1, 8, 9 7: 1, 11 8: 1, 3, 9 1x5x7x2x1x3x2x3 = 1260 rader. 1260 x 1 x 0,25 kr = 315,00 kr. Totalt: 315,00 kr. Rättningskod: ....
|
|
|
|
#46 |
|
Gjorde ett motsystem till mitt bolag idag.
System nr1: V86 Inlämnat: 2016-09-14, 16:45 Solvalla, Jägersro Onsdag 2016-09-14 Start: 20:30 Kostnad: 196,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 3, 4, 7 2: 2, 6 3: 1, 2 4: 1, 2, 4, 6, 8, 9, 10 5: 5 Gliding Solo 6: 2 Picasso C.D. 7: 1 Slide So Easy 8: 1, 2, 3, 5, 6, 9, 12 4x2x2x7x1x1x1x7 = 784 rader. 784 x 1 x 0,25 kr = 196,00 kr. Totalt: 196,00 kr. Rättningskod: ZDD NHQ NSB |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Dött lopp hade jag kunnat köpa men att sjuan vann? Måldomaren på jägers hade full bricka i första?
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Banned
|
Man upphörs aldrig att förvånas i den här sporten. Avslutade strax under 1.14 sista 500 senast - från ledningen - och vinner nu efter en fantasistyrning över 1640 meter....?
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#51 |
|
Är det nu dom sitter och photoshopar nånstans innan dom lägger ut målfotot åt tittarna?
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
mycket skumt såg ut som döttlopp, hoppas dem visar målfoto
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Herrejävlar, tror aldrig jag sett en så kass styrning från Erik Adielsson. Blir nästan chockad.
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Så jäkla klar sos vinnare i efterhand
|
|
|
|
#55 | |
|
Citat:
Låt mig gissa. Houdini i studion har med sjuan på sitt miljonsystem som kostar 100.000?! Han verkade löjligt belåten o sa direkt att sjuan vann.. HUR FAN VANN SJUAN?! Var ju ett huvud bakom efter mål till o med. Nåväl. Tur att man inte spelat |
||
|
|
|
|
|
#56 |
|
Och i andra vinner trean som jag funderade på att spika efter värmningen, men dumt nog så tog jag sex streck efter att ha sett värmningen på Goopens.
|
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#58 |
|
Ärligt talat tror du/ni verkligen att dom fuskar??!! Löjligt
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn Senast redigerad av asgaya3141 den 2016-09-14 klockan 20:49. |
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Har de visat ngt målfoto i första än? Surt åka där när spiken i andra satt så bra
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Jag är så ...... sur! Har spelat målgången i v86-1 typ 50ggr nu och det är helt klart 6 som vinner....
V86 Inlämnat: 2016-09-14, 20:21 Solvalla, Jägersro Onsdag 2016-09-14 Start: 20:30 Kostnad: 12,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6 Vivo Torkdahl 2: 3 Nobel Amok 3: 1, 2 4: 2, 10 5: 1, 4 6: 1, 9 7: 1 Slide So Easy 8: 9, 10, 12 1x1x2x2x2x2x1x3 = 48 rader. 48 x 1 x 0,25 kr = 12,00 kr. Totalt: 12,00 kr. |
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Känslan över mål i första avdelningen var torsk. Behövs inget målfoto för att se att sjuan kliver förbi i sista steget, men visst är det dåligt att de inte visar det.
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Banned
|
Såg bra ut genom sista sväng. Norrgård passas är han får en riktig kusk bakom tömmarna.
För Kajsa Frick är en total katastrof. En katastrofolycka. Hon har helt enkelt inte fattningsförmåga för att förstå att hon måste förbättra sin position 1200 kvar när det blir lite körning därframme. Hon sitter kvar bakom Sjöström med en kall häst och låter tätklungan få både 40 och 50 meters försprång. Klart som f-n att inte hästen räcker när alla krafter går åt att jaga ikapp på sista bortre lång. Tittar de aldrig på sina egna styrningar i lopparkivet? |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Det är klart att de inte fuskar, men jag skulle vilja att de rättar till kameravinkeln när de vet att den är svår att se. Tydligare mållinjer tack!
|
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
När det är V75 slänger dom ibland upp målfoton även om det inte ens är speciellt nära. Tycker det är konstigt att man inte kan göra det en sådan här gång när det är jävligt tajt?
|
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Men Ingves... Ett jobb och det misslyckades du med.
|
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Banned
|
Men...varför kör Kim Eriksson så jävla dumt? Trodde han att han skulle kunna "dra musten" ur Lövgrens? Eller va f-n trodde han? Han måste fortfarande vara lärling eller hur?
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
i V86-1 under resultatfliken har de inte lagt upp vad tvilling trio mm.
edit: Jo nu... |
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#72 |
|
Fan så kung han är Örjan. Körde inte en millimeter i onödan. Hästen helt oförbrukad inför nästa start.
Mästare. |
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
GALACTICA och kusken gjorde ok tyckte jag
|
|
|
|
#74 |
|
Varför kan dom inte använda drönaren till målgång ? bara att soma in ,stör inget
|
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Kommunspiken vann inte idag heller.
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Märklig styrning av Stefan Jansson....
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Banned
|
Man blir ju nästan förvånad över att Stefan Jansson lyckats köra ihop över 100 000kr år....på 8 månader....efter den styrningen. Eller får han betalt för att köra som han gör? Köra loppet i halsen på Björn Goops megalampa.......
Finns det ingen veterinär som kan rycka in? Värre djurplågeri än det där finns väl inte? Köra upp till dödens med en 100-oddsare och trycka på som en idiot tills bensinen är slut 500 kvar...finns nog ingen behandling för det där traumat.... |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Är Uhrberg vinsttrött eller varför släpper han?
|
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
Banned
|
Förstår inte...varför rycker man skorna på 2 Kemas Magic, om man inte har för avsikt att köra i ledningen?
1. "Vi vill få riktigt bra fart på honom från start för att vi ska kunna krypa ner i vinnarhålet och få en hedrande andraplats..." 2. "Vi vill att han ska kunna spurta riktigt bra till andraplatsen från vinnarhålet....bakom vinnaren som vi frivilligt släppte spetsen till...." 3. "För att vi ska kunna haka på 1 Slide to Easy sista 500..." 4. "....? |
|
|
|
|
|
#82 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Ja jag formulerade mig lite knasigt ser jag. Det jag menar är att Kemas borde ha körts i spets, tycker det var mesigt att släppa även om Flemmings är bra.
|
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Ja Hanna hade inte åkt från Boden i onödan. Borde man ju ha fattat.
|
|
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Banned
|
Citat:
Det är väl bara Kenneth Haugstad och Jennifer Tillman som är sämre på att få fart på hästarna från start...? |
|
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Citat:
|
||
|