|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Kriteriet med V75
Ingen lätt omgång på förhand, med många vässade unghästar och förmodligen en hel del balansjusteringar. Jag funderar på att sätta spikarna i inledning och avslutning: Nancy America och Reckless. Kanske även en tredje i femte loppet och så gardera i unghästloppen.
|
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Citat:
Kommer lira utgång på 10 Nancy America men där bakom vill jag nämna två tidiga kantbollar i 9 Evening Prayer som kan mycket när det stämmer och 15 La Fille, toppform, ÖK och springspår är tillräckligt motiverande. I damernas vill jag ha med 10 Julia Pellini som stod för en rykande avslutning senast! Uhrberg upp och hittar hon till ett vettigt slagläge kan det vara lösningen. Ett än mer långsökt drag är Berghs 11 Camilo Boko som har en riktigt tråkig resultatrad kanske kan vara på G nu med ett lopp i kroppen efter vila, förra året vann han 5 av 19 och i år 0 av 7 vilket knappast stärker hästens aktier men till 1% åker han med på min kupong! Lycka till med liret! |
||
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ser ut som att många tror på Stefan Perssons häst DARLING MEARAS även som en hyffsad spik.Men det tycker jag är lite fel när man har sett hur bra 2.Zahara Gojs har gått sista tiden så det blir att gardera med några här.Alltså tar vi fram sågen på S.P häst som ej finns med på systemet idag.
15.La Fille tyckte Hanna man skulle strecka på 4-5 häst vilket jag också gjorde när jag drog iväg ett socialt meddelande men den trivs bäst i spets sa hon.Ingen häst som gillar att gå bakifrån men Örjan är Örjan. Bästa spiken kanske? en rolig spik kan va en barfota dansande 9.M.T KINGOFTHEHILL kan bli bra effekt direkt på den idag. 5.Valley Brodde är väl den häst som kan sänka storfavoriten om den skulle ha en kass dag? V75 Inlämnat: 2016-09-25, 07:53 Solvalla Söndag 2016-09-25 Start: 14:30 Kostnad: 300,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5, 9, 12, 13, 15 2: 1, 3, 5 3: 1 Mellby Emeralds 4: 1, 2, 3, 4, 5 5: 9 M.T.Kingofthehill 6: 3, 5 7: 1, 12, 13, 14 Lycka till.
Som ofta bäst när det gäller. Senast redigerad av Spiken64 den 2016-09-25 klockan 07:58. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Roliga Spiken:
1 DEIMOS RACING som visat fin kapacitet, höll undan med knapp marginal från spets senast. All in igen!? oavsett så ser det lämpligt ut. 5% Dragen: 4 Dream Babe vann efter tidig ledning näst senast och kom med en fin avslutning som trea senast, hon kan nog ta ledningen eller bli släppt dit. Bra chans från fint läge. Utgång! 3 Rhyme Broline kan mycket, det har hittills blivit sex segrar på 13 försök. Hon fick näst senast inte fritt till slut som tvåa. 15% Utgång! 9 M.T.Kingofthehill är en klassig travare som återkommer efter en paus. Han var näst senast duktig tvåa bakom högkapable Readly Express. Prisvärda skrällar: 10 Steady Brodda är rejäl och fullföljde strongt som trea senast, hon räds inte ett offensivt upplägg. 6 D'Laina blev senast fast med sparade krafter, hon har visat prov på rätt inställning. 12 Dartagnan Sisu är mycket lovande och såg toppfin ut vid seger på barfotabalans senast, räkna inte bort honom ur segerresonemanget här. 15 Xlint Conway Class var godkänd som femma senast. Fin vid seger i två lopp samma dag på Axevalla 22/7. 9 Upw Sund lite entaktad sort. Blandade prestationer på sistone, given i striden, 0,96% !!! 11 Rapide du Pommeau har härlig styrka och håller bra form, han är en vass avslutare. 2 Persos Bojje sett fin ut på sistone. Vann enkelt senast, inte helt borta nu heller. 3 Only Eyes Broline har tagit fyra segrar på 17 starter. Visade 1.12 sista varvet som femma senast. Rätt läge! Varning! Låset: 2 Zahara Goj är en allround häst som radar upp fina prestationer, hon är både stark och snabb. Hon öppnar raskt bakom bilen och trivs fint i spets. 12 Undine kan väldigt mycket och är given i segerstriden trots usla läget. Barfota runt om igen samtidigt som Örjan hoppar upp igen. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Aktar mig för att lägga för mycket vikt på Flemming när han startar på valla. Brukar ofta krångla mer än vanligt för Isemannen där
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Funderar lite kring Usain Henna i V75:7 ..
Har Oskar Laptoppen med sig? Ser lite intressant ut ,2 lopp i kroppen nu precis som inför Åby starten då han rundade fältet från sist utv sista 1400 och vann på 1.13.7 över aktuell dist. Med på kupongen om bfro. L |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Risk för flera favoriter, står över denna omgång. Lycka till!
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
STEFAN PERSSON favorit i OAKS , måste vara ett skämt. lycka till
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Hoppas på LD nu =spelpengar:
Spoiler:
1250:- till 3900:- i bästa fall. Hoppas.. L Babys baby......pls baby... Tack..hårt ..lite surt med endast en 10a på den komben men la in den i sista stund så klagar inte.. Senast redigerad av Lazze den 2016-09-25 klockan 13:37. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazze (+15) |
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
La Fille det här fixar du Örjan.
|
|
|
|
#14 |
|
Svår omgång på förhand. Spikarna blir som jag skrev tidigare Nancy America och Reckless och dessutom Valeaur i femte.
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ser ut som en 12.000kr omgång.
|
|
|
|
#16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Vi kan börja med La Fille pangstart från volten där bak.
|
|
|
|
#18 |
|
Nu hoppas jag på omstart.
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Kom igen då Örjan.
|
|
|
|
#20 |
|
Varför kör du inte till spets Örjan?
|
|
|
|
#21 |
|
Vaket av Flemming och första spiken hemma!
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Varför släpper inte Örjan fram Ulf och låter honom göra grovjobbet?
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Hur kunde folk spela på spår 4 och 5 i volt ?
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Jo men man måste vara duktigt onykter om man tror att La Fille har kapaciteten att plocka ner Nancy America utvändigt.
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Citat:
Lägger två repor istället för att köra till spets.Gör väl inget med rygglopp på Nancy?
|
|
|
|
#29 |
|
Nej rygglopp hade funkat bättre än dödens här. Hästen var riktigt bra i ordning, har sett den på Boden några gånger och då har den varit rätt tråkig.
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Inte snyggt kört Flemimng böter blir det nog?
|
|
|
|
#31 |
|
Kör ett ganska tokigt sys idag ...potential för hög utdelning men kanske för många chansningar.(Måste våga ibland)
Spoiler:
Lycka Till!! L |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Bästa hästen vann i vilket fall den här dagen.
|
|
|
|
#33 |
|
Nu har jag spik på Rhyme Broline, hoppas Erik leder runt om.
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Nu sänker vi favoriten! Bricka 1 och Haugstad.
Jag har 1,3,5,8 och 12 i lopp 2. Hoppas mest på 12:an så klart. Senast redigerad av Shooter den 2016-09-25 klockan 14:49. |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Vill inte va elak men håller på Nr5.
|
|
|
|
#36 |
|
Erik är på dekis. Blir luggad av Tony Wallin i starten.
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Där kom den tunga skrällen.
|
|
|
|
#38 |
|
Fan! Fem pållar och åker på en som jag över huvud taget inte ägnat en tanke. Det blir nog bra pengar idag som sagt.
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Diska Haugstedt elakt kört mot Adrian
|
|
|
|
|
#41 |
|
Vilken jävla idiot, Ulf Ohlsson. Han körde aldrig för att vinna! Ställde sig sist och var där enda till upploppet och kom ändå 4! Hade han gått ut tidigare hade han kunnat vinna..Han måste ha fått hjärnsläpp eller kört så med flit.
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Kanske bara blir den skrällen.
|
|
|
|
#43 |
|
Robban skulle nog ha väntat med att lägga sin speed och inte kört fram till dödens.
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Lyckat av Roger att byta ut Örjan mot Kenneth.
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Att han får hålla på och köra den där Kenneth Haugstad. Går det att köra sämre än vad han gjorde i loppet.
I intervjun säger han. "Det blev som det blev" JÄVLA ID...
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Den här 7an Björn varnade på .
TACK BÄSTA BJÖRN
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Du kanske inte såg loppet ser jag. Hästen är ingen snabbstartare, blev väl 3;e in till slut och på bortre lyckades han komma ut i andra spår. Starkt gjort och luckan fick han först 100-125 från mål och då flög han fram. Onödigt att offra andraplatsen genom att förorsaka att Adrian galopperade. Hade han lugnat sig några meter hade han blivit två ändå. Det var inte Haugstads dag idag tydligen
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Äh! Den fick jag inte råd med, hade fyra streck och satte den som första reserv.
|
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#53 |
|
Mellby Emeralds den moraliska vinnaren. Ludde kör som den albanska biltjuv han är.
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Jag har med hästarna som blir tvåor, men det hjälper tyvärr inte.
|
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Citat:
He he ..såg vi samma lopp?..ganska usel och överstreckad (min åsikt)
|
||
|
|
|
|
|
#56 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Citat:
Höll på att torska platsen mot Luddes som kom igen på upploppet..Rajah stark men ospeedig=rätt körning med den.. Tack och lov att alla inte släpper/låter bli att köra mot en favorit.... |
||
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Citat:
I loppet efter visade både Berg och Kolgjini hur dåligt pinsamma dom är! Skillnaden där mellan dom och Haugstad är att dom inte betecknas som bra kuskar! Senast redigerad av Lobo den 2016-09-25 klockan 15:31. |
||
|
|
|
|
|
#59 |
|
Ja dom bjöd ju Mattias Djuse på en fin slant om inte annat.
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Steffo Törnqvist
![]() Har smugit ner en och annan stänkare under den där västen genom åren...
|
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Dax för nästa...intressant att en obesgrad häst endast är streckad på under 5% på både V5/V75 ...(Genta) inte omöjlig..blir en tv på den(tror mest på 6:an dock)och 10 Julia...
Senast redigerad av Lazze den 2016-09-25 klockan 15:39. |
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Citat:
Tycker du själv att han är en bra kusk i ärlighetens namn? |
||
|
|
|
|
|
#64 |
|
Jag lirar vinnare på Fantasy River. Många hästar med fina odds här. Garderingslopp!
|
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Här skulle man ha spikat Stefan Persson. Klasskillnad.
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Sådärja!
Då ska vi bara ha en Goop vinst på de 3 sista så ser det bra ut! =) |
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
A häst iaf ..Allt hänger på spiken nu (12 Offshore Man..) för möjlig V5:a och 6+5 rätt på 75:an..
Känns väldigt osäkert..
|
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Det är inte de "vanliga" kuskarna, med undantag av Flemming, som tar hem segrarna idag.
|
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Citat:
Ser inte Flemming som någon av de "vanliga" kuskarna som vinner heller. Edit: Statistiken från SpV. |
||
|
|
|
|
|
#71 |
|
Nu kör vi Goop häst mot Usain Henna som vinnare fick nästan 20 gånger degen.
|
|
|
|
#72 |
|
Vad skulle han gjort? Hon är långsam från start och hamnade i tredje inner. Gick ut 600 kvar i andraspår och väntade med attacken till upploppet, där hon flög fram sista biten. Tyvärr körde han över Adrians häst på upploppet, vilket kostade andrapriset. Han har kört henne gånger och felfritt varje gång. Med ett annat spår hade det inte ens blivit hårt i mål.
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Nu får fan Örjan ta hem nästa!
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Största problemet med Haugstad är att han försöker efterapa Kihlström styrningar, vilket han inte lyckats med ännu.
|
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#76 |
|
|
|
|
|
#77 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Så jävla vacker Björn.
|
|
|
|
#80 |
|
Helvete vilken kuskseger. Han är ju rent sjuk den mannen.
|
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
Örjan fick ingen fart på Valeur till en början, sedan gick han ju rejält men då var det för sent.
Senast redigerad av Shooter den 2016-09-25 klockan 16:17. |
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Citat:
Örjan har inte kunnat gjort nåt annat den här gången och tycker att Kenneth får oförskyllt stryk trots att han gjorde en bra kuskinsats. Men sharps håller på att översvämmas av dessa hatinlägg mot DOM FLESTA kuskarna, Kolla efter varje avdelning och piskan är framme, Kenneth är för mig bara en i mängden och jag bryr mig som du vet dessutom sällan om att bedöma kuskinsatserna eftersom jag vet att det finns dussintals anledningar som "torskarna" inte ser. |
||
|
|
|
|
|
#84 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Rak DD: 3-11 (Nu nämnde Matteus tyvärr mina pållar så oddset kanske sjunker). Finns inte så många spelvärda kombar och det blir nog inte så skrälligt mot slutet heller.
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Citat:
![]() Man vet ju vilka kuskar som brukar leverera annars. Väljer man att lira på dom övriga så kanske man inte ska vara förbannad heller om det skiter sig. |
||
|
|
|
|
|
#89 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#91 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#93 |
|
Någon som sitter kvar för 7 rätt ?
|
|
|
|
#94 |
|
Kanske vi är nära där nu?
|
|
|
|
#95 |
|
Lirar följande DD rygg TT
4-7 x 300kr 1-7 x 300kr 3-7 x 300kr 5-7 x 150kr 10-7 x 100kr
|
|
|
|
#96 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Helt jävla otroligt...hade Lennartsson behållt sitt rundningsmärke där bak där den hör hemma så hade Goop vunnit lätt...
|
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Jormas häst såg kanonfin ut, men något stämde inte där. Kul för Erik!
|
|
|
|
|
|
|
#101 |
|
Skötaren håller på att få en hjärtattack. En farlig sport det här.
|
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Jaja...är det någon jag unnar en vinst så är det Erik! Även fast det kostar mig sjuan...
|
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
WHILBORG har en fin helg , LE MIRACLE i går. snyggt.
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Såg ni Deimos gnistrande blick!!! VILJAN!
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Sorgligt att se Björn trycka ut Erik sista biten. Ojysst så det skvätter om det. Erik visade, att han är både kylig, superkusk och sportslig.
|
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Ja och den där jävla reportorn kunde väl ge sej , nä då upp med mick jävelen under näsan . hon är så jävla blåst ,
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lokatten (+10) |
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Jösses, 6.8 mille in för Calle Wihlborg och compani
![]()
|
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Ja, det är BG i ett nötskal. Kom billigt undan med tattardrivningen bakom M.T. Kingofthehill, bara 2000 i böter.
|
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#112 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Banned
|
Borde inte Uffe kunna vara med på foto nu? 3 Only Eyes Broline har varit ute i relativt hårt sällskap och står bra till här.
Tvilling 1,3,11,14 - 200 runt om. Står över Erik A och Svanberg. |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Bättre man satte en röd varningstriangel på Björns huvud istället för guldhjälm.
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Finns ju lite chans
DD Inlämnat: 2016-09-25, 16:40 Solvalla Söndag 2016-09-25 Start: 16:40 Kostnad: 100,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 4 2: 4 Bakers Ransom 2 x 50,00 kr = 100,00 kr. Totalt: 100,00 kr. Rättningskod: VDH QTR DGS
|
|
|
|
#118 |
|
Inte ofta lill b.gen förlorar 2 målfoton typ . Det förtjänar hen
|
|
|
|
|
#120 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#121 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#122 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#123 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#124 | |
|
Citat:
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle23592160.ab |
||
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#126 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
Va? Varifrån fick du att jag menade att det skulle vara utan hästar?
Utan de som spenderar mest pengar på de dyraste hästarna skulle få vi få ( minst ) en vinnande häst i varje lopp ändå.
|
|
|
|
#128 | |
|
Citat:
Glömde helt enkelt. Lite mkt nu. Blev skit när Flemming kom ner i andraspår 1100kvar, men han var så bra som väntat. Kollade ni på min hemsida så stod det att han skulle vara ungefär som samma race förra året och vid V7 olympiahelgen. Stämmde rätt bra. Hoppas han är snäppet vassare nästa gång och även den som sitter i vagnen, får se vem det blir... |
||
|
|
|
|
|
#129 |
|
Du, bland annat. Det du snackar om att "torskarna inte ser" gäller definitivt inte Haugstad. Han tänker inte på djupet som exempelvis Kihlström gör. Kolla statten i stället på Haugstad. Han har 8,5 % i segerprocent på de senaste två åren!!! Knappast djuptänkande med sådana siffror. Hans enda plan är att sitta still tills 200 meter före mål och sedan spurta så gott det går. Det kan man nog dressera en apa till.
När vi ändå är inne på klagandets linje så tycker jag att vi kan ge Reijo Liljendahl en riktig känga efter efter svaret på frågan. Är du nöjd efter blivit tvåa i kriteriet. "Nej, jag är en vinnarskalle. Även om jag har smällt detta efter ett par dagar så kommer jag inte ändra mig". Vem fan tror han at han är egentligen? Han var inte nöjd att vinna två miljoner!! För mig har han sjunkit ett par nivåer efter ogenomtänkt svar! Det var inte så länge sedan han inte ens var tränare och var en vanlig försteman. Hade jag varit amatörtränare och slitit ont dag ut och dag in och hört något sådant hade jag haft all rätt och vara förbannad. |
|
|
|
|
|
|
|