Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-09-26, 19:48   #1
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Ang 16.20 starten


Tack Jens Sjödén. Underbar läsning när du redovisade och gjorde köttfärs av ATG´s "bevis" på att omsättningen ökat tack vare 16.20 starten. Det var bluffsiffror i alla lägen nästan och dom tror att vi ska gå på detta. Skämmes ATG och geniet bakom siffrorna, den ökände Skraplotten
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiritus (+1)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-27, 10:17   #2
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Bjuder du på en länk också?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-27, 10:23   #3
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

16.20 är inte det stora problemet. Oavsett starttid är det det enorma kacklandet om varje häst utan vare sig klartecken eller avslag som är problematiken.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-27, 11:14   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 137
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
16.20 är inte det stora problemet. Oavsett starttid är det det enorma kacklandet om varje häst utan vare sig klartecken eller avslag som är problematiken.
Det fanns där innan så knappast.
16:20 är värdelös starttid för oss som inte vill slösa kvällen till travet. Men visst lite har man sparat på att inte slentrianspela då man inte kunnat följa.
sigh är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-27, 12:06   #5
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2214
Standard

Jag tycker 16:20 är en bra starttid. Blir inte så stressigt på lördagar och man hinner med annat på dagen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1), wallemedw (+1), jomtien (+10)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-27, 15:38   #6
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Instämmer, Månen. Förr hann man inte ens vakna innan det var dags för V7 :-)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-27, 16:41   #7
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Bjuder du på en länk också?
Naturligtvis har jag slarvat bort det, Tror det var i den rond man får som epost fredagar (eller lördag) med senaste tips. Skulle givetvis ha lagt det som utkast och sparat det. Hur som helst blev jag riktigt uppjagad av hans avslöjande uppgifter.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-27, 16:46   #8
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Jag tycker 16:20 är en bra starttid. Blir inte så stressigt på lördagar och man hinner med annat på dagen.
Själv bekymrar jag mig inte över starttiden, spelar mig ingen roll men ATG´s mörkning av enkäterna och påstående att "dom flesta" vill ha 16.20 Det ser man på "omsättningsökningen", som ju bara är en bluff. (enl Jens)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-27, 16:48   #9
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 715
Sharp$: 1715
Standard

Det står ju i forumet..

https://www.sharps.se/forums/trav-gal...-jens-sjoeden/
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5)
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-27, 17:38   #10
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 26
Sharp$: 981
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Bjuder du på en länk också?
https://www.sharps.se/forums/trav-gal...-jens-sjoeden/
Drivarn är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-27, 18:36   #11
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2214
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Själv bekymrar jag mig inte över starttiden, spelar mig ingen roll men ATG´s mörkning av enkäterna och påstående att "dom flesta" vill ha 16.20 Det ser man på "omsättningsökningen", som ju bara är en bluff. (enl Jens)
Nej jag tror inte heller att dom flesta vill ha 16:20, tror nämligen att det är rätt 50/50 vad folk föredrar.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-27, 21:56   #12
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Ja för min del är 16:20 i princip den sämsta tänkbara tiden, hinner inte göra nämnvärt mycket före och inget efter. Kunde lika gärna vara kvällstrav för min del då hade man iaf hunnit göra nåt före, nä tebax till 14:30 och det snabbt tack medans man fortfarande har en sambo som står ut med ens travnördande =)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-28, 03:59   #13
 
Reg.datum: nov 2012
Ort: Sveriges framsida - västkusten
Inlägg: 51
Sharp$: 535
Standard

16:20 suger som ungdomarna säger. Fattar fortfarande inte efter över ett år var fördelarna ligger.

Hinner knappt aldrig se spektaklet live längre, och då spelar man givetvis heller inte lika frekvent.
Sämst av allt är att DD ligger mitt i matlagning och eventuell förberedelse för umgänge med andra. Lägg därtill att man har familj med småbarn.

Men vem är jag att klaga? Värst måste väl ändå de aktiva - och skötarna i synnerhet - tycka om starttiden. Hur orkar de? Erik Adielsson tycker nog också det är skitkul att åka upp till Bergsåker och komma hem sent en lördagskväll...

Och när dessutom omsättningen dribblas med undrar man ju över syftet med ändringen egentligen var. Var inte omsättningen den största orsaken till varför man gick ifrån den behagliga 14:30-tiden?!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+5)
magicalrat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-28, 06:38   #14
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Så vitt jag kan minnas så var det väl omsättningen och för att det skulle ironiskt nog passa barnfamiljer bättre =)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-28, 08:54   #15
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

16:20 suger hästballe! Vi ombuden har ju inte ens folk i butiken efter 16.00 på lördagarna. Kan inte tänka mig att omsättningen skulle ha ökat med senare spelstopp. Tyckte det var bättre förr när spelarna var ute och festade dagen innan och bakis som bäst vid 14.00-15.00. Då lämnades det nog in en massa skitrader för spelandets skull. Då hade vi som inte festade kvällen innan ett bra övertag på dessa spelare. Har själv också slutat titta på V75:an "live" på lördagarna.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-28, 09:44   #16
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5719
Standard

För mig passar 16.20 utmärkt. Jobbar vissa lördagar fram till 13.00 tiden. Andra lördagar hinner man göra lite nytta efter att man gjort grunden på morgonen för att sedan titta igenom allting om det kommit in någon sen info innan man gör spelet.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-28, 09:56   #17
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Jag jobbar varannan lördag med men de lediga lördagarna hinner jag inte göra nånting före travet mer än att läsa på travet så det spelar nog ingen roll om det börjar 14:30 eller 16:20 blir bara plugg och nada gjort oavsett därav jag föredrar tidigare tiden då man åteminstonde har chans att hinna göra nåt efter travet.

Och ärligt, i sommar har jag blivit rätt less att springa in och ut mellan tv och grillen...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
korpo (+1)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-28, 17:09   #18
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Hur var det där att göra "köttfärs" av ATGs redovisning? Han är lika enögd som ATG, bara det att han står på andra sidan.

"I övrigt hade man ”jackpotkorrigerat” med totalt 99 omsättningsmiljoner; det är alltså pengar som inte faktiskt kommit in, men som man räknar med skulle kommit in ifall det blivit fler jackpots.

Övriga faktorer som Tillsammans (måste omsätta miljonbelopp varje vecka!?), ökad marknadsföring, Stjärnkusken, ny TV-studio, positioneringssystem, SHL-sponsring och andra investeringar har över huvud taget inte räknats in. Inte heller det där med att det rinner in extra miljoner varje gång det blir omstart i V75-1 (under flera år tidigare var det alltid autostart där). All omsättningsökning härleddes till bytet av starttid."


Om man skulle försöka stoppa in ett lite objektivt lätt och lagom-perspektiv i det hela skulle jag vilja tillägga följande kommentarer:

*Vore konstigt att inte korrigera för jackpottarna va? Utan sådana korrigeringar kan man ju inte få jämförbara tal att jobba med.

*Korrigeringar för tillsamman/stjärnkusken och allt annat han buntar ihop där köper jag inte. De har alltid ett antal marknadsaktiviteter igång och det blir en gissningslek med stora felmarginaler om man ska ge sig på att uppskatta det där.

*Att slänga in Boost rakt av är fel, det håller jag helt med om! Däremot bör en del av det räknas. Det är ju säkert en hel del Boost-spelare som lägger samma summa både med och utan Boost = lägger färre pengar på systemen nu för att landa på samma kostnad till slut. Väldigt svårt att säga hur stor andelen är (20-25% av omsättningen?) men man bör ge sig på en uppskattning där!

*Omstartsmiljonerna tillkommer tveklöst och bör räknas bort för att korrigera. Om de nu har de siffrorna, skulle inte förvåna mig så mycket om de faktiskt inte kunde få ut dem ur sitt eget system. Vet inte om det där med voltstart i första sammanföll helt med bytet av starttid dock, vill minnas att det gjordes tidigare eller?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-28, 17:11   #19
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Och personligen skulle jag vilja se att det börjar redan runt 12-tiden! Också problematiskt för de aktiva såklart, många fler kommer behöva åka redan dagen före. Men de kommer ju normalt sett hem till lördagkvällen iallafall.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-28, 17:30   #20
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 14
Sharp$: 31
Standard

Tycker 14:30 passar bättre, det är mer liv på kärringen nu!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boozty (+5)
harry06 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-28, 18:19   #21
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 16
Sharp$: 455
Standard

handlar om att det blir mindre besök live nu när det är 1620, men atg skiter väl i om det finns folk på banorna. Inga folk på banorna är illa, då det väl är där man kan rekrytera nya hästägare.
callesr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-28, 20:57   #22
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Har som sagt ingenting emot 16.20, men tycker trots allt att det största problemet är utdragenheten i tv där varje häst ska analyseras av fem experter och tränare samt kuskar tycka till med klyschor i överflöd.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-29, 08:56   #23
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
*Vore konstigt att inte korrigera för jackpottarna va? Utan sådana korrigeringar kan man ju inte få jämförbara tal att jobba med.

*Korrigeringar för tillsamman/stjärnkusken och allt annat han buntar ihop där köper jag inte. De har alltid ett antal marknadsaktiviteter igång och det blir en gissningslek med stora felmarginaler om man ska ge sig på att uppskatta det där.

*Att slänga in Boost rakt av är fel, det håller jag helt med om! Däremot bör en del av det räknas. Det är ju säkert en hel del Boost-spelare som lägger samma summa både med och utan Boost = lägger färre pengar på systemen nu för att landa på samma kostnad till slut. Väldigt svårt att säga hur stor andelen är (20-25% av omsättningen?) men man bör ge sig på en uppskattning där!
Det kommer bli svårt för ATG att komma med svansen mellan benen och säga att det blir ett decimerat pokalår därför att det inte blev så många jackpottar. I slutänden är det omsättning som räknas. Faktum är ju att det ett tag var jackpott så ofta att spelarna ledsnade. Omsättningen ökade inte. Det var då man införde lördagsloppet för att försöka göra det lite svårare.

Ja, det är alltid en massa marknadsaktiviteter på gång, och därför är det ju inte så lite genomskinligt att man nu tvärsäkert säger sig veta att av allt man gjort så är den senare starttiden det enda som hjälpt. Allt annat har varit bortkastade pengar och resurser.

Boost hit och dit. ATG borde ha sådan koll på sina spelare att man kan se om de som spelar Boost idag gör det med nya pengar eller om de bakat in det i samma spelkassa. Boost har högre spelavdrag än V75, så oavsett vad de gjort är ATG en vinnare så länge de fortsätter spela.

Lite normal transparens och öppenhet är sannerligen inte ATG:s starka sida. Istället för att faktiskt plocka fram relevant underlag så kommer man med en massa påståenden som vem som helst kan se uppenbara luckor i. Resonemang som man inte alls begriper, därför att det saknas källor till det man påstår. Vid en ytlig betraktelse ser det mest ut som att det inte går så bra.

När V75 börjar struntar jag i. Vill de locka andra spelare än mig, så är det OK. Det har hänt ganska ofta senaste året att jag inte tittat på de 2-3 sista avdelningarna, även om jag varit med och spelat V75 på ett eller annat sätt
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-29, 09:21   #24
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 748
Sharp$: 37623
Standard

Det är betydligt bättre med 14.00 än 16.20.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grant (+1)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-29, 13:15   #25
 
Reg.datum: okt 2015
Ort: All over the Place
Inlägg: 303
Sharp$: 1898
Standard

Hos mitt ombud var det tidigare folkvandring vid tvåtiden. I dag kan jag gå in där kl. 16.15 och inte en människa är där.
Wolfman är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-29, 20:35   #26
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfman Visa inlägg
Hos mitt ombud var det tidigare folkvandring vid tvåtiden. I dag kan jag gå in där kl. 16.15 och inte en människa är där.
Mina kunder hade inte ens ändrat från 14 till 14:30 så hade fortfarande kö fram till 14 när det var 14:30 så =)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-30, 18:11   #27
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5151
Standard

Men vad är merkonstnaden

Löner
Totomaterna måste ha längre öppettider, tro mig svenska småstäder är rätt tomma lördag em. knappast några som följer lunchtravet på stan längre.
De flesta avtal ger väl högre lön för jobb sent på Lördagen, arbetstiden förskjuts ju 2 timmar, Totopersonalen var klar vid 18 tiden nu 20 , det är en jädra massa folk som skall ha mer betalt för senarelagd arbetstid, 100a-tals ban-start-kassa-restaurang-vetrinär-vakter-skötare blir ganska många!

Minskad publik
Vad betyder minskad publik i intäktsbortfall på entre, mat och förmodligen också banspel

Det var fina finaler i Lördags på valla , men ganska många snackade om den katastrofala strarttiden på väg ut från valla, bra tävlingar till trots det var samtalsämnet ut från valla i många grupper.

Men det var väl ingen där från ATG som hörde snacket, bäst så för risken för lynchningen hade varit stor.

PS V75 i Lördags startade som vanligt 16;20 servering av varm mat på Bistron valla stängde 16;30 - ha ha gå på sportbar o de stänger ölkranarna strax e avspark !! Kanske hade de inte råd med lönerna . men resturangområdet harväl ganska sunkiga avtal för arbete på udda tider.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td