Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-10-15, 07:58   #46
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Milsson Visa inlägg
Det som i sammanhanget är mest intressant är varför de uppenbart bästa travspelarna spelar via ombud i utlandet? Man behöver inte vara ett geni för att fatta hur de här spelarna skaffar sig övertag.

Det som jag oroar mig mest över är HUR duktiga dessa spelare är. De verkar ha stenkoll på vilka fav som galloperar och vilka utömda slakthästar som överpresterar för sista gånngen i karriären.
Dom har helt enkelt någon information som ingen annan har. Inget fel i det egentligen, men samtidigt så börjar man ju undra i banorna om det kan finnas fusk inblandat.
Finns det pengar att göra så kommer det att fuskas om man tror att man kan komma undan med det. ( Om inte rent fusk så i alla fall i någon form av mörkning då det är ett informationskrig. )

Det kan dock inte vara alltför många personer inblandade. Då skulle vi "ha hört något konkret" för länge, länge sedan.

Att de här människorna sitter på exklusiv information ( och vet hur de ska använda den ) råder det nog väldigt lite tvivel kring.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-15, 08:13   #47
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Milsson Visa inlägg
Det som i sammanhanget är mest intressant är varför de uppenbart bästa travspelarna spelar via ombud i utlandet? Man behöver inte vara ett geni för att fatta hur de här spelarna skaffar sig övertag.
ATGs representant på Sharps, Strappa, konstaterar bestämt att jag har fel om fusket.
Men sakfrågan är fortfarande obesvarad. Hur gör belgarna?

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-15, 08:21   #48
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
ATGs representant på Sharps, Strappa, konstaterar bestämt att jag har fel om fusket.
Men sakfrågan är fortfarande obesvarad. Hur gör belgarna?

Mvh Uffe

Ibland är du riktigt rolig Grant.

De flesta som jobbar på ATG ser mig inte som deras representant. Utan snarare som ett elakt j-a horn i sidan.

Att det pågår saker som är mycket orättvisa är även jag helt övertygad om. Jag ger mig inte i första taget mot ATG.

Däremot så gör det mer skada än nytta att fokusera på varianter som är nästan helt omöjliga att genomföra ( t ex efterspel ).

Exakt hur kan de då vara så framgångsrika?

1) De är skickliga.
2) De har exklusiv information.
3) De värderar all information bättre än vi vanliga dödliga ( se 1) ).
4) De spelar nästan helt säkert med ett lägre radpris genom utlandspartnern. ( Nettomodellen är lika tät som ett durkslag enligt mig )


Nu har jag inte tid mer med detta ämne idag då jag har extra stora spelbolag igång.

Min spik idag? Alfas Da Vinci!
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-15, 08:38   #49
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Däremot så gör det mer skada än nytta att fokusera på varianter som är nästan helt omöjliga att genomföra ( t ex efterspel ).

Exakt hur kan de då vara så framgångsrika?
1) De är skickliga.
2) De har exklusiv information.
3) De värderar all information bättre än vi vanliga dödliga ( se 1) ).
4) De spelar nästan helt säkert med ett lägre radpris genom utlandspartnern. ( Nettomodellen är lika tät som ett durkslag enligt mig )
Det belgarna gör är inte efterspel utan efterrättning.
Anledningen att det bara görs från utland är att det inte
går att göra från Sverige.

PS Jag blev hårt ansatt på en spelsida för många år sedan då jag tog avstånd från
fusk, ca 99,9% tyckte det var helt OK att fuska till sig vinst. Tex tips om uppgjorda matcher.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-16, 11:10   #50
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 938
Sharp$: 1178
Standard

Tycker debatten är lite konstig.
Skulle vara kul att veta hur mycket BELGARNA omsätter och hur mycket dom får tillbaka ?

För det är väl fritt att spela för hur mycket som helst.
Men RACKBACKS är jag helt i mot. = avstängning.
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-16, 12:29   #51
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av 1William Visa inlägg
Tycker debatten är lite konstig.
Skulle vara kul att veta hur mycket BELGARNA omsätter och hur mycket dom får tillbaka ?

För det är väl fritt att spela för hur mycket som helst.
Men RACKBACKS är jag helt i mot. = avstängning.
Belgarna spelar för 1000000000 om året, dom vinner 1100000000.
1 miljard in 1,1 ut.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-16, 13:03   #52
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Från länken i tråden:

av Viroid

"Det går inte att gång efter annan slå slumpen på det här viset.

Jag skall försöka förklara varför det är så.

insatsprocenten från rätt rad på V86 i Onsdags. 0,2941 x 0,5655 x 0,3979 x 0,0976 x 0,3720 x 0,6106 x 0,008 x 0,0460 = 0,0000539750% chans att rätt rad går in. Med 35% spelavdrag och 40% till potten för alla rätt så finner vi då att 8 rätt borde ha gett c:a 120.000kr i utdelning. Nu blev det istället 41.000kr.

Vid det läget borde det tjuta ett ilsket larm och röda saftblandare borde gå igång på ATG:s kontor.

Snittvärdet på de kuponger som de belgiska spelarna vann med i onsdags var c:a 55kr per spelat system. Vi höjer det till 60kr och så tar vi det gånger 4.999 system. Då har Belgien omsatt 300.000kr, 1,2 miljoner rader. Det är betydligt mindre än de teoretiska 1,85 miljoner rader som rent statistiskt krävdes för att få en rad med åtta rätt. Men visst, slumpen kan ju tänkas räcka till en rätt rad, eller kanske två om de varit duktiga. Men de hade ju 47 rätta system. Det är så orimligt att det är mer sannolikt att Forsmarks kärnkraftsverk flyger i luften idag. Och då talar vi bara om onsdagens omgång. Om vi ser till alla de andra gånger då spelare från Belgien och Finland grovt överträffat alla rimligheter i slumpen så börjar vi närma oss abstrakta tankar

Om ATG hade varit en bank hade finansinspektionen stängt den för länge sedan. Så här dåligt får man inte räkna om man har hand om människors pengar. Lotteriinspektionen tycker det är OK att miljarder av spelarnas pengar far iväg. Finansdepartementet vill bara ha sin skatt."

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-16, 13:30   #53
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 201
Sharp$: 1940
Standard

Får man lov att fråga hur personer som strappa71 och Viroid som uppenbarligen besitter goda kunskaper i det rent matematiska kring hästspel använder sin (er) kunskap, i detta fall spel via utländska agenter, gentemot ATG? Menar inte att ni verkar vara blygsamma karlar som inte vågar ta striden, men hur är ni obekväma mot ATG? Får ni någon respons eller slås det bara ifrån med döva öron som felaktigheter?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+10)
forbidden_closet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-16, 14:13   #54
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av forbidden_closet Visa inlägg
Får man lov att fråga hur personer som strappa71 och Viroid som uppenbarligen besitter goda kunskaper i det rent matematiska kring hästspel använder sin (er) kunskap, i detta fall spel via utländska agenter, gentemot ATG? Menar inte att ni verkar vara blygsamma karlar som inte vågar ta striden, men hur är ni obekväma mot ATG? Får ni någon respons eller slås det bara ifrån med döva öron som felaktigheter?
ATG lyssnar i viss mån på våra synpunkter ( till slut ). Det mesta av min kommunikation med dem sker via kommunikationschefen, Patrik Brissman, som alltid svarar när jag skriver till honom.

T ex så svarade man allra först att det inte fanns några rabatter och att de inte var tillåtna.

Sedan gick man över till att rabatter skulle förbjudas. ( Tydligen var de inte helt otillåtna ändå. )

Att det förekom rabatter ville man ha in "bevis" på.

Sedan visade det sig att de brutto-avtal man hade med de utländska partnerbolagen ändå var allt för frikostiga ( inbjöd till marknadsföring med spelrabatter ) och behövde förhandlas om till det som kallas "nettomodellen". Just när det gäller "nettomodellens" oförträfflighet hade jag direktkontakt med Skarplöth, redan innan avtalen skrevs under. ( Via omvägar letade sig ett arbetsmaterial fram till mig). Men han hävdar med en dåres envishet att han känner sig säker på att det "nya" avtalet omöjliggör rabatt-upplägg.

Jag menar att det enda som behövs är några smärre förändringar av strategin för att det ska kunna vara "rabatter" as usual.

Där står vi nu i just den här frågan.

Både jag och Viroid är så aggressiva i vår kritik som det går att vara utan att vara så oförskämda att man avfärdar oss direkt. Mellan varven anar jag att det svärs en hel del om framförallt mig i Hästsportens Hus. Men ändå inte mer än att jag har fått träffa ett gäng chefer personligen vid ett par tillfällen.

Ett område där man får kalla handen däremot, är när man begär att de ska visa statistik där omsättning, vinster och spelfördelning är uppdelat per partnerbolag. Då hävdar man genast sekretess pga konkurrensskäl ( eller av hänsyn till partnern ).

Med sådan statistik går det att tänka sig att man på flera olika sätt skulle kunna avfärda all kritik om att det eventuellt inte går helt rätt till. Det är inte så lite märkligt att man håller fast så hårdnackat vid det här. Men det är såklart. Om det är exakt som vårat indicieresonemang antyder så vill man inte visa det utåt.

Det är även ( av mer naturliga skäl ) sekretess kring den exakta utformningen av partneravtalen samt exakt vilka arbetsmetoder säkerhetsavdelningen använder sig av för att hitta misstänkta spelmönster.

Just säkerhetsavdelningen är de personer jag har allra minst förtroende för på ATG. Att den där Lunner fortfarande har ett jobb som innebär större ansvar än att sköta sopskaftslagret är obegripligt för mig.

Till sist finns det ett område där de har lyssnat ganska mycket och det är när man kommer med genomtänkta förslag till deras IT-folk. För mer än en handfull förslag har man anammat idéerna rakt av. Och när man inte genomför ett förslag så har man haft bra svar på varför man inte har velat lösa det på det föreslagna sättet.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+10), Major (+100), forbidden_closet (+100), Torstens (+10), almen (+10)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-16, 14:26   #55
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1William Visa inlägg
Tycker debatten är lite konstig.
Skulle vara kul att veta hur mycket BELGARNA omsätter och hur mycket dom får tillbaka ?

För det är väl fritt att spela för hur mycket som helst.
Men RACKBACKS är jag helt i mot. = avstängning.
Grejen är att "en normal kundstock" får tillbaka ungefär omsättningen minus spelavdraget.

Även om man är ganska rejält mycket skickligare än genomsnittet så räcker det nästan aldrig till för att man ska slå ett högt spelavdrag.

Varför spelar då folk alls?
1) Man tror att man är skickligare än man är.
2) Det fåtal som skulle kunna slå ett högt spelavdrag tycker att det är för roligt för att stå över även om det inte är ett perfekt spelläge.
3) Man bryr sig inte. Spänningen man får av att spela på trav gör det tillräckligt roligt ändå.

ATG ( säger att de!!?? ) vill ha samarbetspartners med "normala kundstockar" som utgör en mix av ovanstående.

Men det räcker med att titta på det ( omsättningsmässigt ) svala intresse svenska travspelare har för utomnordiskt trav för att inse att "äkta" utomnordiska spelare omöjligen skulle vilja omsätta miljardbelopp på svenskt trav om det inte fanns en annan stor, stor, STOR uppsida.

ATG skulle lätt kunna avfärda all kritik på det här området om de bara släppte en smula på sekretessen pga ( påstådda!!?? ) konkurrensskäl. Men det gör man inte.

Grants siffra är till 99.99999999999999999% sannolikhet helt tagen ur luften.
Sanningen är att väldigt känner till de exakta siffrorna.

Principellt har han dock helt rätt. Allt bygger på spel som är i stort sett break even eller lite plus eller smyg-minus. Ovanpå detta lägger man sedan provisionspengarna.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-16, 14:29   #56
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1William Visa inlägg
Tycker debatten är lite konstig.
Skulle vara kul att veta hur mycket BELGARNA omsätter och hur mycket dom får tillbaka ?

För det är väl fritt att spela för hur mycket som helst.
Men RACKBACKS är jag helt i mot. = avstängning.
Ja, det är fritt att spela hur mycket som helst. Men när väldigt få spelare ( totalt spelades det inte ens 5000 system från Belgien i onsdags t ex ) spelar förhållandevis ENORMA summor på spelformer med smått obscena spelavdrag så är det något som inte står rätt till.

Exakt VAD som inte står rätt till spelar egentligen inte någon roll. Det står inte rätt till.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-16, 14:31   #57
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
ATG lyssnar i viss mån på våra synpunkter ( till slut ). Det mesta av min kommunikation med dem sker via kommunikationschefen, Patrik Brissman, som alltid svarar när jag skriver till honom.

T ex så svarade man allra först att det inte fanns några rabatter och att de inte var tillåtna.

Sedan gick man över till att rabatter skulle förbjudas. ( Tydligen var de inte helt otillåtna ändå. )

Att det förekom rabatter ville man ha in "bevis" på.

Sedan visade det sig att de brutto-avtal man hade med de utländska partnerbolagen ändå var allt för frikostiga ( inbjöd till marknadsföring med spelrabatter ) och behövde förhandlas om till det som kallas "nettomodellen". Just när det gäller "nettomodellens" oförträfflighet hade jag direktkontakt med Skarplöth, redan innan avtalen skrevs under. ( Via omvägar letade sig ett arbetsmaterial fram till mig). Men han hävdar med en dåres envishet att han känner sig säker på att det "nya" avtalet omöjliggör rabatt-upplägg.

Jag menar att det enda som behövs är några smärre förändringar av strategin för att det ska kunna vara "rabatter" as usual.

Där står vi nu i just den här frågan.

Både jag och Viroid är så aggressiva i vår kritik som det går att vara utan att vara så oförskämda att man avfärdar oss direkt. Mellan varven anar jag att det svärs en hel del om framförallt mig i Hästsportens Hus. Men ändå inte mer än att jag har fått träffa ett gäng chefer personligen vid ett par tillfällen.

Ett område där man får kalla handen däremot, är när man begär att de ska visa statistik där omsättning, vinster och spelfördelning är uppdelat per partnerbolag. Då hävdar man genast sekretess pga konkurrensskäl ( eller av hänsyn till partnern ).

Med sådan statistik går det att tänka sig att man på flera olika sätt skulle kunna avfärda all kritik om att det eventuellt inte går helt rätt till. Det är inte så lite märkligt att man håller fast så hårdnackat vid det här. Men det är såklart. Om det är exakt som vårat indicieresonemang antyder så vill man inte visa det utåt.

Det är även ( av mer naturliga skäl ) sekretess kring den exakta utformningen av partneravtalen samt exakt vilka arbetsmetoder säkerhetsavdelningen använder sig av för att hitta misstänkta spelmönster.

Just säkerhetsavdelningen är de personer jag har allra minst förtroende för på ATG. Att den där Lunner fortfarande har ett jobb som innebär större ansvar än att sköta sopskaftslagret är obegripligt för mig.

Till sist finns det ett område där de har lyssnat ganska mycket och det är när man kommer med genomtänkta förslag till deras IT-folk. För mer än en handfull förslag har man anammat idéerna rakt av. Och när man inte genomför ett förslag så har man haft bra svar på varför man inte har velat lösa det på det föreslagna sättet.

All heder åt både dig och Viroid som uppenbarligen besitter kunskaper utöver det vanliga inom ämnet, och agerar som en varböld i arslet (om jag får uttrycka mig fritt) på de ansvariga hos ATG.

Personligen uppskattar jag era insatser mkt och riktar därför ett stort tack till er båda!

Hade jag besuttit ens lite kunnande inom området hade jag gladeligen bidragit!
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-16, 14:47   #58
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Men det räcker med att titta på det (omsättningsmässigt) svala intresse
svenska travspelare har för utomnordiskt trav för att inse att "äkta" utomnordiska
spelare omöjligen skulle vilja omsätta miljardbelopp på svenskt trav om det inte
fanns en annan stor, stor, STOR uppsida.

ATG skulle lätt kunna avfärda all kritik på det här området om de bara släppte
en smula på sekretessen pga (påstådda) konkurrensskäl. Men det gör man inte.

Grants siffra är till 99.99999999999999999% sannolikhet helt tagen ur luften.
Sanningen är att väldigt få känner till de exakta siffrorna.

Principiellt har han dock helt rätt.
Svaret finna ofta i frågan.

Varför väljer "belgarna" att gång på gång på gång på gång på gång på osv
spela från utlandsregistrerade bolag som sedan mister rätten att spela
ATG spel?

Varför ringer dom inte en kompis i Sverige som spelar deras spel via sitt
konto? Han kommer aldrig att bli avstängd då det inte förekommer
något fusk.

Å andra sidan hade han ju inte vunnit något heller.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-16, 14:48   #59
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Även "Hatten" ( hatten1 ) Helander har publicerat massor av material i ämnet som har pressat fram stegvisa förändringar.

Det som tyvärr ibland jobbar emot Hatten är att han är SÅ kritisk att det är lätt att fastna i fällan och tro att han inte är något annat än en konspirationsteoretiker.

Men så är det absolut inte.

Utan Hattens "insamlande" av indicier och annat skulle vi knappast ha kommit så långt som vi gjort tror jag. Han är nästan lika envis som vad jag är.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Speedyearl (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-16, 14:52   #60
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Svaret finna ofta i frågan.

Varför väljer "belgarna" att gång på gång på gång på gång på gång på osv
spela från utlandsregistrerade bolag som sedan mister rätten att spela
ATG spel?

Varför ringer dom inte en kompis i Sverige som spelar deras spel via sitt
konto? Han kommer aldrig att bli avstängd då det inte förekommer
något fusk.

Å andra sidan hade han ju inte vunnit något heller.

Mvh Uffe
Han hade inte fått någon rabatt ( vid förlust ) på sitt spel.

För inte ens belgarna vinner varje gång. ( Vilket de skulle kunna göra om de "efterrättar"...."efterspelar"...eller vad man nu vill fantisera om. )

Bättre än rent fusk ( t ex ej korrekt hantering av de faktiska vaden ) är att blålura toppchefer i silvergrisen om vad partnerbolagets netto-vinst används till.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td