Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-11-04, 19:11   #46

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bonbon Visa inlägg
Har hört fler säga att 7 gynnas men undrar hur? 6,7 behåller sina spår. 3 bhehåller sitt. I mina ögon gynnas 5 mest då det finns mer utrymme för den i volten. Sen inbillar jag mig att 1 inte blir lika stressad i starten eftersom det inte finns någon vid hans omedelbara sida? Lite spekulationer från en usel tippare men den stora frågan är hur 7 gynnas?
Det är 2 färre hästar emellan springspåren och vägen till ledning. Att 2 är struken hjälper bara lite. Det största är att det är bättre plats att vända upp och få pangstart när någon av 4,5 stryks så det bara är en häst "i vägen" när de vänder upp och ska iväg. Det är nästan så man ska slå till att spika Chosen One...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 19:13   #47

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det är 2 färre hästar emellan springspåren och vägen till ledning. Att 2 är struken hjälper bara lite. Det största är att det är bättre plats att vända upp och få pangstart när någon av 4,5 stryks så det bara är en häst "i vägen" när de vänder upp och ska iväg. Det är nästan så man ska slå till att spika Chosen One...
Spika ett formlöst stall med en kusk som kör gunga otroligt ofta i volt?
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 19:32   #48

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 8028
Standard

Det ser mkt lätt ut i morgon men jag ska vråla in några stänkare från publikplats så jag tror det kan bli skapligt. Hoppas att det blåser utav helvete
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1), abstruse (+1)
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 19:36   #49

Sharp$: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Och vad grundar du på att Johan U stall är formlöst?
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 19:37   #50

Stekels avatar

Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Kollade statistiken om jag missat något som du sett men hittar inget onormalt. Galopp i runt var fjärde voltlopp kan väl inte vara mycket över snittet, om något alls. Och stallformen 3-2-2 på 13 starter de första dagarna den här månaden. 0-3-1 senaste 10 rikstotostarterna och hade där bara en favorit och den felade. Så jag hör vad du säger men kan inte förstå vart du får det ifrån.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 19:39   #51

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ztazze Visa inlägg
Och vad grundar du på att Johan U stall är formlöst?
Johan har inte samma fina stallform som pappa Peter. Travsport.se redovisar bara V75-lopp tillbaks till 23 juli, och under den tiden har stallet gjort 37 starter utan seger. Individen 6 Chosen One har också visat nedåtform på slutet och rankas ned.

Courtesy of statistik-Jens Sjödén.
Gammal 2016-11-04, 19:40   #52

Sharp$: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Det ser mkt lätt ut i morgon men jag ska vråla in några stänkare från publikplats så jag tror det kan bli skapligt. Hoppas att det blåser utav helvete
Det skall bli runt 6 m/s imorgon. Skall det blåsa utav helvete får du ha lungor och skrika rejält Draken
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 19:45   #53

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Kollade statistiken om jag missat något som du sett men hittar inget onormalt. Galopp i runt var fjärde voltlopp kan väl inte vara mycket över snittet, om något alls. Och stallformen 3-2-2 på 13 starter de första dagarna den här månaden. 0-3-1 senaste 10 rikstotostarterna och hade där bara en favorit och den felade. Så jag hör vad du säger men kan inte förstå vart du får det ifrån.
Hur såg statistiken ut om man bara kollar V7 lopp? Annars tycker jag lillunter vinner en del på V6 och V8 men att det har gått lite troll i v7 för honom. Såg att han för närvarande har 108 hästar på sin träningslista men är knappast bortskämd på V7 segrar i år.
Gammal 2016-11-04, 19:55   #54

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 2539
Standard

Usain Henna måste ju med imorgon till 4%, rikast i fältet och Svanberg tror han kommer prestera. Snart går han ur klassen också så inte många chanser kvar

Lite orolig över Djali dock, vet inte om Per Nordström blir av med dom flesta av sina hästar när stall 1609 fimpas, har för mig Djali Boko var med på den listan, kanske försöker kräma ur det sista ur hästen nu innan han blir av med den.

Men det kanske gör att Usain slipper dödens även om han tuggar på bra där, (läs TakeThem) :-)
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 20:21   #55

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 921
Standard

Citat:
Varenda jävel begriper väl att Örjan vinner avd 6 med Pokemon Ås till löjliga procent för att vara Örjan? Överspelade finnen har inte visat något extra på sistone och både Jorma och Gastillman där framme borgar för tempo.
Exakt! Förstår inte varför finnen blir så hårt streckad. Tittar man bara på raden eller vad sjutton handlar det om?
Han har ju inte gått någonting i Sverige. Nu har man visserligen framspår och det kanske kan funka bättre men inte känns han streckvärd på förhand till de procenten.
Manprinsen (+5)
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 20:51   #56

Sharp$: 43
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
Exakt! Förstår inte varför finnen blir så hårt streckad. Tittar man bara på raden eller vad sjutton handlar det om?

Han har ju inte gått någonting i Sverige. Nu har man visserligen framspår och det kanske kan funka bättre men inte känns han streckvärd på förhand till de procenten.

Ganska så rejäl kuskförstärkning gör nog sitt och den är ju bara 3e-handare och inte överdrivet hårt streckad.
sigh är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 21:37   #57

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 921
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Ganska så rejäl kuskförstärkning gör nog sitt och den är ju bara 3e-handare och inte överdrivet hårt streckad.
Ok, kan ge dig det då men jag faller då gärna med den då. Tyckte att den presterade direkt svagt senast på Umåker som jättefavorit då den var en halvsekund efter Coal Trader. Rätt så mycket tuffare emot nu.

Chansspikar som Mellby Drake och Carabinieri är inte så väldigt mycket mer streckade än PT vilket för mig känns helt bananas. Men jag gillar det, att vi alla tycker olika och kör olika system. Det är kul att ventilera och sedan går man ju ändå på det man känner själv. Ibland ger det utdelning men att enbart delta är också trevligt.

Lycka till alla!
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 21:47   #58

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 936
Standard

Roliga spiken:
3 Djali Boko har tagit 3 snygga segrar och agerar mindre hetsigt, för fick per bara åka med som passagerare medans Djali drog iväg i stenhårt tempo, har faktiskt sätt riktigt fräsch och fin ut på sistonde. Det är en häst med grym kapacitet och han brukar ofta sluta riktigt fort, har tagit tiden på honom i några lopp och där visar han 10 fart sista 1000 i spåren, formen är riktigt bra och när spelprocenten bara är 16% känns han mycket spelbar i min bok.

avd1.
Victor A.U. och Chosen One har båda toppform och den utav dessa som tar spets vinner troligen detta! Victor skall tävla med någon form av barfota balans vilket gör han lite snabbare från start vilket kan avgöra loppet. Blir det för tuff körning så gynnas favoriten rejält av detta annars är den logiska tanken att Snabba C måste gå i spåren sista 1000 och det kan bli långt fram alt att söka sig till dödens.. Pelle låter också nöjd med Cab Hornline som han skall vässa till lite i starten men han är bara medelsnabb ut och kan knappast svara de två förstnämda. Kan givetvis vinna om det blir stentufft mellan dessa men jag rankar honom 4a.. 7-6-10-1-3

avd2.
Här blir Stronghold favorit och det kan jag tycka är fel då hästen bara vunnit från spets 1 av 5 gånger och har en tedens att galoppera lite väl ofta. Försvinner favoriten så är det högst troligt att nr 2 är först fram och övertar, 12% är lite lite med tanke på att kusken är obesegrad i spets med hästen om jag inte missminner mig? Mitt drag är annars Mellby Drake som har gjort många snygga lopp på slutet och jag tror han kan hamna ganska vettigt till. 2-3 utvändigt! Kan även söka sig till dödens och en häst som stronghold tror jag han krossar alla dagar i veckan. Mellby Caddie är också intressant skall lättas och kommer ekipaget ner i slagläge är han duktig nog för att göra upp om segern. Twigs Briard det är hans årstid nu men läget kunde ju varit bättre risk att han blir hängandes? jag vågar dock ändå inte plocka bort honom. Cat´s Klondike fick ett drömläge och har dessutom 2 av 3 segrar för kusken vilket är intressant, det känns dock att han möter lite väl tuffa hästar här. Alfas Dimitri är en rejäl krabat men han får nog dra tåget varvet från mål, bakom dessa nämda har vi bara lunch hästar som normalt inte har i v75 att göra trots några namnkunniga kuskar. 9-2-3-6-7-5-12

avd3.
Här har vi många rejält snabba hästar från start och galopp för några kan ligga inom räckhåll i denna låga klass. nr 2-6 är nog mest explosive från start men jag tror inte man väljer att köra där om Vejo kommer farande och ställer en fråga, skulle nu nr 4 göra bort sig så blir det lite lurigare och då kan mycket väl nr 2 eller 6 vilja prova i spets. Risk att det bara blir körning de första 5 för att söka positioner och sedan blir det stiltje. Charming Soldier är förvisso bara 3 år men dessa treåringar brukar hävda sig riktigt bra när de kommer till spets i klassen så en varning är utfärdad! Feeka S.E skall köras med skor och då är hon inte lika rapp i stegen. Bear by the Day kommer från Johans formstall, läget är bra och med lite klaff är han duglig. Tiller är en segstark sak som troligen inte gynnas av den korta distansen jag vet och har hört tidigare att Stallet håller henne högt och 2% med en av Sveriges bästa kuskar känns klart intressant. Estelle Web skall lättas och har fint läge, en av många roliga miljonskrällar...

om jag orkar skriva mer så kommer det mer inom kort...
hammering (+3)

Senast redigerad av Klanke den 2016-11-04 klockan 21:58.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 21:50   #59

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5113
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Eftersom det bara blir tre hästar i stället för fem innanför springspårshästarna behöver de inte vända upp lika snävt. Därmed gynnas 6 och 7 enormt i starten.
Eftersom 5 kan behålla sitt startspår så ser inte jag att 6 och 7 får nån som helst fördel. OM 5 utnyttjar sitt större utrymme kan det kanske ge bättre plats åt springspåren men det är mycket om i mina ögon.
Bonbon är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 21:54   #60

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg

avd1.
Victor A.U. och Chosen One har båda toppform och den utav dessa som tar spets vinner troligen detta!
På vilket sätt har Chosen One toppform? Senaste segern kom för 2 månader sedan? Alla andra säger att formen är på väg ner men du påstår alltså att han har toppform?
Svara

td