Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-12-02, 08:46   #211
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av VictoryForce Visa inlägg
ÄR det någon som känner till om det finns ett trav program som kan räkna fram produkten av. De poäng som man själv tilldelar hästarna och samtidigt även har radvärdesreducering
Känns som det borde vara ett användbart verktyg
Nej, det finns mig veterligen inte.

Varför är produkten av poäng intressant och hur skulle den användas rent konkret?
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-02, 14:04   #212
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Question

Citat:
Ursprungligen postat av VictoryForce Visa inlägg
ÄR det någon som känner till om det finns ett trav program som kan räkna fram produkten av.
De poäng som man själv tilldelar hästarna och samtidigt även har radvärdesreducering
Känns som det borde vara ett användbart verktyg
Jag är väl som vanligt trögast på Sharps.
Men vad menar du?

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-07, 19:14   #213
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Två månader gått med reducerat. Plus hittills efter ett par vinster i klassen 5-10k, men inte varit riktigt nära några stora pengar hittills. Jobbar fortfarande på att utveckla min reduceringskunskap och få så effektiv reducering som möjligt.

Har en fråga gällande dagens omgång. Hade Drabant Hornline som A-häst. Hade 6 hästar på ramen och Svart Kronos om 7e rank, så den går in som reserv tar jag för givet då inställningen var reserv= nästa rankad. Hade Sebastian Journey som andra rankad och B-häst. Tog han över Drabant Hornline:s plats som A-häst?

Sen har jag även en fråga när det gäller antal 6or när man missar 7an. Har väl haft 6rätt 4-5 gånger under dessa månader och varje gång har det bara gett mig 1st 6a. Idag hade jag krav 3 A-hästar, max 2st C-hästar och slutligen max 1st D-häst. Satte 3st A-hästar, 1st B-hästar, 1st C-häst och 1st D-häst. Loppet jag rök på hade jag som sagt 6st hästar. Om jag fyller alla kraven och ändå bara får 1st 6a, så är min fråga, kan man få mer än 1st 6a när man spelar reducerat med jokern? Och vad är det i så fall som styr?

Senast redigerad av Espo den 2017-01-07 klockan 19:17.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-07, 19:22   #214
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4274
Standard

Lite förenklat kan man säga att reduceringen siktar på full pott och då tappar man antal 6:or och 5:or.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-07, 21:21   #215
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Två månader gått med reducerat. Plus hittills efter ett par vinster i klassen 5-10k, men inte varit riktigt nära några stora pengar hittills. Jobbar fortfarande på att utveckla min reduceringskunskap och få så effektiv reducering som möjligt.

Har en fråga gällande dagens omgång. Hade Drabant Hornline som A-häst. Hade 6 hästar på ramen och Svart Kronos om 7e rank, så den går in som reserv tar jag för givet då inställningen var reserv= nästa rankad. Hade Sebastian Journey som andra rankad och B-häst. Tog han över Drabant Hornline:s plats som A-häst?

Sen har jag även en fråga när det gäller antal 6or när man missar 7an. Har väl haft 6rätt 4-5 gånger under dessa månader och varje gång har det bara gett mig 1st 6a. Idag hade jag krav 3 A-hästar, max 2st C-hästar och slutligen max 1st D-häst. Satte 3st A-hästar, 1st B-hästar, 1st C-häst och 1st D-häst. Loppet jag rök på hade jag som sagt 6st hästar. Om jag fyller alla kraven och ändå bara får 1st 6a, så är min fråga, kan man få mer än 1st 6a när man spelar reducerat med jokern? Och vad är det i så fall som styr?
Reserver sätts ju på kupongnivå, och därför är det inte någon som direkt "övertar" platsen för en struken A-häst, utan det beror på hur kupongen såg ut. Var bara A-hästen streckad på kupongen så går nästa rankade in. Om A-hästen var streckad tillsammans med t.ex. två B-hästar, så kommer den fjärderankade in i bilden. Den sjunderankade kommer bara med i bilden på de kuponger där du har alla hästar streckade. Alternativet vore att den sjunderankade alltid var reserv för allt, men ingen vill väl ha den sjunderankade som reserv om A-hästen blir struken? Att försöka rätta ett reducerat system som har drabbats av strykningar med någon slags mall är knepigt. Har du enkla villkor fungerar det väl något så när, men inte annars.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-07, 21:35   #216
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Lite förenklat kan man säga att reduceringen siktar på full pott och då tappar man antal 6:or och 5:or.
Ok, får man alltid en 6a oavsett hur bra/dåligt man rankat i övrigt och satt vilkoren? Eller är det så att man generellt får mindre 6or än matematiska system, men att det i bland kan bli flera 6or än en?

Senast redigerad av Espo den 2017-01-07 klockan 21:37.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-07, 22:24   #217
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4274
Standard

Nu vet jag inte vilket reduceringsverktyg du använder. Själv kör jag HPT igen, efter att ha använt joker (online) ett tag. I dessa kan man se det färdiga systemet utskrivet på kuponger. Kupongerna ser olika ut och tillsammans täcker dessa upp den ram och de olika villkor du satt, men generellt så är det små system med få rader vilket gör att antalet 6:or och 5:or blir färre än om allt fanns på en och samma avsevärt dyrare kupong. Genom att studera kupongerna faller nog bitarna på plats och du finner där svaren på dina frågor.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-07, 22:40   #218
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Nu vet jag inte vilket reduceringsverktyg du använder. Själv kör jag HPT igen, efter att ha använt joker (online) ett tag. I dessa kan man se det färdiga systemet utskrivet på kuponger. Kupongerna ser olika ut och tillsammans täcker dessa upp den ram och de olika villkor du satt, men generellt så är det små system med få rader vilket gör att antalet 6:or och 5:or blir färre än om allt fanns på en och samma avsevärt dyrare kupong. Genom att studera kupongerna faller nog bitarna på plats och du finner där svaren på dina frågor.
Jo jag spelar joker. 50-100 kuponger gör verktyget beroende på insats. 100 kuponger är lite mycket att studera och jag blev inte mycket klokare när jag kollade på kupongerna när jag började med reducering. Därför slutade jag studera kupongerna, då det inte gav mig nått. Men med tanke på att jag gång på gång nu bara fått en 6a, så tänkte jag att det kanske reduceras på samma sätt som att man bara kan få 1st 7a, så kan man bara få 1st styck 6a��
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-07, 22:52   #219
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8281

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Hade du exakt 3A, max 2C, max 1D och inga andra krav, och det lopp du missade innehöll A,B,B,C,C,D så är ditt villkor uppfyllt för hästarna B,B,C, och du ska få 3 st. 6or.

1A till ger 4st som överstiger 3A.
2C till ger 3C, vilket är 1C för mycket.
1D till ger 2D, vilket är 1D för mycket.

Spelar ingen roll vilket program du använder, endast villkoren som räknas.

Resten av frågan är redan korrekt besvarad.

Mvh / P.

EDIT: 4st 6or blir det, för du tål förstås bägge C hästarna, de är ju i samma lopp


Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Två månader gått med reducerat. Plus hittills efter ett par vinster i klassen 5-10k, men inte varit riktigt nära några stora pengar hittills. Jobbar fortfarande på att utveckla min reduceringskunskap och få så effektiv reducering som möjligt.

Har en fråga gällande dagens omgång. Hade Drabant Hornline som A-häst. Hade 6 hästar på ramen och Svart Kronos om 7e rank, så den går in som reserv tar jag för givet då inställningen var reserv= nästa rankad. Hade Sebastian Journey som andra rankad och B-häst. Tog han över Drabant Hornline:s plats som A-häst?

Sen har jag även en fråga när det gäller antal 6or när man missar 7an. Har väl haft 6rätt 4-5 gånger under dessa månader och varje gång har det bara gett mig 1st 6a. Idag hade jag krav 3 A-hästar, max 2st C-hästar och slutligen max 1st D-häst. Satte 3st A-hästar, 1st B-hästar, 1st C-häst och 1st D-häst. Loppet jag rök på hade jag som sagt 6st hästar. Om jag fyller alla kraven och ändå bara får 1st 6a, så är min fråga, kan man få mer än 1st 6a när man spelar reducerat med jokern? Och vad är det i så fall som styr?
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!

Senast redigerad av putte64 den 2017-01-07 klockan 23:06.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-07, 23:25   #220
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Jo jag spelar joker. 50-100 kuponger gör verktyget beroende på insats. 100 kuponger är lite mycket att studera och jag blev inte mycket klokare när jag kollade på kupongerna när jag började med reducering. Därför slutade jag studera kupongerna, då det inte gav mig nått. Men med tanke på att jag gång på gång nu bara fått en 6a, så tänkte jag att det kanske reduceras på samma sätt som att man bara kan få 1st 7a, så kan man bara få 1st styck 6a��
Lägg upp en bild på systemrapporten så ska jag hjälpa dig.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-07, 23:27   #221
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 409
Sharp$: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Ok, får man alltid en 6a oavsett hur bra/dåligt man rankat i övrigt och satt vilkoren? Eller är det så att man generellt får mindre 6or än matematiska system, men att det i bland kan bli flera 6or än en?
Med mattematiskt system får du alltid antal sexor lika med antal hästar du har i det lopp du missade.

Kör man reducerat får du alltid max lika som mattematiska beroende på hur du har satt villkoren och vilken reduceringsmetod du använt.

Du verkar gilla ABC reducering låt oss ta ett enkelt exempel.

Mattematiskt:

1: spik
2: 5 hästar
3: 5 hästar.

Du missar i avd 3 där du har 5 hästar du får då 5 "tvåor" motsvarande sex rätt om vi spelade 7 lopp..


AB

1:spik
2: A 2 B 3
3: A 2 B 3


Villkor 1-2 A

Du har tre kuponger. Du kör med 2 A hästar och 3 B hästar.

Kupong 1
1: spik
2: A 2
3: A 2

Kupong 2
1:spik
2:A 2
3:B 3

Kupong 3
1: spik
2: B 3
3: A 2

Reducerat från 25 rader tilll 16 rader (64%)

Nu beror allt på hur det går med dina villkor.

Vi missar fortfarande i avd 3 men i avd 2 sätter vi:

1: vi sätter A hästen i avd 2 = 3 "tvåor" på kupong 2 och 2 "tvåor" på kupong 1
2: vi sätter B hästen i avd 2 = 2 "tvåor" på kupong 3

Dvs jämfört med mattematiskt får i vi som mest 5 "tvåor" OM vi sätter A hästen i avd 2 under exemplets villkor.

Senast redigerad av Ztazze den 2017-01-07 klockan 23:37.
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-07, 23:30   #222
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 409
Sharp$: 988
Standard

Som vanligt "Keep it Simple" när du börjar att reducera.
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-07, 23:59   #223
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 409
Sharp$: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Reserver sätts ju på kupongnivå, och därför är det inte någon som direkt "övertar" platsen för en struken A-häst, utan det beror på hur kupongen såg ut. Var bara A-hästen streckad på kupongen så går nästa rankade in. Om A-hästen var streckad tillsammans med t.ex. två B-hästar, så kommer den fjärderankade in i bilden. Den sjunderankade kommer bara med i bilden på de kuponger där du har alla hästar streckade. Alternativet vore att den sjunderankade alltid var reserv för allt, men ingen vill väl ha den sjunderankade som reserv om A-hästen blir struken? Att försöka rätta ett reducerat system som har drabbats av strykningar med någon slags mall är knepigt. Har du enkla villkor fungerar det väl något så när, men inte annars.
Jo strykningar i reducerade system är inte bra, därav väntar man i det längst för att lämna in dom. Men det blir ju som idag strykningar efter inlämning.

Men som Viroid säger det är svårt att säga vilka reserver som går in.

Men vi kan fortsätta på det förenklade exemplet dvs

AB

1:spik
2: A 2 B 3
3: A 2 B 3


Villkor 1-2 A

Du har tre kuponger. Du kör med 2 A hästar och 3 B hästar.

Kupong 1
1: spik
2: A 2
3: A 2

Kupong 2
1:spik
2:A 2
3:B 3

Kupong 3
1: spik
2: B 3
3: A 2

En A häst blir struken i avd 2. Då får du in första B hästen på kupong 1 och 2.

Dvs då har du chans på 2 "fulla" rader om reserven vinner eftersom den finns på kupong 3 naturligt.


Men reduceringssystemen effektiviserar ofta för att få ner kupongerna (finns ju begränsningar på antal system på ATG). Då har vi

Kupong 1

1: Spik
2: A 2 B 3
3: A 2

Kupong 2

1: spik
2: A 2
3: B 3

Fortfarande 16 rader men vi har komprimerat det till 2 kuponger

Samma sak händer en A häst blir struken i avd 2. Du får in en "C" häst på kupong 1. Dvs den häst som ligger direkt efter dina B hästar.

Men om vi hade följande:

Kupong 1

1: Spik
2: B 3
3: A 2

Kupong 2

1: spik
2: A 2
3: A 2 B 3

Samma förutsättningar en A häst blir struken i avd 2. Då får du in en B häst på kupong 2.

Dvs med detta enkla exemplet så är det komplext att säga hur reservinträdena blir och därav avvaktar man i det längsta med lämna in reducerade system.

Senast redigerad av Ztazze den 2017-01-08 klockan 00:12. Anledning: Massor redigeringar för det snurrar även i mitt huvud med bara tre avdelningar.
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-08, 00:04   #224
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 409
Sharp$: 988
Standard

Börjar man sedan lägga på andra villkor få du en så komplex bild att den mänskliga hjärnan inte klara av att förstå vad det innebär i reservinträde.
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-08, 00:09   #225
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 409
Sharp$: 988
Standard

Och ofta inte vad det innebär vad man reducerar och hur. (och varför)
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td