Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-01-06, 10:09   #1
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 32
Sharp$: 890
Standard

Piraten borttagen från V75


Tycker det är beklämmande och helt åt helvete när man tar bort guldloppet med Piraten från V75! Det bästa loppet ska naturligtvis vara med som ett skyltfönster för sporten på bästa sändningstid. Jag skiter i om det bara är 6-7 anmälda och spelvärde noll! Jag ser hellre Piraten vinna med 4 längder och en utdelning på 10 k på sjuan än ett sketet lördagslopp med 80 % skräphästar. Kan man inte motivera tränare och ägare att anmäla till vissa omgångar så får man försöka hitta andra sätt att fylla loppen. Kan man köra V75 varje dag mellan jul och nyår så kan man väl slänga in 100.000:- extra i vinstpengar i Guld etc. Detta är bara ett exempel taget helt ur luften men nått måste man väl kunna göra?! Man tar helt enkelt inte bort guldloppet från V75! PUNKT! Själv kommer jag inte slänga in en enda krona i spel! Jag kommer sätta mig ner och slå på TV 12 när V4-4 går sen kommer jag slå av TV-n, hälla upp mig en öl och sitta och tjura resten av kvällen! SKÄMMES TA MIG FAN! TACK OCH HEJ!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
drakdead (+10), Migge (+10), pawweshark (+4), Timotimo (+5), abstruse (+1)
emkungen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 11:26   #2
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 15
Sharp$: 360
Standard

Själv kommer jag donera extra pengar i helgen till ATG tack vare detta. Bra jobbat!

De som är intresserade av att se en häst vinna med 4 längder får titta på V4an, svårare är det inte. Noll spelvärde och det är spelvärdet som är intressant för mig som spelare.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
yoooda (+5)
fesk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 11:54   #3
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Det är väl just det, är det bra sport med en häst som springer runt i 3 minuter med ett kort pärlband fullständigt chanslösa bakom sig som kör om andraplatsen? Bra tv? Bra spel? Inget av det om du frågar mig. Värt 100k+ för att få med lite fler och bättre hästar? Nej, inte det heller. De vet ju faktiskt inte på förhand hur det blir anmält, det kunde ju varit flera riktigt bra hästar som anmält och Piraten fått bakspår.

Löjligt av ägare och tränare att grina för att de inte får visa upp sig på V75 just den här gången när de varit så lyckligt lottade att ha en häst de gjort det med 100 gånger förut och kommer få göra igen.

Däremot kör de för mycket trav i Sverige. Om de kapar lite lopp/travdagar här och där kan de ge mer prispengar i de som blir kvar och få fulla lopp. Det tror jag alla parter skulle tjäna på i längden.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+1), yoooda (+1), yoooda (+4), Vitriol (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 11:55   #4
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 132
Sharp$: 1280
Standard

Tycker det är bra att de tagit bort loppet. Blir mycket roligare/svårare att klura ut vinnare med andra lopp. Bra gjort ATG.
Bridgeman är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 14:42   #5
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Definitivt det enda rätta att göra!!

Det är väl för fan ingen sport i att se OTP i spets lunka runt banan med konkurrenter som kommer ligga på rad tills 200 kvar för att försöka nå andraplatsen!

Argumentet om hemmabana, rekord hit och dit är helt irrelevant! Jag satsar inte pangar för att Strömberg skall få lunka hem 100k bara för att det är hemmabana.

Utan OTP så är det helt plötsligt en riktigt spelbar omgång, med OTP totalt iskall!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
yoooda (+5)
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 15:12   #6
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Helt rätt att ta bort loppet. Tumme upp!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
yoooda (+1)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 15:48   #7
 
Timotimos avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 440
Sharp$: 2778
Standard

Men med NUNCIO har det gått bra .
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), Frasse77 (+5), abstruse (+1)
Timotimo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 17:47   #8
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Timotimo Visa inlägg
Men med NUNCIO har det gått bra .
Du kan ju jämföra Gustafsons blommors lopp med senaste Solvalla grand prix, Årjängs stora pris och Sundsvall open trot. Men det är inte rätt. Inte ens nära...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
biddybye (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 17:52   #9
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2213
Standard

ATG vet att omsättningen kommer ta stryk i januari pga winter burst, därför var beslutet det enda rätta. En spelmässigt ointressant omgång i detta läge hade inneburit total öken. Hans R kommer få sina 150 lax och dom som gillar hästen kan se loppet i TV under V4 sändningen.

Jag förstår inte vad problemet är?
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 17:54   #10
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 942
Sharp$: 2739
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av emkungen Visa inlägg
Tycker det är beklämmande och helt åt helvete när man tar bort guldloppet med Piraten från V75! Det bästa loppet ska naturligtvis vara med som ett skyltfönster för sporten på bästa sändningstid. Jag skiter i om det bara är 6-7 anmälda och spelvärde noll! Jag ser hellre Piraten vinna med 4 längder och en utdelning på 10 k på sjuan än ett sketet lördagslopp med 80 % skräphästar. Kan man inte motivera tränare och ägare att anmäla till vissa omgångar så får man försöka hitta andra sätt att fylla loppen. Kan man köra V75 varje dag mellan jul och nyår så kan man väl slänga in 100.000:- extra i vinstpengar i Guld etc. Detta är bara ett exempel taget helt ur luften men nått måste man väl kunna göra?! Man tar helt enkelt inte bort guldloppet från V75! PUNKT! Själv kommer jag inte slänga in en enda krona i spel! Jag kommer sätta mig ner och slå på TV 12 när V4-4 går sen kommer jag slå av TV-n, hälla upp mig en öl och sitta och tjura resten av kvällen! SKÄMMES TA MIG FAN! TACK OCH HEJ!
Om nu det primära syftet med V75 är att visa upp de mest kända hästarna på "bästa sändningstid", varför ligger inte gulddivisionen alltid som avdelning 6 eller 7?
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 18:32   #11
 
Reg.datum: nov 2016
Inlägg: 15
Sharp$: 500
Standard

Men det är bra pengar för andrapriset, så nog fan borde fler anmält!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abstruse (+1)
Dagabastus är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 18:44   #12
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 243
Sharp$: 4030
Standard

Fel

Senast redigerad av Zniper den 2017-01-06 klockan 18:45.
Zniper är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 18:48   #13
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 32
Sharp$: 890
Standard

Det jag framförallt menade med texten är att det är åt helvete att man bara blundar och byter ut lopp. Varför inte lösa problemet? Vem fan är nöjd med att sju hästar anmäler sig till ett guldlopp? Och jag ser ju hellre Piraten än ett gäng skithästar som sprätter runt! Det är ungefär som att jämföra 100-metersfinalen i os med 500 mil gång. Och spelvärde har inte med saken att göra! Det STORA problemet är att man inte Lyckas fylla det som ska vara veckans största lopp! Det är bara så dåligt! Och hur eller hur så kollar jag hellre på Piraten än på det så kallade lördagsloppet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abstruse (+1)
emkungen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 19:16   #14
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 39
Sharp$: 120
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av emkungen Visa inlägg
Det jag framförallt menade med texten är att det är åt helvete att man bara blundar och byter ut lopp. Varför inte lösa problemet? Vem fan är nöjd med att sju hästar anmäler sig till ett guldlopp? Och jag ser ju hellre Piraten än ett gäng skithästar som sprätter runt! Det är ungefär som att jämföra 100-metersfinalen i os med 500 mil gång. Och spelvärde har inte med saken att göra! Det STORA problemet är att man inte Lyckas fylla det som ska vara veckans största lopp! Det är bara så dåligt! Och hur eller hur så kollar jag hellre på Piraten än på det så kallade lördagsloppet.
Håller med. Dessutom, är ju inte konstigt att de inte fyller lördagens Gulddivision med tanke på idiotin med V75-gödslingen i mellandagarna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
emkungen (+1)
abstruse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 19:19   #15
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Om nu det primära syftet med V75 är att visa upp de mest kända hästarna på "bästa sändningstid", varför ligger inte gulddivisionen alltid som avdelning 6 eller 7?
För då skulle DD ta ännu mera stryk än det reda gör.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td