Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-01-14, 20:18   #1
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3836
Standard

v64 Umåker


Nya tag imorgon. Katle mot Loke i kallblodsloppet, eller nån tredje? vad säger kallblodsexp. ?
Bästa spik? Bästa drag?

nu kör vi 😀
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-15, 00:59   #2
Banned
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 16
Sharp$: 832
Standard

Många med chans men Norheim Faksen står inför en bra uppgift trots dubbla tillägg - den gemensamma antagonisten till övriga ekipage. Tredjehandare på 14% just nu.

Lycka till!
6561R är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-15, 01:17   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

En fråga: en häst som bara gått monte innan (Blits B. V64-4) på riktigt bra tider jämfört med hur motståndarna travat: hur bedömer man det? Går det snabbare i monte utan sulky och är det tuffare på något sätt?

I övrigt så tycker jag det ser rätt svårt ut, varnar för Highland q sister i v64-5 som har bra smygform, 2a i rikstoton senast ifrån tillägg, 15 % just nu och även ett långskott i sista där jag hoppas att det blir lite körning ifrån början (någon kanske kan badkara fram om favoriten kommer till ledning enkelt eller inte åt mig? ;-) ) så att accelerate (1%) kan få komma bakifrån och svepa, drog en 16.0 runda på vinter underlag senast som 3a bakom Raz McKenzie på dagens distans, slog då bra hästar som Rondine Dasolo och Premier Kronos. Faktum är att den trivs allra bäst på vinter bana, snittar flera sekunder över sina vanliga banor rekord på vinter bana. Spår 8 avskräcker något men med lite klaff så .. :-)
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-15, 08:29   #4
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Norrland och det blir ofta få djur till start, som jag har någon uppfattning om i loppen. Några idéer dock inför:

Avd V
7 Highland Q Sister registrerade jag senaste intrycket på jag med.
En häst jag brukar följa då den ofta gör det bra och ej så hårt tippad.
I samma lopp tompa87 behandlar, så avslutar 8 Comewithaflash precis lika bra.
Tar jag med den ena, så ska även den andre med för min del.
Jag kan inte alls sätta in hästarna på tillägg mot favoriten på start, nr 5.

Avd I
I inledningen vill jag ha med 6 Lord Photo, som visat bra form senaste tiden.
En av de minst trötta i det här gänget? 1,2 och 7 tar jag med bakom på mitt reducerade.
Jag hoppas på att Lord slår de mer spelade.
Lord gick bättre till slut än formletande nr1 senast, enligt vad jag kunde se.
2 och 7 gick jämnt när de slogs om segern 2/12.
Det finns en Lord-häst till i loppet.
Det skulle ej förvåna mig ifall den är lika bra, som den Lord jag fattat tycke för inför denna starten.
Lord Rocket var mer spelad inför en start på Östersund nyligen och historiskt har den levererat på samma nivå.
Hästen agerade aningen segt sista biten vid fritt senast.

Avd II
Givna spiken blir för min del 9 Eva I.H..
En häst jag gillat intrycket på hela tiden och nu är det väl ganska mediokra hästar i startfältet, eller?
Det får lov bli den jag går på. Eva har gjort fina avslutningar mot kvalificerat motstånd på slutet.
Överlag besegrat många fina djur efter härliga insatser under året.
Eva verkar oöm för löpningsförlopp.
Det passar mig perfekt att Eva endast är andrahandare till 19%, mot favoritens ca 35%.
Isbana/vinterbana vet jag ej hur det passar.

Avd III
8 Trippa Undan har alltid visat bra fart. Den vill jag inte åka på i kallblodsloppet.

Avd VI
Favoriten 2 From The Mine har väl bara galopperat eller vunnit i sin låga klass?
Det sedan jag själv upptäckte hästen i Juni.
Jag brukar singla när hästen galopperar...
På isen har det fungerat bra i två raka.
Jag kanske chansspikar till över 60% på att det var en plättlätt vinst senast.
Alltid tråkigt att åka på favoritspik i sista som tar till galopp, men fästet i isen ska väl hålla sig intakt?


Avd IV

Pass!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+5), tompa87 (+5), asgaya3141 (+5)
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-15, 08:44   #5
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

När jag tänker efter vet jag inte om 2 From The Mine sprungit på is eller någon annan typ av vinterbana? Vunnit plättlätt har han gjort iallafall.

Vad innebär begreppet vinterbana? Alltid is?
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-15, 09:52   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Norrland och det blir ofta få djur till start, som jag har någon uppfattning om i loppen. Några idéer dock inför:

Avd V
7 Highland Q Sister registrerade jag senaste intrycket på jag med.
En häst jag brukar följa då den ofta gör det bra och ej så hårt tippad.
I samma lopp tompa87 behandlar, så avslutar 8 Comewithaflash precis lika bra.
Tar jag med den ena, så ska även den andre med för min del.
Jag kan inte alls sätta in hästarna på tillägg mot favoriten på start, nr 5.

Avd I
I inledningen vill jag ha med 6 Lord Photo, som visat bra form senaste tiden.
En av de minst trötta i det här gänget? 1,2 och 7 tar jag med bakom på mitt reducerade.
Jag hoppas på att Lord slår de mer spelade.
Lord gick bättre till slut än formletande nr1 senast, enligt vad jag kunde se.
2 och 7 gick jämnt när de slogs om segern 2/12.
Det finns en Lord-häst till i loppet.
Det skulle ej förvåna mig ifall den är lika bra, som den Lord jag fattat tycke för inför denna starten.
Lord Rocket var mer spelad inför en start på Östersund nyligen och historiskt har den levererat på samma nivå.
Hästen agerade aningen segt sista biten vid fritt senast.

Avd II
Givna spiken blir för min del 9 Eva I.H..
En häst jag gillat intrycket på hela tiden och nu är det väl ganska mediokra hästar i startfältet, eller?
Det får lov bli den jag går på. Eva har gjort fina avslutningar mot kvalificerat motstånd på slutet.
Överlag besegrat många fina djur efter härliga insatser under året.
Eva verkar oöm för löpningsförlopp.
Det passar mig perfekt att Eva endast är andrahandare till 19%, mot favoritens ca 35%.
Isbana/vinterbana vet jag ej hur det passar.

Avd III
8 Trippa Undan har alltid visat bra fart. Den vill jag inte åka på i kallblodsloppet.

Avd VI
Favoriten 2 From The Mine har väl bara galopperat eller vunnit i sin låga klass?
Det sedan jag själv upptäckte hästen i Juni.
Jag brukar singla när hästen galopperar...
På isen har det fungerat bra i två raka.
Jag kanske chansspikar till över 60% på att det var en plättlätt vinst senast.
Alltid tråkigt att åka på favoritspik i sista som tar till galopp, men fästet i isen ska väl hålla sig intakt?


Avd IV

Pass!
Det som oroar mig med Eva IH var väl att hon verkade gilla täta starter (galopp eller oplacerad med 1 månads vila eller mer) och att hon var struken senast. Känns som för många om.. har du ett intryck av hästen kanske jag kan böja mig :-)

Edit: verkar aldrig ha gått på vinterbana heller..
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU

Senast redigerad av tompa87 den 2017-01-15 klockan 09:53.
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-15, 10:19   #7
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
När jag tänker efter vet jag inte om 2 From The Mine sprungit på is eller någon annan typ av vinterbana? Vunnit plättlätt har han gjort iallafall.

Vad innebär begreppet vinterbana? Alltid is?
Vad jag vet(kommer ihåg) så kan vinterbana både vara packad snö och ren isbana... Har för mig att det inte va samma underlag på Boden,Skellefteå & Umåker tidigare iaf. (På den tiden jag bodde i norr)
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-15, 10:31   #8
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 1 492
Sharp$: 15624
Standard

Spelvärde...
bästa spik: 9 Eva I.H i v64-2
näst bästa: 7 Manstones i v64-1

Själv tror jag stenhårt på 10 Oleande face i v64-4
Går bra på isbana, är oftast med där framme dock är distansen ingen fördel men jag hoppas på körning då är Oleander först på fotot.

En märklig notis just nu är i v64-1) 5 Scouby djob är 3,5% med ett odds på 3,5 och har de senaste året galopperat eller varit typ oplacerad.
elwiz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-15, 10:43   #9
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tompa87 Visa inlägg
Det som oroar mig med Eva IH var väl att hon verkade gilla täta starter (galopp eller oplacerad med 1 månads vila eller mer) och att hon var struken senast. Känns som för många om.. har du ett intryck av hästen kanske jag kan böja mig :-)

Edit: verkar aldrig ha gått på vinterbana heller..
För intryck får du köra lopparkiv själv. Ditt öga får avgöra ditt eget beslut.

Vid vinsten var intrycket strålande för denna låga klass. Senaste 3 starterna har varit bra avslut mot fina djur. Jag tror hästen kan befinna sig i lämplig omgivning och går på det.
Jag kan inte de andra tillräckligt för att göra någon djupare analys än så.
Det sparar alltid in insatser att ta ställning för ett ekipage.
Vinterbana är ett frågetecken för mig.
Det där med täta starter är ingenting jag fördjupar mig i. Däremot långt uppehåll, tillbaka efter vintervila.
Det beror på vilken stortränare som har häst ut också.
De mindre tränarna har jag ingen koll på alls när det gäller sådant.
Jag singlar.

Lycka till!

Citat:
Ursprungligen postat av sheriffen78 Visa inlägg
Vad jag vet(kommer ihåg) så kan vinterbana både vara packad snö och ren isbana... Har för mig att det inte va samma underlag på Boden,Skellefteå & Umåker tidigare iaf. (På den tiden jag bodde i norr)
Tack.
Ren isbana är det väl som förvandlar vissa djur till konkurrenskraftiga?
Det underlaget borde få en egen beteckning i resultatraden, tycker jag.
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-15, 11:19   #10
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 859
Sharp$: 3910
Standard

Finns stora ? på en del idag Filip A Coin är inget lejon till slut dessutom mycket tveksamt att han sitter i ledningen. Eva IH har varit struken och som grädde på moset innerspår på tillägg = skrällvarning 4 Katla Kiro galopprisk eller en tappstart blir mycket förvånad om hon vinner utifrån de premisserna?!

Det är vad jag har hunnit med hittills hm
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-15, 11:35   #11
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4265
Standard

Ha med i kalkylen att Mats Buchts hästar, av för mig okänd anledning, i regel överpresterar på isbana.

Avd.1 - 2 Flip A Coin

Avd.5 - 13 So Gå Imponera

Avd.6 - 12 Missil Brodde
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-15, 13:37   #12
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 475
Sharp$: 3447
Standard

Vet någon hur flip a coin tog senaste idiotkörningen ove bjöd på? helt psykisktknäckt nu?
virre82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-15, 13:46   #13
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 681
Sharp$: 37576
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
Nya tag imorgon. Katle mot Loke i kallblodsloppet, eller nån tredje? vad säger kallblodsexp. ?
Bästa spik? Bästa drag?

nu kör vi ��
Jag gillar ju att spika i kallblodsloppen och lutar åt att det blir så idag också, på Norheim Faksen. Han säger att han ska köra ett snällt lopp och jag har sett att en del tidningar inte ens tar med den, men nog borde han få ut någon fin rygg att gå i på slutrundan.

Manstone's Classic tror jag också mycket på och har som spikbud. Ute i tufft lopp förra gången och före det så slog han de här hästarna. Lite jobbigt spår så det gäller att hitta en bra position.

Senast redigerad av Shooter den 2017-01-15 klockan 13:50.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-15, 14:53   #14
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4265
Standard

Norheim Faksen ser onekligen ut som en spik
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-15, 15:15   #15
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 681
Sharp$: 37576
Standard

Säg nu inte att jag åkte på målsnöret igen. Risk för det. Hade Norberg gått ner i banan lite tidigare, då det fanns en ledig lucka, så hade han i alla fall vunnit. Nu får vi se.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td