Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-01-16, 14:18   #1
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

V86 18 dec Jackpot


Rekordjackpot på onsdag och det ser ut som en spelvänlig omgång!

Bästa spikar?
Bästa drag?

Jag gillar verkligen Mellby Duke och det är en tidig spiktanke för mig. Blev rikskändis när han tvärstannade på upploppet i vad som såg ut att vara en stensäker seger näst senast. Senast ändrade PU lite på utrustningen för att få honom mer skärpt och det fungerade ju alldeles utmärkt. Avslutade riktigt starkt och vann före Bellino B som vann som favorit på V75 nu i lördags. Är ständigt ute i tuffa V75-gäng och går bra över distansen. Det finns såklart motbud och spår 7 är kanske inte perfekt. Men Peter brukar vara duktig på att hitta ner i vettig position tidigt och även om han skulle vara tvungen att backa och hamna femte ytter så är det ingen krisposition för hästen.
Är inte favorit just nu och jag hoppas att det håller sig så fram till start
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fidus (+25)
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-16, 15:54   #2
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dingo1337 Visa inlägg
Rekordjackpot på onsdag och det ser ut som en spelvänlig omgång!

Bästa spikar?
Bästa drag?

Jag gillar verkligen Mellby Duke och det är en tidig spiktanke för mig. Blev rikskändis när han tvärstannade på upploppet i vad som såg ut att vara en stensäker seger näst senast. Senast ändrade PU lite på utrustningen för att få honom mer skärpt och det fungerade ju alldeles utmärkt. Avslutade riktigt starkt och vann före Bellino B som vann som favorit på V75 nu i lördags. Är ständigt ute i tuffa V75-gäng och går bra över distansen. Det finns såklart motbud och spår 7 är kanske inte perfekt. Men Peter brukar vara duktig på att hitta ner i vettig position tidigt och även om han skulle vara tvungen att backa och hamna femte ytter så är det ingen krisposition för hästen.
Är inte favorit just nu och jag hoppas att det håller sig så fram till start
Så du önskar dig en tidig julklapp mao
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
pawweshark (+3)
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-16, 20:39   #3
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Spelvänligt, måhända.
Väldigt svårt att hitta spikar är min känsla.

Avd III:

Här finnes 9 Tetraone Jet (4%). Jerry har ofta talat bra om denna häst. Viss kapacitet har den nog.
Hästen höll "V7-skriket" Secret Mission bakom sig till slut senast. Ska travmedia lika samstämmigt stämma upp i kör inför onsdagens begivenheter runt denna spurtdugliga valack?
6 Tequila F. (5%)tog jag till mig senast. Det var en rungande spurt och tiden 14,7 räcker en bit i sällskapet.
7 Mitos Gold (5%) har gjort det bra i tuffa årgångsgäng och har form.
Storfavoriten ska med, men är ingen enkel herre, nr 4 Dynamite Light.


Jag har ej fastnat för Flemmings duo och tar 4 streck.
10 Vincent?

Avd IV:

Här tar jag ställning för en 4%:are i 9 Coffie U.N.G
Nära till galopp, men känslan är att här finns det en hel del klass.
Det är mer än en seger som varit på lut när gungan kommit i slutfasen.
Jag förväntar mig att Coffie "städar av dem" till slut lika tilltalande som vid segern.
Först tänkte jag mig ett Svante Båth-lås, men Svante skriver på hemsidan att 1:an troligen ej håller upp ledningen. Då går jag på en häst, betydligt mindre spelad.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
satori (+10), dado (+2)

Senast redigerad av Fidus den 2017-01-16 klockan 21:00. Anledning: Coffie heter hästen, ej Coffe!
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-16, 21:00   #4
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Spelvänligt, måhända.
Väldigt svårt att hitta spikar är min känsla.

Avd III:

Här finnes 9 Tetraone Jet. Jerry har ofta talat bra om denna häst. Viss kapacitet har den nog.
Hästen höll "V7-skriket" Secret Mission bakom sig till slut senast. Ska travmedia lika samstämmigt stämma upp i kör inför onsdagens begivenheter runt denna spurtdugliga valack?
6 Tequila F. tog jag till mig senast. Det var en rungande spurt och tiden 14,7 räcker en bit i sällskapet.
7 Mitos Gold har gjort det bra i tuffa årgångsgäng och har form.
Storfavoriten ska med, men är ingen enkel herre, nr 4 Dynamite Light.

Jag har ej fastnat för Flemmings duo och tar 4 streck.
10 Vincent?

No Credit Broline gick på nytt personbästa senast, snabbare än favoriten någonsin sprungit. Det borde väl vara ett ganska okej formtecken?

Säger man personbästa om en häst...?

Senast redigerad av dingo1337 den 2017-01-16 klockan 21:01. Anledning: Person/Häst
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-16, 21:19   #5
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4265
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dingo1337 Visa inlägg
No Credit Broline

Säger man personbästa om en häst...?
Rekord kanske kan funka
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-16, 21:24   #6
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dingo1337 Visa inlägg
No Credit Broline gick på nytt personbästa senast, snabbare än favoriten någonsin sprungit. Det borde väl vara ett ganska okej formtecken?

Säger man personbästa om en häst...?
He, he! Nytt rekord i alla fall.

Jag har inte tagit till mig hästen.
Ett ganska mediokert gäng senast.
Visst såg det fint ut över mål.
Nä, jag sågar.

Jag vill se hästen leverera mer innan jag börjar ta med den igen.
Jag tröttnade på den långt innan regibytet till Flemming
Flemmings andrahäst var usel med skor jämfört med barfota runt om i tidigare regi. Johan U i båda fallen faktiskt.
Min åsikt.

Avd VI:

Här hittar jag supersusaren i nr 3 Rondine D´Asolo (1,84%).
Jag tycker den ser rejäl ut och med spårsnål resa har jag lite hopp.
Fin i slutfasen senast som så många gånger förr. Starten den 17/8 ligger fortfarande och gnager i bakhuvudet. Vinner över bra djur nån gång väl?
Varför inte försöka ta spets och köra där?

Fem djur: 1,3,4,8 och 9.
Vid gardering som nu åker 8 Joy Ribb (1,22%) med.
Förr eller senare har Svante satt hästen i ordning igen och det får gärna bli till enstaka procent.
Äldre lopp i arkivet rekommenderas för alla som inte minns hur det kan se ut på 13-tider.
En virvlande spurt, tack!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+2), dingo1337 (+1), dado (+2)
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-17, 00:03   #7
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 403
Sharp$: 5165
Standard

Avd 5:
Tycker jag har ett bra drag i V86-5 där Falsig har en fin häst i Angie Simoni som kommer ut från bricka 10 bakom bilen. Jag har varit på Åby och sett henne på plats i bägge sina senaste 2 starter, och har lirat på henne 2 starter i rad, hon har varit smällfin vid bägge starterna! Kanske blir lite bortglömd denna gången!?
Skulle inte hon vinna så varnar jag kraftigt för 1 Makera i samma lopp, som också blir lite bortglömd. Makera står perfekt inne på pengarna och har gått bra i varje start. Risk att hamna invändigt här, men med dubbla stretch så borde hon få chansen tillslut! Sen har det varit mycket drag på Amphibian Madness sista starterna och kanske kan gå bra med spår 5 nu.
Ingen av dessa ser ut att bli favoritstreckade. Men framförallt Angie Simoni som jag tycker har sett jättefin ut i bägge senaste starterna! 3,6% nu när det är över 400 lax omsatt talar för att hon blir streckad på max 10-12%.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fidus (+5)
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-17, 13:28   #8
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6205
Standard

ski to the max avd 6 , på gång , bra avslutning sist
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-17, 16:41   #9
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 294
Sharp$: 128
Standard

Carros Girl jämnt varje gång kan slå till här..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fidus (+25)
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-18, 07:52   #10
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Avd7: Oki Doki Face (6%) har startat fyra gånger på lång distans (2640 och 3140). På de fyra starterna har det blivit tre segrar och en galopp. Två av segrarna på Åby. Vart hamnar han från start från spår 5 i det här gänget?
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-18, 11:15   #11
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37596
Standard

Det är lite knepigt med spikarna ikväll. Den jag först fastnade för var Volontary Simplicity, men den har ju blivit stor favorit idag då flera tidningar tippar den. Swimming Pool är intressant, men har dåligt spår, Dynamite Light vinner nog om den trampar iväg, men är väldigt stor favorit, Mr. Perfection skulle ha toppchans från ett framspår, nu är det tufft på kort distans. Här är det stort skrik på Coffie U.N.G. Lärlingsloppet är inget spiklopp. Withma är jag inne på att spika. De flesta gör sparlopp mellan henne och favoriten. Bakom dessa finns roliga skrällbud. Kan vara värt att ta med några. Omgångens andra stora skrik är på Lobster's Sam. Får Mellby Duke sitt lopp så vinner den nog. Även Angle Of Attack är tidig från spets. Jag gillar inte att spika i sista, men rankar i alla fall Natalie De Vie först. Kan vara en kul chansspik. Läget är dåligt, men den är ju snabb ut. Enligt Stig H. på väg upp, men inte på topp ännu. Perfekt omgång för reducerat system. U-hästarna är inget problem, det gäller dock att hitta rätt spikar och sparlopp.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-18, 11:58   #12
 
Reg.datum: maj 2016
Inlägg: 130
Sharp$: 556
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dingo1337 Visa inlägg
Avd7: Oki Doki Face (6%) har startat fyra gånger på lång distans (2640 och 3140). På de fyra starterna har det blivit tre segrar och en galopp. Två av segrarna på Åby. Vart hamnar han från start från spår 5 i det här gänget?
Jag undrar detsamma. Tror detta kan vara ett av omgångens stora drag.
Rakka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-18, 15:46   #13
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 403
Sharp$: 5165
Standard

Sammanfattning av de 8 loppen.

1. Luktar favoritseger, då VS är snabb ut, vilket inte motståndarna är, värsta motbuden har bakspår, det troliga är att Silver Arnie hittar rygg ledaren och hon borde inte utgöra ett hot, dock är tränaren uppåt på den, men jag tror inte det räcker trots perfekt resa. Bra motbud med framspår är Steady Brodda och Carros Girl. Den av dom två som kan trycka upp tempot för att gynna den andra Untersteiner-hästen skulle vara Steady då. Isf kanske Carro kan bli farlig. På bakspår gillar jag Gunnel Palema men hon borde kunnat mer senast, dessutom fel distans nu. Veijos hästar är bra men spår 11&12 på Åby över kort distans, så bra är dom troligen inte. Luktar tråk-spik här!

2. De två hästarna med för deras del, de sämsta spåren är nog bästa hästarna över distansen, nämligen Axel Wadd och Swimming Pool. Den sistnämnda skrevs upp som nästagångare senast då han minst sagt såg fin ut över mål och slog många betydligt hästar än vad som fallet är idag! Klar första häst här, kanske tänkbar spik på ett mindre system. Storskrällen i loppet kan vara Rigel L.B som tränar fint enligt tränaren, bra utgångsläge också och har mött ganska bra hästar.

3. Ytterligare ett kortlopp på Åby. Dynamite Light blir omgångens största favorit. Jag såg honom på senast på Kalmar och älskade verkligen intrycket som han gav! Liknande förutsättningar nu. Har gjort 3 lopp efter långt uppehåll. I första starten kördes hann passivt för att avsluta bra, i andra loppet hoppade han direkt i starten från spår 2 i volt för att sedan ansluta i andra ytter efter att ha tappat 60 meter, då mötte han bra hästar och orkade inte efter den inledningen, innan han senast var smällfin. Jag tror bil passar bättre än volt och motståndet är inte överdrivet blodigt. Kommer Kolgjini till tät och han är som senast så är det en bra chans helt enkelt. Kommer nog nöja mig med A häst på honom och jaga skräll då det ändå finns galopp i honom och man vet aldrig med Kolgjinis hästar riktigt, spikar gärna inte som dagens största iaf även om hästen gillas skarpt! Många rolga motbud bakom, men ska jag nämna det allra roligaste väljer jag 7 Mitos Gold som har haft mkt otur i loppen och gått bra i varje start! 6% i nuläget

4. Även detta kortlopp fast på Solvalla. Bästa hästen är utan tvekan 9 Coffie U.N.G. Men för en så osäker häst är knappast det gynnsamt med stressiga 1640 meter och bakom är det toköppet, känns som en bra A-häst och gardera friskt där bakom. Loppets storskräll skulle kunna vara 2 Quick Crown som är kapabel och står här med bra förutsättningar till 3-4%!

5. Skrivit om detta loppet här ovan. Omgångens bästa skräll är Angie Simoni. Som skrivet ovan har hon varit smällfin i senaste starterna. Går upp lite i klass men hävdar sig bra här! Racebets släppte henne till 32 ggr pengarna igår och 5,5 på plats!!! Ofattbart bra Dom som jobbar som oddssättare där kan inte gjort jobbet så bra. Tyvärr fick man inte igenom några stora pengar till det oddset, men ändå en del. Nu står hon i mer rimliga 8-10 ggr på vinnarspelen hos RB, Unibet och Bet365. Bakom där passar man Untersteiners hästar och alla drag på V75 senast AM.

6. Här ska alla sena spelare spika Withma som det låter, det kan visa sig vara rätt. Dock ska många av motståndarna göra spännande förändringar i utrustningen. Favoriten ska troligen köras i jänkarvagn denna gången och Digital History ska testas med helstängt för första gången, vilket är spännande på denne, dessutom startsnabb och Örjan i sulkyn, runt om? 6 Ski to the max tror jag är klart på G nu igen, positiv senast! Goops uppsittning kan vara farlig att glömma till fina %!

7. Här lutar det åt spik på Mellby Duke! Hur fin har inte han varit det senaste!? Fattar ingenting, 6,75 som vinnarodds på nätet. Spelarna är mer rätt ute än nätbolagen som iaf gör honom till favorit om än knapp. Visst finns det bra motbud i Elliot Coger som varit grym från dödens för det mesta. Pokemon Ås är väl den roliga från spår 1 och bör få fint lopp och kan få spara sin speed som han behöver. Alla skriker ut Lobster, han hade varit rolig till 10% men inte som en av favoriterna. Mellby Duke har imponerat på mig, och senast gick han ju hela vägen efter lite ändringar. BRA chans!

8. Lite jobbigt lopp som avslutar. Ska man bara se till hästarnas senaste prestationer så är väl favoriten given förstahäst! Många är formlösa är bara dåliga. Något säger mig att Make It Quick är klart på gång. Spår 1 och Kim i vagnen, det kan bli helrätt till 4%. Men favoriten får gälla som A häst.

Nu snabb dusch, sen mot Åby!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+2), asgaya3141 (+3)
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-18, 15:51   #14
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3836
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jocklon Visa inlägg
Sammanfattning av de 8 loppen.

1. Luktar favoritseger, då VS är snabb ut, vilket inte motståndarna är, värsta motbuden har bakspår, det troliga är att Silver Arnie hittar rygg ledaren och hon borde inte utgöra ett hot, dock är tränaren uppåt på den, men jag tror inte det räcker trots perfekt resa. Bra motbud med framspår är Steady Brodda och Carros Girl. Den av dom två som kan trycka upp tempot för att gynna den andra Untersteiner-hästen skulle vara Steady då. Isf kanske Carro kan bli farlig. På bakspår gillar jag Gunnel Palema men hon borde kunnat mer senast, dessutom fel distans nu. Veijos hästar är bra men spår 11&12 på Åby över kort distans, så bra är dom troligen inte. Luktar tråk-spik här!

2. De två hästarna med för deras del, de sämsta spåren är nog bästa hästarna över distansen, nämligen Axel Wadd och Swimming Pool. Den sistnämnda skrevs upp som nästagångare senast då han minst sagt såg fin ut över mål och slog många betydligt hästar än vad som fallet är idag! Klar första häst här, kanske tänkbar spik på ett mindre system. Storskrällen i loppet kan vara Rigel L.B som tränar fint enligt tränaren, bra utgångsläge också och har mött ganska bra hästar.

3. Ytterligare ett kortlopp på Åby. Dynamite Light blir omgångens största favorit. Jag såg honom på senast på Kalmar och älskade verkligen intrycket som han gav! Liknande förutsättningar nu. Har gjort 3 lopp efter långt uppehåll. I första starten kördes hann passivt för att avsluta bra, i andra loppet hoppade han direkt i starten från spår 2 i volt för att sedan ansluta i andra ytter efter att ha tappat 60 meter, då mötte han bra hästar och orkade inte efter den inledningen, innan han senast var smällfin. Jag tror bil passar bättre än volt och motståndet är inte överdrivet blodigt. Kommer Kolgjini till tät och han är som senast så är det en bra chans helt enkelt. Kommer nog nöja mig med A häst på honom och jaga skräll då det ändå finns galopp i honom och man vet aldrig med Kolgjinis hästar riktigt, spikar gärna inte som dagens största iaf även om hästen gillas skarpt! Många rolga motbud bakom, men ska jag nämna det allra roligaste väljer jag 7 Mitos Gold som har haft mkt otur i loppen och gått bra i varje start! 6% i nuläget

4. Även detta kortlopp fast på Solvalla. Bästa hästen är utan tvekan 9 Coffie U.N.G. Men för en så osäker häst är knappast det gynnsamt med stressiga 1640 meter och bakom är det toköppet, känns som en bra A-häst och gardera friskt där bakom. Loppets storskräll skulle kunna vara 2 Quick Crown som är kapabel och står här med bra förutsättningar till 3-4%!

5. Skrivit om detta loppet här ovan. Omgångens bästa skräll är Angie Simoni. Som skrivet ovan har hon varit smällfin i senaste starterna. Går upp lite i klass men hävdar sig bra här! Racebets släppte henne till 32 ggr pengarna igår och 5,5 på plats!!! Ofattbart bra Dom som jobbar som oddssättare där kan inte gjort jobbet så bra. Tyvärr fick man inte igenom några stora pengar till det oddset, men ändå en del. Nu står hon i mer rimliga 8-10 ggr på vinnarspelen hos RB, Unibet och Bet365. Bakom där passar man Untersteiners hästar och alla drag på V75 senast AM.

6. Här ska alla sena spelare spika Withma som det låter, det kan visa sig vara rätt. Dock ska många av motståndarna göra spännande förändringar i utrustningen. Favoriten ska troligen köras i jänkarvagn denna gången och Digital History ska testas med helstängt för första gången, vilket är spännande på denne, dessutom startsnabb och Örjan i sulkyn, runt om? 6 Ski to the max tror jag är klart på G nu igen, positiv senast! Goops uppsittning kan vara farlig att glömma till fina %!

7. Här lutar det åt spik på Mellby Duke! Hur fin har inte han varit det senaste!? Fattar ingenting, 6,75 som vinnarodds på nätet. Spelarna är mer rätt ute än nätbolagen som iaf gör honom till favorit om än knapp. Visst finns det bra motbud i Elliot Coger som varit grym från dödens för det mesta. Pokemon Ås är väl den roliga från spår 1 och bör få fint lopp och kan få spara sin speed som han behöver. Alla skriker ut Lobster, han hade varit rolig till 10% men inte som en av favoriterna. Mellby Duke har imponerat på mig, och senast gick han ju hela vägen efter lite ändringar. BRA chans!

8. Lite jobbigt lopp som avslutar. Ska man bara se till hästarnas senaste prestationer så är väl favoriten given förstahäst! Många är formlösa är bara dåliga. Något säger mig att Make It Quick är klart på gång. Spår 1 och Kim i vagnen, det kan bli helrätt till 4%. Men favoriten får gälla som A häst.

Nu snabb dusch, sen mot Åby!
Kan du återkomma om du har möjlighet efter värmnin. kanske kommer nån bra info på bana..
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-18, 17:20   #15
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 715
Sharp$: 1715
Standard

Detta är inte bara största v86 jackpoten, måste nog vara den svåraste v86 omgången också. Utdelningen blir minst 6 siffrig.
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td