Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-02-19, 16:43   #16
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3342
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Anledningen är att genomsnittsutdelningen på V75 har en rätt så trist sjunkande trend, även om den tog ett litet skutt uppåt förra året. Gör man ingenting åt radpriset kommer ATG allt oftare framöver få lyfta bort profilhästar och ersätta med lördagsloppet för att hålla utdelningarna på en vettig nivå. Fler lärlingslopp, stolopp med 15 bakom bilen etc.

Sedan V75 infördes har reallönerna (efter inflation) stigit med c:a 70%, men radpriset på V75 är detsamma.
Att genomsnittsutdelningen på V75 sjunker kan i varje fall inte bero på radpriset så länge det är detsamma!

Senast redigerad av GGS den 2017-02-19 klockan 17:26.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-19, 19:57   #17
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Att genomsnittsutdelningen på V75 sjunker kan i varje fall inte bero på radpriset så länge det är detsamma!
OK, då är det så. Jag får säga som Stenmark...
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-20, 06:54   #18
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2397
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Att genomsnittsutdelningen på V75 sjunker kan i varje fall inte bero på radpriset så länge det är detsamma!
Om medelspelarens insats ökar över tid då? Tror du inte att det kan tänkas påverka hur många rader som faller ut i varje vinstgrupp?

V5 var betydligt svårare 1959 än det är idag. Undra vad det kan bero på?


Nu säger jag inte att V75 är ett "lätt spel". Men om jag med min spelbudget hade råd med 1000 rader 1993 och har råd med 2000 rader 2017 så har spelet blivit "lättare".

Och åtgärder behöver vidtagas innan en spelform har blivit "för lätt".

Historiskt sett har spelarkåren skytt radprisförändringar som pesten. Det är bara när man inför nya spelformer som spelarna verkar kunna acceptera förändring.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DIF (+2)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-20, 08:26   #19
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3342
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Om medelspelarens insats ökar över tid då? Tror du inte att det kan tänkas påverka hur många rader som faller ut i varje vinstgrupp?

V5 var betydligt svårare 1959 än det är idag. Undra vad det kan bero på?


Nu säger jag inte att V75 är ett "lätt spel". Men om jag med min spelbudget hade råd med 1000 rader 1993 och har råd med 2000 rader 2017 så har spelet blivit "lättare".

Och åtgärder behöver vidtagas innan en spelform har blivit "för lätt".

Historiskt sett har spelarkåren skytt radprisförändringar som pesten. Det är bara när man inför nya spelformer som spelarna verkar kunna acceptera förändring.
Jo jag tror att hur många rader som faller ut i varje vinstgrupp ökar, men tror inte du då att vinstgruppens storlek ökar i samma takt och därför inte borde påverka genomsnittsutdelningen?
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-20, 09:00   #20
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37735
Standard

Över huvud taget så känns det rätt avslaget att missbruka V75. Nu är det snart bara en spelform och inte längre någon rikstoto. Jag lirar nästan bara V86 och V75 (lördagar) för närvarande och blir inte sugen att hoppa på söndagståget.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-20, 09:29   #21
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5159
Standard

Skall jag "orka" med fler spel än Lördagens V75

SÅ vill jag har FÄRRE LOPP att analysera.

8 lopp mitt i veckan går fetbort, i princip ALLTID

7 lopp en söndag, inte aktuellt om jag jobbar med Lördagens V75, Vem vill tillbringa lördagen med V75 o sedan Lördag kväll Söndag FM med trav

Ointresant LördagsV75, eller bortprioriterad, ja då kan jag spela söndag men egentligen ingen betydlse om det är V64 eller V76, mer
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-20, 11:06   #22
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2397
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Jo jag tror att hur många rader som faller ut i varje vinstgrupp ökar, men tror inte du då att vinstgruppens storlek ökar i samma takt och därför inte borde påverka genomsnittsutdelningen?
Nej.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DIF (+1)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-20, 13:23   #23
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Kombinationen av reduceringsprogram men främst inflation samt bättre och fler analyser gör att snittutdelningen hela tiden rasar, det borde bli en förbättring dock under 2016,17 enär UtlandsAffe inte deltar i lika stor utsträckning, även om Danmark och Finlands vinster ökat under 16,17 så är det rimligtvis inte i paritet med uttaget ur v75poolen som gjordes under UtlandsAffes storhetstid, då jag starkt misstänker att dränaget var betydligt påverkande på snittutdelningarna .
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-20, 13:37   #24
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Omsättningen klarar ju inte 85miljoner hur skall det då bli med mont'e när det kommer?
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-20, 21:36   #25
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
OK, då är det så. Jag får säga som Stenmark...
Stenmark sa; "Det som inte går att förklara går inte att förklara".

Eller så kan det vara att det är jobbigt att förklara och vi vill gärna undvika det jobbiga.

Hans Rosling gjorde tvärtom, han förklarade gärna, för alla.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-21, 09:17   #26
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2397
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Jo jag tror att hur många rader som faller ut i varje vinstgrupp ökar, men tror inte du då att vinstgruppens storlek ökar i samma takt och därför inte borde påverka genomsnittsutdelningen?
Nej. Omsättningsökningen fördelar sig inte jämnt över hela utfallsrummet.

Utfall som tidigare var "lite för svåra" kommer inom räckhåll för allt fler när man kan spela fler rader för sin budget. Andelen omgångar med "kanonfina" utdelningar för sin svårighetsgrad minskar över tid.

( Att utdelningarna tagit ett litet skutt upp de senaste två åren har andra orsaker. )
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-21, 14:56   #27
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
( Att utdelningarna tagit ett litet skutt upp de senaste två åren har andra orsaker. )
Kan inte utdelningsökningen bero på att radpriset är 50 öre?

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-21, 15:51   #28
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2930
Standard

Radpris hit och dit, ATG borde framför allt se över sina sk. tipsters och tv-folk som ljuger och mörkar samt lämnar klart på i princip alla.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+25)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-21, 17:38   #29
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3342
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Nej. Omsättningsökningen fördelar sig inte jämnt över hela utfallsrummet.

Utfall som tidigare var "lite för svåra" kommer inom räckhåll för allt fler när man kan spela fler rader för sin budget. Andelen omgångar med "kanonfina" utdelningar för sin svårighetsgrad minskar över tid.

( Att utdelningarna tagit ett litet skutt upp de senaste två åren har andra orsaker. )
Utfall som tidigare var "lite för svåra" kommer inom räckhåll för allt fler när man kan spela fler rader för sin budget.

Ja kanske det, (svårt att bevisa) men det innebär även då att dom ”lätta” utfallen som spelarna redan spelade innan dom fick råd att spela mot dom lite svåra utfallen då borde stiga i utdelning, eftersom omsättningen ökar men dom nya tillkomna raderna riktar sej mot rader med "kanonfina" utdelningar för sin svårighetsgrad.
.

Inflation är nog den minst bidragande faktorn när det gäller genomsnittsutdelningen så länge radpriset är detsamma, utan det är dom övriga orsakerna som hatten1 nämner.

Genomsnittsutdelningen är för övrigt ett otroligt trubbigt mått för att påstå att något blivit lättare, bättre vore det med det multiplicerade oddset(%) för varje V75 omgångs rätta rad.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td