Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-02-19, 11:25   #1
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3330
Standard

Grand Slam 75 med en krona raden = tråkigare spel ?


Argumentet att V75 skulle bli svårare med en krona raden är väl inte helt sant, det ända som blir svårare är att få råd att spela dom rader man vill spela! Nu tvingas man antingen att spela färre rader eller hitta någon att dela sitt spel med. Att spela tillsammans med andra kan väl vara kul ibland, men jag vill kunna spela helt efter mitt eget huvud vilket kan vara svårt när man spelar med andra!
Den ända fördelen med en krona raden är att jackpotrisken minskar om nu ATG håller löftet om att det ska vara 15 kronors gräns även på Grand Slam 75.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-19, 13:50   #2
 
Reg.datum: apr 2014
Inlägg: 34
Sharp$: 734
Standard

Drömmen hade ju varit V76 1krs eller 50öres raden och prispengar som v86 runt 60-80tusen. grand slam 75 känns på förhand som tråkiga lopp med bara auto och 10 bakom bilen och dåliga prispengar. nått måste man ju ha och följa på söndagen så blir väl nån rad endå.
Putterik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-19, 14:00   #3
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Argumentet att V75 skulle bli svårare med en krona raden är väl inte helt sant, det ända som blir svårare är att få råd att spela dom rader man vill spela! Nu tvingas man antingen att spela färre rader eller hitta någon att dela sitt spel med. Att spela tillsammans med andra kan väl vara kul ibland, men jag vill kunna spela helt efter mitt eget huvud vilket kan vara svårt när man spelar med andra!
Den ända fördelen med en krona raden är att jackpotrisken minskar om nu ATG håller löftet om att det ska vara 15 kronors gräns även på Grand Slam 75.
Jämförelsen med V75 är naturligtvis lätt att göra, men det är verkligen skillnader. Man har till att börja med begränsat antalet hästar till 12st (första omgångarna hade man maxtaket 10 hästar). Sedan är det inte alls i närheten av V75-klass på hästarna, utan vi kommer få se en del riktigt lågklassiga lopp, hästar som gjort få starter, monté, orutinerade kuskar och liknande. Prispengarna är inte förhöjda jämfört med vardagstravet.

Ser man till spelsäkerheten är det inte så bra med massor av miljoner i potten och lopp med 20-30kkr i förstapris.

GS75 riskerar att bli drygt två timmars vämjelse med lågklassig sport i en spelform som saknar kontinuitet eftersom man envisas med att köra Extra V75 ett antal söndagar. Det är ännu mer att läsa på för spelarna, och risken är ju väldigt stor att man kanske står över eller väljer bort lördagen till förmån för söndagen.

Jag är ganska säker på att ATG är ute på djupt vatten med det här, och jag begriper inte riktigt varför man hela tiden lägger in streckspel över fler och fler lopp under en tävlingsdag. Trenden är ju snarare i samhället att man skall kunna bli oförskämt rik på rätt så liten tid.

Rent spelmässigt tycker jag däremot inte att det här är så mycket att orda om, och jag hade gärna sett att man vågat höja radpriset på lördagens V75. Spelare skall inte kunna spela exakt som de vill, det är då det blir för enkelt.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiritus (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-19, 14:29   #4
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

1kr får man färre rader än 50 öres alltså svårare att sätta 7an i min bok.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-19, 15:21   #5
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 715
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Rent spelmässigt tycker jag däremot inte att det här är så mycket att orda om, och jag hade gärna sett att man vågat höja radpriset på lördagens V75. Spelare skall inte kunna spela exakt som de vill, det är då det blir för enkelt.
Vad pratar du om?! Höja radpriset på V75? För enkelt?!
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-19, 15:23   #6
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
1kr får man färre rader än 50 öres alltså svårare att sätta 7an i min bok.
Om du slipper 15-hästarslopp så vet jag inte om det blir så mycket svårare i länden. Det som gör det här svårare är väl möjligen bristen på kunskap om hästarna som deltar och att det i många fall är väldigt låg klass.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-19, 15:26   #7
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
Vad pratar du om?! Höja radpriset på V75? För enkelt?!
Ja, det har varit samma radpris rätt så länge nu, och V75 ger ganska sällan mer än en miljon i utdelning för alla rätt.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-19, 15:29   #8
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3616
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Ja, det har varit samma radpris rätt så länge nu, och V75 ger ganska sällan mer än en miljon i utdelning för alla rätt.
Och en miljon är för lite???

Du har helt klart en större plånbok än mig
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-19, 15:32   #9
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 715
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Ja, det har varit samma radpris rätt så länge nu, och V75 ger ganska sällan mer än en miljon i utdelning för alla rätt.
Vem bryr sig om de pengarna? Sannolikheten är stor att ingen av oss i forumet någonsin kommer vinna miljoner på v75. Det är inte därför man spelar(om man är klok) utan det är för att vinna 5/6 siffrigt som är en betydligt mer realistisk och frekvent utdelning.

Vore ren idioti att höja radpriset på v75 bara för att generera fler/större miljonvinster. Man pissar isf på alla seriösa småspelare som vill kunna komponera vettiga system. Om du är begränsad till att spela endast för några hundralappar och raden blir 1 kr så försvinner en stor del av skickligheten eftersom du måste banta ner systemet rejält och chansa mer! Spelet blir mer ett lotteri.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5)

Senast redigerad av Cyran den 2017-02-19 klockan 15:38.
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-19, 15:39   #10
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Och en miljon är för lite???

Du har helt klart en större plånbok än mig
Nej, det blev lite syftningsfel där. Det jag menar är att jag tycker utdelningen på V75 ofta är för dålig. Det är inte längre ett spel med riktigt höga vinster. Man försöker ge sken av del genom att berätta om teoretiska vinster som ytterst sällan förekommer i verkligheten.

På sikt tror jag det hindrar nyrekrytering av spelare också. Man blir naturligtvis glad om man vinner en bunt tusenlappar, men det är ju på inget sett den stora förändringen av livet att vinna 25.000. Radpriset har varit detsamma i mer än 20 år nu.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-19, 15:44   #11
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
Vem bryr sig om de pengarna? Sannolikheten är stor att ingen av oss i forumet någonsin kommer vinna miljoner på v75. Det är inte därför man spelar(om man är klok) utan det är för att vinna 5/6 siffrigt som är en betydligt mer realistisk och frekvent utdelning.

Vore ren idioti att höja radpriset på v75 bara för att generera fler/större miljonvinster. Man pissar isf på alla seriösa småspelare som vill kunna komponera vettiga system. Om du är begränsad till att spela endast för några hundralappar och raden blir 1 kr så försvinner en stor del av skickligheten eftersom du måste banta ner systemet rejält och chansa mer! Spelet blir mer ett lotteri.
Jag tror att väldigt många gärna spelar ett spel där en vinst betyder ett förändrat liv, men att många avstår från att spela ett spel där vinsten är en resa till Kanarieöarna, eller handpenningen på en ny bil. Det finns massor av spel inom travet för dem med mindre plånbok, men inte längre något spel som kontinuerligt producerar stora vinster till småspelare. Inte ett enda...
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Olsson43 (+10)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-19, 15:57   #12
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 715
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag tror att väldigt många gärna spelar ett spel där en vinst betyder ett förändrat liv, men att många avstår från att spela ett spel där vinsten är en resa till Kanarieöarna, eller handpenningen på en ny bil. Det finns massor av spel inom travet för dem med mindre plånbok, men inte längre något spel som kontinuerligt producerar stora vinster till småspelare. Inte ett enda...
Att vinna sexsiffrigt är mer än en resa till Kanarieöarna. Att kunna dra in det totalt, årligen, är livsförändrande för dem flesta.

Du kan spela hela livet precis som många andra och aldrig vinna miljoner. Sannolikheten är extremt stor att du aldrig kommer se röken av dessa pengar. Speciellt om man är en hobbyspelare som bara lägger ner nån timme i veckan som majoriteten gör. Dessa människor borde sluta fantisera och inse fakta. Spela mer seriöst, inte chansa så jävla mycket, utan spela logiskt för att kunna dra in mer frekventa vinster.

Om man bara är ute efter miljoner kan man lika gärna spela lotto, betydligt enklare och snabbare.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5)

Senast redigerad av Cyran den 2017-02-19 klockan 15:59.
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-19, 15:58   #13
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3330
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jämförelsen med V75 är naturligtvis lätt att göra, men det är verkligen skillnader. Man har till att börja med begränsat antalet hästar till 12st (första omgångarna hade man maxtaket 10 hästar). Sedan är det inte alls i närheten av V75-klass på hästarna, utan vi kommer få se en del riktigt lågklassiga lopp, hästar som gjort få starter, monté, orutinerade kuskar och liknande. Prispengarna är inte förhöjda jämfört med vardagstravet.

Ser man till spelsäkerheten är det inte så bra med massor av miljoner i potten och lopp med 20-30kkr i förstapris.

GS75 riskerar att bli drygt två timmars vämjelse med lågklassig sport i en spelform som saknar kontinuitet eftersom man envisas med att köra Extra V75 ett antal söndagar. Det är ännu mer att läsa på för spelarna, och risken är ju väldigt stor att man kanske står över eller väljer bort lördagen till förmån för söndagen.

Jag är ganska säker på att ATG är ute på djupt vatten med det här, och jag begriper inte riktigt varför man hela tiden lägger in streckspel över fler och fler lopp under en tävlingsdag. Trenden är ju snarare i samhället att man skall kunna bli oförskämt rik på rätt så liten tid.

Rent spelmässigt tycker jag däremot inte att det här är så mycket att orda om, och jag hade gärna sett att man vågat höja radpriset på lördagens V75. Spelare skall inte kunna spela exakt som de vill, det är då det blir för enkelt.

Vad är det som blir för enkelt? Det blir ju inte lättare att vinna mer än vad man satsar bara för man har råd att spela flera rader. Jämför med DD, TRIO, där kan man helgardera, men det är troligtvis inte en lönande strategi.

Halva nöjet med att spela streckspel är ju att klura och knåpa ihop sina rader på bästa sätt, varför försöka begränsa det för spelarna?
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-19, 16:04   #14
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
Att vinna sexsiffrigt är mer än en resa till Kanarieöarna. Att kunna dra in det totalt, årligen, är livsförändrande för dem flesta.

Du kan spela hela livet precis som många andra och aldrig vinna miljoner. Sannolikheten är extremt stor att du aldrig kommer se röken av dessa pengar. Speciellt om man är en hobbyspelare som bara lägger ner nån timme i veckan som majoriteten gör. Dessa människor borde sluta fantisera och inse fakta. Spela mer seriöst, inte chansa så jävla mycket, utan spela logiskt för att kunna dra in mer frekventa vinster.

Om man bara är ute efter miljoner kan man lika gärna spela lotto, betydligt enklare och snabbare.
Ja, det är ju det väldigt många spelare har gjort. Bytt ut travet mot något annat. Nya spelare har valt något annat, för den där drömvinsten man vill ha finns inte på travet, på någon spelform längre.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-19, 16:17   #15
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Vad är det som blir för enkelt? Det blir ju inte lättare att vinna mer än vad man satsar bara för man har råd att spela flera rader. Jämför med DD, TRIO, där kan man helgardera, men det är troligtvis inte en lönande strategi.

Halva nöjet med att spela streckspel är ju att klura och knåpa ihop sina rader på bästa sätt, varför försöka begränsa det för spelarna?
Anledningen är att genomsnittsutdelningen på V75 har en rätt så trist sjunkande trend, även om den tog ett litet skutt uppåt förra året. Gör man ingenting åt radpriset kommer ATG allt oftare framöver få lyfta bort profilhästar och ersätta med lördagsloppet för att hålla utdelningarna på en vettig nivå. Fler lärlingslopp, stolopp med 15 bakom bilen etc.

Sedan V75 infördes har reallönerna (efter inflation) stigit med c:a 70%, men radpriset på V75 är detsamma.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiritus (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td