Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-04-18, 11:15   #1
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 716
Sharp$: 37584
Standard

V86 Åby/Solvalla 19/4


Albatros måste ha en toppchans om han kommer loss i tid. Part Nan Angelen gör ju årsdebut, men känns ändå som värst emot. Valley Brodde blir spik för många, men ännu är årsdebuterande Makethemark stor favorit. Intressant i det loppet är Milligan's School. Thelma de Glatigne blir kanske omgångens mest streckade häst. Känns väl mycket streckad, men är nog samtidigt en sund spik. Hillustrious blir också spik för många. Klart intressant som ny i regi Reijo Liljendahl, men det är upp till bevis och några intressanta hästar emot. Däremellan är det ganska öppna lopp på förhand.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-18, 11:59   #2
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 739
Sharp$: 9173
Standard

Svårt.

Blir nog spik på Albatross iaf. Även om procenten kommer dra iväg ytterligare framåt start.

Sedan blir det att leta värde med spikar i något/några av de jämnstreckade loppen.
Gärna tidigt, typ avd 3.

Är initialt lite sugen på Simb Senta men behöver plugga ett tag till för att känns mig trygg i ett sånt beslut...
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-18, 13:07   #3
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 262
Sharp$: 921
Standard

Thelma är klart bästa spiken i omgången. Var ju ruskigt bra senast!

Mach Number känns som en kul chansspik. Knepigt spår men klarar att göra en del själv.

I öppna V86-3 finns det flera singelprocentare som känns spännande. Blir det barfota runt om på 3,7,9 så tar jag lätt med dem.

Valley Brodde måste ha fin chans på spets och slut. Örjan tippar till och med sig själv som vinnare och det händer ju inte precis så ofta även fast han i princip alltid kör bra hästar.

Låter väldigt bra på Nobel Amok som alltid varit lovande och som gör första starten för Bergh. Läget är perfekt och det kan mycket väl vara spets och slut. Öppnar riktigt snabbt och första barfota bak. Borde rekordsänka med minst en sekund.

Många roliga singelprocentare i vidöppna V86-7. Kan bli helgardering. Måste ha med 4,5,8,9,10.

Hillustrious skulle jag aldrig spika. Vill se att han funkar först. Inte helt säkert att han kan hålla ut Star Advisor Joli heller. Om han eventuellt skulle spetsa så lär han väl få stenhårde Seedorf i dödens som maler på.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-18, 18:59   #4
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Albatros måste ha en toppchans om han kommer loss i tid. Part Nan Angelen gör ju årsdebut, men känns ändå som värst emot. Valley Brodde blir spik för många, men ännu är årsdebuterande Makethemark stor favorit. Intressant i det loppet är Milligan's School. Thelma de Glatigne blir kanske omgångens mest streckade häst. Känns väl mycket streckad, men är nog samtidigt en sund spik. Hillustrious blir också spik för många. Klart intressant som ny i regi Reijo Liljendahl, men det är upp till bevis och några intressanta hästar emot. Däremellan är det ganska öppna lopp på förhand.
Spik på Valley.
Tror inte på Milligan, Melanders stall är iskallt atm
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-18, 21:55   #5
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4266
Standard

Jag kommer definitivt att bygga systemet kring 13 Ypäja Hereiam. Hästen har lite pengar på sig i förhållande till kunnande och kapacitet. Visst är 20m extra på 1640 inget +, men vid sunda vätskor avgörs detta till nr. 13:s fördel 40m innan linjen.

Avd.7 Kan 5 Tennis göra om prestationen vid segern en månad tillbaka? Rikast i fältet och toppspår!

Kanske spikar 4 Thelma de Glatigne i avd.6 också...
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-18, 22:49   #6
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Jag kommer definitivt att bygga systemet kring 13 Ypäja Hereiam. Hästen har lite pengar på sig i förhållande till kunnande och kapacitet. Visst är 20m extra på 1640 inget +, men vid sunda vätskor avgörs detta till nr. 13:s fördel 40m innan linjen.

Avd.7 Kan 5 Tennis göra om prestationen vid segern en månad tillbaka? Rikast i fältet och toppspår!

Kanske spikar 4 Thelma de Glatigne i avd.6 också...
Jag slår alltid ett extra slag för Tennis!

13 Ypäja Hereiam gör ett mycket tilltalande intryck.
Jag hoppas att han kör relativt sent och drar med sig 12 Comte Du Pommeau (1,68%). Grundkapabel rackare som gör korsdrag i kuponghögen om rätt rygg och återfunnen tävlingsform. Att hästen inte startat på mycket länge bryr jag mig inte om till den %:en. Tävlingssugen kuse som tycker det är roligt att få vara tillbaka?

(Nu har jag inte hört några tränarkommentarer alls inför det här racet, men följa en bra rygg är väl aldrig fel?)

Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-19, 08:47   #7
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 716
Sharp$: 37584
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Spik på Valley.
Tror inte på Milligan, Melanders stall är iskallt atm
Jag ska se vad jag kan hitta om Milligan idag innan jag tar några beslut. Jag är dock inte av åsikten att det är något fel på Tarzans stallform. Volstead gjorde bästa prestationen i söndags i sitt lopp och var urstark. Test Drive och Disco Volante hoppade, men det gjorde ju nästan hälften av alla starthästar på Romme den dagen, så det har nog mer med banan än formen att göra.

Nuncio hade säkert vunnit sitt lopp om inte Örjan lagt en speed i början, eller om han kört till tidigare från kön och lagt sig i dödens. Där är dock inte formen på topp, men det är ju också en medveten strategi från Tarzan; han laddas mot Elitloppet och ska inte ha full form ännu.

Senast redigerad av Shooter den 2017-04-19 klockan 09:01.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-19, 09:07   #8
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 97
Sharp$: 887
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag ska se vad jag kan hitta om Milligan idag innan jag tar några beslut. Jag är dock inte av åsikten att det är något fel på Tarzans stallform. Volstead gjorde bästa prestationen i söndags i sitt lopp och var urstark. Test Drive och Disco Volante hoppade, men det gjorde ju nästan hälften av alla starthästar på Romme den dagen, så det har nog mer med banan än formen att göra.

Nuncio hade säkert vunnit sitt lopp om inte Örjan lagt en speed i början, eller om han kört till tidigare från kön och lagt sig i dödens. Där är dock inte formen på topp, men det är ju också en medveten strategi från Tarzan; han laddas mot Elitloppet och ska inte ha full form ännu.
Nej Volstead gjorde inte bästa prestationen. Såg du inte Nadal Broline? Det var ju makalöst kunna vinna från 4 ytter. Klart bäst. Lika klar tvåa var DD'S Hitman. Volstead trea därmed. Borde vunnit loppet för att få 5 stjärnor.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Timotimo (+1)
greyhound är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-19, 09:15   #9
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 716
Sharp$: 37584
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av greyhound Visa inlägg
Nej Volstead gjorde inte bästa prestationen. Såg du inte Nadal Broline? Det var ju makalöst kunna vinna från 4 ytter. Klart bäst. Lika klar tvåa var DD'S Hitman. Volstead trea därmed. Borde vunnit loppet för att få 5 stjärnor.
Volstead blev tvåa. Var med i en rejäl öppning. När öppningen på 09 lagt sig gled DD's Hitman fram utvändigt. Tempot hölls uppe och sluttiden blev 11,8 för Nadal, 11,9 för Volstead och DD's. DD's höll han ifrån sig. Nadal Broline bidade sin tid i kön och la av sin rökare på upploppet, men då hade det körts rejält där framme.

Senast redigerad av Shooter den 2017-04-19 klockan 09:18.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-19, 10:42   #10
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 869
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Volstead blev tvåa. Var med i en rejäl öppning. När öppningen på 09 lagt sig gled DD's Hitman fram utvändigt. Tempot hölls uppe och sluttiden blev 11,8 för Nadal, 11,9 för Volstead och DD's. DD's höll han ifrån sig. Nadal Broline bidade sin tid i kön och la av sin rökare på upploppet, men då hade det körts rejält där framme.
Greyhound menar att DDs Hitman gjorde näst bäst prestation i loppet, inte slutplacering.
__________________
Ju mer du satsar på din vinnare, desto mer sänker du ditt odds
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


Twitter: @Batmantyp
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-19, 11:29   #11
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Gjorde en liten minrad till dagens V86
Förövrigt tycker jag King City är helt bortglömd på procenten.


1: Albatros D.K
2: 1,2
3: 2,4,8
4: 5 Mach Number
5: 1,4,10
6: 1,4
7: 2,3
8: 7,8

36:-

Senast redigerad av Fagerdahlen den 2017-04-19 klockan 11:33.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-19, 12:51   #12
 
yoozoos avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 2 142
Sharp$: 8103
Standard

Inleder med trippel favoritspik då jag blev såld på Salmelas tankar inför årsdebuten med 5 Makethemark: https://www.atg.se/spel/2017-04-19/V...gens-aterkomst

Dubblar favoriten i avd 4 med mitt drag 7 Dino Dollar som inledde karriären lovande med fyra raka men har därefter inte fått till det.

I femte känns 1 New Moon Pellini som knapp försthäst, draget 6 Elegant Ås.

Sjätte vinner troligtvis Jorma, men ska man gadda så är Westholms 5 Ninepoints Googoo farlig att glömma bort.

Är lite inne på att spika 2 Volontary Simplcty men tycker att skrälldragen 4 Flirting Girl och 5 Tennis är alldeles för underspelade för att låta bli.

Håller med föregående talare och streckar samtliga med utgång på 8 King City
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-19, 12:52   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Ypäjä H 6ggr och Thelma DG 2,85 på unibet, kanske kan vara något för den som tror på någon av dom...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-19, 14:00   #14
 
capones avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Värmland
Inlägg: 2 391
Sharp$: 13245
Standard

kvällens skräll BOBBERY såg den sist på färjestad
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-19, 16:58   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Min buksvåger brukar vara optimistisk, åtminstone förr i tiden...men numera är han betydligt "försiktigare"...hans uttalande om makethemark får vi nog ta på fullaste allvar...(ps: Jag var tillsammans några år med hans fru för ca 30 år sedan, om någon undrar över buksvåger)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td