Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-05-16, 09:59   #1
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

V86 Jägersro/Solvalla 16/5


Elitloppet närmar sig med stormsteg, men innan dess så har vi lite andra spelomgångar som ska klaras av. I morgon är det självklart V86 som gäller och det kommer att gnällas från alla håll om att de placerat ett montélopp på spelet. Nantucket tenderar att bli omgångens största favorit och mycket talar för att den vinner.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-16, 14:15   #2
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Ingen start för Southwind Mozart, det var ju synd.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-16, 16:31   #3
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 294
Sharp$: 128
Standard

Qahar Q.C utan galopp vinner
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-16, 16:33   #4
 
Caballus_Carnivoress avatar
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 24
Sharp$: 61
Standard

Monté är väl favorit eller skräll ofta. Jag kommer själv ta med Kolgjini-tränade Olympic Kronos som troligen kommer ridas mot spets. dessutom monté sista 4 lopp där den slutat 1-3-1-3.. Till omkring 8% just nu, men kommer nog att stiga. Given på mitt system!
Caballus_Carnivores är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-16, 19:38   #5
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Med tanke på hur Milligans school såg ut senast så är det en spik. Även om den är relativt mycket streckad
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-17, 08:24   #6
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 696
Standard

Min badkarsanalys

Jag har kört loppen i det berömda badkaret. Electric Light tar spets och kör där, jag gissar att Peter kör runt 1.12 första 500 för att sedan nå ca 13-14 på varvet då borde han ha absolut toppchans att rinna undan och det känns som en sund spik att inleda med. Spik nr 2 hittar jag i avd6 och det är 10%aren Brooklyn som jag tror håller ut nr 2 i starten och körs där så länge lampan lyser, jag har sätt hästen springa på 11 på varvet och ändå vinna med 3-4 längder jag tror att Brooklyn tar spets och att nr 2 får söka ner vid sargen. Blir troligen 2a och tvillingen är ett faktum. Dragen: finner vi i avd2 med Torbjörn Jansson och Nose Gear som är härdad, öppnar hyfsat och hamnar han inte sämre än 3 ytter så bör det vara en vettig chans trots allt. Känns som han går ner i klass. Värst emot är nr 1 men den fungerar ju inte alltid. Match? i avd3 är Amity snabb i benen men söker sargen. Speedig! i avd4 finner vi Reven d amour tar spets och körs där, ger favoriten en match!? Tanken är att kusken får köra i ett ganska så bra tempo för att inte bjuda in favoriten och från läget bör hon iallfall prova. i avd5 tar nog Hekate sund spets intialt men frågan är om Kevin provar att köra där, jag har en viss känsla som säger att ekipaget kan hålla undan. Swing Kronos är nog den som jag tror kan få överta om Adrian ställer frågan. Dessa två känns klart spelbara och kan vara lås för de mindre systemen. Skrällarna är Vivo Per Lei som trivs på jägersro och har fart men ojämn. Day sun dream är speedig och en sarg resa tredje inner och lucka till slut kan ge frukt i avd7 strök de min tilltänkta spik och då fick jag tänka om. Den utav Trioplini och Solvato som tar spets leder nog länge eller får loppet. Skrällen är Flex Lane som kan mycket och stallet börjar komma igång. i avd8 känns det öppet men The True F tar spets och leder länge, troligen hela vägen. Kör Marcus i 14 på varvet skall han egentligen bara vinna detta. Hästar som kan få fina lopp är framför allt nr 9 och 10. Passa tokern rite on win som öppnar bra och kan få en fin sarg resa, spelar du trio bör du ha med denne och hästen ger "klirr i kassan"


hur ser era badkar ut?

Lycka till
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mattiasb (+2), Heppson (+2)

Senast redigerad av Klanke den 2017-05-17 klockan 08:27.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-17, 10:29   #7
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 209
Sharp$: 2371
Standard

Anmärkningsvärt på en favorit:

Marta Chip (Christoffer Eriksson) tävlar inte för att vinna här. Det blir ett preparélopp för att se hur hon är. Vi har inte jobbat henne på banan inför detta. Så ­spela inte henne nu. Hon är absolut inte i form ännu, säger Laura Myllymaa hos Puro
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1), Saeljarsnoken (+5)
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-17, 10:49   #8
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 34
Sharp$: 1606
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spojs Visa inlägg
Anmärkningsvärt på en favorit:

Marta Chip (Christoffer Eriksson) tävlar inte för att vinna här. Det blir ett preparélopp för att se hur hon är. Vi har inte jobbat henne på banan inför detta. Så ­spela inte henne nu. Hon är absolut inte i form ännu, säger Laura Myllymaa hos Puro
Med en 1.a högst upp i raden låter det som en relativt oklok idé att gå ut å köra preparé. Puro har alltid hästarna i ordning när han tar ut dem så man ska nog inte ta så hårt på den intervjun. Därmed inte sagt att den bara går ut å vinner!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
Gooner00 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-17, 10:53   #9
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spojs Visa inlägg
Anmärkningsvärt på en favorit:

Marta Chip (Christoffer Eriksson) tävlar inte för att vinna här. Det blir ett preparélopp för att se hur hon är. Vi har inte jobbat henne på banan inför detta. Så ­spela inte henne nu. Hon är absolut inte i form ännu, säger Laura Myllymaa hos Puro
Jag tycker att det är bra att de ger avslag om hästen inte är i form för att vinna. Att hon sedan är spelad till favorit i årsdebuten rår inte tränaren för. Spik på Renda L.B.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-17, 10:59   #10
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 688
Sharp$: 3010
Standard

Kan bidra med lite tankar före sista infon.

I första så ser det onekligen bra ut för favoriten 5 Electric Light. Går säkert framåt för varje start hos Untersteiner men blir väldigt stor favorit och är trots allt ingen hjälte sista biten. Men kort distans och spets på Jägersro luktar onekligen tråkspik.

I andra tror jag jättemycket på 11 Comte De Pommeau och mycket roligare då bra värdespik i nuläget. Hästen har mycket hög grundkapacitet och har nu gjort några starter efter lång vila. Lätt vinst i måhända enkelt sällskap senast men såg fin ut och som sagt kapacitet finns det så det räcker och blir över för att vinna detta lopp. Kusken är inte den bästa vilket drar ner chansen men går nog på den ändå om inte speltjänsterna skriker ut den senare idag.

I montéloppet är 5 Nantucket streckad på 75% och 6 Hamras One Moore på 3%. I senaste starten möttes de och då vann den senare? Ok att favoriten gjorde ett heroiskt lopp då och säkert går framåt med det loppet men hallå???? Så mycket ska det inte skilja i spelprocent och jag tar absolut med HOM på lappen. (Ökar säkert under dagen men troligen inte tillräckligt mycket).

I avd 7 vet jag inte hur du tänkte med ditt badkarsrace Klanke men att Solvato skulle kunna ta ledningen ser jag som högst otroligt. Nää ledningen tar med största säkerhet Takter med 5 Västerboonthenews. Takter i spets med en formstark favorit på Jägersro är en trolig spik i min bok.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+7)

Senast redigerad av legolasse den 2017-05-17 klockan 16:51.
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-17, 11:06   #11
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 209
Sharp$: 2371
Standard

Glöm inte bort att Borups Powerful gick 11,3 från ledningen i ett provlopp på Jägersro,inför senaste starten kom illa på det då och är min solklara förstahäst i loppet.

4 Borups Powerful (Christoffer Eriksson) var jag jätte­nöjd med i debuten. Det blev ett taktiklopp och han fick gå en snabb avslutning ute i spåren. Känns fin. Jag hoppas han ska vara med där framme någonstans, ­säger Tomas Malmqvist.
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-17, 11:17   #12
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av legolasse Visa inlägg
I avd 7 vet jag inte hur du tänkte med ditt badkarsrace Klanke men att Solvato skulle kunna ta ledningen ser jag som högst otroligt. Nää ledningen tar med största säkerhet Takter med 5 Västerboonthenews. Takter i spets med en formstark favorit på Jägersro är en trolig spik i min bok.
Exakt. Varken Solvato eller för den delen Tripolini har gjort sig kända som snabbstartare, Solvato är mer ångbåt i min bok, med en stark spurt att tillgå, så vad som händer till slut är en annan sak. Om de är villiga att köra till efter en bit vet jag inte men det är väl isåfall Tripolini som är oöm och kan tänkas försöka med rätt häst i ledningen (om nu inte Västerbo sitter där).
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-17, 11:41   #13
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gooner00 Visa inlägg
Med en 1.a högst upp i raden låter det som en relativt oklok idé att gå ut å köra preparé. Puro har alltid hästarna i ordning när han tar ut dem så man ska nog inte ta så hårt på den intervjun. Därmed inte sagt att den bara går ut å vinner!
Benägen hålla med, etta ut etta in heter det ju.
Stallet ligger dock ubåt i de kommentarer jag sett nu.

Grejen med denna är väl att den ger intryck av att vara skör på något vis och såna hästar kan faktiskt vara som bäst i comebacker.
Trots allt verkar hästen ha fått tid på sig.

Mycket hänger på hur pass bra Renda L.B. presterar antar jag, och den gillar väl spets så att den skulle släppa frivilligt som någon tipstidning var inne på är tveksamt.

Loppet är tunt bakom 4 & 5, 7 Lonely Star har visat gryende form men uselt läge.

Får avvakta och gå på feeling
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gooner00 (+1)
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-17, 12:13   #14
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

ÖgnademedvissmödaigenomKlankesenstyckestext(häm ndeneljuv)och,visst,FlexLanesågfinutpåKalmar,rys are. Milligans School bör väl vara spik men Walmans ostartade jänkare oroar och kanske även Melanders andra jänkare kan ses som en dark horse.
Trots detta är väl Milligan's en rimlig spik för den som spelar V86.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-17, 12:40   #15
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Boxen
Inlägg: 582
Sharp$: 4126


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tänker absolut inte lämna Dante u.s utanför systemet. Det troliga är att helgardera. Ser inte att någon skulle vara sämre än Milligan (Ev stoet).

Första känns lika öppet. Donnatella har mött bäst motstånd och Takter petar Söderqvist för dagens uppgift.

Nantucket 8 vinster av 11 starter i monte. Vill ändå gardera.

O´sunday och Day Sun Dream verkar folket glömt att strecka.
Stall 4 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td