Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Legolas (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/28947-legolas/)

travanalys 2017-09-24 16:29

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 545087)
Det är lite av hönan/ägget-problematik.

Det är svårt att locka folk utan feta garantier av olika slag.

Men det är overkligt dyrt ( per omsättningskrona ) med den typen av feta garantier om man har få spelare.

Om det hade varit "lätt" att skapa kritisk massa i travpoolspel så hade man nog redan gjort det? Eller tror du att det beror på ren fantasilöshet att man inte testat både det ena och det andra redan?

Vad jag vet har de aldrig provat med garantivinster och hur dyrt det blir beror ju på hur hög omsättning det blir. Men desto högre garantivinst desto högre omsättning och det minskar risken för att någon blir ensam. Om de garanterar en ensam vinnare 100 tusen på p54 och omsättningen bara når 50 tusen per dag. Är det 20% spelavdrag på p54? Då ska de skjuta till 80 tusen de dagar någon blir ensam och tar in 10000 i avdrag alla dagar det inte sker. Sker det då 1/8?

Sedan kan man fundera på vad som händer om de har typ en halv miljon i garantivinst om du blir ensam? Sannolikheten för att det inträffar lär då minska i takt med att omsättningen ökar.

Jag säger inte att det är lätt, men för att det ska bli hållbart för legolas i längden måste de hitta en modell för att tjäna pengar. Att bara skjuta in pengar i potten lär inte funka hur länge som helst.

Strappa71 2017-09-24 16:58

Citat:

Ursprungligen postat av travanalys (Inlägg 545089)
Vad jag vet har de aldrig provat med garantivinster och hur dyrt det blir beror ju på hur hög omsättning det blir. Men desto högre garantivinst desto högre omsättning och det minskar risken för att någon blir ensam. Om de garanterar en ensam vinnare 100 tusen på p54 och omsättningen bara når 50 tusen per dag. Är det 20% spelavdrag på p54? Då ska de skjuta till 80 tusen de dagar någon blir ensam och tar in 10000 i avdrag alla dagar det inte sker. Sker det då 1/8?

Sedan kan man fundera på vad som händer om de har typ en halv miljon i garantivinst om du blir ensam? Sannolikheten för att det inträffar lär då minska i takt med att omsättningen ökar.

Jag säger inte att det är lätt, men för att det ska bli hållbart för legolas i längden måste de hitta en modell för att tjäna pengar. Att bara skjuta in pengar i potten lär inte funka hur länge som helst.

Man har inte provat det, men man har räknat på det.

Det är 30% spelavdrag på P54. 40% av dessa 30% är öronmärkta till att fonderas för att senare överföras till travsporten. 50000 kr i omsättning ger 35000 kr i potten. Då fattas det 65000 kr. Med 50000 kr i omsättning blir det 9000 i nettoavdrag. I snitt tål man det 1 på 7 till 1 på 8 för att gå break even oräknat kostnader.

Men bara för att man garanterar 100000 till en ensam vinnare så är det inte säkert att det blir 50000 i omsättning. När man la till 50000 kr ( som alltså delades upp och ut till samtliga vinnare oavsett antal rätt! ) blev omsättningen mellan 50000 och 100000.

Att garantera 100000 kr är som att lägga till 65000 kr....men bara om det blir en ensam vinnare. Det lockar rimligen inte i närheten av så många spelare som när man lägger till 50000 kr till alla vinnare.

Och med lägre omsättning än 50000 så tål man färre ensamma vinnare samtidigt som risken att det blir en ensam vinnare ökar.

Om man skulle kunna kombinera en ensam vinnare-garanti med andra promotions samtidigt som man öser på med annan traditionell marknadsföring, skulle man kunna få igång något.

När man väl fått snurr på grejorna så kommer man i ett helt annat läge. Det finns brytpunkter när en sån här garanti kostar mindre och mindre att höja till högre och högre nivåer. Det svåra är att få snurr på det hela.

T ex så är det mycket förvånande att ATG inte garanterar rejäla vinster till en ensam vinnare på V75. Det skulle inte kosta dem särskilt mycket att garantera en betydligt större summa än vad som ligger i potten en vanlig V75 ( utan JP ).

Om vet vad man gör går sånt här att simulera. Och det är redan gjort.

travlife 2017-09-24 19:58

olle

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 545088)
1000 kr idag i V poolerna till skräploppen i Rättvik har räckt för att få igång spel där. Hade troligen knappt omsatts en krona till en sådan omgång som väl inte ens visas i atg lives huvudkanal utan det. Vore trevligt om det var så alla kvällar i veckan. Då hade man haft igång sidan hela kvällen och troligen lagt en hel del V spel för 50-100 kr styck. Det går ju inte med pooler på under 100 kr.

HI, Ved du hvorfor vi ikke kan spelar til Legolas fra danmark:no:

olle 2017-09-24 20:00

Citat:

Ursprungligen postat av travlife (Inlägg 545101)

Nej, men finns representanter för legolas här på forumet som säkert kan svara på det.

Viroid 2017-09-24 20:31

Citat:

Ursprungligen postat av travlife (Inlägg 545101)

Det beror på att Danmark har ett licenssystem för spel, och att Legolas.bet därför inte kan erbjuda spel till människor bosatta i Danmark utan att äventyra sin spellicens eller framtida möjligheter att erhålla spellicens i Danmark.

olle 2017-09-25 17:51

Citat:

Ursprungligen postat av sigh (Inlägg 545039)
Gjorde mitt sista uttag i onsdags och det var ännu inte behandlat. Ska bli spännande o se om du får förtur.

Kollade precis. Inga pengar på kontot ännu där uttagsbegäran skedde via trustly i lördags. Det finns spelbolag där man haft pengarna på kontot på någon timme vid uttagsbegäran den vägen, så inget toppbetyg denna gång till legolas. Pengarna i morgon ok. Tar det längre än så underkänt.

Strappa71 2017-09-25 17:57

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 545103)
Det beror på att Danmark har ett licenssystem för spel, och att Legolas.bet därför inte kan erbjuda spel till människor bosatta i Danmark utan att äventyra sin spellicens eller framtida möjligheter att erhålla spellicens i Danmark.

Listan av länder vars innevånare inte får spela till t ex Legolas är förvånansvärt lång!

Kusken1 2017-09-25 19:54

Nöjd med att det tog tid för uttag

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 545123)
Kollade precis. Inga pengar på kontot ännu där uttagsbegäran skedde via trustly i lördags. Det finns spelbolag där man haft pengarna på kontot på någon timme vid uttagsbegäran den vägen, så inget toppbetyg denna gång till legolas. Pengarna i morgon ok. Tar det längre än så underkänt.

Jag fick ett par lax på 3 sexor förra lördagen. Gjorde uttag som inte gick igenom, i mitten på förra veckan höll jag på och skickade dokument för godkännande och iom att jag hade pengarna på kontot så kastade jag in en P76 på onsdagen. Fick 44000 på den och på fredagen var mina dokument godkända. Gjorde uttag i fredags och idag fanns det registrerat och jag antar att slantarna kommer in i morgon på VISA-kortet. Verkar inte vara automatiserad utbetalning utan handpåläggning krävs för varje transaktion. De bör förbättra det men gillar Legolas iom att potterna blir större när man skippar 5-rättspotten.

Spiritus 2017-09-25 20:03

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 545124)
Listan av länder vars innevånare inte får spela till t ex Legolas är förvånansvärt lång!

Äh, 154 länder är väl inte så farligt? Knappt längre än Trumps lista över länder med inreseförbud till USA. :whistling:

olle 2017-09-25 22:12

Citat:

Ursprungligen postat av Kusken1 (Inlägg 545141)
Jag fick ett par lax på 3 sexor förra lördagen. Gjorde uttag som inte gick igenom, i mitten på förra veckan höll jag på och skickade dokument för godkännande och iom att jag hade pengarna på kontot så kastade jag in en P76 på onsdagen. Fick 44000 på den och på fredagen var mina dokument godkända. Gjorde uttag i fredags och idag fanns det registrerat och jag antar att slantarna kommer in i morgon på VISA-kortet. Verkar inte vara automatiserad utbetalning utan handpåläggning krävs för varje transaktion. De bör förbättra det men gillar Legolas iom att potterna blir större när man skippar 5-rättspotten.

Med trustly ska man ha pengarna nästan direkt när dom verkställer utbetalningen. Därmed borde man ha dom senast en dag efter uttagsbegäran om spelbolaget har snabba fungerande utbetalningsrutiner. När man läser på olika forum är just långa utbetalningsprocesser något som ger olika spelbolag dåligt rykte.

SH 2017-09-25 23:42

Jag har gjort 2 uttag, senast i lördags efter v76an, båda kom in efterföljande bankdag runt 15.00

Viroid 2017-09-26 07:47

Citat:

Ursprungligen postat av Kusken1 (Inlägg 545141)

Ja, det är manuella procedur runt detta. Legolas är ett litet företag. Vi har gått från att vara ungefär så många som ryms framför kameran i en ordinär V75-sändning för Kanal 75 till att bli så lika många som går åt totalt för en sändning med tekniker och kameramän.

Vad gäller utbetalningar så har vi sedan igår fördubblat bemanningen där för att kunna snabba på processerna.

olle 2017-09-26 11:40

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 545150)
Ja, det är manuella procedur runt detta. Legolas är ett litet företag. Vi har gått från att vara ungefär så många som ryms framför kameran i en ordinär V75-sändning för Kanal 75 till att bli så lika många som går åt totalt för en sändning med tekniker och kameramän.

Vad gäller utbetalningar så har vi sedan igår fördubblat bemanningen där för att kunna snabba på processerna.

Såg precis att pengarna jag gjorde uttagsbegäran via trustly på efter P76an i lördags hade kommit in på bankkontot tisdag förmiddag. Det är helt ok. Inte supersnabbt men absolut inget att gnälla över heller.

Grovport 2017-09-27 17:41

Vet någon hur deras dubblerade insättningsbonus fungerar?
Hittar ingen info om detta på siten och lyckas inte heller chatta med kundtjänst.
Får dock mail om detta erbjudande utan detaljer angivna.

Viroid 2017-09-27 17:53

Citat:

Ursprungligen postat av Grovport (Inlägg 545278)
Hittar ingen info om detta på siten och lyckas inte heller chatta med kundtjänst.

Du sätter in pengar på ditt konto. Efter någon minut så finns bonusen att aktivera under "Ditt konto" -> Bonusar. Finns i fasta steg att hämta om 200, 500, 1000 & 2000kr. Välj den med högst belopp.

robfri 2017-09-27 17:53

Citat:

Ursprungligen postat av Grovport (Inlägg 545278)

Du spelar med dina egna pengar först, bonus ska omsättas 1 gång.

GGS 2017-09-27 18:25

Är det någon som har koll på hur många kuponger en fil till Legolas får innehålla?
Jag vet att jag lyckats lämna in fil på 310 kuponger i Lördags, men när jag försökte med en fil på 2500 kuponger så fick jag ett medelande om att filen skulle delas upp i filer med färre "kuponger". När jag ställer frågan på deras chatt så säger dom att det ska vara obegränsat !??

olle 2017-09-28 10:35

Ny förmån hos legolas. Gratis prenumeration på tidningen sulkysport om man spelar P76 minst 3 ggr per månad och för minst 100 kr per gång. Det lär de flesta göra. Är ju hela gamla travronden gardet som gör den tidningen nu.

olle 2017-09-28 11:43

Uttaget från legolas i går kväll gick väldigt snabbt. Pengarna redan överförda till mitt bankkonto.

tornado 2017-09-28 12:53

Filspelet under all kritik! !!

Missat lör ons lämna in!!!

Igår Firewire för 7 rätt ändå.

Snälla B....t fixa detta

olle 2017-09-28 17:22

Nytt från legolas. Hemlig extrapool på söndag. Vad , vilken spelform, vilka lopp, hur mycket ska avslöjas först kl 10 på söndag. Det känns verkligen inte bra. Vill spelbolaget att man först kl 10 på söndag ska börja läsa på? Tror de flesta spelare lägger extra mycket tid på att läsa på de lopp som spelvärdet är som högst till, och känns i senaste laget minst sagt att avslöja mindre än tre timmar innan tävlingarna drar igång vilka lopp som man ska lägga extra krut på om man ska spela hos legolas bet.

Men hoppas det blir något trevligt.

Gotland 2017-09-28 17:44

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 545352)
Ny förmån hos legolas. Gratis prenumeration på tidningen sulkysport om man spelar P76 minst 3 ggr per månad och för minst 100 kr per gång. Det lär de flesta göra. Är ju hela gamla travronden gardet som gör den tidningen nu.

Vart hittar du det erbjudandet Olle?
Står ingenting om det på deras hemsida iaf.

Viroid 2017-09-28 17:57

Citat:

Ursprungligen postat av Gotland (Inlägg 545378)
Vart hittar du det erbjudandet Olle?
Står ingenting om det på deras hemsida iaf.

Här kanske:
https://www.legolas.bet/offers/80018

Gotland 2017-09-28 18:02

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 545379)

Nej. Får bara upp info om förstagångsbonus och saltade pooler där.

Nytt försök tack.

Gotland 2017-09-28 18:18

Citat:

Ursprungligen postat av Gotland (Inlägg 545380)
Nej. Får bara upp info om förstagångsbonus och saltade pooler där.

Nytt försök tack.

Found it!

Bytte språkversion till svenska så dök erbjudandet upp...

olle 2017-09-28 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av Gotland (Inlägg 545381)
Found it!

Bytte språkversion till svenska så dök erbjudandet upp...

Trodde svenska var huvudspråk även på Gotland ????

olle 2017-09-29 11:53

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 545280)
Du sätter in pengar på ditt konto. Efter någon minut så finns bonusen att aktivera under "Ditt konto" -> Bonusar. Finns i fasta steg att hämta om 200, 500, 1000 & 2000kr. Välj den med högst belopp.

Enda bonusen jag utnyttjat hos legolas var första dagen bolaget erbjöd spel. En fjuttig bonus på 200 kr när man satte in 200.

Skulle jag följa gällande regler om jag idag tömmer mitt konto (har ca 8 000 där) och sedan sätter in 2000 kr och får ytterligare 2000 i bonus. Med tanke på att omsättningskravet på bonusen bara är 1 x känns det nästan korkat att inte göra så om det är tillåtet. Kommer säkert omsätta minst några tusen i helgen och då är jag ju sen redan inne och spelar med bonuspengarna. Blir ju i realiteten då ungefär som att spela för halva priset.

Ante30 2017-09-29 16:24

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 545418)
Enda bonusen jag utnyttjat hos legolas var första dagen bolaget erbjöd spel. En fjuttig bonus på 200 kr när man satte in 200.

Skulle jag följa gällande regler om jag idag tömmer mitt konto (har ca 8 000 där) och sedan sätter in 2000 kr och får ytterligare 2000 i bonus. Med tanke på att omsättningskravet på bonusen bara är 1 x känns det nästan korkat att inte göra så om det är tillåtet. Kommer säkert omsätta minst några tusen i helgen och då är jag ju sen redan inne och spelar med bonuspengarna. Blir ju i realiteten då ungefär som att spela för halva priset.

så jag gjort varje helg :) Men brukar oftast vara 1000 kr.

Att man bara behöver omsätta det 1 gång gör ju det till en av de bästa bonusarna genom tiderna. Omsätta pengar är man ju bra på :)

olle 2017-09-29 17:13

Citat:

Ursprungligen postat av Ante30 (Inlägg 545450)

Att man bara behöver omsätta det 1 gång gör ju det till en av de bästa bonusarna genom tiderna. Omsätta pengar är man ju bra på :)

Tack. Då ska jag tömma kontot nu och sen sätta in 2000 i morgon fm. Blir inget trav i kväll.

olle 2017-09-29 17:22

Citat:

Ursprungligen postat av Ante30 (Inlägg 545450)

Dessutom står det i bonusvillkoren att omsättningskrav inte finns på ev vinst från spel med bonuspengar. Då ligger det ju nära som det går att komma att man inte bara spelar i kraftigt dopade vinstpooler utan dessutom gör det för halva priset om man utnyttjar bonusen. Det är ju nästan för bra för att vara sant. Tömde precis spelkontot. I morgon förmiddag blir det en insättning på 2000 kr och då förhoppningsvis en spelkassa på 4000 kr.

Basse 2017-09-29 17:35

Känns som lite "Puckat" upplägg av Legolas.

Det borde vara i deras intresse att spelarna har pengar på kontot.
Med nuvarande upplägg med bara saltade pooler 2-3 ggr i veckan är det
Självklart att många tömmer kontot på torsdagar och söndag/måndagar.
Dels finns det inga spelbara pooler Mån,Tis,Tor och Fredagar.
Och man får dubblade insättningar inför Nästa P76...

Tacksam för att det är så, men borde finnas bättre sätt att betala ut bonusar än att saldot måste vara 0 för att komma åt Bonusen

olle 2017-09-29 17:43

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 545459)
Känns som lite "Puckat" upplägg av Legolas.

Det borde vara i deras intresse att spelarna har pengar på kontot.
Med nuvarande upplägg med bara saltade pooler 2-3 ggr i veckan är det
Självklart att många tömmer kontot på torsdagar och söndag/måndagar.
Dels finns det inga spelbara pooler Mån,Tis,Tor och Fredagar.
Och man får dubblade insättningar inför Nästa P76...

Tacksam för att det är så, men borde finnas bättre sätt att betala ut bonusar än att saldot måste vara 0 för att komma åt Bonusen

Inte säker på att det står att man måste tömma kontot. Är det så måste jag göra ett spel i lopp 1 i morgon för 31 kr först. Måste saldot vara 0 för att få del av bonusen?

Basse 2017-09-29 18:16

Bonuspengarna börjar inte användas förrän saldot är 0.
Sätter du in 2000kr har du 2000 i saldo + 2000 inom parantes i grönt till höger om ditt saldo.

Spelar du sen P76 för 1500kr har du 500kr i saldo och 2000 i bonussaldo.

Säg att du spelar 100kr vinnare 5 ggr för dina resterande 500.
Du sätter 2 av spelen till 7 och 8 ggr.
Ditt saldo är nu 1500kr och de gröna 2000 bonuspengarna är fortfarande orörda.

Jag fick en bonus på 1000kr för några veckor sedan. Hade gott om pengar på kontot innan.
Omsatte över 10k den helgen.
på tisdagen försvann min bonus. Jag hade inte "utnyttjat" den...

Kravet är omsätta bonusen en gång. jag omsatte den 10-12 ggr den helgen.

Fick tigga till mig den tusenlappen som jag hade förtjänat enligt deras krav.

Det löste sig men det är ett sjukt system att dela ut bonusen på.

Betala ut den till huvudkontot direkt när man spelat för bonusens storlek, dvs omsatt bonusen 1 gång. hade varit mycket smidigare för både Legolas och spelarna.

Mycket onödig hantering av utbetalningar i onödan för Legolas nu

Basse 2017-09-29 18:19

LOL

Lite angenäma problem :-)
Men faktum är att det är svårt att komma ner på 0 i saldo hos Legolas utan att göra uttag:D

olle 2017-09-29 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 545463)
Bonuspengarna börjar inte användas förrän saldot är 0.
Sätter du in 2000kr har du 2000 i saldo + 2000 inom parantes i grönt till höger om ditt saldo.

Spelar du sen P76 för 1500kr har du 500kr i saldo och 2000 i bonussaldo.

Säg att du spelar 100kr vinnare 5 ggr för dina resterande 500.
Du sätter 2 av spelen till 7 och 8 ggr.
Ditt saldo är nu 1500kr och de gröna 2000 bonuspengarna är fortfarande orörda.

Jag fick en bonus på 1000kr för några veckor sedan. Hade gott om pengar på kontot innan.
Omsatte över 10k den helgen.
på tisdagen försvann min bonus. Jag hade inte "utnyttjat" den...

Kravet är omsätta bonusen en gång. jag omsatte den 10-12 ggr den helgen.

Fick tigga till mig den tusenlappen som jag hade förtjänat enligt deras krav.

Det löste sig men det är ett sjukt system att dela ut bonusen på.

Betala ut den till huvudkontot direkt när man spelat för bonusens storlek, dvs omsatt bonusen 1 gång. hade varit mycket smidigare för både Legolas och spelarna.

Mycket onödig hantering av utbetalningar i onödan för Legolas nu

Sitter på lilla torg i Malmö och börjar bli halvfull. Men låter som att bästa strategin i morgon är att spela bort de 31 kr som är kvar på kontot efter dagens uttag på en chanslös häst i lopp 1 och att därefter sätta in pengar och begära bonusen när kontosaldot är 0 kr. Tack för infon.

Ante30 2017-09-29 22:21

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 545473)
Sitter på lilla torg i Malmö och börjar bli halvfull. Men låter som att bästa strategin i morgon är att spela bort de 31 kr som är kvar på kontot efter dagens uttag på en chanslös häst i lopp 1 och att därefter sätta in pengar och begära bonusen när kontosaldot är 0 kr. Tack för infon.

31 kr spelar väl ingen roll

konto-saldot behöver inte vara 0 kr för att få del i insättningsbonus .

sätt in 2000 imorron så kan du göra en fin P76 för 4031 kr :)

Om du däremot hade haft 31 000 på kontot så hade det blivit jobbigt, då hade du behövt spela för 35 000 för att kunna omsätta bonus-pengarna vid insättning på 2000:-

olle 2017-09-30 08:58

Citat:

Ursprungligen postat av Ante30 (Inlägg 545483)
31 kr spelar väl ingen roll

konto-saldot behöver inte vara 0 kr för att få del i insättningsbonus .

sätt in 2000 imorron så kan du göra en fin P76 för 4031 kr :)

Om du däremot hade haft 31 000 på kontot så hade det blivit jobbigt, då hade du behövt spela för 35 000 för att kunna omsätta bonus-pengarna vid insättning på 2000:-

Tror inte det är läge för ett så stort system om man spikar Readly Express. Men omsättningskraven gäller alla spelformer, så inga problem troligen att omsätta 4000 kr där i helgen med en massa andra dopade pooler på nästan alla spelformer åtminstone idag. Hemligt fortfarande vilka spel som kommer erbjudas där i morgon verkar det som.

Ante30 2017-09-30 09:51

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 545532)
Tror inte det är läge för ett så stort system om man spikar Readly Express. Men omsättningskraven gäller alla spelformer, så inga problem troligen att omsätta 4000 kr där i helgen med en massa andra dopade pooler på nästan alla spelformer åtminstone idag. Hemligt fortfarande vilka spel som kommer erbjudas där i morgon verkar det som.

undra om den finns kvar i morron. Står Utgångsdatum: 1/10/2017

vet inte om det är till och med 1 oktober.

joppe59 2017-09-30 12:26

Jag har inte kunnat motstått erbjudandet från Legolas det är #dumstrut# på om man inte sätter in pengar och får dubbla pengarna och dessutom saltade potter. Jag har satt in idag och väljer enbart att spela hos Legolas. Tror inte jag sett något bättre erbjudande någon annanstans någonsin:clap:

coolmanriver 2017-09-30 13:04

Kan någon se om bonusen är kvar på legolas,hittar den inte i dag?
Chatten fixade det manuellt,så det löste sig:)