Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-06-04, 21:51   #1
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 422
Sharp$: 1201
Standard

v75 Östersund 2017-06-10


Avd1: Klass 1-volt-2640

Spetsstriden:
Nr7:Joy de Castella får ses som min spetsfavorit.
Nr4:Mellby Charmören kanske skulle kunna öppna bättre än visat.

Nr2 Sogå Ikaros kan öppna helt ok men släpper om spets, tror jag.
Nr3 och Nr6 kan öppna hyggligt, där Survival kit får Erik A i jollen.

Loppet:

Joy de Castella räknas från spets, kanske kan örjan lura i rygg på fina Survivel
kit.

Nr5: Tiger Williams såg helt okej ut igår, och borde gå fram med loppet,
hästen har varit struken många gånger, pga av halsproblem. Trög ut och
osäkert var han hamnar. En fin häst, som räknas felfri.

Nr1 VidiVici CC har visat fin fin form, men fick strykas senast pga
hovböld, är ingen raket ut, kan behöva få sig ett lopp i kroppen.

Ranking:
4-7-6-1-5-12-10-8-9-11-2-3
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-06, 14:20   #2
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 422
Sharp$: 1201
Standard

Avd2:

Visst First love boko kanske drar mot spets och stannar där men
det är lärlingslopp och spår 8.

Mycket svårlöst lopp och jag kommer gardera med 6-8 hästar.

Nr1: Mellby Elegant Tar ingen spets, men räknas tidigt.

Jag läste travrondensintervju med Preben Sörvik och han låg lite lågt, det är ju svårt o veta nu när hästen haft vila. Jag lägger ingen vikt vid intervjun och avvaktar värmning, ser den fin ut räknas den tidigt.

En häst som inte är bland dom första strecken, är Alvena Ullabella, dåligt läge och många frågetecken, har helt okej form. Känns ju iskall här och blir säkert streckvärd, ett streck som säkert många väljer och lämna utanför kupongen. Kul rysare om 3-4 procent. Behöver ha en portion tur här.

Elita memphis kommer det säkert bli lite snack om som rolig rysare, satt fast senast,
visst, men jag står över, har fått gå många tuffa lopp.

Alva Garbo har fått ett skitläge och det krävs rejäl överpace eller vågad styrning, hästen har sett fin ut och jag tar med den på min kupong, kommer bli rejält bortglömd.
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-06, 15:39   #3
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 422
Sharp$: 1201
Standard

Guld:

hur svårt som helst, Tobin Kronos är den enda hästen jag med säkerhet vet jag ska ha med.

Mosaique face vinner ju inte ihjäl sig.... här kan han ha chansen att ta en sista rejäl slant om formen är god.

5-3-4-7-9-10-8-2-1-6 något sådant

loppets rysare är kadett cd.. den kanske borde vara tidigare i ranken

Senast redigerad av biddybye den 2017-06-06 klockan 15:40.
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-06, 17:23   #4
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 769
Sharp$: 37664
Standard

Var tvungen att lämna in även V75 idag. Testar att spika Vincent Zaz, Spitcam Jubb och Linus Boy.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-06, 21:07   #5
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 422
Sharp$: 1201
Standard

vincent zaz spikar jag oxå, där är 2 orosmoln.

1. Hästen känner sig trängd från spår 1 (ser ju lite knepig ut, galopprisk)
2. Håkan K Persson har 2 hästar med i loppet, varav Lexington hall är snabb ut.

Nej tror o hoppas på spets o slut

I avd1 har jag kanske underskattar survivel kits startsnabbhet, såg på aftonbladets statistik sida att han kommit till spets mycket, borde vara en bra spik om han hittar till spets, men jag ska gotta ner mig startsnabbheten när tid ges.

Senast redigerad av biddybye den 2017-06-06 klockan 21:10.
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-06, 21:46   #6
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 94
Sharp$: 3056
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av biddybye Visa inlägg
Guld:

hur svårt som helst, Tobin Kronos är den enda hästen jag med säkerhet vet jag ska ha med.

Mosaique face vinner ju inte ihjäl sig.... här kan han ha chansen att ta en sista rejäl slant om formen är god.

5-3-4-7-9-10-8-2-1-6 något sådant

loppets rysare är kadett cd.. den kanske borde vara tidigare i ranken
Med denna rank tror du alltså inte att Västerbo H har spetschans från spår 1?
Yankee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-06, 23:22   #7
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 422
Sharp$: 1201
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Yankee Visa inlägg
Med denna rank tror du alltså inte att Västerbo H har spetschans från spår 1?
Nu har du nog missuppfattat mig, rankingen avser inte spetsstriden, utan vinstchansen.

Jooooooodå jag förstår vad du FÖRSÖKER säga.

Jag vet, för jag har sett det, att Västerbo highflyer viker ner sig över medeldistans, då det varit tufft motstånd, jag tror hästen gör sig bättre över kort distans.

Ok han ligger kanske väl lågt i ranken, men han har precis sprungit 2 heat i sweden cup, och för mig är det näst intill otänkbart att han skulle svara Mosaique face rocky winner eller shadow woodland när dom kommer flygandes.

Västerbo känns inte het för mig, då det avser vinstchansen, lucka och truddelutt , pengar in.

så tror jag.

Senast redigerad av biddybye den 2017-06-06 klockan 23:25.
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-07, 09:49   #8
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 1
Sharp$: 566
Standard

Vad jag vet så har spring erom kört två heat på elitloppet 3:a i din rank ?
och är det någon som kommer flygande så är det väl oasis bi
snusaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-07, 10:23   #9
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 696
Standard

Har två spets och slutspikar:
Lexington Hall & Spitcam Jubb

Dragen:
Joy De Castella
Helena Klipp
Kolbergs Lillefot
Voulez Vous



Senast redigerad av Klanke den 2017-06-08 klockan 12:15.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-07, 18:12   #10
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 422
Sharp$: 1201
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av snusaren Visa inlägg
Vad jag vet så har spring erom kört två heat på elitloppet 3:a i din rank ?
och är det någon som kommer flygande så är det väl oasis bi
kördes i ryggar eller hur var det? dessutom tror jag han tål det bättre, han räknar jag tidigt.

oasis är spännande absolut.

Senast redigerad av biddybye den 2017-06-07 klockan 18:38.
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-08, 04:34   #11
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4381
Standard

Avd 1 luktar ju lite halvskrälllopp kanske, men lång distans gynnar väl starka o bra hästar men ändå klass 1 o långt upplopp så ingen spik här för mig

Avd 2 lika så massa ston o kuskar som kör hej-vilt. Lär väl smälla och den som inte behöver ta massa hästar här lär väl sätta 7 på lördag.

Avd 3 Ulf litar jag ofta på, men spåret hur kommer det gå? Distansen kanske gynnar ändå

Avd 4 Känns som start är bäst. 2 - 9 kanske räcker?

Avd 5 Spår 1, vart kommer favoriten hamna? Kusken hur ofta vinner han på V 75?. Känns som en typisk sönderspelad expressen-häst som faller tungt.. Fisken då, bakspår men gillar att gå i ryggar, långt upplopp, klart minus på kortlopp kanske inte hinner fram, men nog inte fel att gardera med.

Avd 6 Hur står det till med formen på gamlingen efter elitloppet tro? Så länge han inte är sönderspelad är väl Spring Erom lite intressant som ev spik med en kusk som verkar komma mer o mer? Där många kommer gardera bort sig genom att fläska på massa onödiga streck..

Av7 Jonny har aldrig varit min favorit, på Åby möjligtvis med extraspår. Bronslopp ingen spik här för mig ialf. Lika dumt att spika i brons som att helgardera i guld. Såg vi ju när kungen av stålar "bara var stenklar"i lördags. O CARABINIERI gjorde vad den skulle

Senast redigerad av kire1111 den 2017-06-08 klockan 06:44.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-09, 14:47   #12
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 511
Sharp$: 1533
Standard

Vi Tippas senaste nytt:

http://www.vitippa.se/images/filer/vtt.pdf
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5)
Helgesson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-09, 14:54   #13
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Kommer de köra livet ur Mosaiquen i morgon tro?
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-09, 15:22   #14
 
Reg.datum: jun 2011
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 321
Sharp$: 2397
Standard

Kajan Widell lätt mkt positiv på Tiger Williams startsnabbhet.Tiger skulle med på lappen.
lelle_16 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-09, 16:17   #15
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lelle_16 Visa inlägg
Kajan Widell lätt mkt positiv på Tiger Williams startsnabbhet.Tiger skulle med på lappen.

Nja mycket positivt. Läste att han ej trodde på spets o troligen ej skulle slå 6 utvändigt.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-09, 16:28   #16
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 161
Sharp$: 57047
Standard

Skitväder aviserat i morgon i Östersund och på söndag i Oslo på SVT s väderkartor. Dom skriver tom om rikligt med regn i morgon EM i Jämtland. Inte mycket positivt med det men Östersund har haft uselt väder senaste två åren denna dag och då har utdelningen skjutit i höjden åtminstone jämfört med tidigare. I fjor vann tre hästar till mer än 10 ggr pengarna och 7 rätt gav 75 tkr.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-09, 17:15   #17
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Micael Broberg tror alltså att Spitcam Jubb skulle kunnat utmana Bold Eagle i försöket till Elitloppet.....joråsåatte.....
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-09, 19:10   #18
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4381
Standard

Undra om det verkligen blir så stor utd, hum. Hoppas på regn o lite sämre bana

Avd 1 klass 1-lopp, spik 6 kan vara möjligt för den som vill, lär ta spets o sen slut på loppet. Men lämnar inte häst 1 utanför som säkert kan utmana om han hamnar bakom Erik o sen kommer luckan, gillar kusken. Tar lite mer streck då det är klass 1, men känns som lyxstreck, 5 12 och 4 då Örjan kan fan hitta på vad som helst.
Avd 2

Sto o lärlingar förnuftet säger helgardera. Men samtidigt vem har råd och så kommer de andra loppen bli lidande. Åk ut här eller i något annat lopp om du inte har en jättestor plånbok vill säga. Spik på bästa kusken o den som förhoppningsvis tar spets. Lite rädd för häst 1 men vilat och avstår.

Avd 3

Spik på nr 6 för den som vill, med bike igen och kan vinna från dödens.. Men kan inte spela utan 3 som ska köra utan skor, 5 kan få loppet och Örjan så klart nr 9 som gubben i lådan. Lämnar Ulf utanför, hamnar nog i kön någonstans..

Avd 4

Klar fördel för 2 och 4 lås kanske för den som vill. Men plockar med lite hästar o hoppas på strul o regn:-). Långt upplopp bjuder in lite hästar 2,4,9,13 första-hästar men lyxar till med 1,6,7 och 12, ja vet långslott. Men som sagt farligt att ta bort Örjan som kan vinna med en åsna..

Av5

Ja, tror det står mellan två häst 1 men kan inte vara utan fisken, lås 1-11. Men som vanligt två ska vinna vinner en tredje som ialf inte jag har råd med. Silver ska man nog klara sig med max 2-3 st. 9-10 kanske om man har råd. Lämnar 5 utanför som jag tror är rätt oärlig häst eg, tycker nog om att komma 2:a

Avd 6

Guld väljer att låsa mig ur tänker inte gardera på som andra gör. Litar på Örjan och bra spår samt gammal är äldst-häst. Örjan mästare att hitta en lucka o 4 behöver nog ingen närmare beskrivning. 1 tror jag är bäst på kortlopp, 2 bra men för tunn i sammanhanget ändå och 3 överspelad till max o där tränaren som vanligt lovar stort men håller tunt. 10 känns ju som rolig skräll på dd 4 % :-). O tänk om Piraten har form igen, tänk om...

Avd 7
Ska nog inte spika i Brons men tycker LINUS BOY är sjukt överspelad och häst 11 är underspelad. Ja, detta lopp kan väl många vinna ta alla om ni har råd eller de 4 mest spelade förutom Linus. Men sätter min peng på Erik och hoppas hatten inte åker av här spik 11...

Senast redigerad av kire1111 den 2017-06-10 klockan 05:40.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-09, 21:04   #19
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 696
Standard

avd4.
Min spik leder från start till mål...

Mix Mollyn har gått i ledningen 7 gånger och det har resulterat i 6 vinster. Springspår och Erik = Guld! På lördag skall hästen gå med barfota bak och eventuellt utrustas med Open Eye huvudlag. 6% Omgångens bästa drag!
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-09, 21:35   #20
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Jag tycker att omgångens bästa drag är 4 Höwings Star i femte avdelningen. Det här är ett gäng med långskubbare som måste ha anmält till fel lopp. Höwings Star har 9 segrar över sprint! Övriga i fältet har 20, tillsammans (och då har Liberty Face 7 av dessa). Storfavoriten och en av de största i hela omgången har varit ute på sprint 8 gånger. Tvåa senast och resten utanför top-3. Nej här finns omgångens största skrällpotential. Höwings star har haft riktig otur med spårlottningen sista tiden men har nu fått spår 4. Visst körs han av en orutinerad kusk, men att han ska vara spelad till 1% är ett skämt! Det finns flera drag i det här loppet och en helgardering är inte helt fel. T.ex. 10 Zenit Brick hade vunnit över favoriten senast utan galopp. 3% nu!
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-09, 21:59   #21
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Springerom, är som vårar fotbollslandslag...dvs, något som man kan vara stolt över
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dingo1337 (+50)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-09, 22:05   #22
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 731
Sharp$: 458
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kire1111 Visa inlägg
Undra om det verkligen blir så stor utd, hum. Hoppas på regn o lite sämre bana

Avd 1 klass 1-lopp, spik 6 kan vara möjligt för den som vill, lär ta spets o sen slut på loppet. Men lämnar inte häst 1 utanför som säkert kan utmana om han hamnar bakom Erik o sen kommer luckan, gillar kusken. Tar lite mer streck då det är klass 1, men känns som lyxstreck, 5 12 och 4 då Örjan kan fan hitta på vad som helst.
Avd 2

Sto o lärlingar förnuftet säger helgardera. Men samtidigt vem har råd och så kommer de andra loppen bli lidande. Åk ut här eller i något annat lopp om du inte har en jättestor plånbok vill säga. Spik på bästa kusken o den som förhoppningsvis tar spets. Lite rädd för häst 1 men vilat och avstår.

Avd 3

Spik på nr 6 för den som vill, med bike och kan vinna från dödens.. Men kan inte spela utan 3 som ska köra utan skor, 5 kan få loppet och Örjan så klart nr 9 som gubben i lådan. Lämnar Ulf utanför, hamnar nog i kön någonstans..

Avd 4

Klar fördel för 2 och 4 lås kanske för den som vill. Men plockar med lite hästar o hoppas på strul o regn:-). Långt upplopp bjuder in lite hästar 2,4,9,13 första-hästar men lyxar till med 1,6,7 och 13, ja vet långslott. Men som sagt farligt att ta bort Örjan som kan vinna med en åsna..

Av5

Ja, tror det står mellan två häst 1 men kan inte vara utan fisken, lås 1-11. Men som vanligt två ska vinna vinner en tredje som ialf inte jag har råd med. Silver ska man nog klara sig med max 2-3 st. 9-10 kanske om man har råd. Lämnar 5 utanför som jag tror är rätt oärlig häst eg, tycker nog om att komma 2:a

Avd 6

Guld väljer att låsa mig ur tänker inte gardera på som andra gör. Litar på Örjan och bra spår samt gammal är äldst-häst. Örjan mästare att hitta en lucka o 4 behöver nog ingen närmare beskrivning. 1 tror jag är bäst på kortlopp, 2 bra men för tunn i sammanhanget ändå och 3 överspelad till max o där tränaren som vanligt lovar stort men håller tunt. 10 känns ju som rolig skräll på dd 4 % :-). O tänk om Piraten har form igen, tänk om...

Avd 7
Ska nog inte spika i Brons men tycker LINUS BOY är sjukt överspelad och häst 11 är underspelad. Ja, detta lopp kan väl många vinna ta alla om ni har råd eller de 4 mest spelade förutom Linus. Men sätter min peng på Erik och hoppas hatten inte åker av här spik 11...
Ska 6 avd 3 gå med bike första gången?
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-09, 22:11   #23
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DavidP Visa inlägg
Ska 6 avd 3 gå med bike första gången?
Gick med bike för första gången senast och såg smällfin ut
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-09, 23:26   #24
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 696
Standard

Troliga Spiken:
Tobin Kronos

Roliga spiken:
Mix Mollyn


Utgångar:
First Love Boko
Dagur
Ballfour


God tur!

Senast redigerad av Klanke den 2017-06-09 klockan 23:28.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 05:26   #25
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DavidP Visa inlägg
Ska 6 avd 3 gå med bike första gången?
Nej
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 05:30   #26
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 294
Sharp$: 128
Standard

Pave faks chans spik
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 09:41   #27
 
Gasellens avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 303
Sharp$: 1866
Standard

Tidiga tankar

Avd 1: 6 Survival Kit blir antagligen släppt till ledningen och har bra chans, ett spikalternativ.
Motbud främst 1,4 och 5.

2: 8 First Love Boko blev snöpligt avslagen på linjen senast. Körs mot spets och får en chans till, spik på mitt tidiga system. En eller många.

3: Tycker att favoriten 1 Vincent Zaz är för hårt streckad, kan bli fast invändigt eller galoppera. Rankar 5 Lexington Hall (spetschans) och 6 Edgy Look före.

4: 9 Fender ska vara en klassklättrare, 2 Kolbergs Lilefot har kanonform och 4 Pave Faks håller hög klass när han inte galopperar. Tre räcker eller ska man gå på skräll här?

5: 1 Spitcam Jubb vinner vid sunda vätskor men kan vara sliten efter elitloppshelgen.
Tycker främst att 5, 7, 10 och 11 i så fall kan utmana. (exakt som kollektivet)

6:Svårt att bena ut, det finns frågetecken på många! 1 V. Highflyer - sprinterbetonad. 3 M. Face - Har varit sjuk och vinner sällan numera. 4 S. Erom - Resan? 5 T. Kronos - Möter äldre. Rankar ändå T. Kronos som förstahäst på form, kusk och läge. Kantboll 7 Shadow Woodland 3%. Slog Spring Erom i mars.

7: 4 Linus Boy garderas! Just nu omgångens mest streckade. 11 Bison Spiro verkar vara en av dagens snackisar men där bakom??

Måste ut och kuta nu för att rensa hjärnan!
Gasellen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 09:42   #28
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 326
Sharp$: 2493
Standard

Tung bana idag eller? Ska väl regna en del... Lycka till idag!
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 10:23   #29
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 696
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gasellen Visa inlägg
Tidiga tankar

Avd 1: 6 Survival Kit blir antagligen släppt till ledningen och har bra chans, ett spikalternativ.
Motbud främst 1,4 och 5.

2: 8 First Love Boko blev snöpligt avslagen på linjen senast. Körs mot spets och får en chans till, spik på mitt tidiga system. En eller många.

3: Tycker att favoriten 1 Vincent Zaz är för hårt streckad, kan bli fast invändigt eller galoppera. Rankar 5 Lexington Hall (spetschans) och 6 Edgy Look före.

4: 9 Fender ska vara en klassklättrare, 2 Kolbergs Lilefot har kanonform och 4 Pave Faks håller hög klass när han inte galopperar. Tre räcker eller ska man gå på skräll här?

5: 1 Spitcam Jubb vinner vid sunda vätskor men kan vara sliten efter elitloppshelgen.
Tycker främst att 5, 7, 10 och 11 i så fall kan utmana. (exakt som kollektivet)

6:Svårt att bena ut, det finns frågetecken på många! 1 V. Highflyer - sprinterbetonad. 3 M. Face - Har varit sjuk och vinner sällan numera. 4 S. Erom - Resan? 5 T. Kronos - Möter äldre. Rankar ändå T. Kronos som förstahäst på form, kusk och läge. Kantboll 7 Shadow Woodland 3%. Slog Spring Erom i mars.

7: 4 Linus Boy garderas! Just nu omgångens mest streckade. 11 Bison Spiro verkar vara en av dagens snackisar men där bakom??

Måste ut och kuta nu för att rensa hjärnan!


Spitcam Jubb har inte en seger ännu på 8 försök över distansen. Lite väl stor favorit med tanke på det.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 10:35   #30
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4271
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Spitcam Jubb har inte en seger ännu på 8 försök över distansen. Lite väl stor favorit med tanke på det.
Samtidigt är det här loppet inget Sweden Cup. Elithästarna sprang inte ifrån honom då och jag tror knappast att silverhästarna gör det idag heller.

Spik eller halva fältet - mitt val är enkelt... 1 Spitcam Jubb

så då vet ni sharpsare som sett min tipsform vad som händer...

Senast redigerad av eveton den 2017-06-10 klockan 10:37. Anledning: lite eftertanke...
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 11:00   #31
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Jag ser att Gasellen (som nu kutat ut på stäppen) och jag har liknande tankar. Så här blev mitt bolagssystem:

1) 1,4,5,6,7 r12-9 (springspårshästarna 6 och 7 drar mot spets. 6 har bäst kusk och kan leda runt om. Garderar med 1,4 och 5 och hoppas vara kvar efter första avdelningen)

2) 8 r3-5 (8 såg mycket bra ut senast och får bäste lärlingen i jollen. Bra spik)

3) 6 r5-1 (storfavoriten 1 fick "bäras" i mål senast och höll knappt undan av rutinerade Kontio. Resan till V75 i Mantorp i mars ändade med galopp. Jag gillar inte hästar, som tappar travet och han kommer inte med på kupongen. Någon av Håkan K Perssons träningar vinner. 5 kan ta ledningen från 1. 6 får loppet andra eller tredje ytter och vinner. Han får bli chansspik)

4) 1,2,4,7,9 r13-5 (9 är berättigad favorit och alternativ spik. Blekkan reser från Norge med 4 och streckas. Tilläggshästarna får svårt och jag garderar med innerspåren 1 och 2 samt Erik med 7 från springspår)

5) 1,5,7,11 r10-9 (1 är överstreckad favorit. Startar i sprint- och stayerlopp huller om buller. Sitter de båda heaten i 10-tider från Sweden Cup i benen? Garderas med värsta konkurrenterna 5,7 och 11)

6) 1,2,3,4,5,10 r9-8 (Redén tränar tre hästar - alla med vinstchans. 2 är en bortglömd stark rackare, som inte rådde på Saveur senast. 3 är alltid hårt luddebetrodd men vinner sällan. 4 överraskar hela tiden. 5 är bästa hästen. 10 med sexton miljoner intjänat är ständigt underskattad av spelarna)

7) 3,4,5,10,11 r2-1 (3 är perfekt inmatchad i detta lopp och kan överraska. 4 är dagens mest streckade och kommer med på systemet. 5 är bortglömd. Han har varit bra på sistone och visade fin form vid vinsten under Elitloppshelgen. 10 är också matchad för detta lopp och har rest uppemot 100 mil för denna start. 11 skriker alla om på stallbacken)

Kostar 1500:-. Lycka till!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 11:17   #32
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Det kan bli Erik Adielssons dag. Han kör på V75 Survival Kit, Mix Mollyn. Queer Fish. Oasis Bi. Bison Spiro. Två vinster?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Executive (+2)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 11:27   #33
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 115
Sharp$: 1241
Standard

Dugur love you häst barfota effekt?
Stimmet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 11:32   #34
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 696
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Samtidigt är det här loppet inget Sweden Cup. Elithästarna sprang inte ifrån honom då och jag tror knappast att silverhästarna gör det idag heller.

Spik eller halva fältet - mitt val är enkelt... 1 Spitcam Jubb

så då vet ni sharpsare som sett min tipsform vad som händer...
Jag tror faktiskt att Ballfour kan snuva spitt på ledningen. Hästen kan ju öppna rejält vid laddning och blir det tuffkörning dessa emmellan vinner väl Valeur som skall prova ett mer offensivt upplägg idag.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 11:49   #35
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 81
Sharp$: 169
Standard

Tar ni med banans status vid era "beräkningar"? Vilka hästar presterar sämre vid tex kladdig bana?
Heppson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 11:52   #36
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 115
Sharp$: 1241
Standard

4 6
1 5 6 8 15
3
9
1 5 7 10
5
11
Stimmet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 11:52   #37
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4271
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Jag tror faktiskt att Ballfour kan snuva spitt på ledningen. Hästen kan ju öppna rejält vid laddning och blir det tuffkörning dessa emmellan vinner väl Valeur som skall prova ett mer offensivt upplägg idag.
Blir det tuff körning så gynnas 11 Queer Fish som i det läget, bakspåret till trots, kan få loppet kört i halsen. Visst är det lockande att gardera, men jag vet inte var jag ska sluta när jag väl börjar... och som brukligt är, när jag valt att gardera ett sånt här lopp, så pissvinner favven. Jag spikar således och tar en eventuell torsk.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 11:54   #38
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 422
Sharp$: 1201
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Heppson Visa inlägg
Tar ni med banans status vid era "beräkningar"? Vilka hästar presterar sämre vid tex kladdig bana?
Om banan är krävande lägger jag extra vikt vid spets hästar och starka hästar
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Heppson (+2)
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 11:59   #39
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4271
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av biddybye Visa inlägg
Om banan är krävande lägger jag extra vikt vid spets hästar och starka hästar
Och hur ofta missgynnas inte spetshästarna av ett kladdigt innerspår och blir upphunna av hästar ute i spåren där det alltid är torrare och bättre fäste?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 12:15   #40
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 422
Sharp$: 1201
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Och hur ofta missgynnas inte spetshästarna av ett kladdigt innerspår och blir upphunna av hästar ute i spåren där det alltid är torrare och bättre fäste?

jo jag vet, i regel i högre utsträckning i slutet av dagen, så.

Men du menar då att det är en regel för dig att spetshästen är missgynnad, då ser vi olika på det.
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 12:16   #41
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 175
Sharp$: 271
Standard

Vem tror ni tar spets i avd3?! Och kommer någon och släppa spets?!
Jockepo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 12:18   #42
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 422
Sharp$: 1201
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jockepo Visa inlägg
Vem tror ni tar spets i avd3?! Och kommer någon och släppa spets?!
jag tror nr 1 tar spets utmanad av 5
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 12:19   #43
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jockepo Visa inlägg
Vem tror ni tar spets i avd3?! Och kommer någon och släppa spets?!
Tror spets 5 och släpp till 6
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2)
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 12:31   #44
 
Reg.datum: aug 2015
Inlägg: 33
Sharp$: 273
Standard

Hur bra är 5 Lexington Hall? Senast, efter en månads uppehåll, öppnade han i 7,5-tempo, fick tuff press, höll till 50 kvar och rekordsänkte med 4 sekunder!

Håkan: "Kanonprestation senast. Höjt sig ett par snäpp. Samma förutsättningar nu."

Tar säkert ledningen och stallkompisen 6 Edgy Look kanske kan hålla borta övriga. Om den själv inte utmanar efter måttligt tempo i dödens.

Den modige spikar 5, den fege låser med 5-6. Vet inte riktigt själv vad jag är i nuläget...
snasl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 12:39   #45
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 422
Sharp$: 1201
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av snasl Visa inlägg
Hur bra är 5 Lexington Hall? Senast, efter en månads uppehåll, öppnade han i 7,5-tempo, fick tuff press, höll till 50 kvar och rekordsänkte med 4 sekunder!

Håkan: "Kanonprestation senast. Höjt sig ett par snäpp. Samma förutsättningar nu."

Tar säkert ledningen och stallkompisen 6 Edgy Look kanske kan hålla borta övriga. Om den själv inte utmanar efter måttligt tempo i dödens.

Den modige spikar 5, den fege låser med 5-6. Vet inte riktigt själv vad jag är i nuläget...
Den coole spikar swift success
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 12:41   #46
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 113
Sharp$: 2142
Standard

Banan


Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Och hur ofta missgynnas inte spetshästarna av ett kladdigt innerspår och blir upphunna av hästar ute i spåren där det alltid är torrare och bättre fäste?
Hej Klockan är nu 13.40 och det har inte regnat en droppe ännu
här i Östersund
solum är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 12:50   #47
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4271
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av biddybye Visa inlägg
jo jag vet, i regel i högre utsträckning i slutet av dagen, så.

Men du menar då att det är en regel för dig att spetshästen är missgynnad, då ser vi olika på det.
Nej, jag menar inte att det är en regel för mig. Det finns inga regler i trav för mig... vore alldeles för lätt om det fanns! :
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 12:51   #48
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4271
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av solum Visa inlägg
Hej Klockan är nu 13.40 och det har inte regnat en droppe ännu
här i Östersund
Bra att veta... hoppas att det håller i sig då!
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 13:04   #49
 
Reg.datum: aug 2015
Inlägg: 33
Sharp$: 273
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av biddybye Visa inlägg
Den coole spikar swift success
Swift Success i all ära, starkt förbättrad i år, men ingen ledning nu.
snasl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 13:15   #50
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 81
Sharp$: 169
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av solum Visa inlägg
Hej Klockan är nu 13.40 och det har inte regnat en droppe ännu
här i Östersund
Molningt, regn på G? Vad tror du?
Heppson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 13:20   #51
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 113
Sharp$: 2142
Standard

Banan


Citat:
Ursprungligen postat av Heppson Visa inlägg
Molningt, regn på G? Vad tror du?
Inget regn ännu. Det blir nog inte några större mängder om det kommer
Så banan klarar sig nog
solum är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 13:20   #52
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4271
Standard

0,2-0,9 mm nederbörd mellan kl. 15-18, enligt yr.no

Bör inte påverka banan nämnvärt
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 13:42   #53
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Är Longcat Hanover US något att spela på?
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 14:32   #54
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Är Longcat Hanover US något att spela på?
Han är perfekt matchad för detta lopp. Han är 2' från att inte få vara med i brons. Blekkan har startat honom de två senaste gångerna på Östersund. Senast vann han ett sprinterlopp där på 11,5. Jag tycker, att hästen skall streckas och känns som ett fynd till 4 streckprocent.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+30)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 14:38   #55
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Han är perfekt matchad för detta lopp. Han är 2' från att inte få vara med i brons. Blekkan har startat honom de två senaste gångerna på Östersund. Senast vann han ett sprinterlopp där på 11,5. Jag tycker, att hästen skall streckas och känns som ett fynd till 4 streckprocent.
Helt enig, ska kika lite på en dd med den lite senare.
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 14:56   #56
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 11
Sharp$: 1101
Standard

Jag tror att Oasis Bi blåser förbi dem ute vid sargen över upploppet, spik!

Innan dess får man inte glömma att ta med Jansson i kallblodsloppet...

Lycka till!
spursed är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 14:59   #57
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 19
Sharp$: 386
Standard

6 Edgy Look samt 11 Bison Spiro blev A-hästar.
Shabrak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 15:08   #58
 
midcapkings avatar
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 51
Sharp$: 1775
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shabrak Visa inlägg
6 Edgy Look samt 11 Bison Spiro blev A-hästar.
Edgy Look blev SPIK, helvete vilket intryck den gav på valla under elitloppshelgen! Folk som tar nr 1 före 6 borde börja med kung Keno...
Sedan måste jag bjuda två idiot drag, båda har tokform och körs av Ulf Eriksson. Han är en ruskigt kompent lånekusk och jag tror och hoppas att Valle West är starkast i avd 1 med lucka, vann från dödens över 3140 auto för ett par månader sedan. KA med Uffe (6) i avdelning 7 slår mer eller mindre bort alla som överlevt avdelning 6. Lycka till med liren idag gutter och jenter!

/ HPT

Senast redigerad av midcapking den 2017-06-10 klockan 15:10.
midcapking är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 15:23   #59
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Halmstad
Inlägg: 185
Sharp$: 859
Standard

Svårt med spikarna idag, chansspiken blir västerbo highflyer
__________________
@Niveonv75
niveon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 15:25   #60
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4271
Standard

Haha... spelade tv u6 mot 1,8,10. Galopp på alla utom favoriten
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 15:27   #61
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Härligt Erik! Alltid skönt att inleda med spik.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 15:52   #62
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Härligt Erik! Alltid skönt att inleda med spik.
Härligt Oscar J och Erik, skönt att inleda med två spik!
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 15:54   #63
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4271
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rickart Visa inlägg
Härligt Oscar J och Erik, skönt att inleda med två spik!
Utgång och spik för egen del... än hinner det gå åt skogen
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 15:56   #64
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rickart Visa inlägg
Härligt Oscar J och Erik, skönt att inleda med två spik!
Yes, återstår att se om det skräller lite nu då.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 16:02   #65
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Vinner Vincent Zaz nu så kan man stänga av.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 16:09   #66
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4271
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Vinner Vincent Zaz nu så kan man stänga av.
Där dog omgången definitivt
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 16:10   #67
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Såja, tre raka favoriter....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 16:11   #68
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Där dog omgången definitivt
Ja, minst sagt... Både Dugur och Ready Lane som var intressanta här hoppade bort sig, sen levererade ingen av Håkan K hästarna heller.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 16:13   #69
 
Gasellens avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 303
Sharp$: 1866
Standard

Surt att Vincent var så pass bra men det kan fortfarande bli pengar tillbaka!
Tur att man är härdad...
Gasellen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 16:13   #70
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2500
Standard

GUD SÅ TRÅKIG!
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 16:15   #71
 
newbranchs avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 546
Sharp$: 1891
Standard

Är det ngn som har Håkan K Perssons V75-statistik. Segrar/start?
newbranch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 16:20   #72
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4271
Standard

9 streck avd.1
spik avd.2
8 streck avd.3

värde 84.-
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 16:32   #73
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2500
Standard

Ja, grepp på omgången har man nu iaf...
Spik
Spik
Utgång
Spik...
Men värdet då?
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 16:33   #74
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Otroligt att få 7 ggr i vinnarodds, när Fender hoppade i provstart och man lade på skor.
Otroligt högt odds. Man tackar
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 16:33   #75
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2500
Standard

https://app.jokersystemet.se/pdf/Nam...3V3RR32XDS.pdf
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 16:38   #76
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Norrlandsomgångarna verkar följa det traditionella mönstret tyvärr.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 16:57   #77
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4271
Standard

Jävlars vilken prestation av Queer Fish!
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 16:59   #78
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Endast 12%, folk super för mycket under elitloppshelgen tydligen.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 17:03   #79
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 863
Sharp$: 1097
Standard

Så man lyckas med bedriften att ha "Alla rätt" på TOP 7 men ändå torska...

Hur fan kom Balfour tillbaka? Jag lyckas pricka in ALLA 7 förutom Balfour. Jag har Queer Fish som ensam vinnare dessutom. Men tack vare att Balfour klämde sig i mellan som tvåa. Så blev det total pannkaka.

Jag hade räknat med att den skulle hoppa. Och när den gjorde det, trodde jag att jag kunde se i framtiden på något sätt. Men så kommer jäveln tillbaka :(
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 17:08   #80
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 863
Sharp$: 1097
Standard

TOP 7
Inlämnat: 2017-06-10, 17:52
Östersund Lopp 9
Lördag 2017-06-10
Start: 17:50
Kostnad: 48,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 11 Queer Fish
2:a: 4, 5, 10
3:a: 4, 5, 10
4:a: 4, 5, 10
5:a: 3, 9
6:a: 3, 9
7:a: 1 Spitcam Jubb

Din ranking:
11 5 4 10 3 9 1

Reserver:
7 2

12 x 4,00 kr = 48,00 kr.
Totalt: 48,00 kr.
Rättningskod: BQT *** FVG


NÄRA MEN ÄNDÅ SÅ LÅNGT BORT :(
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 17:09   #81
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4271
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor Visa inlägg
Så man lyckas med bedriften att ha "Alla rätt" på TOP 7 men ändå torska...

Hur fan kom Balfour tillbaka? Jag lyckas pricka in ALLA 7 förutom Balfour. Jag har Queer Fish som ensam vinnare dessutom. Men tack vare att Balfour klämde sig i mellan som tvåa. Så blev det total pannkaka.

Jag hade räknat med att den skulle hoppa. Och när den gjorde det, trodde jag att jag kunde se i framtiden på något sätt. Men så kommer jäveln tillbaka :(
Sjukt tungt!
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 17:11   #82
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor Visa inlägg
TOP 7
Inlämnat: 2017-06-10, 17:52
Östersund Lopp 9
Lördag 2017-06-10
Start: 17:50
Kostnad: 48,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 11 Queer Fish
2:a: 4, 5, 10
3:a: 4, 5, 10
4:a: 4, 5, 10
5:a: 3, 9
6:a: 3, 9
7:a: 1 Spitcam Jubb

Din ranking:
11 5 4 10 3 9 1

Reserver:
7 2

12 x 4,00 kr = 48,00 kr.
Totalt: 48,00 kr.
Rättningskod: BQT *** FVG


NÄRA MEN ÄNDÅ SÅ LÅNGT BORT :(
Vilken mardröm...
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 17:11   #83
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 863
Sharp$: 1097
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Sjukt tungt!
Ja du ser min kupong ovanför.. Hade varit underbart om man valt Balfour istället för Valeur haha. Men räknade med att Balfour skulle hopppa.. Fyfan ändå, som sagt. Så nära men ändå inte!
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 17:12   #84
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Vilken mardröm...
Snyggt att spika Spitcam som 7:a! Var nog ingen som trodde att den skulle vara så dålig.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 17:14   #85
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Endast 12%, folk super för mycket under elitloppshelgen tydligen.
Folk blev impade av Spitcam Jubbs insats i Sweden Cup. Man fattade inte, att sådana heat sätter sig i benen. Det krävs mer tid för återhämtning. Idag var han överspelad. Inledningen blev jobbig, vilket gynnade Queer Fish, som radar upp segrarna på slutet - till skillnad fråm Spitcam. Queer Fish vann ju finalen senast.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 17:14   #86
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 863
Sharp$: 1097
Standard

Haha vill inte skryta, men detta loppscenario var precis det jag hade räknat med. Nog bättre än om jag hade regisserat de själv!

Fyfan, körning.. Spitcam tar ledning men lessnar till slut... MEN HUR FAN KOM BALFOUR TILLBAKA?! Nu var man ändå inte så nära ändå. För Valeur förstörde festen.

Va har vi för tankar om dubbeln?
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 17:15   #87
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Folk blev impade av Spitcam Jubbs insats i Sweden Cup. Man fattade inte, att sådana heat sätter sig i benen. Det krävs mer tid för återhämtning. Idag var han överspelad. Inledningen blev jobbig, vilket gynnade Queer Fish, som radar upp segrarna på slutet - till skillnad fråm Spitcam. Queer Fish vann ju finalen senast.
Ja ett av dom bestående intrycken för egen del var hur förbannat bra Queer Fish var senast. Dessutom första Erik denna gång... Grovt underspelad och Spitcam samtidigt grovt överspelad med tanke på tömningen som du säger.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 17:16   #88
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor Visa inlägg
Haha vill inte skryta, men detta loppscenario var precis det jag hade räknat med. Nog bättre än om jag hade regisserat de själv!

Fyfan, körning.. Spitcam tar ledning men lessnar till slut... MEN HUR FAN KOM BALFOUR TILLBAKA?! Nu var man ändå inte så nära ändå. För Valeur förstörde festen.

Va har vi för tankar om dubbeln?
Tror jag kör en liten med Tobin Kronos mot Bison Spiro och Longcat Hanover.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 17:19   #89
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 863
Sharp$: 1097
Standard

Vill Spika Spring Erom på dubbeln :/
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 17:23   #90
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Vad tråkigt
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 17:25   #91
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4925
Standard

Jag citerar referenten på upploppet: "Grepp i andraspår för Spring Erom". Jag satt själv och funderade på vilket lopp det var jag såg, och vilket han refererade...
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 17:26   #92
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Jag säger som Chrille. Vi ska vara tacksamma så länge familjen Kolgjini väljer att köra själva.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 17:26   #93
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Tobin Kronos anyone..?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 17:28   #94
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Tobin Kronos anyone..?
Fullkomligt pissusel.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 17:29   #95
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Sorgligt att se Kolgjini plåga den fina hästen Mosaique Face. Bra att hästen hoppade så att han slapp den eländiga dödskörningen.
Snygg insats av både Linderoth och Västerbo Highflyer och Redéns träning.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 17:31   #96
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor Visa inlägg
TOP 7
Inlämnat: 2017-06-10, 17:52
Östersund Lopp 9
Lördag 2017-06-10
Start: 17:50
Kostnad: 48,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 11 Queer Fish
2:a: 4, 5, 10
3:a: 4, 5, 10
4:a: 4, 5, 10
5:a: 3, 9
6:a: 3, 9
7:a: 1 Spitcam Jubb

Din ranking:
11 5 4 10 3 9 1

Reserver:
7 2

12 x 4,00 kr = 48,00 kr.
Totalt: 48,00 kr.
Rättningskod: BQT *** FVG


NÄRA MEN ÄNDÅ SÅ LÅNGT BORT :(
Tre rätt om du tar bort Balfour från resultatlistan...? Inte ens nära i ett norrländskt stenkast...
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 17:32   #97
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Känns som det var evigheter sedan Linderoth vann ett lopp f.ö.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 17:32   #98
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Sorgligt att se Kolgjini plåga den fina hästen Mosaique Face. Bra att hästen hoppade så att han slapp den eländiga dödskörningen.
Snygg insats av både Linderoth och Västerbo Highflyer och Redéns träning.
Tyckte snarare att han körde ok i dödens...och hade kopplat grepp på ledaren, synd att hjulet hamnade innanför bara...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+3)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 17:33   #99
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 863
Sharp$: 1097
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Tre rätt om du tar bort Balfour från resultatlistan...? Inte ens nära i ett norrländskt stenkast...
Vilken planet kommer du ifrån? Räknar du matematiskt, eller är du blind. Eller har du svårt att läsa?

Otroligt grinig kommentar från dig. 1. Jag sa själv att nära inte skjuter någon hare. Sen är ju förfan varenda kuse på rätt plats. Byt Balfour o Valeur och det är ju 7 rätt. Eller har jag sett fel resultatlista samt lopp?
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 17:35   #100
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Mosaique såg ruggigt fin ut, vinner nog i nästa start om Adrian får till styrningen.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 17:36   #101
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Tyckte snarare att han körde ok i dödens...och hade kopplat grepp på ledaren, synd att hjulet hamnade innanför bara...
Ja, helt klart, fin styrning. lugn dödens, vred på i slutet...
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 17:37   #102
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor Visa inlägg
Vilken planet kommer du ifrån? Räknar du matematiskt, eller är du blind. Eller har du svårt att läsa?

Otroligt grinig kommentar från dig. 1. Jag sa själv att nära inte skjuter någon hare. Sen är ju förfan varenda kuse på rätt plats. Byt Balfour o Valeur och det är ju 7 rätt. Eller har jag sett fel resultatlista samt lopp?
LUGNA NER DIG!
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 17:38   #103
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Jag säger som Chrille. Vi ska vara tacksamma så länge familjen Kolgjini väljer att köra själva.
Vi har sett hur det gått, när de satt upp Erik Adielsson eller Christoffer Eriksson på sina hästar. Men Ludde satsar på Adrian och då går det som det går.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 17:39   #104
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 522
Sharp$: 7938
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Mosaique såg ruggigt fin ut, vinner nog i nästa start om Adrian får till styrningen.
Är ju just det. Adrian ska få till styrningen.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 17:39   #105
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 998
Sharp$: 2445
Standard

1 eller 9 nurå för en go DD
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 17:43   #106
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor Visa inlägg
Vilken planet kommer du ifrån? Räknar du matematiskt, eller är du blind. Eller har du svårt att läsa?

Otroligt grinig kommentar från dig. 1. Jag sa själv att nära inte skjuter någon hare. Sen är ju förfan varenda kuse på rätt plats. Byt Balfour o Valeur och det är ju 7 rätt. Eller har jag sett fel resultatlista samt lopp?
Så du menar att om man missar vinnaren men har resten i rätt ordning bakom så är man "nära"?

Haha...
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 17:47   #107
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Herrejävlar, Ove A...
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 17:48   #108
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Herrejävlar, Ove A...
Spik på allt.... !
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 17:48   #109
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Spik på allt.... !
Dåre!
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 17:58   #110
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Och V5an gav 20% mer än V75an....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 18:05   #111
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 19
Sharp$: 386
Standard

Håkan K Perssons i avd 3 inget vidare, lika dålig form som undertecknad. Nu får det bli uppehåll i spelet, men sa det också för två veckor sen...!
Shabrak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 18:14   #112
 
Gasellens avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 303
Sharp$: 1866
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gasellen Visa inlägg
Surt att Vincent var så pass bra men det kan fortfarande bli pengar tillbaka!
Tur att man är härdad...
+500(6R) trots en bortplockad favorit och dåliga sidospel.
Man får försöka vara nöjd andå, räcker iaf till en DD och nästa V75:a!
Gasellen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 19:08   #113
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Endast 12%, folk super för mycket under elitloppshelgen tydligen.
Spelar mindre roll då den rensar till 3,60 ute i verkligheten.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 20:12   #114
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Och V5an gav 20% mer än V75an....
Varken första eller sista gången det händer.

Högre radpris och allt i en pott brukar smälla högre än två extra favoritvinster.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 22:06   #115
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Spelar mindre roll då den rensar till 3,60 ute i verkligheten.
Eller ungefär 28% för oss som inte begriper nåt annat än streckprocent..
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-11, 20:00   #116
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2396
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Eller ungefär 28% för oss som inte begriper nåt annat än streckprocent..

Lustigt. Streckprocenten stämde aldrig med systemrenset i någon väsentlig grad på den tiden den fortfarande fanns kvar. ( Förutom i första avdelningen av naturliga skäl ).

Varken streckprocent eller systemrens är "förståbart".

Insatsfördelningen däremot är relativt starkt kopplad till utdelningen ( men inte till systemnedräkningen ).

Det är mycket olyckligt att ATG inte vågar gå över till radnedräkning som skulle "stämma" skrämmande bra med V75%en.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-11, 20:18   #117
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Lustigt. Streckprocenten stämde aldrig med systemrenset i någon väsentlig grad på den tiden den fortfarande fanns kvar. ( Förutom i första avdelningen av naturliga skäl ).
Det var precis tvärtom Strappa. Olustigt. Streckprocenten stämde aldrig med systemrenset
på den tiden den fortfarande fanns kvar. Definitivt inte i första avdelningen.
Det var ju därför ATG skrotade systemstreckredovisningen.

Eller hur var det med Belgien?

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-11, 21:04   #118
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2396
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Det var precis tvärtom Strappa. Olustigt. Streckprocenten stämde aldrig med systemrenset
på den tiden den fortfarande fanns kvar. Definitivt inte i första avdelningen.
Det var ju därför ATG skrotade systemstreckredovisningen.

Eller hur var det med Belgien?

Mvh Uffe
Nej. Det var inte anledningen alls. Möjligen kan det ha miss-stämt någon enstaka gång pga olika valutor. Eller t o m att man merge-at spelfiler från utlandet med den svenska poolen utan att man kostade på sig en total omräkning av trams-spel-info.

Det finns tjogvis med ATG-beslut som både är skumma och föranleder kritik. Skrotningen av streckfördelningen är inte ett av dem. Streckfördelningen visade inte ens alltid den mest spelade hästen som favorit. Utan snarare den flest spelade hästen.

Precis som ingen skulle få för sig att tro att man skulle ha någon slags nytta av att räkna och visa ANTALET vinnarspel per häst så var streckfördelningen tragiskt meningslös som bäst och rent av missledande ibland.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-17, 12:30   #119
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Precis som ingen skulle få för sig att tro att man skulle ha någon slags nytta av att räkna och visa ANTALET vinnarspel per häst så var streckfördelningen tragiskt meningslös som bäst och rent av missledande ibland.
Ja men ATG redovisar antalet vinnarspel å V75, efter målgång.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-19, 20:52   #120
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2396
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Ja men ATG redovisar antalet vinnarspel å V75, efter målgång.

Mvh Uffe

Vinnarspel på V75....???? Vad betyder ens det?

Menade givetvis antalet lagda spel på vinnarspelet. Ingen skulle fråga efter det.

Därför är det märkligt att folk inte efterfrågar kvarvarande rader. Istället tramsar man om meningslösa och intetsägande streckfördelningar.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-19, 21:23   #121
 
His_Majestys avatar
 
Reg.datum: jun 2017
Inlägg: 43
Sharp$: 255
Standard

Kul Forum!

Senast redigerad av His_Majesty den 2017-06-19 klockan 22:26.
His_Majesty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-19, 22:30   #122
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Vinnarspel på V75....???? Vad betyder ens det?

Menade givetvis antalet lagda spel på vinnarspelet. Ingen skulle fråga efter det.

Därför är det märkligt att folk inte efterfrågar kvarvarande rader. Istället tramsar man om meningslösa och intetsägande streckfördelningar.
Jag förstår inte varför du hela tiden försvarar ATG.

Jag vill ha den gamla streckredovisningen som alternativ.

Men även tex att samma regler vad gäller spel gäller för alla spelare.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-20, 03:01   #123
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2396
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Jag förstår inte varför du hela tiden försvarar ATG.

Jag vill ha den gamla streckredovisningen som alternativ.

Men även tex att samma regler vad gäller spel gäller för alla spelare.

Mvh Uffe


JAG hela tiden försvarar ATG?

Jag kritiserar dem för det mesta om de gör.

När de för en gångs skull gör något som är klockrent RÄTT så backar jag upp dem.



Du säger att du vill ha streckfördelningen som "alternativ". Jag försöker förklara för dig att streckfördelningen motsvarar vad som för vinnarspelet skulle vara en tabell där man räknar "antalet vinnarspel per häst" utan hänsyn till insats.

INGEN skulle få för sig att använda en sådan tabell som alternativ till odds-listan. Streckfördelningen skrotades med rätta. Däremot är det olyckligt att ATG inte fullföljde och började med radnedräkning.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td