Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-07-01, 08:21   #1
 
solkustens avatar
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 368
Sharp$: 2491
Standard

Antal professionella spelare


Jag ägnar mycket tid åt att utveckla mitt travspelande, och får ofta en eller annan fråga angående detta. En återkommande fråga, som jag inte har nåt direkt svar på, är hur många personer som lyckas livnära sig på detta.

Vad är er uppskattning av antalet professionella travspelare i Sverige och Norden?
solkusten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-01, 08:31   #2
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Finns nog ingen som slutat jobba för att försörja sig på trav.
Däremot har några slutat jobba för att dom dragit in X antal miljoner.

Om du förstår skillnaden? Professionella travspelare vill jag inte ens kalla dom.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-01, 09:40   #3
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

Gissningsvis: ett tiotal.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-01, 09:43   #4
 
solkustens avatar
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 368
Sharp$: 2491
Standard

Ja precis, det är just den förra kategorin jag undrar över. Den erfarenhet jag hittills skaffat mig av sporten och spelet säger mig att verkligt stränga krav ställs på den som alls försöker sig på att vara professionell travspelare. Mycket tid, disciplin, kunskap, erfarenhet, rutin och tävlingssinnad approach i alla aspekter inklusive utvecklandet av spelmodell(er).
solkusten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-01, 10:04   #5
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av solkusten Visa inlägg
Jag ägnar mycket tid åt att utveckla mitt travspelande, och får ofta en eller annan fråga angående detta. En återkommande fråga, som jag inte har nåt direkt svar på, är hur många personer som lyckas livnära sig på detta.

Vad är er uppskattning av antalet professionella travspelare i Sverige och Norden?
Som Wagner svarar: Noll (0)

Svårt att hitta modellen, ROI 111%

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-01, 10:07   #6
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Finns ju många som bara sysslar med trav och spel, men som någon tidigare sa har dem antingen vunnit stort eller har riktig mycket pengar av andra själ innan. Sen finns det andra storspelare, men dem driver ju ofta egna företag eller har andra sidoinkomster jämte travet. Variansen samt den låga återbetalningen atg erbjuder torde göra det svårt att leva på travet. Edgen kan man möjligtvis ha, men den äts ju till stor del upp av Atg.

Senast redigerad av Espo den 2017-07-01 klockan 10:09.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-01, 10:29   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Fram till 90-talet fanns det ett antal personer som "livnärde sig" på trav, de åkte runt på banorna och skaffade sig ett försprång via sina travögon. Sedan datorernas inträde så är vinnarna dom som sätter en miljonvinst på tur eller delvis skicklighet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+3)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-01, 10:42   #8
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Fram till 90-talet fanns det ett antal personer som "livnärde sig" på trav, de åkte runt på banorna och skaffade sig ett försprång via sina travögon. Sedan datorernas inträde så är vinnarna dom som sätter en miljonvinst på tur eller delvis skicklighet.
Likväl som de fanns på 80- och 90-talen så finns de säkert kvar idag. De lirade ofta tunga vinnarspel och valde ut ett fåtal objekt under en kväll (men det finns säkert andra varianter) och så hade de vett att avstå spel helt om det var något som talade emot när de väl var på banan.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-01, 10:46   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Tror att detta släkte är i det närmaste utdött...dom som åkte 30 mil enkel väg för att lira en kuse, men var det något som oroade så stod dom över och åkte hem...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-01, 10:50   #10
 
solkustens avatar
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 368
Sharp$: 2491
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Tror att detta släkte är i det närmaste utdött...dom som åkte 30 mil enkel väg för att lira en kuse, men var det något som oroade så stod dom över och åkte hem...
Ingen brist på disciplin där. Goa gubbar.
solkusten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-01, 10:54   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Hade man en mordvinnare på 80-90, så var det en"dödssynd"att spela på atg(alla förtidsspel noterades noga av många på banan innan tävlingarna)...var bara att bege sig dit och lira i lagom doser fram till start..those were the days
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-01, 11:12   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Man blir lätt nostalgisk...så jäkla kul det var med alla dessa resor(där man varit och köpt travprogrammet flera dagar innan och var rejält påläst), på plats i god tid och surret med alla som man kände på banan(var ett antal då)...hemlighetsmakeriet var "stort" och det gällde att få ihop v5-pusslet...var man dessutom hästägare som jag faktiskt hade råd till på den tiden(fast jag var student) så var springet i stallarna en ytterligare krydda i det hela..."vanliga" travtävlingar besöktes av 2-3000 personer på"orten" och runt 6-7000 på "storbanorna"...Fantastiskt trevlig tid, där v65-spelet gett rejäl vind i seglen och gjort travsporten mer eller mindre rumsren ute i landet...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-01, 11:28   #13
 
solkustens avatar
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 368
Sharp$: 2491
Standard

Härliga beskrivningar!

Körde de mest framgångsrika spelarna solo, eller var det i regel ett team av spelare som hade bäst ROI?
solkusten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-01, 11:30   #14
 
MoniMakerApps avatar
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 98
Sharp$: 1252
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av solkusten Visa inlägg
Ingen brist på disciplin där. Goa gubbar.
just diciplin och att inte slaskspela är del1 i Öivinds "Veien til suksess"...

https://www.youtube.com/watch?v=DE0v...UGeyBbVws9yrXW
MoniMakerApp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-01, 11:33   #15
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av solkusten Visa inlägg
Härliga beskrivningar!

Körde de mest framgångsrika spelarna solo, eller var det i regel ett team av spelare som hade bäst ROI?
Ska du bli en framgångsrik rik spelare så är du alltid ensam, väldigt ensam.
You'll always walk alone.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td