Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-07-05, 08:36   #1
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Travets JO WALDNER


Janne Norberg har vissa likheter med JO WALDNER. JO kallas ju för EVIGT GRÖNA TRÄDET i Kina och det epitetet passar mycket bra på Jan Norberg. Karln är 72 nu men håller fortfarande högsta klass. Norrlands startsnabbaste kusk fortfarande utan tvekan

I våras på Solänget fick jag ett bra bevis på hans storhet. Jag sa till min kompis när vi var på väg norrut att "spelar du Janne Norberg idag kan du inte gå med förlust" och visst blev det så. Prydlig trippel blev det, mycket tack vare hans startsnabbhet, dvs spets och slut och två av segrarna var skrällar. Speciellt ett kallblod som aldrig vunnit och tidigare körts av en amatör. Tidsmässigt skulle hästen vara helt chanslös och oddset blev därför drygt 10 ggr. Men hästen travade illa och Janne fick "bära" hästen dvs körde på gränsen loppet igenom och det blev till och med en kraftig rekordsänkning! Lätt vunnet.

I Lycksele igår hade jag EN spik på V5 (126 rader) och det blev till slut Caligula F med Janne (odds 6.42) en 12 %-are. Det blev flera omstarter och Caligula felade varje gång men i den giltiga starten gick hästen felfritt fram till ca 150-200 meter och det blev en galopp i en intensiv spetskörning. Utan att tappa fart tog Janne ner hästen i trav igen och övertog spetsen (till min glädje) Allt såg perfekt ut, men vid utgången av sista kurvan tappade hästen travet och det verkade vara kört och dom bakom blev närgångna. Men Janne såg till att hästen tog tag i travet igen och höll undan. En hästkarl hade uppvisning!

Vet att många inte håller med mig men det är sånt här som jag tycker är tjusningen med trav, nämligen att få se verkliga yrkesmän visa upp sig. Alla har ju sina idoler men när Janne lägger av blir det ett tomrum för mig
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+25), peozz (+10), Grovport (+10), DG (+25), karpafan (+10), coolmanriver (+1), Spiritus (+10), gertove65 (+10), Heppson (+2), bigspender (+10), jomtien (+10), Altoc (+5), keewa124 (+10), Trinity (+2), Mcdilsson (+15)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-05, 12:03   #2
 
Majors avatar
 
Reg.datum: apr 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 605
Sharp$: 437
Standard

Vem behöver Björn Ranelid!! När du finns SO, bland det bästa jag läst på Sharps.
__________________
Se var du sätter fötterna, annars kan du lätt tappa travet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+15)
Major är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-05, 14:42   #3
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Major Visa inlägg
Vem behöver Björn Ranelid!! När du finns SO, bland det bästa jag läst på Sharps.
Haha, jag tackar och bockar. Tror det behövs lite sånt här ibland då det finns många här på sharps som tror att travet är ungefär som att sitta bakom en racerbil och bara gasa. Man måste ha klart för sig hur hästar fungerar för det första. Sedan kan alla kuskar inte vara lika bra, det måste finnas dom som är bättre än övriga och som man kan tillåta göra ett och annat fel ibland. Dom brukar kallas finnjävel och mycket annat har jag sett. Du har aldrig sett mig klaga på en kusk. Nog svamlat, ha det bra /SO
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td