Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-07-19, 15:08   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61866
Standard

V75 Jägersro (Åbergskvällen)

Efter Malmö FFs fiasko i Makedonien blir det ingen krock med öresundsderby mot FCK, och då kan man lägga allt fokus på travet på tisdag kväll, och det är ruskigt bra lopp. Startlistorna kom precis så starten av denna slinga innehåller ingen djupare genomgång av omgången. Det får man vänta med till det kommer lite information.

V75-1

Staro Advisor Joli spets och slut? Brukar i alla fall vara närmast omöjligt denna dag att vinna bakifrån om inte vädret skulle ställa till det.

V75-2

Härlig stoelit. Wild Honey bakspår (se ovan). Tunica spets?

V75-3

Vilket fantastiskt fint lopp. Unicorno SLM städade av Target Kronos mfl senast med skor. Skoryck nu? Men möter inga breddloppshästar precis.

V75-4

550 lax i förstapris så de utländska hästarna är nog inga utfyllnadshästar. Här får man läsa på innan man tippar.

V75-6

Åbergs vinner Propulsion om inte spår 1 ställer till det. Men det är några ruggigt bra hästar den ska slå. Är väl inte den bästa upplagan av loppet direkt. Dags att höja förstapriset efter typ 100 år med en miljon?

V75-7

Historiskt är det typ 90 procents chans att någon längst fram vinner detta lopp. Titanium Gar igen som i långloppet på Bjerke?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
perhamos (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-19, 16:48   #2

Reg.datum: jul 2016
Sharp$: 273
Standard

Grymma lopp! Titanium gar hade jag spikat utan Ludde på startvolten, nu kan han klydda som han brukar....
Nobelnalan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-24, 10:51   #3
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 132
Standard

V75 Jägersro 25/7

5 av 7 lopp är sprinter lopp, spets är guld värt på Jägersro, vad säger n?
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-24, 11:00   #4

Shooters avatar

Sharp$: 39748
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
5 av 7 lopp är sprinter lopp, spets är guld värt på Jägersro, vad säger n?
Jag håller med.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-24, 11:28   #5

Majors avatar

Reg.datum: apr 2014
Sharp$: 437
Standard

Mulet och +19C 5m/s
Tisdagens väder om man behöver det i analysen
Gammal 2017-07-24, 14:12   #6

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Jag säger 1609 m spår 1 gynnas!

Avd 1 1 Star Advisor Joli
Avd 3 1 Electric Light
Avd 4 1 Ethien du Vivier
Avd 6 1 Propulsion
Och låset i den sista avdelningen inbegriper ytterligare en 1 nu på volt med Ludde kan va spets o slut på den här. Låser med 2 Toddler pass upp för den! Och så de båda naturliga favoriterna 3 Titanium Gar och 12 Alfas da Vinci! Vässad på "himmabana" läge att dra dit om det klarnar upp lite mer, gubben har blivit bekväm efter 60-årsdagen i lördags! Jag kör Joker på tillsammans med krav på minst två av de fyra ettorna ovanför.
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-24, 18:10   #7

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Två trådar på g igen...
Gammal 2017-07-24, 18:34   #8
DanneKing
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Efter Malmö FFs fiasko i Makedonien blir det ingen krock med öresundsderby mot FCK, och då kan man lägga allt fokus på travet på tisdag kväll, och det är ruskigt bra lopp. Startlistorna kom precis så starten av denna slinga innehåller ingen djupare genomgång av omgången. Det får man vänta med till det kommer lite information.

V75-1

Staro Advisor Joli spets och slut? Brukar i alla fall vara närmast omöjligt denna dag att vinna bakifrån om inte vädret skulle ställa till det.

V75-2

Härlig stoelit. Wild Honey bakspår (se ovan). Tunica spets?

V75-3

Vilket fantastiskt fint lopp. Unicorno SLM städade av Target Kronos mfl senast med skor. Skoryck nu? Men möter inga breddloppshästar precis.

V75-4

550 lax i förstapris så de utländska hästarna är nog inga utfyllnadshästar. Här får man läsa på innan man tippar.

V75-6

Åbergs vinner Propulsion om inte spår 1 ställer till det. Men det är några ruggigt bra hästar den ska slå. Är väl inte den bästa upplagan av loppet direkt. Dags att höja förstapriset efter typ 100 år med en miljon?

V75-7

Historiskt är det typ 90 procents chans att någon längst fram vinner detta lopp. Titanium Gar igen som i långloppet på Bjerke?
Varför starta ytterligare en tråd, duger inte den första åt dig???
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-24, 19:08   #9
Administrator

Lazlos avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 25137

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Två trådar på g igen...
Citat:
Ursprungligen postat av DanneKing Visa inlägg
Varför starta ytterligare en tråd, duger inte den första åt dig???
Fixade till det åt er nu.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
hugotheboss (+25)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-24, 19:15   #10

Cleon_9s avatar

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 2737
Standard

Är relativt iskall i mina travtips just nu men måste givetvis in med ett system i morgon.

Ni som har koll. Är det nån chans/risk att Propulsion inte håller ledningen i Hugo Åbergs memorial?
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-24, 19:29   #11

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 596
Standard

Dante och Twister ska laddas så stor risk att Proppen bli instängd
stefan71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 00:18   #12

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1201
Standard

Min magkänsla säger att det är dags för torsk för star advisor joli från spets
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 04:00   #13

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 1333
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av stefan71 Visa inlägg
Dante och Twister ska laddas så stor risk att Proppen bli instängd
Ringostarr Treb spetsar om han trycks av. Twister chanslös på spets isf. Dante kommer aldrig förbi sida vid sida.
TravFans är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 10:15   #14

Cleon_9s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av biddybye Visa inlägg
Min magkänsla säger att det är dags för torsk för star advisor joli från spets
Den magkänslan har jag haft i många starter på SAJ. Nu kanske det äntligen sker. Alltså inget emot hästen men det är alltid skönt att fälla favoriter från spets (även om nu Bravo Navarone är favorit just nu).

Nok'en Fräkkert till 2%?
Gammal 2017-07-25, 10:57   #15

Trav365s avatar

Reg.datum: jun 2015
Sharp$: 1246
Standard

Borta bra men "himma" bäst?

Hästar med hemmabana Jägersro V75 tisdag 25 juli 2017:

Avd 1: 2 st
Avd 2: 2 st
Avd 3: 2 st
Avd 4: 6 st
Avd 5: 4 st
Avd 6: 2 st
Avd 7: 6 st

Totalt hela 24 hästar av just nu endast 73 antal startande hästar totalt, så det är en tredjedel av kusarna som känner till banan väl, d v s 33% som är hemmahästar! Därför är nog bäst att betona MINST en hemmahäst bör vinna, för det har varit två hemmasegrare och till och med tre hemmasegrare vid tidigare omgångar på Jägersro den aktuella Hugo Åbergs-omgången tre 3 år bakåt.

2016: 1 st
Sahara One, favorit till 32% (Odds 2.54) Conrad Lugauer

2015: 3 st
Habito, fjärdehandare till 11% (Odds 6.72) Joakim Lövgren
Creatine, tredjehandare till 14% (Odds 6.59) Johnny Takter
Alfas Da Vinci, sjättehandare till 6% (Odds 15.80) Joakim Lövgren

2014: 2 st
Big Bill Bac, favorit till 27% (Odds 4.28) Johnny Takter (Ola Samuelsson)
Tumble Dust, andrahandare till 22% (Odds 3.62) Björn Goop (Thomas Malmqvist)
(*Favoritvinnare i sista avd Oliver Kronos (29%, 4.23 Goop/Stenströmer) hade en månad innan segern flyttats från Jägersro (Samuelsson) till Axevalla)

Slutsats/mina Jägersro-kryss på V75-kupongen:
Var finns då den troliga hemmavinnaren bland de 7 avdelningarna denna gång, om inte flera förstås, jo, jag tror faktiskt det blir hela 3 stycken!

Min bästa Jägersro hemma-spik: Alfas Da Vinci
Andra hemma-vinnaren bör med stor chans komma bland top 3 streckfavoriterna i avd 4, alla från Jägersro (Executive Caviar, Ethien Du Vivier och Flying Fortuna) – bra lås.
Såklart ska Bravo Navarone med i första och jag gaddar Hugos med båda Boko-Kolgjini för visst vinner de något utav loppen. Tar även med Iago Zon i avd 3 bland många, då Lövgren har ”himmabana” och 11% är tacknämligt spelvärt.

Plockar bort Rushmore Face till fördel på spik på Generaal Bianco i avd 5. Tar även bort hemmahästarna Tunika och Darling Hornline i avd 2.

Därav får vi 3 Jägersrohästar som vinnare i min analys, och min skrällvinnare i Hugo Åbergs blir Djali Boko, grattis Ludde & Co.
Tirich (+5), Trinity (+2)
Trav365 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 11:05   #16

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5782
Standard

Två himma drag

Tunika är mitt stora drag inför kvällens V75.
Såg ju ruskigt laddad ut som fastlåst på Halmstad.
10% på strecken.

Iago Zon är väl oxå väldigt laddad för dagen dessa två
Är givna på alla spelen.

P.S Propulsion vinner ju ändå hur än loppet blir kört,så onödigt att spekulera i hur loppet körs.

Lycka till
Gammal 2017-07-25, 11:45   #17

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trav365 Visa inlägg
Hästar med hemmabana Jägersro V75 tisdag 25 juli 2017:

Avd 1: 2 st
Avd 2: 2 st
Avd 3: 2 st
Avd 4: 6 st
Avd 5: 4 st
Avd 6: 2 st
Avd 7: 6 st

Totalt hela 24 hästar av just nu endast 73 antal startande hästar totalt, så det är en tredjedel av kusarna som känner till banan väl, d v s 33% som är hemmahästar! Därför är nog bäst att betona MINST en hemmahäst bör vinna, för det har varit två hemmasegrare och till och med tre hemmasegrare vid tidigare omgångar på Jägersro den aktuella Hugo Åbergs-omgången tre 3 år bakåt.

2016: 1 st
Sahara One, favorit till 32% (Odds 2.54) Conrad Lugauer

2015: 3 st
Habito, fjärdehandare till 11% (Odds 6.72) Joakim Lövgren
Creatine, tredjehandare till 14% (Odds 6.59) Johnny Takter
Alfas Da Vinci, sjättehandare till 6% (Odds 15.80) Joakim Lövgren

2014: 2 st
Big Bill Bac, favorit till 27% (Odds 4.28) Johnny Takter (Ola Samuelsson)
Tumble Dust, andrahandare till 22% (Odds 3.62) Björn Goop (Thomas Malmqvist)
(*Favoritvinnare i sista avd Oliver Kronos (29%, 4.23 Goop/Stenströmer) hade en månad innan segern flyttats från Jägersro (Samuelsson) till Axevalla)

Slutsats/mina Jägersro-kryss på V75-kupongen:
Var finns då den troliga hemmavinnaren bland de 7 avdelningarna denna gång, om inte flera förstås, jo, jag tror faktiskt det blir hela 3 stycken!

Min bästa Jägersro hemma-spik: Alfas Da Vinci
Andra hemma-vinnaren bör med stor chans komma bland top 3 streckfavoriterna i avd 4, alla från Jägersro (Executive Caviar, Ethien Du Vivier och Flying Fortuna) – bra lås.
Såklart ska Bravo Navarone med i första och jag gaddar Hugos med båda Boko-Kolgjini för visst vinner de något utav loppen. Tar även med Iago Zon i avd 3 bland många, då Lövgren har ”himmabana” och 11% är tacknämligt spelvärt.

Plockar bort Rushmore Face till fördel på spik på Generaal Bianco i avd 5. Tar även bort hemmahästarna Tunika och Darling Hornline i avd 2.

Därav får vi 3 Jägersrohästar som vinnare i min analys, och min skrällvinnare i Hugo Åbergs blir Djali Boko, grattis Ludde & Co.
Mycket intressant analys, men hur fasen ska Djali Boko kunna vinna det här?
Det var ju ett ganska mediokert silver-gäng som han spöade i Norge sist och lite skillnad på motståndet nu.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 11:56   #18

Trav365s avatar

Reg.datum: jun 2015
Sharp$: 1246
Standard

Tack! Visst är det ett långskott med Djali Boko. Jag är dock väldigt förtjust i statistik och då det är hemmabana, en Boko-häst och sedan Ludde just på hemmaplan, då MÅSTE jag bara spela under devisen "trav är trav"....
Trav365 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 12:33   #19

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 4403
Standard

Risk för att bli

Avd 1

Spikar inte, tror ej på spets för häst 1 som många tror. Men tror loppet räcker med 3 streck ialf. 1, 4, 9

Avd 2

Här tror jag Örjan kommer smyga med och sen lägga in sin berömda gubben i lådan på slutet, bara den kommer i tid så. Bara ston och inte så många hästar emot väger upp spåret. Samt tränare låter mer inne på sitt sto. Spik 9 behövs streck till mer osäkra lopp..

Avd 3.

Ja här kan många vinna, gillar aldrig att spela lotto. Var inne på spetshästen länge, men har på känn att det kommer bli för tufft på upploppet för häst 1. Väljer att Strecka några till o alla jag vill ha. 1 3 4 5 6. Ja o långskott nu med Örjan häst 8 som får bra ryggar att smyga bakom..

Avd 4

3 år och bakspår. Får väl va dum som garderar här för 10 ska ju bara vinna tydligen. Men 10 får nog visa mig ialf att den bara är kung först. 1 2 3 4 och 10 tror jag räcker.. Men 3 åringar kan det smälla, alla om man har råd.

Avd 5

Ja bakspår, många hästar är väl ingen önskedröm kanske på Jägersro som sagt. Har man sett hur det brukar sluta. Men såg loppet innan spår 8 då. Till o med jag vart impad. Måste ha en spik till så okej då GENERAAL BIANCO spring för fan..

Avd 6

Spets eller inte. Låser på 1-4. Den som vågar spikar 4..

Avd 7 Ratar favoriten, blir för långt fram även idag tyvärr. Kör på en trio 1 2 3 och öppnar nu en öl och väntar på att loppen ska börja.

Senast redigerad av kire1111 den 2017-07-25 klockan 12:37.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 13:39   #20

Shooters avatar

Standard

Jag ska iväg om några timmar så det blir tidig inlämning och jag får se loppen i efterhand. Tror inte att jag kommer så mycket längre nu med systemet. Jag spikar Wild Honey som hävdar sig väl mot stona. Spåret må vara risigt på Jägersro, men det är ett litet fält och förhoppningsvis kan Örjan leta position medan andra slåss om täten. Sen växlar han de här. Vidare så singlar jag Dixon Dark utan att kunna sätta in de här hästarna mot varandra. En startsnabb och rejäl häst som testar sprint för första gången. Men den ser ut att ha fart under hovarna. Det varnas för viss galopprisk, men är den verkligen värre än för någon annan? Tredje spik blir Propulsion. 1609 och jag tror Örjan håller upp spets den här gången. Det har blivit många tvåor i raden i år, men hästen är på topp och jag tror att Örjan inte bara håller sig vaken idag, utan också tuggat ett lass koffein-tabletter.
Gammal 2017-07-25, 13:46   #21

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag ska iväg om några timmar så det blir tidig inlämning och jag får se loppen i efterhand. Tror inte att jag kommer så mycket längre nu med systemet. Jag spikar Wild Honey som hävdar sig väl mot stona. Spåret må vara risigt på Jägersro, men det är ett litet fält och förhoppningsvis kan Örjan leta position medan andra slåss om täten. Sen växlar han de här. Vidare så singlar jag Dixon Dark utan att kunna sätta in de här hästarna mot varandra. En startsnabb och rejäl häst som testar sprint för första gången. Men den ser ut att ha fart under hovarna. Det varnas för viss galopprisk, men är den verkligen värre än för någon annan? Tredje spik blir Propulsion. 1609 och jag tror Örjan håller upp spets den här gången. Det har blivit många tvåor i raden i år, men hästen är på topp och jag tror att Örjan inte bara håller sig vaken idag, utan också tuggat ett lass koffein-tabletter.
Hat en helig regel att aldrig spika från bakspår eller tillägg på Jägers under Åbergskvällen. Det som kanske talar för att dom kan vinna detta år är att det regnar i Malmö och fortsätter det kanske inte ovalen blir lika självspringande som vanligt denna kväll. Ingen sommarvärme precis heller i år.
Gammal 2017-07-25, 13:48   #22

Shooters avatar

Standard

Citat:
Hat en helig regel att aldrig spika från bakspår eller tillägg på Jägers under Åbergskvällen. Det som kanske talar för att dom kan vinna detta år är att det regnar i Malmö och fortsätter det kanske inte ovalen blir lika självspringande som vanligt denna kväll. Ingen sommarvärme precis heller i år.
Jag har vänt ut och in på det hela och tror faktiskt att den vinner. Garderar däremot P.U:s jättefina häst från bakspår, då Johan sitter i jollen.
Gammal 2017-07-25, 13:53   #23

Standard

Ser ut att vara mer än en liten skur tyvärr som dragit in på danska dmis radarbild

Gammal 2017-07-25, 14:07   #24
Lotus
Guest

Sharp$:
Standard

Spikar Propulsion och Unicorn SLM som var ruggig sist. Spår 1, 4-5 brukar vara bra på 1609.
Superdraget är Rapide du Pommeau i sista som trivs på distansen och som jag blivit imponerad av tidigare. Ingen form och Uhrberg har kört bort många de senaste loppen, men, detta loppet har skrällt förr.

Lycka till!
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 14:07   #25

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 866
Standard

Omgångens mest överspelade: Alfas Da Vinca. Max 15 % vinstchans.
Captain21 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 14:15   #26
DanneKing
Guest

Sharp$:
Standard

En tidigt inlämnad kupong, (kan mycket väl bli en till senare)
V75
Inlämnat: 2017-07-25, 12:25
Jägersro
Tisdag 2017-07-25
Start: 19:10
Kostnad: 36,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 6 (4, 3)
2: 7, 9 (6, 4)
3: 5 Dixon Dark (1, 3)
4: 8, 9 (10, 1)
5: 9 Generaal Bianco (3, 5)
6:/DD1 4, 6, 10 (1, 2)
7:/DD2 4, 8, 12 (3, 11)

2x2x1x2x1x3x3 = 72 rader.
72 x 1 x 0,50 kr = 36,00 kr. Avgift 2,00 kr.
Totalt: 38,00 kr.
Rättningskod: Bojkotta Fulsprit, heja Perra

Lycla till alla Sharpsare
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 15:47   #27

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kobolt Visa inlägg
Vet ni vad som är?

Något att titta på.....Något att Lyssna på....Något att skratta åt....

Jo omgångens Vass eller Kass panel presenterad från vänster till höger i bild

Hulken bjöd ju på SeetheStar i Lördags!!! Bra jobbat!

Jo, Sandra är fantastiskt vacker !!

Gammal 2017-07-25, 16:11   #28

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1284
Standard

Råkade se att de har en podd på Jägersros hemsida med lite tips till dagens V75:a..
https://www.jagersro.se/sport-spel/n...-infor-abergs/

Programmet!
https://www.jagersro.se/wp-content/u...70725_webb.pdf

Har spikat två 9:or på mitt egna system..(väntar med inlämning)
1: 1,3,4,9
2: 9 Körning från början av en hel del av de på framspår och Örjan får loppet, Bara han kör i tid..
3: 1,3,4,5,7
4: 1,10
5: 9
6: 1,4,6
7: 1,2,11,12,13
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 16:19   #29

Sharp$: 4403
Standard

Chanssystem

Avd 1

spik 4

Avd 2

spik 9

Avd 3

1 3 4 5 6 8

Avd 4

1 9 10

Avd 5

3 4 9 11 7

Avd 6

4 6

Avd 7

2 11 3
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 16:40   #30

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2373
Standard

Har Uffe blivit sjuk?
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 16:43   #31

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 1288
Standard

Citat:
Vet ni vad som är?

Något att titta på.....Något att Lyssna på....Något att skratta åt....

Spoiler:
[/Jo omgångens Vass eller Kass panel presenterad från vänster till höger i bild

Hulken bjöd ju på SeetheStar i Lördags!!! Bra jobbat!
Ja att Åke Olssons främsta merit är att han är bästa kompis med Per Skoglund märks tydligt. Maken till svammelpelle alltså...
danberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 16:47   #32

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Det svåraste som finns för en politiker är att fatta beslut. Politikern pladdrar ända fram tills beslutet MÅSTE fattas. Sådan känner jag mig nu, när det är dags att bestämma spikar.

V75-1: 9 Turno di Azzurra har varit oerhörd i Norge med Örjan.
V75-2: 9 Wild Honey var tapper mot Readly Express. Tufft att vinna från bakspår.
V75-3: 3 Goofy Greenwood radar upp segrar. Men jag har inte sett honom live.
V75-4: 10 Executive Caviar imponerar. Men 1 felfri rör ingen. Lås på 1 och 10.
V75-5: 9 Generaal Bianco verkar oslagbar. Möjlig spik.
V75-6: 1 Propulsion försöker alla välta. Han är ingen "liten tuva". SoS.
V75-7: 11 Heartbreaker V.S. spikar Björn, stallet skriker ut den och TT har den som ensam A-häst. Bättre spik än favoriten 12.

Två timmar kvar till inlämning.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 16:51   #33

Manprinsens avatar

Standard

Har Björns stallform helt plötsligt vänt?
Gammal 2017-07-25, 16:54   #34

Standard

Var hamnar Oasis Bi ?

Gammal 2017-07-25, 16:54   #35

Manprinsens avatar

Standard

Mäster Johnny i högform bakom El Mago Pellini känns högintressant. Kass stallform hos Björn och Lövgren är alltid Lövgren.
Gammal 2017-07-25, 17:23   #36

Standard

Om Propulsion inte lyckas hålla spets, hur ska de få fast honom då ?

Känns lite som att Örjan kommer att få chansen att glida ut i andraspår med 3 otaktiska kuskar som utmanare om spets..Ludde, Adrian och Paal. De fortsätter väl trycka på istället för att låsa in Örjan...eller vad tror ni ?

Vill ju helst att bästa hästen ska vinna ett sånt här fint och anrikt lopp,men enbart pga att loppet är med inom V75-spelet så vill man ju gärna hitta nåt sätt att välta en sån stor favorit. Men svårt att se att Örjan inte hittar ut om han inte håller spets..
Gammal 2017-07-25, 17:26   #37

Standard

Det är en fröjd att höra häst- och pratkunniga killar som Hultman och Forsgren i atg.se.
Trinity (+1), finkel (+10)
Gammal 2017-07-25, 17:28   #38

Sharp$: 14
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Mäster Johnny i högform bakom El Mago Pellini känns högintressant. Kass stallform hos Björn och Lövgren är alltid Lövgren.
Manprinsen (+10)
Dere96 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 17:56   #39

Standard

Tack Forsgren för ditt sena tips i V4-2 på 9 Dame Alki. Den fick jag med till slut till 9 %.
Nu behövs vinst av dunderfavoriten 2. Sedan har jag streckat 1-6. Kanske man kan få lite speldeg till V75.
Gammal 2017-07-25, 17:57   #40

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Hugo J vann så de är inte här för att sola!!!
Är Perra här för att sola?
lenninen (+10)
Gammal 2017-07-25, 18:07   #41

Lindvallens avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 4170
Standard

Ursäkta stavningen.

Ex Caviar kommer få det svårt enligt kuskintervjun på Jägersro.
Gammal 2017-07-25, 18:15   #42

Standard

Citat:
Vet ni hur mycket Ringo Star Tappade på galoppen i Halmstad? och ändå runda alla till slut och vann? #Makalöst

Är bland det värsta man sett när hästen bara vänder ut och in på dem från sista plats med ett tapp galopp på xxxxxx meter
Ungefär som Sugarcane Hannover och Napoletano 1988 i Elitloppsförsök 1.

Bägge galopperar och Sugarcane tappar väl 40-50 meter samtidigt som Action Skoatter öppnar första 500 runt 1.05.
Sugarcane och Napoletano kör ifatt fältet och i sista kurvan går Napoletano i tredjespår och Sugarcane i fjärdespår och de är 1:a och 2:a i mål.
Var på plats och glömmer aldrig det där...hehe.

Mack Lobell vann försök 2 och sedermera även finalen.

Trinity (+2)
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 18:17   #43

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lindvallen Visa inlägg
Ursäkta stavningen.

Ex Caviar kommer få det svårt enligt kuskintervjun på Jägersro.
Travnet spikar ju Ethien du Vivier där...kanske inte helt fel ute...men den ska ju först och främst ta sig iväg felfritt.
Gammal 2017-07-25, 18:21   #44

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Är Perra här för att sola?
Det dagliga gästspelet.

Finns det ingen bättre hobby än att bli avstängd?

Travspel kanske?

Mvh Uffe
1William (+5), Manprinsen (+10), Gotland (+1)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 18:41   #45

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 748
Standard

Trot Kronos har siktats mot det här och han lovar att den kommer vara ännu bättre ikväll.
Veijos form gör att jag chans spikar.
keewa124 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 18:52   #46

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1178
Standard

TT-Slutspelet , inne på SP
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 18:57   #47

Standard

Hoppar över streckspel som alltid när det är regn och kladdig bana, men kunde inte låta bli ett V spel på Aron The Baron i Malmö stads pris, avd 7, nu när dom äntligen ska rycka skorna på den som dom snackat om i ett år typ. Den har varit hårt spelad i tuffa lopp i Sverige och när bet365 erbjuder 50 ggr kunde jag inte låta bli att testa.

Hoppas på bättte bana i Östersund i morgon. Njuter av den grymma sporten i kväll och av Hultman i liven .
Trinity (+1)
Gammal 2017-07-25, 19:15   #48

Standard

Då får Jägersropubliken njuta av en segerintervju med Jorma Kontio. Han är ju inte här nere så ofta men ruggigt intressant att lyssna på i intervjuerna.
Gammal 2017-07-25, 19:16   #49

Manprinsens avatar

Standard

Själv hade jag spik på Jorma men bytte till Ludde efter att ha läst nån klåpig betaltjänst. Fan vad leds man blir.
Gammal 2017-07-25, 19:25   #50

Standard

Slutat regna. Hoppas det hinner torka upp till kvällens huvudlopp .
Gammal 2017-07-25, 19:36   #51

Manprinsens avatar

Standard

Hur säkert som helst Örjan.
Trinity (+1)
Gammal 2017-07-25, 19:39   #52

Standard

Citat:
Hur säkert som helst Örjan.
Två vinster i rad från bakspår på Jägersro. Det händer inte varje dag. Regnet har garanterat gjort det lättare.
Trinity (+1)
Gammal 2017-07-25, 19:40   #53

Standard

Citat:
Då får Jägersropubliken njuta av en segerintervju med Jorma Kontio. Han är ju inte här nere så ofta men ruggigt intressant att lyssna på i intervjuerna.

Gammal 2017-07-25, 19:40   #54

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1097
Standard

Tunika var ju lagom bra. Ofta Urhberg höll till andra platsen från dödens. Den körningen satte sig för Tunika.
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 19:44   #55

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Två vinster i rad från bakspår på Jägersro. Det händer inte varje dag. Regnet har garanterat gjort det lättare.
Italienaren var riktigt bra precis som man misstänkte. Wild Honey fick ett blufflopp som inte sa så mycket.
Gammal 2017-07-25, 20:04   #56

Standard

10,7 segertid i fyraårsloppet på en lite kladdig bana. Det är sannerligen sport av yppersta världsklass som utspelar sig I Skåne i kväll.
Trinity (+1)
Gammal 2017-07-25, 20:06   #57

Standard

Dålig körning av Flemming med Shotproof. Borde vunnit.
Trinity (+1)
Gammal 2017-07-25, 20:07   #58

Manprinsens avatar

Standard

Ja som vanligt är det hög klass på loppen när skånepågarna bjuder till ålagille på Jägers.
Gammal 2017-07-25, 20:26   #59

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2445
Standard

Jasså! Trav idag o v75.....nöjer mig med att se på idag. Noll spelvärde har jag hittat idag det lilla jag kollat
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 20:31   #60

Reg.datum: feb 2015
Sharp$: 1473
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dalle82 Visa inlägg
Jasså! Trav idag o v75.....nöjer mig med att se på idag. Noll spelvärde har jag hittat idag det lilla jag kollat
Detta skriver du efter 4 avdelningar för att meddela vad?...
a_alexander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 20:31   #61

Sharp$: 1178
Standard

En till bakifrån
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 20:38   #62

Standard

Gjorde en favoritrad Top7: 9-3,5,7,11-1-4. Kostade 96:-.
Gammal 2017-07-25, 20:44   #63

Standard

Waowwww. Vilket intryck på Trot Kronos.
Trinity (+1)
Gammal 2017-07-25, 20:45   #64

Manprinsens avatar

Standard

Ruggigt lopp av Trot Kronos
Trinity (+1)
Gammal 2017-07-25, 20:45   #65

Standard

Vad fan har han petat i hästarna ??

Gammal 2017-07-25, 20:45   #66

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av a_alexander Visa inlägg
Detta skriver du efter 4 avdelningar för att meddela vad?...
Att det e rätt så soft att bara mysa med en grogg på semestern trots alla v75 lopp
Gammal 2017-07-25, 20:47   #67

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
Vad fan har han petat i hästarna ??

Man blir ju lite fundersam. Iskall hela året och helt plötsligt går alla som skollade ollon.
Bluesmith66 (+5)
Gammal 2017-07-25, 20:49   #68

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4521
Standard

Citat:
Man blir ju lite fundersam. Iskall hela året och helt plötsligt går alla som skollade ollon.
Det är Sjunnesson som visat dick pics till hästarna, därav den plötsliga formen
Manprinsen (+10)
Jarmop är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 20:53   #69

Sharp$: 3295
Standard

Day Or Night In ruggigt bra senast! Försöker hålla upp ryggen på Propulsion... Tvilling 1-9? 24ggr
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 20:54   #70

Standard

4 av 5 lopp vunna från bakspår hittills...ska inte det vara omöjligt på Jägers ??
Gammal 2017-07-25, 20:57   #71

Standard

Bakspår igen ?
Lagtempokörning där framme och sen kommer Erik och städar av dem till slut
Gammal 2017-07-25, 21:02   #72

Standard

Lillpeng på DD:

10 - 2,3,11
Gammal 2017-07-25, 21:02   #73

Standard

Blir vinnare/plats på Oasis Bi fast med fasta odds från Racebet. Borde ha stor chans att få loppet om inte erik kör innerspår och fastnar bakom en drös trötta hamburgare.
Gammal 2017-07-25, 21:04   #74

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 748
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av keewa124 Visa inlägg
Trot Kronos har siktats mot det här och han lovar att den kommer vara ännu bättre ikväll.
Veijos form gör att jag chans spikar.
Äntligen
keewa124 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 21:08   #75

Standard

1miljon så grattis ÖK
Gammal 2017-07-25, 21:08   #76

Majors avatar

Standard

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2017-07-25, 21:06
Jägersro
Tisdag 2017-07-25
Start: 21:06
Kostnad: 1 300,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Propulsion
2: 11 Heartbreaker V.S.

1 x 1 300,00 kr = 1 300,00 kr.
Totalt: 1 300,00 kr.
Rättningskod: Örjan/Goop = Vinst
Gammal 2017-07-25, 21:09   #77

Manprinsens avatar

Standard

Fan vad bedrövligt. Sånt här ska inte få hända.
Gammal 2017-07-25, 21:10   #78

Standard

DD 1-11 till 8 ggr.
Gammal 2017-07-25, 21:11   #79

Standard

Ludde får skärpa sig. Andra gången idag han orsakat omstart för dålig anslutning. Missgynnar Favorierna , speciellt Twister Bi
Gammal 2017-07-25, 21:11   #80

Standard

Citat:
Fan vad bedrövligt. Sånt här ska inte få hända.
100 % taktik från ludde. Störa alla. Legend.
Gammal 2017-07-25, 21:12   #81

Standard

Forza ÖK enkelt
Gammal 2017-07-25, 21:14   #82

Manprinsens avatar

Standard

Ruggig pålle helt enkelt. Örjan gör inga misstag heller.
Gammal 2017-07-25, 21:15   #83

Standard

Vilket race. Tack Jägersro för supersporten i kväll. Kan inte bli bättre än så här
Gammal 2017-07-25, 21:16   #84

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 6132
Standard

Det borde vara högre straff för bilomstart.

Känns som om man bara slarvar alt är nonchalant

bedrövligt är ordet.

j
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 21:16   #85

Standard

1,08 blankt . Herregud. Vad sprang Örnen i elitloppsförsöket på snabbare bana än i kväll?
Gammal 2017-07-25, 21:18   #86

Standard

Stora prispengar och ett jävligt enkelt spel!
Gammal 2017-07-25, 21:23   #87

Standard

På tal om en häst som blev utan pengar idag, Oasis Bi. Adielsson borde plockas bort och ersättas med någon som vågar att köra i andra spår? Känns som att den hästen har förlorat en del pengar på slutet pga att Adielsson suttit i sulkyn. Åsikter?
Gammal 2017-07-25, 21:23   #88

Cleon_9s avatar

Standard

Citat:
1,08 blankt . Herregud. Vad sprang Örnen i elitloppsförsöket på snabbare bana än i kväll?
Hade varit intressant att se vad Örnen hade gjort för tid idag i detta lopp.
Gammal 2017-07-25, 21:23   #89

Standard

Citat:
Blir vinnare/plats på Oasis Bi fast med fasta odds från Racebet. Borde ha stor chans att få loppet om inte erik kör innerspår och fastnar bakom en drös trötta hamburgare.
Trötta och galopperande...hehe. Satt bra till i starten men valde innerspår. Hade nog haft svårt mot Super-Proppen i alla fall...vilken kuse !!

Gammal 2017-07-25, 21:24   #90

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 3015
Standard

Verkar inte direkt som om Kolgjinis är några större fans av Jerry Riordan. Snacka om att göra allt för att hans kusar inte ska vinna... Luddes omstart plus Adrians helt onödiga öppning när alla vet att den stora favoriten riskerar att fastna om ingen toköppning?!

Senast redigerad av legolasse den 2017-07-25 klockan 21:25.
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 21:25   #91

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cleon_9 Visa inlägg
Hade varit intressant att se vad Örnen hade gjort för tid idag i detta lopp.
Så länge förstapriset är det samma som det varit sedan 1999 lär det bli svårt att locka dit den tyvärr.
Gammal 2017-07-25, 21:25   #92

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
Trötta och galopperande...hehe. Satt bra till i starten men valde innerspår. Hade nog haft svårt mot Super-Proppen i alla fall...vilken kuse !!

Så är det nog, man Adielsson ska plockas bort från Oasis, vågar inte köra längre. Varför inte stanna i andraspår när chansen ges, kommer ju få ett grymt lopp i och med hästarna som låg framför honom i det läget (Propulsion tex). Sämst.
Gammal 2017-07-25, 21:28   #93

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av legolasse Visa inlägg
Verkar inte direkt som om Kolgjinis är några större fans av Jerry Riordan. Snacka om att göra allt för att hans kusar inte ska vinna... Luddes omstart plus Adrians helt onödiga öppning när alla vet att den stora favoriten riskerar att fastna om ingen toköppning?!
Jo, det är väl inte kända för sin taktiska genialitet direkt !
Gammal 2017-07-25, 21:29   #94

Standard

Ge mig ludde eller takter i sista för bästa resultat!
Gammal 2017-07-25, 21:34   #95

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Major Visa inlägg
DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2017-07-25, 21:06
Jägersro
Tisdag 2017-07-25
Start: 21:06
Kostnad: 1 300,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Propulsion
2: 11 Heartbreaker V.S.

1 x 1 300,00 kr = 1 300,00 kr.
Totalt: 1 300,00 kr.
Rättningskod: Örjan/Goop = Vinst
Nu Major - tar vi dom
Major (+1), Major (+11)
Gammal 2017-07-25, 21:35   #96

Cleon_9s avatar

Standard

Citat:
Så länge förstapriset är det samma som det varit sedan 1999 lär det bli svårt att locka dit den tyvärr.
Så är det nog. Tyvärr. Har iofs svårt att se att någon häst besegra Propulsion idag.
Gammal 2017-07-25, 21:35   #97

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
På tal om en häst som blev utan pengar idag, Oasis Bi. Adielsson borde plockas bort och ersättas med någon som vågar att köra i andra spår? Känns som att den hästen har förlorat en del pengar på slutet pga att Adielsson suttit i sulkyn. Åsikter?
Hästen har inte skalle till att gå i andraspår tyvärr.
Gammal 2017-07-25, 21:36   #98

Majors avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Nu Major - tar vi dom
Ooh Yes !!
Gammal 2017-07-25, 21:38   #99

Standard

Citat:
Hästen har inte skalle till att gå i andraspår tyvärr.
Om så är fallet är det tråkigt.
Gammal 2017-07-25, 21:40   #100

Majors avatar

Standard

Ge Stefan Hultman fast anställning på atg.se
Major är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 21:41   #101

Standard

Ludde igen -stäng av honom på livstid!

Men dom vågade inte utan kallade det tekniskt fel.
Gammal 2017-07-25, 21:42   #102

Standard

Ojojoj Major - nu tar vi dom!
Gammal 2017-07-25, 21:45   #103

Manprinsens avatar

Standard

Haha det var då ett underhållande stayerlopp.
Gammal 2017-07-25, 21:45   #104

Standard

Ha ha. Superskräll i detta lopp som vanligt. Bara 60 oddsare i år.
Gammal 2017-07-25, 21:46   #105

Standard

Go'natt. Björn Goop funkar inte med egentränat på V75.
Gammal 2017-07-25, 21:46   #106

Majors avatar

Standard

Surt på Dd
Men V5an satt
Gammal 2017-07-25, 21:47   #107

Majors avatar

Standard

V5
Inlämnat: 2017-07-25, 19:32
Jägersro
Tisdag 2017-07-25
Start: 19:56
Kostnad: 240,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Unicorno S.L.M. (5, 6)
2: 1, 2, 4, 8, 9, 10 (6, 3)
3: 11 Trot Kronos (9, 3)
4: 1, 4, 5, 6, 7 (2, 3)
5: 1, 2, 3, 7, 8, 9, 11, 12 (6, 13)

1x6x1x5x8 = 240 rader.
240 x 1 x 1,00 kr = 240,00 kr.
Totalt: 240,00 kr.
Rättningskod: KSR RTX BLT
Major är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 21:48   #108

linfres avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 5751
Standard

Fan sprack iom spiken på Flirt Fortuna. Hade man spikat favoriten istället som man velade mellan så hade man suttit på 7an
Gammal 2017-07-25, 21:51   #109

Standard

Citat:
V5
Jägersro
Tisdag 2017-07-25
Vadet gäller startnummer

Avd

1x6x1x5x8 = 240 rader.
Snyggt. Men du hade fått väldigt mycket mer pengar om du lämnat in den hos legolas bet. Dom hade P54 spel till samma lopp.
Major (+5)
Gammal 2017-07-25, 21:52   #110

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Go'natt. Björn Goop funkar inte med egentränat på V75.
Hästen gick bra men det är sällan lyckat att ta rygg på Conrad.
Gammal 2017-07-25, 21:54   #111

Standard

Citat:
V5
Jägersro
Tisdag 2017-07-25
Vadet gäller startnummer

Avd

1x6x1x5x8 = 240 rader.
GRATTIS!
Major (+5)
Gammal 2017-07-25, 21:57   #112

Standard

Citat:
V5
Jägersro
Tisdag 2017-07-25
Vadet gäller startnummer

Avd

1x6x1x5x8 = 240 rader.

Grattis !
Major (+5)
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 21:58   #113

Majors avatar

Standard

Citat:
Snyggt. Men du hade fått väldigt mycket mer pengar om du lämnat in den hos legolas bet. Dom hade P54 spel till samma lopp.
Ser det
55.306kr Legolas
16.711kr Atg
38.595kr mer hos Legolas

Åkte i första avd på V75 hade spik på Bravo N där av copy/paste spelet V5
Ska verkligen ha ett medlemskap/konto hos legolas i åtanke.
Gammal 2017-07-25, 22:11   #114

Sharp$: 5968
Standard

Citat:
Ser det
55.306kr Legolas
16.711kr Atg
38.595kr mer hos Legolas

Åkte i första avd på V75 hade spik på Bravo N där av copy/paste spelet V5
Ska verkligen ha ett medlemskap/konto hos legolas i åtanke.
Hur många hade 5 rätt hos Legolas? 1? 2? Du får minska deras utdelning om din rad varit med där. Dessutom var deras pott dopad med 50tkr ikväll.
Major (+5)
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 22:15   #115

Majors avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Hur många hade 5 rätt hos Legolas? 1? 2? Du får minska deras utdelning om din rad varit med där. Dessutom var deras pott dopad med 50tkr ikväll.
Aah ok.
Jag är inte så påläst gällande Legolas
Gammal 2017-07-25, 22:20   #116

Standard

Citat:
Precis. Han hade fått ca 27500 för femmorna och 7-8 tkr för fyrorna. Dvs ca 35000 kr istället för 16000 kr. Det är i alla fall för mig väldigt mycket mer. Att poolen är dopad spelar väl ingen roll . Det viktiga är väl hur mycket som rasslar in på kontot hos resp spelbolag.
Gammal 2017-07-25, 22:26   #117

Standard

Citat:
Precis. Han hade fått ca 27500 för femmorna och 7-8 tkr för fyrorna. Dvs ca 35000 kr istället för 16000 kr. Det är i alla fall för mig väldigt mycket mer. Att poolen är dopad spelar väl ingen roll . Det viktiga är väl hur mycket som rasslar in på kontot hos resp spelbolag.
De lär inte kunna dopa sina leksakspotter i all evighet. Med parasiter som Legolas finns om några år inget trav kvar att spela på. Då rasslar det lagomt mycket på ditt konto!
Dessutom: vad är radpriset på deras spel? Inte en krona väl?
Enkelrad (+10)

Senast redigerad av Altoc den 2017-07-25 klockan 22:27.
Gammal 2017-07-25, 22:34   #118

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 3015
Standard

Citat:
Ge Stefan Hultman fast anställning på atg.se
Håller med! Hultman verkar vara genuint ärlig och är värd alla chanser han kan få efter sin svåra tid i samband med sjukdomen. Antar att han inte kommer tillbaka som tränare och då är det väl perfekt för honom att jobba som expert?

Senast redigerad av legolasse den 2017-07-25 klockan 22:35.
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 22:48   #119

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1284
Standard

Citat:
Det där med Legolas (jo fin Häst, har sett honom live! )
men tycker det är konstigt, Då jag var tidigt ute och anmälde mig på deras sida och fick en tunn regnkappa som säkert delades ut i en storlek som var aningen för liten för mig..

men sedan har jag inte fått något mail att de startat!

Har kollat skräp posten men inget där med...

Så har själv ej märkt av deras storsatsning

Tycker jag borde fått ett mail, Nu startar vi upp!

Skitsamma, Lär ta mig en titt in till dem men det återstår att se om jag spelar!

Och ett stort Tack till er härinne, För annars hade jag ej vetat om att Legolas öppnat för spel! )
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 22:49   #120

Sharp$: 5157
Standard

Citat:
Är inte radpriset 3 kr hos legolas? Då blir det knappa 12 000 jfrt med 16 000 insatsjusterat. Inklusive den dopade poolen. Då låter det inte lika bra alls.
Enkelrad (+10), Altoc (+10)
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 23:00   #121
Lotus
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lotus Visa inlägg
Spikar Propulsion och Unicorn SLM som var ruggig sist. Spår 1, 4-5 brukar vara bra på 1609.
Superdraget är Rapide du Pommeau i sista som trivs på distansen och som jag blivit imponerad av tidigare. Ingen form och Uhrberg har kört bort många de senaste loppen, men, detta loppet har skrällt förr.

Lycka till!
Jojo, där satt sjuan!

Nu blire bärs!
coolmanriver (+5)
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 23:05   #122

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Väldigt glad att han inte gjorde det för då hade jag fått mycket mindre.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 23:20   #123

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 284
Standard

Citat:
Nja, då hade det ju gett hälften och med 3x radpris...
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 23:37   #124

Sharp$: 273
Standard

Uhrberg lever!!!! Tänka sig! Liv i liket!
Nobelnalan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 23:43   #125

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trinity Visa inlägg
Det där med Legolas (jo fin Häst, har sett honom live! )
men tycker det är konstigt, Då jag var tidigt ute och anmälde mig på deras sida och fick en tunn regnkappa som säkert delades ut i en storlek som var aningen för liten för mig..

men sedan har jag inte fått något mail att de startat!

Har kollat skräp posten men inget där med...

Så har själv ej märkt av deras storsatsning

Tycker jag borde fått ett mail, Nu startar vi upp!

Skitsamma, Lär ta mig en titt in till dem men det återstår att se om jag spelar!

Och ett stort Tack till er härinne, För annars hade jag ej vetat om att Legolas öppnat för spel! )
Jag hämtade ut presenter idag som tack för att jag upptäckte att det gick att spela efter loppen. En riktigt fin jacka, tennisskjorta och anteckningsblock med stora legolas bet tryck. Undrar om dom släpper in mig på någon travbana om jag beger mig dit i den vackra jackan med stort legolas bet tryck på ryggen?
Gammal 2017-07-25, 23:48   #126

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Nja, då hade det ju gett hälften och med 3x radpris...
Hur räknar du då? En person hade 5 rätt där och tog hela femrättspotten. Ca 55 tkr. Hade Major lämnat in där hade två haft fem rätt och fått 27 500 ca var . 4 rätt gav 550 kr tror jag det var. Major hade massor av fyror och det hade blivit bra utdelning på dom även med hans bong.

Det kostar 3 kr per rad men då ska man komma ihåg att det går att vinna väldigt fina pengar även på fyra rätt. Igår fick jag 11 309 kr för en fyra. Hade jag haft 4 rätt hos atg på V5 hade det blivit 0 kr.
Gammal 2017-07-25, 23:53   #127

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Är inte radpriset 3 kr hos legolas? Då blir det knappa 12 000 jfrt med 16 000 insatsjusterat. Inklusive den dopade poolen. Då låter det inte lika bra alls.
????????? Du kan väl inte lämna in på det sättet vad jag vet. Hade han spelat där hade det kostat ca 500 kr mer, men han hade fått ca 19 000 kr mer i vinst jämfört med hos det svenska spelbolaget atg.

Dom har dopade pooler hela denna vecka. Hoppas att inte fler tar chansen att håva in pengar där så länge det roliga varar.
Gammal 2017-07-25, 23:59   #128

Sharp$: 2407
Standard

Härlig travkväll och en hel del vinster tack vare spikarna som var klara redan innan lottning. Synd bara att jag bommade V75 jokern på ett krav men ett gäng sexor där också iaf.

V5
Inlämnat: 2017-07-25, 19:46
Jägersro
Tisdag 2017-07-25
Kostnad: 144,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 4, 7 (5, 3)
2: 10 Executive Caviar (1, 4)
3: 3, 4, 9, 11 (5, 7)
4: 1 Propulsion (4, 6)
5: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13 (12, 11)

3x1x4x1x12 = 144 rader.
144 x 1 x 1,00 kr = 144,00 kr.
Totalt: 144,00 kr.
Executive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-26, 01:08   #129

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 284
Standard

Citat:
Hur räknar du då? En person hade 5 rätt där och tog hela femrättspotten. Ca 55 tkr. Hade Major lämnat in där hade två haft fem rätt och fått 27 500 ca var . 4 rätt gav 550 kr tror jag det var. Major hade massor av fyror och det hade blivit bra utdelning på dom även med hans bong.

Det kostar 3 kr per rad men då ska man komma ihåg att det går att vinna väldigt fina pengar även på fyra rätt. Igår fick jag 11 309 kr för en fyra. Hade jag haft 4 rätt hos atg på V5 hade det blivit 0 kr.
Hade han lämnat på Legolas för 720 hade han fått runt 32000. Lämnat in tre gånger på ATG hade han fått runt 50000. Men visst, man får ju chans på fyrarättsutdelning också. Har man dock spelkassa för 240 för V5 så finns ju risken att någon vinnare försvinner när man bara kan göra 80r på Legolas. Vad man väljer är förstås upp till var och en...
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-26, 04:44   #130

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 128
Standard

nu jobbar vi en stor vinst
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-26, 09:42   #131

Sharp$: 5157
Standard

Citat:
????????? Du kan väl inte lämna in på det sättet vad jag vet. Hade han spelat där hade det kostat ca 500 kr mer, men han hade fått ca 19 000 kr mer i vinst jämfört med hos det svenska spelbolaget atg.

Dom har dopade pooler hela denna vecka. Hoppas att inte fler tar chansen att håva in pengar där så länge det roliga varar.
Du måste alltid se till insatsen om du jämför utfall. Jag försökte justera så enkelt som möjligt, det är klart att du inte kan lämna in tredjedelsrader på legolas. Jag ville bara att jämförelsen skulle bli korrekt. Men ska den vara praktiskt möjlig och korrekt så kan du istället ta enkronasraden på ATG och spela den tre gånger. Då får du motsvarande insats som på legolas. På ATG hade detta gett dryga 50 000. Jag håller med dig om att detta borde gett mycket mer hos legolas, eftersom de dopat polerna enormt. Men nu var det tvärtom.
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-26, 09:53   #132

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Du måste alltid se till insatsen om du jämför utfall. Jag försökte justera så enkelt som möjligt, det är klart att du inte kan lämna in tredjedelsrader på legolas. Jag ville bara att jämförelsen skulle bli korrekt. Men ska den vara praktiskt möjlig och korrekt så kan du istället ta enkronasraden på ATG och spela den tre gånger. Då får du motsvarande insats som på legolas. På ATG hade detta gett dryga 50 000. Jag håller med dig om att detta borde gett mycket mer hos legolas, eftersom de dopat polerna enormt. Men nu var det tvärtom.
Det är dock inte riktigt jämförbara spel annat än att det är samma lopp. Av de tre kronorna varje rad kostar går 1,50 till femrättspoolen och 1,50 till fyrarättspoolen. Så ner rättvist är väl då att ta atgs urdelning på fem rätt x 1,5.

Jag tycker detta är att grymt bra spel. Fem lopp och nästan alla dagar ger även fyra rätt ganska bra utdelning. Det passar mig och min plånbok betydligt bättre an atgs 6-8 loppsspel där väldigt lite pengar läggs i poolen för ett fel och där det dessutom alltid finns risk att pengar brinner inne pga deras jackpotregler .

Om några år när spelmarknaden förändras dramatiskt kommer det troligen bli ännu fler alternativ , spelformer och erbjudanden hos flera olika reglerade spelbolag, och då kommer nuvarande atg troligen bara vara ett spelbolag av flera för spelarna . Tror det kommer göra det väldigt mycket roligare med travspel och bli väldigt förmånligt för spelarna. Det enda erbjudande jag tror jag fått från atg under alla år var för något år sedan där man erbjöds 20 kr i bonus om man spelade för 20 kr på deras virtuella hästar.
Gammal 2017-07-26, 10:36   #133

Reg.datum: dec 2016
Sharp$: 775
Standard

Citat:

Om några år när spelmarknaden förändras dramatiskt kommer det troligen bli ännu fler alternativ , spelformer och erbjudanden hos flera olika reglerade spelbolag, och då kommer nuvarande atg troligen bara vara ett spelbolag av flera för spelarna . Tror det kommer göra det väldigt mycket roligare med travspel och bli väldigt förmånligt för spelarna.
Skulle nu något annat spelbolag komma på en annan rolig spelform / produkt, så ska du vara rätt säker på att det kommer kopieras av de övriga aktörerna. Jag tror inte ATG kommer sitta still om de ser att de tappar stora marknadsandelar.

Det har ju diskuterats i olika trådar och som du nämner här föredrar du P54 före V5. Andra föredrar P76 före V75. Tittar man på ATG´s spelutbud, så ser du att man redan nu har ( testar ) alternativ i V64. Där kan du välja om du vill spela t.ex enbart för 6 rätt. Vilket innebär att ta fram ett alternativt V75 spel där man själv kan välja om man vill spela V7, V76 eller V75 för sin insats inte innebär några svårigheter alls. På samma sätt skulle man kunna skapa V54, V43 och V32 som alternativ.

Den stora fråga är om en stor majoritet av spelarkollektivet föredrar den typen av ändringar.
Gammal 2017-07-26, 11:06   #134

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Enkelrad Visa inlägg
Skulle nu något annat spelbolag komma på en annan rolig spelform / produkt, så ska du vara rätt säker på att det kommer kopieras av de övriga aktörerna. Jag tror inte ATG kommer sitta still om de ser att de tappar stora marknadsandelar.

Det har ju diskuterats i olika trådar och som du nämner här föredrar du P54 före V5. Andra föredrar P76 före V75. Tittar man på ATG´s spelutbud, så ser du att man redan nu har ( testar ) alternativ i V64. Där kan du välja om du vill spela t.ex enbart för 6 rätt. Vilket innebär att ta fram ett alternativt V75 spel där man själv kan välja om man vill spela V7, V76 eller V75 för sin insats inte innebär några svårigheter alls. På samma sätt skulle man kunna skapa V54, V43 och V32 som alternativ.

Den stora fråga är om en stor majoritet av spelarkollektivet föredrar den typen av ändringar.
För atgs överlevnad är nog huvudnyckeln att kunderna fortsätter spela framförallt V75 hos dom. Det är väl i stort sett bara V75 och V86 som drar in pengar värda namnet. Skulle något av de nya spelbolagen ta stora marknadsandelar på lördagarna om några år blir det inte så roligt för atg.

Nuvarande spelmonopol är knappast gynnsamt för spelarna. Har svårt att tro att det inte kommer bli mycket bättre när flera spelbolag om några år på en reglerad konkurrensutsatt marknad slåss om att vi ska spela hos just det bolaget. Frågan är om det kommer finnas begränsningar på den marknaden när det gäller bonusar och saltade pooler. Det är ju rena guldläget nu för spelarna att sätta in 500 kr hos legolas och sen få 1000 kr att spela för i pooler som sen ger tillbaka 1,50-2,50 på varje satsad krona. I stort sett alla spelare blir vinnare i längden på att spela med dom förutsättningarna. Halva priset för insatsen och sen 150 till 250 procent av insatsen i återbetalning . Tänk vad omsättningen på V75 hos svenska atg skulle bli på lördag om dom erbjöd 50 procents rabatt på insatsen och sen om omsättningen blev 150 mkr hade 350 mkr i vinstpoolen. Då hade det varit betydligt lättare att bli en vinnare på V75 jämfört med dagens usla villkor med 35 procents spelavdrag och jackpotregler.
Gammal 2017-07-26, 11:18   #135

Shooters avatar

Standard

Citat:
För atgs överlevnad är nog huvudnyckeln att kunderna fortsätter spela framförallt V75 hos dom. Det är väl i stort sett bara V75 och V86 som drar in pengar värda namnet. Skulle något av de nya spelbolagen ta stora marknadsandelar på lördagarna om några år blir det inte så roligt för atg.

Nuvarande spelmonopol är knappast gynnsamt för spelarna. Har svårt att tro att det inte kommer bli mycket bättre när flera spelbolag om några år på en reglerad konkurrensutsatt marknad slåss om att vi ska spela hos just det bolaget. Frågan är om det kommer finnas begränsningar på den marknaden när det gäller bonusar och saltade pooler. Det är ju rena guldläget nu för spelarna att sätta in 500 kr hos legolas och sen få 1000 kr att spela för i pooler som sen ger tillbaka 1,50-2,50 på varje satsad krona. I stort sett alla spelare blir vinnare i längden på att spela med dom förutsättningarna. Halva priset för insatsen och sen 150 till 250 procent av insatsen i återbetalning . Tänk vad omsättningen på V75 hos svenska atg skulle bli på lördag om dom erbjöd 50 procents rabatt på insatsen och sen om omsättningen blev 150 mkr hade 350 mkr i vinstpoolen. Då hade det varit betydligt lättare att bli en vinnare på V75 jämfört med dagens usla villkor med 35 procents spelavdrag och jackpotregler.
Skulle det bli så att en stor del av ATG:s kunder istället lirar hos bettingföretag framöver så kommer svensk travsport att ta skada. För det lär inte tillkomma fler spelare och spelarna kommer knappast att omsätta större summor, utan i så fall blir det mer tal om att kakan kommer att fördelas på fler. Utan ATG så lär nog det breda intresset för trav i landet att minska.
Gammal 2017-07-26, 11:37   #136

Standard

Citat:
Skulle det bli så att en stor del av ATG:s kunder istället lirar hos bettingföretag framöver så kommer svensk travsport att ta skada. För det lär inte tillkomma fler spelare och spelarna kommer knappast att omsätta större summor, utan i så fall blir det mer tal om att kakan kommer att fördelas på fler. Utan ATG så lär nog det breda intresset för trav i landet att minska.
Jag spekulerade i hur det kommer se ut 2019 på den reglerade marknaden när atgs monopol upphör. Då kommer alla bolag få bidra med pengar till travsporten med samma andel. Förstår inte varför intresset skulle minska när spelmonopolet upphör. Det är väl bara fördelaktigt för dig som kund. Det är för spelbolaget det blir tuffare att få del av just dina pengar.
Gammal 2017-07-26, 11:41   #137

Shooters avatar

Standard

Citat:
Jag spekulerade i hur det kommer se ut 2019 på den reglerade marknaden när atgs monopol upphör. Då kommer alla bolag få bidra med pengar till travsporten med samma andel. Förstår inte varför intresset skulle minska när spelmonopolet upphör. Det är väl bara fördelaktigt för dig som kund. Det är för spelbolaget det blir tuffare att få del av just dina pengar.
Nu tror jag förvisso inte att folk kommer överge ATG för andra aktörer, men skulle de göra det så blir det för spretigt med många mindre spelpooler att ta del av. Mig kommer det att drabba på sikt när travsporten späs ut och får mindre del av kakan, eftersom jag är intresserad även av sporten.
Gammal 2017-07-26, 12:03   #138

Standard

Citat:
Nu tror jag förvisso inte att folk kommer överge ATG för andra aktörer, men skulle de göra det så blir det för spretigt med många mindre spelpooler att ta del av. Mig kommer det att drabba på sikt när travsporten späs ut och får mindre del av kakan, eftersom jag är intresserad även av sporten.
Tänk tillbaka till tiden när Telia hade monopol på telefoni. Idag har många övergett dom. Hade Telia fortsatt haft monopol så hade det garanterat varit mycket dyrare att ringa och skicka sms idag.

Om fem år är det troligen lika naturligt att spela på trav hos andra bolag än atg, men visst är det en fara med deras poolspel, framförallt V75, om det skulle medföra drastiskt minskad omsättning.

Dock är farorna många. Atgs och travets mest trogna spelkunder har en väldigt hög genomsnittsålder. När dom en gång i tiden började spela på hästar så var väl stryktipset enda alternativet . Framtidens spelare däremot, dom som idag är i 20 årsåldern har ett enormt spelutbud att välja på förutom spel på hästar. Tror inte atgs spelmonopol med gigantiska spelavdrag är optimalt för att få framtidens spelare att välja spel på trav.
Gammal 2017-07-26, 12:20   #139

Standard

Citat:
Tänk tillbaka till tiden när Telia hade monopol på telefoni. Idag har många övergett dom. Hade Telia fortsatt haft monopol så hade det garanterat varit mycket dyrare att ringa och skicka sms idag.

Om fem år är det troligen lika naturligt att spela på trav hos andra bolag än atg, men visst är det en fara med deras poolspel, framförallt V75, om det skulle medföra drastiskt minskad omsättning.

Dock är farorna många. Atgs och travets mest trogna spelkunder har en väldigt hög genomsnittsålder. När dom en gång i tiden började spela på hästar så var väl stryktipset enda alternativet . Framtidens spelare däremot, dom som idag är i 20 årsåldern har ett enormt spelutbud att välja på förutom spel på hästar. Tror inte atgs spelmonopol med gigantiska spelavdrag är optimalt för att få framtidens spelare att välja spel på trav.
Bättre är att jämföra med de länder där parasitbolagen tillåtits härja fritt. Där är travet döende! Det finns 2 länder i Europa där travet är starkt, Sverige och Frankrike. Som av en händelse(?) exakt de 2 länder som har ett starkt statligt spelbolag som tar ansvar även för sporten. Det enda ansvar parasiterna tar är för sina ägares plånböcker. Travsporten skiter de fullständigt i. När de mjölkat ur maximalt ur travet vandrar de vidare. Kvar ligger en död travsport!
Enkelrad (+25)
Gammal 2017-07-26, 12:24   #140

Reg.datum: dec 2016
Sharp$: 775
Standard

Citat:

Tre saker som du tar upp :

1. ATG´s stora spel, V75 och V86. Som jag skrev innan så kritiserar några detta och vill ha andra alternativ. Det är tydligt att majoriteten trots allt föredrar dessa spel. Annars skulle de knappast vara så populära.

2. Jackpotregler kan man också har synpunkter på men återigen blir det en smaksak. Ett fåtal kritiserar det medan den stora majoriteten verkar föredra det. Det är tydligt att omsättningen ökar rätt markant särskilt när det gäller V75. Man kanske ställa sig frågan om " saltade pooler " och " jackpot omgång " är rätt lika ? Skillnaden är att med saltade pooler går spelbolaget in med pengar ( som man i ett senare skede måste ta igen och svensk travsport går miste om pengar ) medan jackpot omgång så står förra veckans spelare för det extra pengarna. Nu tror jag de flesta spelarna är fullt medvetna om just det upplägget och genom att man placerar sitt spel, så godkänner man indirekt de villkoren.

Personligen gillar jag jackpot på framförallt V75 och jag bedömer att en väldigt, väldigt stor majoritet också gillar det. Det enda är kanske att i de övriga streckspelen blir det jackpot väldigt ofta och det blir tjatigt i längden när det nästan dagligen är jackpot på nåt spel hos ATG.

3. Guldläge för spelarna med insättningsbonusar men dom förutsättningarna lär väl knappast finnas i all evighet. Det är endast EN gång man kan utnyttja bonuserbjudandet.

Men precis som Shooter skriver, så delar jag den uppfattningen att travsporten i längden kommer ta skada av om spelarkollektivet flyr och jagar tillfälliga bonusar och saltade pooler hos andra aktörer.

Bonusar och saltade pooler spelar egentligen ingen som helst roll för en spelare om man ändå inte lyckas pricka rätt.
Gammal 2017-07-26, 12:26   #141

Shooters avatar

Standard

Citat:

Det var en jämförelse som haltar rejält. Jag håller med Altoc.
Gammal 2017-07-26, 12:55   #142

Standard

Citat:
Bättre är att jämföra med de länder där parasitbolagen tillåtits härja fritt. Där är travet döende! Det finns 2 länder i Europa där travet är starkt, Sverige och Frankrike. Som av en händelse(?) exakt de 2 länder som har ett starkt statligt spelbolag som tar ansvar även för sporten. Det enda ansvar parasiterna tar är för sina ägares plånböcker. Travsporten skiter de fullständigt i. När de mjölkat ur maximalt ur travet vandrar de vidare. Kvar ligger en död travsport!
Men spelet på hästar har bevisligen inte ökat under flera år trots att Sverige växer så det knakar och trots att atg satsat stora pengar på allt möjligt. Jag tror dagens 70 åringar som spelat på hästar sedan dom var 20 inte gärna ser några förändringar , men att det blir svårt att locka dagens 20 åringar till att spela på trav med nuvarande upplägg med monopol och gigantiska spelavdrag. Det finns så otroligt många andra och snabbare spelalternativ för dom. Atgs nymodigheter vad gäller spel senaste åren har handlat om rena slumpspel som boost och virtuella hästar. Tror dom är chanslösa att ta marknadsandelar på slumpspspel. Speciellt då boost tydligen har tekordlåg återbetalning och virtuella hästar ett spelavdrag på 20 procent när renodlade casinosidor ligger på Max 5 procent och nog är betydligt skickligare dessutom på den typen av spel.
Svara

td