Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-08-03, 21:25   #31
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 208
Sharp$: 57257
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Men hur ska det se ut i januari om det är så här illa mitt i sommaren?
Dom bör nog slopa guld under vintern. De elithästar som inte vintervilar då är oftast i Frankrike. Annars räddas ju januari mycket av att det körs betydligt färre lopp då. Max en kvällsbana och förra vintern började väl Norge ta över lunchtravet vissa dagar. Idag har det körts fulla tävlingsdagar på fyra svenska banor. I januari Max 5 lunchlopp och en kvällsbana.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-03, 22:23   #32
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 89
Sharp$: 220
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
9 J.S Apollo - Jens är ingen idiot.
Hans antagande bygger på startnummerstatistik som tillhandahålls av ST.
6% av loppen på 1640a vanns av nummer 9 år 2016.
Statistik vad gäller startspår finns inte att tillgå i Sverige detta år 2017.
Det kan bero på en svår kompetensbrist.

6% är det bra?

Mvh Uffe
Statistik hit och dit. Alla lopp är unika, vafan, vill se statistik på alla spåren. Klart att den finns bättre spår, men det behöver ju inte vara helt rötet, speciellt inte om man har en bra rygg. Att bara rata hästar på grund av spåret låter helt sjukt, hurfan kan man ens uttala sig så? Haha! Ska man bara spela på de spåren som är bäst statistisk sett? Fyfan va enkelt, han måste vara mångmiljonär han Jens?
eriksson1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-04, 09:25   #33
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 36
Sharp$: 287
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eriksson1 Visa inlägg
Statistik hit och dit. Alla lopp är unika, vafan, vill se statistik på alla spåren. Klart att den finns bättre spår, men det behöver ju inte vara helt rötet, speciellt inte om man har en bra rygg. Att bara rata hästar på grund av spåret låter helt sjukt, hurfan kan man ens uttala sig så? Haha! Ska man bara spela på de spåren som är bäst statistisk sett? Fyfan va enkelt, han måste vara mångmiljonär han Jens?
Tycker nog att du är lite snett ute, 6% säger statistiken dvs inte ens vad 10 häst från spår 9 vinner.
Det är fakta!
Men håller med man kan inte rata en häst helt pga spåret, däremot kan man ranka ner och inte betala lika mycket för hästen i ett reducerat system t.ex.
Tobnil89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-04, 09:35   #34
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Hur är innerspåret på Rättvik? Seedorf har ju spetsat de två senaste starterna då han laddats iväg från innerspår men klarar han att hålla ute de här kanonerna? 8 segrar på 8 försök i ledningen har Seedorf svarat för..
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-04, 09:48   #35
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lotus Visa inlägg
Spikar Enjoy the Life i avd 2. Trivs som fisken i vattnet på 1640 och bör få ledningen. Sedan är det slut! Då var det bara resten kvar...
Tror du att den sitter i spets får du nog ta ett varv till i arkivet. Inte alls nån blixt från start och är chanslös att ta en längd på bombibitt som är riktigt snabb och normalt sitter i spets
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-04, 09:56   #36
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dingo1337 Visa inlägg
Hur är innerspåret på Rättvik? Seedorf har ju spetsat de två senaste starterna då han laddats iväg från innerspår men klarar han att hålla ute de här kanonerna? 8 segrar på 8 försök i ledningen har Seedorf svarat för..
Normalt så klarar han inte det. Den här gången finns en del riktiga startkatapulter med som garanterat snuvar han på spets om de kör max och inte tvekar . Tvekar de lite och solfjäder på det så kan Örjan kanske hålla upp ändå. Känns lurigt det här och heltäcka känns helt klart aktuellt
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-04, 10:34   #37
Lotus
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Tror du att den sitter i spets får du nog ta ett varv till i arkivet. Inte alls nån blixt från start och är chanslös att ta en längd på bombibitt som är riktigt snabb och normalt sitter i spets
Då vinner den andra utvändigt
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-04, 10:42   #38
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Normalt så klarar han inte det. Den här gången finns en del riktiga startkatapulter med som garanterat snuvar han på spets om de kör max och inte tvekar . Tvekar de lite och solfjäder på det så kan Örjan kanske hålla upp ändå. Känns lurigt det här och heltäcka känns helt klart aktuellt
Jag tror du har helt rätt i spetsstriden här. Jag har mycket svårt att tro att Seedorf ska hålla ut SAJ.

Argumentet är att Seedorf hållit upp ledningen vid 2 tillfällen, men det ena var på Bergsåker där innerspåret sannolikt är ett av de mest gynnade innerspåren i Sverige.
Det andra var på Solvalla där innerspåret inte är lika bra, men jag tycker å andra sidan att Top of the Worlds startsnabbhet är något överskattad.

Jag håller däremot inte med om att det är att alternativ att heltäcka loppet :-)

En häst är chanslös, men man utelämnar å andra sidan aldrig en enda häst.
Cool Keeper vinner sannolikt inte heller då han här är chanslös på spets här.

Nej, här måste man nästan spika och då är frågan om SAJ spetsar och vinner därifrån, eller om Seedorf vinner från dödens/rygg ledaren.

Lutar åt SAJ för min del då han har toppform, är mindre spelad och spets alltid är spets. Det låter heller inte som att någon av de med spår längre ut kommer tokköra om ledningen, men det återstår ju att se.
Örjan kan ju dessutom ge Uffe en tryckare i andraskedet, så det finns många scenarion som kan utspela sig här
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-04, 11:02   #39
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lotus Visa inlägg
Då vinner den andra utvändigt
lär bli dödens efter en bit och därifrån bör det bli tufft. men visst finns chansen ändå. hästen är bra
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-04, 11:06   #40
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Jag tror du har helt rätt i spetsstriden här. Jag har mycket svårt att tro att Seedorf ska hålla ut SAJ.

Argumentet är att Seedorf hållit upp ledningen vid 2 tillfällen, men det ena var på Bergsåker där innerspåret sannolikt är ett av de mest gynnade innerspåren i Sverige.
Det andra var på Solvalla där innerspåret inte är lika bra, men jag tycker å andra sidan att Top of the Worlds startsnabbhet är något överskattad.

Jag håller däremot inte med om att det är att alternativ att heltäcka loppet :-)

En häst är chanslös, men man utelämnar å andra sidan aldrig en enda häst.
Cool Keeper vinner sannolikt inte heller då han här är chanslös på spets här.

Nej, här måste man nästan spika och då är frågan om SAJ spetsar och vinner därifrån, eller om Seedorf vinner från dödens/rygg ledaren.

Lutar åt SAJ för min del då han har toppform, är mindre spelad och spets alltid är spets. Det låter heller inte som att någon av de med spår längre ut kommer tokköra om ledningen, men det återstår ju att se.
Örjan kan ju dessutom ge Uffe en tryckare i andraskedet, så det finns många scenarion som kan utspela sig här
som du säger finns det en del scenarier som kan inträffa här. hästarna känns dessutom rätt jämna vilket gör löpningsförloppet avgörande. Varför bör man då spika? billigt att heltäcka dessutom
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-04, 11:15   #41
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Spika bör man dock banka in på Bottnas commandeur. %en i underkant där och det kan va så att han är stenklar. Det heter att man ska ta "insats efter galopp med en nypa salt".
Det där har jag aldrig begripit riktigt. Det normala är att hästar efter galopp får mycket tufft i loppet när de ska hämta upp vad de tappat. Den insatsen som Bottnas gjorde senast är extremt ovanlig att skåda. Risken vid en sån urladdning är givetvis att det sätter sig i benen lite, men enligt Strömberg (som jag anser är en ypperligt duktig tränare) så fanns det lite sparat sist. Nu är det hemmaplan och autostart, barfota igen, 14 dagar mellan loppen samt frågetecken på konkurrenterna. Jag tänker mig att Cubano laddas och att queer fish körs framåt vilket gör att redoc kan få en liten tryckare. Blir det inte så bör det va bra vinstchans från dödens.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-04, 11:56   #42
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Tobnil89 Visa inlägg
Men håller med man kan inte rata en häst helt pga spåret, däremot kan man ranka ner och inte betala lika mycket för hästen i ett reducerat system t.ex.
Rankingen har ingen betydelse oavsett om man spelar matematiskt eller
reducerat.

Spelar man matematiskt så tar man med ekipaget eller inte.
Spelar man reducerat går det att styra insatsfördelningen
på ett helt annat sätt.

Mvh Uffe

Senast redigerad av Grant den 2017-08-04 klockan 12:31.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-04, 13:17   #43
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Rankingen har ingen betydelse oavsett om man spelar matematiskt eller
reducerat.

Spelar man matematiskt så tar man med ekipaget eller inte.
Spelar man reducerat går det att styra insatsfördelningen
på ett helt annat sätt.

Mvh Uffe
hur du rankar hästarnas chans till vinst i loppet har väl lite att gör med hur du styr insatsfördelningen eller?
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-04, 13:31   #44
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
hur du rankar hästarnas chans till vinst i loppet har väl lite att gör med hur du styr insatsfördelningen eller?
Nej. Spelar du matematiskt får alla markerade ekipage i avdelningen samma %.
Vid reducerat styr kraven.

Mvh Uffe

Senast redigerad av Grant den 2017-08-04 klockan 13:34.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-04, 13:59   #45
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3354
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Nej. Spelar du matematiskt får alla markerade ekipage i avdelningen samma %.
Vid reducerat styr kraven.

Mvh Uffe
Ja det är helt sant, man kan vara en kratta på att ranka, men en fena på att sätta villkor och då kan man lyckas bra, men tyvärr är man oftast helt kass på båda sakerna!
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td