Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-08-20, 22:36   #1
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 715
Sharp$: 1715
Standard

V75 Jägersro 23/8 - Uttagningslopp Svenskt Travderby


Varför är inte Diamanten med?! Det är väl ändå den klart bästa hästen av alla i uttagningsloppen. Förstår inte varför Bergh skulle tacka nej till två miljoner.
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 22:41   #2
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Den är inte anmäld till Derbyt.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 22:45   #3
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 715
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Den är inte anmäld till Derbyt.
Men varför är min fråga? Han har ju bästa fyraåringen. Hur kan man tacka nej till Derbyt och två miljoner? Mycket märkligt. Har sökt lite men hittar ingen kommentar/förklaring från Bergh.
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 23:00   #4
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
Men varför är min fråga? Han har ju bästa fyraåringen. Hur kan man tacka nej till Derbyt och två miljoner? Mycket märkligt. Har sökt lite men hittar ingen kommentar/förklaring från Bergh.
De trodde väl förmodligen inte att hästen skulle bli så pass bra. Första betalningen till Derbyt görs tidigt på 2-årssäsongen tror jag så hinner ju hända en del efter det. Men ja, en stor tabbe givetvis. Foppa borde väl ha råd att ha sina hästar anmälda till årgångsloppen kan man tycka.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cyran (+2)
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 23:02   #5
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Foppas pappa glömde att anmäla tydligen...

http://www.expressen.se/sport/trav/g...e-om-miljoner/
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cyran (+2)
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 23:06   #6
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 715
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
De trodde väl förmodligen inte att hästen skulle bli så pass bra. Första betalningen till Derbyt görs tidigt på 2-årssäsongen tror jag så hinner ju hända en del efter det. Men ja, en stor tabbe givetvis. Foppa borde väl ha råd att ha sina hästar anmälda till årgångsloppen kan man tycka.
Tack för bra svar! Lärde mig något nytt, visste inte riktigt hur det låg till.

Måste vara väldigt retfullt för Foppa. Liten chans att han skulle hitta en lika bra eller bättre häst i framtiden.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+3)
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 23:16   #7
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 715
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Foppas pappa glömde att anmäla tydligen...

http://www.expressen.se/sport/trav/g...e-om-miljoner/
Fyfan haha. Ångest...

För de så är nog uteblivna vinstpengar skitsamma. De går miste om prestigen att vinna ett av de största loppen med sin enda häst. Priceless...Även om man har pengarna att kunna köpa in fler toppstammade hästar så är det väl ändå som ett lotteri att få fram en häst som Diamanten?
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 23:23   #8
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 715
Sharp$: 1715
Standard

Tråkigt också att vi inte får se Muscle Hustle i Derbyt.

Känns inte som ett riktigt Derby när de bästa fyråringarna inte deltar. Har jag missat något eller tror ni det finns hästar i uttaggningsloppen som skulle kunna ge de en match eller slå dem?
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 23:55   #9
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 97
Sharp$: 887
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
Tråkigt också att vi inte får se Muscle Hustle i Derbyt.

Känns inte som ett riktigt Derby när de bästa fyråringarna inte deltar. Har jag missat något eller tror ni det finns hästar i uttaggningsloppen som skulle kunna ge de en match eller slå dem?
Muscle Hustle är amerikan. Derbyt är endast öppet för svenskfödda hästar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cyran (+2)
greyhound är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-21, 00:11   #10
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 715
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av greyhound Visa inlägg
Muscle Hustle är amerikan. Derbyt är endast öppet för svenskfödda hästar.
Justja! Trist i vilket fall. Hade man fått önska så hade det varit ett lopp för alla svensktränade hästar.
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-21, 00:39   #11
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Men satan i gatan BELLA MONTs lopp i senaste starten släpper jag aldrig trots Darling Mearas som motståndare i fjärde V75 loppet.
Har inte sett en mera taggad häst i mål trots luddepojkens loppförstörande manöver efter 500 meter o sedan klättra in i mål som ett bombpaket utan en chans att explodera över
mållinjen,ähh faen man borde spika denna 4% istället o koppla grep på resten av packet.
Varsegoda tack o bock
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-21, 07:05   #12
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 675
Sharp$: 2403
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
Tråkigt också att vi inte får se Muscle Hustle i Derbyt.

Känns inte som ett riktigt Derby när de bästa fyråringarna inte deltar. Har jag missat något eller tror ni det finns hästar i uttaggningsloppen som skulle kunna ge de en match eller slå dem?

Allra märkligast är att inte Makethemark är med. Ägarna till den hästen har inte missat några inbetalningar.

Däremot missade TRÄNAREN att anmäla till loppet. När anmälningstiden gick ut satt han och träningskörde andra hästar.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 21:21   #13
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 715
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Allra märkligast är att inte Makethemark är med. Ägarna till den hästen har inte missat några inbetalningar.

Däremot missade TRÄNAREN att anmäla till loppet. När anmälningstiden gick ut satt han och träningskörde andra hästar.
Tycker det är helknäppt med dessa tidiga anmälningar och betalningar, varför?? Vi vill se de absolut bästa svensktränade fyraåringarna göra upp utan att de bästa missar loppet pga skitsaker.

Varför kan de inte slopa skiten och ge alla de bästa fyraåringarna(över en viss poängsumma) en automatisk plats när det närmar sig? Även icke "svenska" hästar. Tycker det är löjligt för även om den är svenskfödd är det en utländsk avkomma i 9 av 10 fall.
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 22:24   #14
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 180
Sharp$: 57163
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
Tycker det är helknäppt med dessa tidiga anmälningar och betalningar, varför?? Vi vill se de absolut bästa svensktränade fyraåringarna göra upp utan att de bästa missar loppet pga skitsaker.

Varför kan de inte slopa skiten och ge alla de bästa fyraåringarna(över en viss poängsumma) en automatisk plats när det närmar sig? Även icke "svenska" hästar. Tycker det är löjligt för även om den är svenskfödd är det en utländsk avkomma i 9 av 10 fall.
1. Derbyt är ett insatslopp där hästägarna tidigt måste bestämma och betala olika insatser. Tror det är vid fyra tillfällen. Sedan tillkommer en anmälningsavgift nära start.

2. Om jag räknar rätt har det för årets derbykull betalts totalt 5,7 miljoner kronor i insatser. Dessa används till prispengar i derbyt och derbystoet.

Om man skulle köra enligt ditt förslag skulle dessa 5,7 mkr (bara till derbyt , finns många andra insatslopp) hämtats på något annat sätt. Hur?

Sen är väl kostnaden oerhört låg jämfört med i t ex USA.

Premiechansen tillkommer ju numera med vilket gör att vinnaren av derbyt kan ta hem 4 mkr. Även det lite gambling. Man avstår en mindre summa när hästen går premielopp tidigt för att senare kunna vinna mycket mer om det lyckas.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 22:48   #15
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 715
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
1. Derbyt är ett insatslopp där hästägarna tidigt måste bestämma och betala olika insatser. Tror det är vid fyra tillfällen. Sedan tillkommer en anmälningsavgift nära start.

2. Om jag räknar rätt har det för årets derbykull betalts totalt 5,7 miljoner kronor i insatser. Dessa används till prispengar i derbyt och derbystoet.

Om man skulle köra enligt ditt förslag skulle dessa 5,7 mkr (bara till derbyt , finns många andra insatslopp) hämtats på något annat sätt. Hur?

Sen är väl kostnaden oerhört låg jämfört med i t ex USA.

Premiechansen tillkommer ju numera med vilket gör att vinnaren av derbyt kan ta hem 4 mkr. Även det lite gambling. Man avstår en mindre summa när hästen går premielopp tidigt för att senare kunna vinna mycket mer om det lyckas.
En eller flera travfrälsta miljardärer tillsammans med ST/ATG borde gå ihop och ordna prispengarna. Det är inga stora pengar vi pratar om för ett så stort travlopp och något som bara sker en gång om året.

Hade varit värt det för då hade vi fått se både Diamanten och MaketheMark i finalen. Trist när så fina hästar inte får chansen pga den mänskliga faktorn..

edit: Eller varför inte ett gäng sponsorer? De kan också bidra, det skulle ju vara ännu bättre/mer realistiskt. Haha hade jag varit miljardär hade jag gärna kunnat stå för majoriteten av prispengarna själv om det innebar att jag fick se ett riktigt derby där ALLA de bästa fyraåringarna är med.

Senast redigerad av Cyran den 2017-08-22 klockan 22:56.
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td