Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-12-14, 19:18   #31
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Absolut. Klart det är en förenkling men jag menar, en riktigt bra kusk (de jag nämnde ovan) kan göra underverk överallt. Men annars höjer vi ofta upp kuskar för att de vinner mycket, men de får också köra bättre hästar ju mer de vinner (presterar) och som ny kysk eller sämre så får du bara sämre och sämre att köra med även om du egentligen är bra! Alltså, om du får chansen på en ok häst men strular bort det. Blir som en spiral åt något håll!

De flesta bra är ju inavlade i travet dessvärre!
Så är det, men där klasskillnaden blir extra tydlig är när en bättre kusk får köra en skräphäst full med nollor i raden och bara pissvinner för att de helt enkelt har körhand nog att få fart på dem. Det ser man sällan eller aldrig vid kuskbyte till bara vilken ny kusk som helst.

Annars speciellt i större sammanhang (V75 osv) syns det också rätt tydlig skillnad då de handlar utan tvekan medan andra mindre rutinerade får rampfeber och fryser eller gör mindre genomtänkta val. Det handlar ju såklart mer om rutin än körhand men det är en viktig ingrediens också. Ju mer du tränar desto mer tur har du. Och träning i det här fallet är skarp loppkörning, inget man kan lära sig riktigt genom att titta på lopp från sidan. Därav överlägsenheten hos de "inavlade".
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-14, 19:21   #32
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Om 25 procent av spelen till Bergen kommer från Sverige spelar svenskarna i så fall minst lika mycket till norskt vardagstrav som när det är motsvarande på en mindre svensk bana.
Där har du det! Mindre kostnad men samma kosing in! Nej det är ju klart att det kan vara mindre, men jag blir inte förvånad om det är nära. Mycket av det där är slaskinsatser från såna som mellan loppen på huvudomgången slänger in deg på allt (har jag också gjort men vid utlandsomgångar drar jag personligen gränsen då jag är medveten om att det är en ren förlustaffär att spela på kuskar/hästar/banor jag har nära noll koll på=allt utanför Sverige och även i viss mån några banor inom landet).
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-14, 19:23   #33
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

När det blir stora tävlingar handlar det som du själv säger mer om det mentala och det kan synas som en dålig insats men det är hjärnan som spökar då bara. Medan om det loppet hade gått på en liten bana så skulle skillnaden inte ses på samma sätt eftersom nervositeten hade försvunnit hos den sämre Så vi är nog överens där.

Absolut är det skarp träning som är det viktiga! Det kan man bl a se på E Adielsson genom hans år hur han utvecklades och förstod de små skillnaderna mellan de olika spåren och positionerna.

Sen är ju helheten vad man väger in i "bra kusk", men visst får även det mentala och rutin vägas in där! Men det skulle inte gjort någon större skillnad på en bakgata

Usch vad uselt att jag inte noterade Hanna i det här loppet. Kan ha blundat pga strecken där men vet ju att hon vinner enormt mycket - i förhållande till hur ofta hon kör Jaja, nya lopp!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-14, 19:28   #34
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Där har du det! Mindre kostnad men samma kosing in! Nej det är ju klart att det kan vara mindre, men jag blir inte förvånad om det är nära. Mycket av det där är slaskinsatser från såna som mellan loppen på huvudomgången slänger in deg på allt (har jag också gjort men vid utlandsomgångar drar jag personligen gränsen då jag är medveten om att det är en ren förlustaffär att spela på kuskar/hästar/banor jag har nära noll koll på=allt utanför Sverige och även i viss mån några banor inom landet).
Ja. Är säkert så. Finns ju heller inga startlistor i ronden till dessa lopp. Det finns det i alla fall till svenska saxbanorna. Jag klarar mig inte utan startlistor på papper om jag ska läsa på lopp i alla fall. Tror aldrig jag gjort något spel till Norge vid dessa saxomgångar.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-14, 19:34   #35
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Så komiskt att jag inte lämnade in Tvilling i det här loppet. Kändes som loppet skulle köras på det här sättet men så tvekade jag till 4.48 i odds och vips var starten igår... :/ Tv 4/8 spelade jag i fel lopp :(
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-14, 19:34   #36
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Fegade ur och då bara tvåa, föga oväntat...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-14, 19:35   #37
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Baron Etoile blev det ingen bikeeffekt på . Istället favoritseger. Då kan man säga godnatt ikväll vad gäller chansen till fina P54 pengar.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-14, 19:52   #38
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Fegade ur och då bara tvåa, föga oväntat...
Hästen var ju på väg över i galopp hur många gånger som helst så den vinner inte så länge Uhrberg laddar vidare. Bjöd upp till lite fight iaf! Njae, kunde absolut slutat bättre det här

Nu skjuter jag på DD! 5 och 10 i DD-1 är det jag tänker luta mig tillbaka på!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-14, 19:56   #39
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Var det någon som sa att man skulle spela nummer 8 i samtliga lopp?
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-14, 20:00   #40
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 669
Sharp$: 50089
Standard

Den där är jag nöjd med...


KVITTORESULTAT
Inlämnat:
2017-12-14, 20:41
Åby Lopp 8
Torsdag 2017-12-14
Start: 20:53
Kostnad: 30,00 kr
HÄSTAR
38
VINSTBERÄKNING
RÄTT KOMBINATION ODDS
3/8 27,46
Summa: 823,00 kr
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-14, 20:00   #41
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Boxen
Inlägg: 582
Sharp$: 4126


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Logiskt sett vinner nr. 5 sista.

5-8-8-8-8-5 utd. 40 lax
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+1)
Stall 4 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-14, 20:01   #42
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6208
Standard

Där tom hade det i min hjärna.

Gjorde en fleris på v6

Satt med 1-3 och 6 kvar för x10 samt endast v6 tänkte gardera med tahays men skippade med tanke på läget och att den inte gått så bra. Men fick kalla fötter och

Gör en v4 fleris.

Kör
8-9
3
8
6-9 x 20

Gjorde säkert 5 kuponger med varav 4 hade alla rätt med 6-9 i sista avdelningen, men slänger den och kör på ovanstående.

Nu blev det inga jävla pengar.

Tänkte att Black släpper får väl det tungt mot någon. Men den sög ju dick
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-14, 20:23   #43
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Många konstiga prestationer idag och röda siffror på spelkontot. Jäkla tur att det är istrav från Boden i morgon kväll på V64 , för är det något man har koll på så är det istrav längst i norr.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+1)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td