Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-12-17, 12:07   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 131
Sharp$: 56886
Standard

V75 Axevalla 23 dec


Axevallas V75a starten på ett V75 race av sällan skådat slag. Förutom julafton V75 varje dag fram till nyårsafton. Alla jackpotpengar som genereras går till nyårsafton. Många tycker nog det blir kul men de norska omgångarna onsd och fred utan märkvärdiga propositioner lär nog bara de med grava spelproblem orka med. En norsk V75a med nästan bara norska hästar troligen med tanke på propositionerna istället för V86 på två svenska banor är svårt att se som ett lyft för en svensk spelare. V75 på Momarken ser ännu värre ut.

Väldigt väl anmält till Axevallas V75a. Inga ordinarie V75 propositioner trots lördagsomgång och det är väldigt låg klass på några av loppen.

V75-1

Atg har lagt det mest enkla loppet först. Detta vinner såklart Southwind Feji normalt. Strålande sist och möter ingenting.

V75-2

Oerhört låg klass på detta som kallas Agria djurförsäkrings lopp. Ser ut att vara 4-5 hästar som sticker ut, men ett lopp man måste kolla mer på. Elway Am var bra sist har jag för mig.

V75-3

Här gör Scellino Luis comeback. Senaste starten i Sverige 2016 . Senaste start i Frankrike i april. Känns väl sådär minst sagt att då debutera i ett V75 lopp. En annan svårbedömd häst är cocktail fortuna som nu gjort två starter för Bergh men som är bäst barfota. Origo Tilly lopp i kroppen.

V75-4

Detta kallas Skara kommuns lopp. Två hästar som sticker ut spontant. Reverend Wine som spetsat och vunnit flera lopp på Solvalla nu samt Cash Walley som vann V86 lopp på Jägersro i onsdags. Rätt bra lopp detta. Kan behövas fler.

V75-5

Läste precis spelvärdes efterhandssnack från V75 igår. Dom utsåg Mellby Elegant till omgångens nästagångare. Den startar här. Fast med rubbet igår. Baja Rosa Akema favorit? Den har glänst barfota runt om men nu blir det ju skor.

V75-6

Stayerlopp som inte ser helt lättlöst ut. Cantona Mearas vann i fredags på Axevalla. Nu står den på startvolten. Antonio Trot 20 m efter. Den vann också lätt senast.

V75-7

Highspirit gör debut för Flemming Jensen. Frågan är hur det kommer funka med skor på den. Rätt bra lopp som ser spelvänligt ut.


Sammanfattningsvis en lördagsomgång utan riktiga V75 propositioner. Inte alls samma sportsliga klass som på en riktig V75a, men välfyllda lopp. Svårt att gissa på svårighetsgraden. De yttre förutsättningarna vet man inget om nu men banan var riktigt usel i fredags på Axevalla och blev bara sämre och sämre under dagen. Många barfotahästar som nu måste gå med skor höjer också svårighetsgraden/ökar slumpfaktorn.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Weju (+3)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-17, 13:14   #2
Lotus
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Tror på bra utdelning med det långa upploppet + låg klass. Kanske rentav jackpot på sju.

Och glöm aldrig Stefan Söderqvist på Axvalla. Mot sju!
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-17, 20:51   #3
Lotus
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Heiskanen har kört 37 lopp på Axevalla i år och vunnit 11. Hyfsad procent på Axevalla även om inte majoriteten är V75 lopp vi talar om. Lite intressant tyckte jag...

Senast redigerad av Lotus den 2017-12-17 klockan 21:04.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-17, 22:40   #4
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

1
Southwind Feji möter inte mycket här. Mitica skulle kunna utmana men då ska det lösa sig från bakspåret också.

2
Här blir det till att plugga, ser svårt ut. Spetsstriden är nog nyckeln.

3
Tunt lopp. 3,4,7 bör räcka. Låter det uppåt på Stigs under veckan vinner den nog på walk over.

4
Cash Valley sticker ut för mig. Men Global Thunder har varit i dunderform och bör ha hygglig chans från bra läge också.

5
Klurigt. Men ledaren eller dödenshästen vinner nog ett sånt här lopp.

6
Cantona Mearas och Proserpine ser det upplagt för, bästa spåren för att spåra hela vägen och form. Tilläggen står inte bra inne här.

7
Sett till ekipage och läge sticker Travolta Treb och Sambuca Knight ut för mig här.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-19, 08:20   #5
Lotus
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lotus Visa inlägg
Heiskanen har kört 37 lopp på Axevalla i år och vunnit 11. Hyfsad procent på Axevalla även om inte majoriteten är V75 lopp vi talar om. Lite intressant tyckte jag...
Kom på nu att Veijo tog en femling på Axevalla i våras, därav rätt bra procent.
Men ändå, tror Veijo är lite på g nu.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-19, 13:52   #6
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 294
Sharp$: 1088
Standard

Travolta Treb snabb ut, Top Yllit öppnar inte så bra som jag kan se, Dokonjo släpper, är nog nöjd med rygg ledaren.
Travolta i spets och slut.

Händer ibland att det blir körning i slutet av V7 då dem vill visa upp sig för en sista gång, enda orosmolnet är det tycker jag.


Sen tar jag med Fudge Ås från springspår. Om jag inte spikar South.

Cash Valley har bra uppgift också.

Senast redigerad av trance_error den 2017-12-19 klockan 13:57.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-19, 14:05   #7
Lotus
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Travolta Treb snabb ut, Top Yllit öppnar inte så bra som jag kan se, Dokonjo släpper, är nog nöjd med rygg ledaren.
Travolta i spets och slut.

Händer ibland att det blir körning i slutet av V7 då dem vill visa upp sig för en sista gång, enda orosmolnet är det tycker jag.


Sen tar jag med Fudge Ås från springspår. Om jag inte spikar South.

Cash Valley har bra uppgift också.
Hedbergs hästar bra igår, vad skulle göra att du inte spikar Soutwind?
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-19, 18:19   #8
Lotus
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Synd att Milord är struken, tyckte den var bra sist.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-21, 10:26   #9
 
Reg.datum: dec 2017
Inlägg: 10
Sharp$: 25
Standard

Tror inte det ger ett smack med utdelning, southwind Feji 14 starter 12 vinster, ser ingenting som kan utmana heller,

cocktail Fortuna kommer vinna med, så 2 spikar e nästan givna på 1 mille system, o sitter dom kommer det bli låg utdelning igen, om inte southwind Feji får en fågel i nyllet o galopperar

Känns som låg utdelning, Cash Valley vinner med sp har vi tre spikar. sen garderas 4 avdelningar av 300 000 system så e utdelning låg igen,
apjakt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-21, 10:27   #10
 
Reg.datum: dec 2017
Inlägg: 10
Sharp$: 25
Standard

Rätta mig om jag inte har fel men hade inte Veijo Heskinen 63 starter utan vinst innanhan skrällde för 1-2 veckor sedan, var fick du 11 vinster ifrån, kan det varit v86 eller nåttt annat.
apjakt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-21, 10:54   #11
 
V75fahlles avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lomma
Inlägg: 2 286
Sharp$: 4911
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av apjakt Visa inlägg
Rätta mig om jag inte har fel men hade inte Veijo Heskinen 63 starter utan vinst innanhan skrällde för 1-2 veckor sedan, var fick du 11 vinster ifrån, kan det varit v86 eller nåttt annat.
Heiskanen har kört 37 lopp på Axevalla i år och vunnit 11. Hyfsad procent på Axevalla även om inte majoriteten är V75 lopp vi talar om. Lite intressant tyckte jag...

Lotus nämnde inget om V75. Endast starter på Axevalla.
Veijos statistik gällde 63 V75 starter utan vinst innan lördags, om inte jag är ute och cyklar.
__________________
MVH V75fahlle
V75fahlle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-21, 10:57   #12
Lotus
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av V75fahlle Visa inlägg
Heiskanen har kört 37 lopp på Axevalla i år och vunnit 11. Hyfsad procent på Axevalla även om inte majoriteten är V75 lopp vi talar om. Lite intressant tyckte jag...

Lotus nämnde inget om V75. Endast starter på Axevalla.
Veijos statistik gällde 63 V75 starter utan vinst innan lördags, om inte jag är ute och cyklar.
Stämmer.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-21, 11:32   #13
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 40
Sharp$: 151
Standard

Är det lördagen som är ordinarie omgång?
Dropkick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-21, 11:55   #14
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 121
Sharp$: 2533
Standard

Är väl endast kusken emot Dokonjo om jänkarvagnen åker på? Va ju fruktansvärt bra på Åby med den ändringen. Ska bli mycket intressant att se vad fastoddsen har att erbjuda på den om några timmar.
grobben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-21, 11:57   #15
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3619
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dropkick Visa inlägg
Är det lördagen som är ordinarie omgång?
Nej, det är tisdag 26/12 som är "lördagsomgången".

Då finns dom vanliga divisionsuppdelningarna som Guld, Silver, Brons osv...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dropkick (+1)
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td