Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-01-05, 21:43   #16
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57052
Standard

Citat från travronden längst ner på sid 43 i dagens tidning

”Odin Tabac har 20 segrar och fem andrapris på 20 starter på Bergsåker”

Det måste ta mig fan vara oslagbart
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1), sjukstuga (+5), Klanke (+2), znipstern (+1), Moonfala (+1)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 22:07   #17
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Moe Svarten vinner i morgon om kusken får till det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiritus (+1)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 22:10   #18
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Citat från travronden längst ner på sid 43 i dagens tidning

”Odin Tabac har 20 segrar och fem andrapris på 20 starter på Bergsåker”

Det måste ta mig fan vara oslagbart
Olle - du kan vara med i TV-programmet "Landet Runt" med deras tyrckfel.

"9 segrar och fem andrapris på 20 starter på Bergsåker". Men vinner han?
Jag kan inget om kallblod - men vad säger SO och andra kallblodsexperter om att strecka 2,3,4,7,10 och 15.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 22:24   #19
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 14
Sharp$: 1510
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Var det på lås på de två mest spelade? Månprinsen har ju ganska rätt. Tar man två streck och Zenit B vinner så är det inte så positivt. Noll värdeutveckling men man har betalt lika mycket för en häst till.
Låste avd5 på Tudor Kronos och Mack Dragan som var favorit och andrahandsfavorit
ricrok är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 22:47   #20
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57052
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Olle - du kan vara med i TV-programmet "Landet Runt" med deras tyrckfel.

"9 segrar och fem andrapris på 20 starter på Bergsåker". Men vinner han?
Jag kan inget om kallblod - men vad säger SO och andra kallblodsexperter om att strecka 2,3,4,7,10 och 15.
Det intressantaste är väl att Odin Tabac nu har ytterligare 20 m tillägg jämfört med sist på V75 mot bl a den stora charmören. Knappast tryckfel på det. Men 9 av 10 system i morgon bygger väl på spik på ännu större favoriter och då betalar gardering här inte lika bra.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 23:12   #21
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57052
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det intressantaste är väl att Odin Tabac nu har ytterligare 20 m tillägg jämfört med sist på V75 mot bl a den stora charmören. Knappast tryckfel på det. Men 9 av 10 system i morgon bygger väl på spik på ännu större favoriter och då betalar gardering här inte lika bra.
Är nog 40 m skillnad som i Gävle mellan O T och Storsjarmören. Däremot extra tillägg mot t ex Sjö Odin mot då och ska även ha mött Eldvin tidigare utan att ha 40 m längre att trava.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 23:26   #22
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det intressantaste är väl att Odin Tabac nu har ytterligare 20 m tillägg jämfört med sist på V75 mot bl a den stora charmören. Knappast tryckfel på det. Men 9 av 10 system i morgon bygger väl på spik på ännu större favoriter och då betalar gardering här inte lika bra.
Odin Tabac slog senast de möttes Storsjarmören med 25 m och är väl 45 m bättre. Nu är det längre distans, vilket bör gynna Odin Tabac.

Men efter att ha lyssnat på intervjun med Westholm från Kanarieöarna kommer jag definitivt att strecka kuskförstärkte 3 Eldvin. Med spik på andra stora favoriter får jag råd med fler garderingar i kallblodsloppet, där jag känner mig som på ett gungfly. Jag funderar på att strecka 2,3,4,7,10,15. 14 måste kunna en 24-tid, vilket han inte visat att han är kapabel till. Tacksam för synpunkter från SO och övriga kallblodsexperter.

Senast redigerad av mackpeter den 2018-01-05 klockan 23:28.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 23:34   #23
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 943
Sharp$: 2744
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Odin Tabac slog senast de möttes Storsjarmören med 25 m och är väl 45 m bättre. Nu är det längre distans, vilket bör gynna Odin Tabac.

Men efter att ha lyssnat på intervjun med Westholm från Kanarieöarna kommer jag definitivt att strecka kuskförstärkte 3 Eldvin. Med spik på andra stora favoriter får jag råd med fler garderingar i kallblodsloppet, där jag känner mig som på ett gungfly. Jag funderar på att strecka 2,3,4,7,10,15. 14 måste kunna en 24-tid, vilket han inte visat att han är kapabel till. Tacksam för synpunkter från SO och övriga kallblodsexperter.
Varför måste Moe Svarten kunna en 24-tid? Vann ett motsvarande V75-lopp på 25,1 på Romme för precis ett år sedan och är knappast sämre nu. Streckar du Alfie före Moe Svarten kan du ligga gärna elda upp pengarna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+10)
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 07:01   #24
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 944
Sharp$: 2183
Standard

God Morgon ,
Jag ser att 2 Angle of attack är spelad till nästan 80% idag...
Visst var banan usel + kamelen fick gå i dödens senast, men..
Aot fick öppna lungnt till dödens ,låg ej på ,1:a varvet efter 1.18
Även om det fanns minustecken skall en sån häst inte agera rundningsmärke på upploppet.
Färdigkört 300 kvar och gick som ett sänke.
Att en häst med en så usel senaste prestation blir en sådan megafavorit är ofattbart.
Jag blir inte förvånad om det trots allt blir spets och slut , men tycker nog att hästen underpresterade enormt senast.
(Jag har ett antal gånger varit med om "bra" hästar som gjort en dålig prestation och tränare och experter är rörande överens om att allt går att skylla på banan/position/mm) i nästa start är hästen lika dålig och då säger tränaren "det måste vara något fel som vi får kolla upp"

Dessutom utlovas stenhård bana -hakar behövs. Om AOT blev muskeltrött pga skitbanan senast , hur funkar han på denna bana med långa hakar 1:a ggn?
Ingen spik för mig iaf.
Lycka Till! ,
L
__________________
Trust the FoxGod
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+5), Torstens (+2), jocklon (+10), Staketkusken (+5)

Senast redigerad av Lazze den 2018-01-06 klockan 07:08.
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 08:37   #25
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 944
Sharp$: 2183
Standard

Jag fortsätter med lite tankar re. V75:5
Favoriten plus och minus=
Plus = * spetsläge
* Bra kapacitet
Minus= * Usel insats senast med "vaga bortförklaringar" Form dalande?
* Långa hakar (troligtvis behövs) 1:a gången
* Distans? (1 vinst över lång på 8 försök)
* Årstid? Aldrig vunnit period 6 dec-Februari (förra året res 161215-170128 =5-0-5-0) varav 1 start från spets på 2640m vek ned sig helt på upploppet..
* Kanske inte minus på hästen men , 80% ???

Motbud:
3 Flip a coin (loppets minst streckade - 0.4%)
Tittar man på det senaste loppet utan att veta vilka hästar som springer så streckar man Flip och tar bort AoA..senast 1:a lopp efter vila , gick snabbast över upploppet mot Nahar och Beau Mec.. Långsökt= javisst men inte otänkbar.
4 Above A.Å (0.84%) Startsnabb o uppåt i form , tänkbar rygg på favoriten och med perfekt lucka och AOA stannar på upploppet så..
Sedan så förordar jag streck för 7,9,10,11 .
Xtra varning för 9 Merry Broline -perfekt läge med rygg på startsnabba AOA + gillar distans + gillar vintern 2.97% !! 1:a rankad av mig och trolig A-häst på systemet.

Well ,lite tidiga tankar .
Kan vara så enkelt att Angle O A. spetsar och vinner enkelt..men jag tycker det är på tok för mycket minus på den . Blir inte förvånad om den vinner..men lite förbannad troligtvis
Lycka Till boys!
Mvh ,
L

Edit* Jag har läst/hört en massa tips och så gott som samtliga är överens om att Angle OA är omgångens bästa spik.Kan förklara streck %
Den enda som delar mina tankar är Jens S.(Finns under service plays) Sammanfattningsvis så förutspår jag att AOA blir årets mest överstreckad häst.
Det enda som talar för hästen nu är "Murphys Law" ....Har jag skrivit detta= Enkel vinst!
__________________
Trust the FoxGod
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1), niveon (+1)

Senast redigerad av Lazze den 2018-01-06 klockan 08:45.
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 08:57   #26
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 944
Sharp$: 2183
Standard

Analys V75:3
Här måste jag till skillnad från V75:5 säga att det är rätt favorit.
Zenit Brick ser bara bättre och bättre ut.
Gått och vunnit med hakar (gävle , mestadels från dödens)
Startsnabb från spår 4-5
"endast"65 %
Känns som omgångens klaraste spik
Jag kallar inte Zenit för den "bästa" spiken för det är han inte..
Bästa spiken är ju helt enkelt den spik som vinner till lägst spel % inget annat.
Skrattar alltid lite uppgivet när så kallade experter kallar omgångens största favorit för "bästa spiken" = helt enkelt fel tänk..
Good Luck ,
L
__________________
Trust the FoxGod

Senast redigerad av Lazze den 2018-01-06 klockan 08:59.
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 09:04   #27
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 3951
Standard

Erik Sting är nog omgångens banker! Jag hade gärna sett att den hade haft ett till lopp i kroppen, men kapacitetsmässigt är den totalt överlägsen och kommer den bara ner i dödens så vinner den med en gäspning. 22% just nu, vilket är rejält i underkant.
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 09:10   #28
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 944
Sharp$: 2183
Standard

Citat:
Erik Sting är nog omgångens banker! Jag hade gärna sett att den hade haft ett till lopp i kroppen, men kapacitetsmässigt är den totalt överlägsen och kommer den bara ner i dödens så vinner den med en gäspning. 22% just nu, vilket är rejält i underkant.
Kan så vara! men inte startat pga förkylning sen 1: November så formen = stort ? Hakar = ?
En chansspik = absolut! Men jag måste säga att jag inte har en susning hur han går idag.
Lycka Till ,
L
__________________
Trust the FoxGod
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 09:32   #29
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Varför måste Moe Svarten kunna en 24-tid? Vann ett motsvarande V75-lopp på 25,1 på Romme för precis ett år sedan och är knappast sämre nu. Streckar du Alfie före Moe Svarten kan du ligga gärna elda upp pengarna.
Odin Tabac kan en 24-tid lätt. Därför måste Moe Svarten kunna det för att vinna.

Om Eldvin går felfritt kan han under 25. Därför måste Moe Svarten kunna under 24 för att vinna.

Sjö Odin kan 25. Därför måste Moe Svarten kunna en 24-tid för att vinna.

Alfie slog 30/11 Sjö Odin från bakspår. Nu har han springspår och startar 20 m före Sjö Odin.

Snart får vi se vem som eldar upp sina pengar. Lycka till med ditt system
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
affe56 (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 09:39   #30
SAO
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2717
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jarmop Visa inlägg
Erik Sting är nog omgångens banker! Jag hade gärna sett att den hade haft ett till lopp i kroppen, men kapacitetsmässigt är den totalt överlägsen och kommer den bara ner i dödens så vinner den med en gäspning. 22% just nu, vilket är rejält i underkant.
Erik Sting vinner om den är i 50% form. Dock inte helt säkert att den är det.
SAO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td