Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-01-09, 20:26   #46
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 178
Sharp$: 57155
Standard

Valde rätt spelbolag som vanligt. Missade spiken på P54 hos legolas , men en rad med fyra rätt gav 1375 kr. Hade man valt atg hade det blivit V6 och 0 kr tillbaka och vid fegspel, dvs V64 typ 200 kr tillbaka på femmor och fyror.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-09, 22:22   #47
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1096
Standard

olle, seriös fråga, får du betalt av legolas?
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 06:04   #48
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 675
Sharp$: 2402
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
olle, seriös fråga, får du betalt av legolas?
Har du kollat om det olle påstår stämmer rent objektivt?

Skulle det kunna vara så att olle ser fördelar för spelarna med Legolas spelformer och upplägg?

Det finns människor som gör saker som de tror är rätt utan att få betalt för det.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+10)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 07:31   #49
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 209
Sharp$: 777
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Har du kollat om det olle påstår stämmer rent objektivt?

Skulle det kunna vara så att olle ser fördelar för spelarna med Legolas spelformer och upplägg?

Det finns människor som gör saker som de tror är rätt utan att få betalt för det.
Tja, svårigheten för att kontrollera det rent objektivt ligger väl i att " olle " inte deklarerat för inkomster år 2017 då Legolas.Bet startat sin verksamhet och att kontrollera uppgifter hos Skatteverket mot en person med ett nickname på ett forum antagligen är väldigt svårt. Det sista är bara en vild gissning från min sida.

Vinnarsodds på nr. 8 Mr Perfection :
Legolas.Bet : 11,72 ( Omsättning 6122,90 kr )
ATG : 13,15 ( Omsättning 168 491 kr )

Ovan ser jag inga fördelar utan snarare en nackdel då jag inser att mitt spel gav mer hos ATG.

Men för att kunna skaffa sig dessa " fördelar / vinna pengar " är väl prio 1 att man tippar rätt ? Favoritspelarna kammade noll oavsett spelbolag i ovanstående exempel.

Helt riktigt finns det människor som gör saker utan att få betalt för det och visst kan man göra det för man tror det är rätt.

Att i sig jämföra V64 mot P54 är som äpplen och päron. Helt riktigt olika spelformer och det borde stanna precis just där utan att man ta på sig rollen som profet och förklarar ATG som Satan och Legolas.Bet det enda alternativet för att nå frälsning.

V64 omsatte drygt 8,6 miljoner medan P54 omsatte knappt 43´000 kr. Jag tycker de siffrorna tydligt visar vad som är " rätt " och mest " fördelaktigt " om man är ute att vinna lite större summor.
__________________
Sharp dressed man
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Enkelrad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 08:47   #50
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 178
Sharp$: 57155
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Enkelrad Visa inlägg
Tja, svårigheten för att kontrollera det rent objektivt ligger väl i att " olle " inte deklarerat för inkomster år 2017 då Legolas.Bet startat sin verksamhet och att kontrollera uppgifter hos Skatteverket mot en person med ett nickname på ett forum antagligen är väldigt svårt. Det sista är bara en vild gissning från min sida.

Vinnarsodds på nr. 8 Mr Perfection :
Legolas.Bet : 11,72 ( Omsättning 6122,90 kr )
ATG : 13,15 ( Omsättning 168 491 kr )

Ovan ser jag inga fördelar utan snarare en nackdel då jag inser att mitt spel gav mer hos ATG.

Men för att kunna skaffa sig dessa " fördelar / vinna pengar " är väl prio 1 att man tippar rätt ? Favoritspelarna kammade noll oavsett spelbolag i ovanstående exempel.

Helt riktigt finns det människor som gör saker utan att få betalt för det och visst kan man göra det för man tror det är rätt.

Att i sig jämföra V64 mot P54 är som äpplen och päron. Helt riktigt olika spelformer och det borde stanna precis just där utan att man ta på sig rollen som profet och förklarar ATG som Satan och Legolas.Bet det enda alternativet för att nå frälsning.

V64 omsatte drygt 8,6 miljoner medan P54 omsatte knappt 43´000 kr. Jag tycker de siffrorna tydligt visar vad som är " rätt " och mest " fördelaktigt " om man är ute att vinna lite större summor.
Nu är väl knappast jag ensam om att tycka V64 är dålig spelform baserat på vad man ständigt läser på forum, twitter och krönikor, men håller helt med om att det är ett bättre alternativ så klart om man är ute efter att vinna riktigt stora pengar. Hade jag haft två klaringar som knappt var spelade skulle jag inte gått in på ett streckspel med en pool under 50 tkr om det fanns en annan med 5 mkr. Men hur ofta har man det och hur många V64 system har potential till riktigt hög utdelning? Den absolut största fördelen med P54 vs V64 är att man oftast vinner betydligt mer med ett fel på systemet. Och även med en radinsats på 3 kr är det inte jättesvårt att lösa 4 av 5 lopp de flesta omgångarna. Har fått mellan 1400-2900 kr tillbaka på fyra av fem rätt på P54 nu både fred, sönd och igår. Det är inte V64 spelarna hos atg vana vid precis. Där blir det i stort sett dagligen jackpot eller kaffepengar om man inte har rätt i alla 6 loppen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
levin1891 (+50)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 09:56   #51
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 760
Sharp$: 9040
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Enkelrad Visa inlägg
...

Att i sig jämföra V64 mot P54 är som äpplen och päron. Helt riktigt olika spelformer och det borde stanna precis just där utan att man ta på sig rollen som profet och förklarar ATG som Satan och Legolas.Bet det enda alternativet för att nå frälsning.

...
Jag förstår inte detta felslut som så ofta dyker upp i resonemangen kring Legolas.
Jag håller med dig Enkelrad om att man måste kunna argumentera kring detta utan att se det som himmel eller helvete.

Legolas är ett av flera spelbolag som erbjuder spel på trav (och numera även fotboll). Huruvida de gör det på ett bra eller dåligt sätt får gärna diskuteras (helst i tråden avsedd för detta!).

Olle resonerar ofta kring spelvärdet i Legolas dopade pooler med hög återbetalningsprocent och lyfter fram fördelen kring dessa.

Jag har gång på gång försökt förklara att det är fullt rimligt att göra så på ett spelforum men det behövs bevisligen upprepas igen.

På ett forum får man givetvis ha olika åsikter och självklart är det tillåtet att föra resonemang kring sin syn på saken men jag uppmanar alla att försöka göra detta genom argumentation och resonemang i stället för att ifrågasätta andra medlemmars syften med sina åsikter.
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+10), Spiritus (+1)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 10:12   #52
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 209
Sharp$: 777
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Nu är väl knappast jag ensam om att tycka V64 är dålig spelform baserat på vad man ständigt läser på forum, twitter och krönikor, men håller helt med om att det är ett bättre alternativ så klart om man är ute efter att vinna riktigt stora pengar. Hade jag haft två klaringar som knappt var spelade skulle jag inte gått in på ett streckspel med en pool under 50 tkr om det fanns en annan med 5 mkr. Men hur ofta har man det och hur många V64 system har potential till riktigt hög utdelning? Den absolut största fördelen med P54 vs V64 är att man oftast vinner betydligt mer med ett fel på systemet. Och även med en radinsats på 3 kr är det inte jättesvårt att lösa 4 av 5 lopp de flesta omgångarna. Har fått mellan 1400-2900 kr tillbaka på fyra av fem rätt på P54 nu både fred, sönd och igår. Det är inte V64 spelarna hos atg vana vid precis. Där blir det i stort sett dagligen jackpot eller kaffepengar om man inte har rätt i alla 6 loppen.
Jag är inte någon direkt förespråkare för just spelformen V64 eftersom det generar en massa jackpot var och varannan dag då utdelningen på 4 rätt oftast är för dålig. Precis som du skriver och jag håller med dig fullständigt. Jag hade hellre sett att man kört V65 eller V54. Nu är det en del i ATG´s marknadsföring då man kan presentera jackpot nästan dagligen eller låta småspelarna få några kronor tillbaka och låta de känna sig som vinnare och att man behåller kunden / spelaren för att spela upp den där lilla vinsten.

De där höga utdelningarna beror oftast på yttre omständigheter när banunderlaget är dåligt. Jag spikade Mr Perfection ( som var omgångens rensare ) men kunde inte sätta A-hästarna. Sedan hade jag hoppats att Örjan inte skulle vinna så många lopp. Mitt system finns tidigt i denna tråd. Nu gick det ändå plus tack vare spel på vinnare. Nu har jag jagat just den hästen i de 4 senaste starterna.

Min strategi under veckan är dock ett mindre system med sikte på lite högre utdelning med behållningen att jag ser loppen och ev. kan hitta vinnare framöver och helst till V75. Skillnaden mellan V64 vs P54 är det självklara att där är ett lopp till att analysera och svårighetsgraden ökar rejält men här ser jag möjligheten att vara mer kreativ med små medel.

Att det sedan går bra för dig på spelformen P54 unnar jag dig verkligen och du delar med dig av tidiga tankar i forumet är också välkommet. Vi alla vill ju vinna pengar och har olika strategier. Att sedan ett spelbolag väljer att skjuta till extra pengar till deras små spelpooler är ju såklart intressant men ska man se det krasst, så är 10´000 inte mycket för att det ska vara intressant.
För av de knappa 43´000 kr igår, så kom 10´000 kr från att man dopat potten. Således omsatte man knappt 33´000 kr från spelarkollektivet.

Det är 9 timmar kvar till P54:an ikväll och spelarna har redan satsat den ofantliga summan av 249 kr i skrivande stund.
__________________
Sharp dressed man
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Enkelrad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 10:26   #53
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 178
Sharp$: 57155
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Enkelrad Visa inlägg
Jag är inte någon direkt förespråkare för just spelformen V64 eftersom det generar en massa jackpot var och varannan dag då utdelningen på 4 rätt oftast är för dålig. Precis som du skriver och jag håller med dig fullständigt. Jag hade hellre sett att man kört V65 eller V54. Nu är det en del i ATG´s marknadsföring då man kan presentera jackpot nästan dagligen eller låta småspelarna få några kronor tillbaka och låta de känna sig som vinnare och att man behåller kunden / spelaren för att spela upp den där lilla vinsten.

De där höga utdelningarna beror oftast på yttre omständigheter när banunderlaget är dåligt. Jag spikade Mr Perfection ( som var omgångens rensare ) men kunde inte sätta A-hästarna. Sedan hade jag hoppats att Örjan inte skulle vinna så många lopp. Mitt system finns tidigt i denna tråd. Nu gick det ändå plus tack vare spel på vinnare. Nu har jag jagat just den hästen i de 4 senaste starterna.

Min strategi under veckan är dock ett mindre system med sikte på lite högre utdelning med behållningen att jag ser loppen och ev. kan hitta vinnare framöver och helst till V75. Skillnaden mellan V64 vs P54 är det självklara att där är ett lopp till att analysera och svårighetsgraden ökar rejält men här ser jag möjligheten att vara mer kreativ med små medel.

Att det sedan går bra för dig på spelformen P54 unnar jag dig verkligen och du delar med dig av tidiga tankar i forumet är också välkommet. Vi alla vill ju vinna pengar och har olika strategier. Att sedan ett spelbolag väljer att skjuta till extra pengar till deras små spelpooler är ju såklart intressant men ska man se det krasst, så är 10´000 inte mycket för att det ska vara intressant.
För av de knappa 43´000 kr igår, så kom 10´000 kr från att man dopat potten. Således omsatte man knappt 33´000 kr från spelarkollektivet.

Det är 9 timmar kvar till P54:an ikväll och spelarna har redan satsat den ofantliga summan av 249 kr i skrivande stund.
Jag vill att legolas omsättning ska öka därför att jag tycker det är bra med flera bolag med olika spelformer att välja mellan. Dom kommer inte överleva med nuvarande omsättning .

Sen är det såklart fördelar just nu för de få som spelar där med mer än 100 procent återbetalning, och med hög omsättning på P54 skulle återbetalningsprocenten sjunka och det skulle vara mer ovanligt att ingen hade alla rätt och därmed skulle inte femrättspoolen flyttas ner lika ofta Heller vilket skulle ge klart sämre betalt på fyra rätt jämfört när ingen har alla rätt.

Spelformen P54 är värd mycket högre omsättning än vad den har nu. Perfekt spelform även för småspelare trots 3 kr raden. Det är ändå lättare att få fyra rätt och bra pengar än att få fem rätt på V64.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 11:46   #54
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 178
Sharp$: 57155
Standard

Ser ihåligt ut nästa tisdag på Solvalla . Några lopp med tunt anmält och flera därcdet skiljer otroligt mycket i startpoäng trots 70-100 tkr i förstapriser. Kul om det stämmer att det ska bli tv sändning från solvallas tisdagar framöver. Då kommer spelintresset också öka rejält jämfört med övriga V64 dagar.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td