|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Örebro 11 jan (V64/P54)
Lurig omgång i Örebro i kväll med flera lågklassiga lopp. Snabbloppet med välkända hästar har t ex lyfts bort och ett lågklassigt spårtrappa lopp för hästar som tjänat max 62 tkr lyfts in på V64 och P54 spelet .
Skulle ljuga om jag påstod att jag hade bra koll på hästarna i det och något annat bra lopp i kväll. Inleder slingan med att ifrågasätta favoriterna V64-1: Mr Creation klar favorit. Vann senast ett breddlopp/P21 lopp i Karlstad vilket normalt inte är någon större merit. Ska dock ha varit rätt bra. V64-2: klar favorit Caxie Royale från spår 14 i Örebro. Där känns det verkligen som att det var senast man skulle ta betalt. Då gick den med jänkarvagn ffg och vann till 18 ggr pengarna. Spår 14 normalt hopplöst i Örebro. Vet inte om det blir bike igen. Viktig info. V64-3: manzano gigantisk favorit . Startsnabb. Dock inte startat sedan nov. Spikalternativ på spets och slut men Westerholm har en duglig häst emot. V64-4: its Showtime Zaz gigantisk favorit. Barfotahäst och inte startat på över två månader. Hästarna brukar dock gå bra efter vila hos Westerholm och det är många tänkbara vinnare om man garderar. V64-5: ingen riktig favorit här. Ingen het info heller just nu så de 4-5 mest streckade är troligen dom som gör upp. V64-6: Firewire stor favorit. Läget klart minus i Örebro . Kusken körde in 4000 kr i fjor och vann senast ett travlopp för fem år sedan. Den tänker i alla fall inte jag spika eller ens spela som storfavorit på dom premisserna. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Man får inte vara favorit på V64 om man heter Rolf Odén.
Har man vunnit 9 lopp sedan 1995 och ett de senaste 10 åren så förtjänar man aldrig att vara favorit. Vi spelar på ekipage. 40% vilket skämt. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ja, här spikar jag Lars D. och Global Revenue. Det är dags för den nu och motståndet
skrämmer inte, har inte ens tillägg. Bra chans! I 5:e tycker jag Magnus J:s är intressant. Lycka till! |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Jennifer Tillman spelexpert i atg live i kväll. Är väl bara att skriva av hennes tips då för hon verkar vara populär expert i tv sändningarna som jag nästan aldrig ser.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
Ett litet Örebrosystem
Låg klass - försökt hitta "bästa hästen" oavsett procent...
1: 11 Claymore. Har rutin och gått mot hårdare motstånd än detta. Nack- del; bakspår på Örebro. Jorma är kanske ingen hävert från sådana lägen? 2: 1 och 5. Tycker hästarna med framspår är bäst här. Övriga usla. Men vilka vinner? Lite blunda och peka blev det. 3: 5 Lupin Frazer. Spika en 1-procentare? Jag jag gör det på chans...Favoriten har vilat rätt länge och den går bort trots Jorma. Kanske dumt men saknar feeling för den. Kan jag få äta upp... 4: 9, 12. Åkes är rätt bra och kan komma iväg från den volten. Tar med favoriten som väl är klassen i gänget men har inte startat på ett tag. Preparé? 5: Alla hästarna. 6: 8 Global Revenue. Kan få ett bra lopp från volten och det borde vara dags för den snart, har följt den... 44 r billigt och bra (?) DD: Global R. spikas mot alla och extra mot 2 i första. Lycka till! |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
P54-1 1, 2, 4, 5, 9, 10, 14 -
P54-2 4 MANZANO - P54-3 3, 9, 12, 14, 15 - P54-4 1 OUTLAW PETE - P54-5 3 IRIS PALEMA - Chansar en P54 - 105 kr |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Jari Åkerfeldt stallbacksreporter. Började väl sådär. Han sa först att det är vintriga förhållanden och att det krävs brodd i banan.
Sen första bike på en i avd 4 som startar i avd 5. Gick dessutom med svensk jänkarvagn senast enligt travfakta . |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Kör en V64
1: 11 2: 1, 5 3: 5 4: 9, 12 5: Alla 6: 8 44 R DD: alla mot 8 och extra 2-8 Lycka till! |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Haha, och nu svamlar han om 67% segrar för Eric Martinsson..... på 3 starter. Heja!!
Senast redigerad av yoooda den 2018-01-11 klockan 18:33. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Banan i Örebro verkar som vanligt vara allt annat än bra. Lös yta med betonghårt under. När man sett de tre ramloppen är det troligt att rätt många i kommande V64 lopp inte heller kommer kunna prestera på den. Frågan är bara vilka.
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Citat:
Håller med om dissningen av Firewire, en kusk som varken kör eller vinner ska inte vara favorit. Speciellt inte med förutsättningar som volt och tillägg. Nu har ju hästen tagit några kliv i utvecklingen sen sist men faktum är ju att han kört den 8 gånger förut utan att lyckas vinna. Och nu i högre klass går det i högre farter. Occasione Font i DD-2 kan istället vara en riktig stänkare. Tino gör sin första start på 1,5 år och vore jag han skulle jag köra för att vinna ett sånt lopp. Ett långskott men det är ett skitlopp och hästen verkar lite på gång att döma av senaste starterna.
|
|
|
|
#12 |
|
Härlig tråd som dissar alla favvisar, så radar dom upp sig... suck.
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Citat:
Tycker också 6an är intressant på DD i ett på papperet vidöppet lopp. Får se hur oddsen ser ut dock först. 3an med bike kanske också värd att ta med. Micke J vass i volten så är väl rätt troligt att han spetsar med Iris Palema i andra. Det brukat vara värt mycket i Örebro , men Roffe kommer kanske tidigt flygande med Firewire. (Eller hamnar på vingel) |
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
Om ISZ förlorar detta kan man ställa av den.
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Jari Å lika värdelös som stallbacksreporter som i studion. Varför frågade han inte Jepson inför avd 2 om det skulle bli bike igen som var ett enormt lyft i starten innan när den värmde i vanlig vagn i kväll? Först i defileringen såg man att biken satt på igen.
Kanske han även skulle frågat Roffe om hur det blir med bike på Firewire efter värmningen. Brukar gå med den men är väl inte lika säkert nu med ny kusk och voltstart. En påläst stallbacksreporter hade knappast missat dom frågorna. |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Varför försöker Klaus Kern köra ihjäl varenda häst han kör? Karln är ju en fara för varje hästs hälsa!
|
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#19 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
Dåligt påläst troligare förklaring. När jag var på travpunkten och skrev förr var det en väldigt kunnig skribent där som avslöjade rena felaktigheter från Åkerfeldt när han satt och levererade information i liven. Och det berodde på att han omöjligt kan ha varit påläst ordentligt enligt skribenten.
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Haha, att dom inte ens nämner Puketorps är ett jävla tjänstefel. Varför sitter folk som experter som inte är kvalificerade? Kan man inte headhunta folk med kunskap istället? Är det arbetsförmedlingen som leverar personalen?
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Dd1 var inte lättanalyserat. Kern satte fart på det i alla fall. Galopp för 6an bl a.
Jackpot i Kalmar i morgon. |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Sant, Puketorps J heroisk, hoppas Kern köper lite extra morötter efter den styrningen.
Senast redigerad av oinkk den 2018-01-11 klockan 21:05. |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Att dom har värdelösa tippare helt ok, men vill gärna att dom ställer de rätta frågorna på stallbacken. Matteus och Borgås är väl dom enda man kan lita på är pålästa och gör det.
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Visst, det är säkert jätteroligt med kuskar som "sätter färg på loppen". Men vad säger ägarna om alla segrar och pengar som körs bort? Eller äger de alla hästarna själva? T o m Ingves, Byström och Björn Linder hade vunnit med Julius idag. Och kanske Thoresen också.
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Roffe sitter i bike. Då lär han inte köra prepare med Firewire.
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Jo, men om man är en värdelös spelare och inte har någon som helst känsla så blir det svårt att veta vilken information som är viktig att basunera ut såklart. Liven är till för spelare och då ska det vara duktiga spelare som styr spakarna, annat är helt ointressant. Visst, Hultman, Borgås och Matteus väger upp detta med annat som gör att de ändå håller måttet, men det är inte enkelt och de flesta misslyckas bevisligen.
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Funderade lite och det kanske inte är en speciellt bra idé att ta bort de okvalificerade i liven ändå. Man kanske ska se det som en tillgång istället då man tjänar på det som duktig spelare. Får ju bättre värden då de inte har någon koll och folk lyssnar. Samtidigt missar man viktigt information som spelare. Svårt.
Senast redigerad av lou den 2018-01-11 klockan 21:22. |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Citat:
En lärare som ska hålla föreläsning om andra världskriget gör det inte bra oavsett hur pedagogisk han är om han inte kan mycket om det han ska föreläsa om och en som ska laga en god middag klarar det inte oavsett hur bra råvaror han har om färdighet för att tillreda dom saknas. |
||
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#33 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
Typiskt med favoriter i sista V64. Allt annat än de 3-4 mest betrodda hade gett en rejäl sudd.
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
307/7/jackpot i atgs tre vinstpooler på V64. 650/42 i poolerna på P54. Det var ingen svår tusenlapp att dra in.
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Tack för idag gott folk! Lördag blir kul!
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Dagar som dessa är det väl 767/-/- på ATG per krona och 650/42 per trekrona för P54. Det beror nog mycket på i vilka lopp P54:an ligger, men normalt blir det så vansinnigt dyrt att spela på legolas om man vill ha en faktor 10-100 på vissa rader.
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Tycker det är för sällan man sätter V6. Fördelen med P54 är att när en häst man inte räknat med skulle vinna gör det kan man få väldigt bra betalt på fyra rätt. Som bäst fick jag 11 000 på en fyra i somras i Rättvik . Med V6 spel hade det blivit 0 kr. Men brukar ligga på 5-700 i insats. Det blir ungefär samma storlek på systemet som förr när man lirade V5 för några 100. I och med fyrarättsutdelning minskar man risken radikalt att bli utan pengar till skillnad från på V5. Nu på vintern när loppen är så ihåliga tror jag det blivit fyra rätt eller mer nästan 5 av de 6 dagar i veckan som legolas har P54 spel. Höll dock nere insatsen ikväll då jag spikade de båda storfavoriterna.
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Ja, det är helt riktigt, men har den senaste tiden märkt av att jag inte riktigt hanterar en v64 omgång längre då jag ändrat arbetstider och kommer hem så sent from jobbet... Hann knappt med V4 idag, men smiter nog fan hem tidigare imorgon!
|
|
|
|
|
|
|
#41 | |
|
Citat:
Andra anledningar är väl att man är bekväm med användarvänligheten gällande att spela reducerat på ATG via Joker. Går det ens att spela recuderat på Legolas? En annan är väl faktiskt så enkel som att ATG gör det bra och är de som bidrar med allt så som lopparkiv, värmingar osv. Hur skulle det gå att lira på Legolas utan informationen från som ATG erbjuder? Visst, man får betala för den och ATG snor väl åt sig lite väl mycket pengar, men Legolas håller inte måttet. Min lojalitet ligger för närvarande hos ATG, men det kan såklart ändras. Senast redigerad av lou den 2018-01-11 klockan 22:11. |
||
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Citat:
Dock missar du när du säger att det är dyrt att det faktiskt också är ett lopp mindre att lösa jämfört med på V64 och två lopp mindre på söndagarna jämfört med GS75. Tre kronor känns perfekt. Med en krona hade det blivit alldeles för lätt med fem lopp och två vinstpooler. Många skriker ju idag om att atg också måste höja radpriserna för att göra spelen mer intressanta. På P54 funkar joker alldeles utmärkt för enklare reduceringar. Jag tar fram V64 ramen och sätter 1 som vinnare i avd 1 och bortser sedan från det loppet. Kör man sen en enklare variant , t ex en spik och krav på 2 av 4 a hästar i de andra fyra loppen , tar fram kupongerna i joker, så tar det inte många minuter att lämna in de få bongar en sådan reducering genererar manuellt. Börjar man däremot med mer komplicerade reduceringar blir det för många bongar, men det behövs i regel inte med fem lopp bara. Jag betalar atg 100 kr i månaden för tillgång till bl a lopparkiv, så inget dåligt samvete för att jag mer och mer går över till legolas med spelandet. |
||
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Citat:
|
||
|