Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-01-25, 09:13   #1
 
Reg.datum: apr 2016
Inlägg: 36
Sharp$: 1257
Standard

Travtjänster


Hej!

Tänkte höra mig för lite vad ni kunniga på sharps tycker!
Finns ju oändligt med betalsidor på internet, vilken tycker ni är den bästa (funkar bäst för era behov, samt vilken som faktiskt är statistik bäst?)

Även vilken av travroden och V75guiden tycker ni levererar bäst? Förstår att det inte finns några "rätta" svar för detta, men hör gärna era personliga åsikter

Mvh Empab
Empab är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-25, 10:27   #2
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Hej

Jag brukar förlita mig på Travnet och Sjödéns statistikblogg. Samt det som sägs/tipsas om här på Sharps. Här dyker det upp riktiga guldkorn ofta!

TravRonden vs Guiden. Inte lätt. TravRonden är vassa på ranking/tips.
Guiden har intervjuer med alla tränare/ekipage inför varje omgång. Så de fyller lite olika behov.
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-25, 10:48   #3
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Spelar nästan bara V75. Därför föredrar jag Guiden som har stora tydliga rutor för varje häst där jag kan fylla i med bästatiderna för varje häst när det gäller aktuellt lopp, om det är ak, al, vk, vl, stayer. Även gällande poäng för varje häst, avelsindex om det går att få fram, osv.

Brukar kasta ett öga på deras och rondens tips. Läser tips, gratis sådana. Älskar att läsa sharps!

Tillägg: Ronden är ju förstås roligare läsning än Guiden.

Spelar man som jag har man förstås bara sig själv att skylla när det går snett!

Senast redigerad av 777 den 2018-01-25 klockan 10:56.
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-25, 10:51   #4
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Överlägset bäst är infon i atg live när dom har rätt folk speciellt på stallbacken. Har man läst på är den infon ofta ett komplement man inte kan vara utan.

Jag förlitar mig på travronden för att dom har startlistor man kan skriva noteringar i till alla lopp. 2300 kr per år. Har även V75 guiden då dom alltid ringer upp med nya erbjudanden några veckor efter att prenumerationen upphört. Just nu 30 nummer för 399 kr. Prenumererar även på expressen och Aftonbladet digitalt . Papperstidningen i paddan varje dag för under hundringen per tidning och månad, men ska sägas att det är lika mycket för att läsa om annan sport. Brukar också kolla banprogrammet och travnet som båda är gratis. Vi tippas e tidning köper jag också förresten . Tror den kostar 75 kr i månaden. Sen har man atg live premium för 100 i månaden och joker för 90 så rätt mycket pengar när allt summeras.

Att betala för betaltjänsterna enligt deras prislistor skulle dock kosta oerhört mycket mer. Knappast prisvärt för en normal spelare jämfört med vad man får av det jag betalar för enligt ovan. Skulle man köpa spelarservice, travtjänsten och spelvärde varje dag skulle väl kostnaden bli runt 10 tkr i månaden. Skulle man dessutom rygga alla deras tips skulle man stå först i kön på socialkontoret inom kort.

Att kolla trav varje dag, lägga tid i lopparkiv och att läsa information och sen notera vad alla experttips tror är vägen jag går för att komma fram till hur spelen ska utformas. Har dock tillgång till betaltjänsterna också via andra vägar så klart man läser dom också då. Lägger all tid på huvudbanan. Skippar lunchtrav och saxbanor. Tiden och kraften räcker bara till en bana per dag och det är till den det finns information att hämta.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-25, 14:45   #5
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 943
Sharp$: 2742
Standard

En bra betaltjänst är storavinster.se. Fokus på V75 och V86 med stabil rank och riktigt vass värmningsinformation. Rätt trevlig chatt också.
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-25, 18:40   #6
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 100
Sharp$: 1379
Standard

Jag körde med V75-Guiden ett tag för några år sedan. Det dök plötsligt upp en skruvad intervju med Ludde Koljini där jag misstänkte att allt inte stod rätt till, minns inte var det var, så jag smsade Ludde och frågade varför han sagt så, då skrev han tillbaka: Det där har jag aldrig sagt, har inte ens pratat med någon från guiden denna vecka, dom skriver skit, eller nåt i den stilen.
Sen dess har jag bojkottat guiden i princip 100%, bara köpt den vid större tävlingsomgångar bara för att ha en startlista att "kladda" i.
Sen har dom säkert en hel del bra info, men nja. Det står i princip samma i alla intervjuer, typ, hästen känns fin, tränat bra, bla bla...
Alla nya spännande balans o utrustningsändringar kommer ofta i ATG-Live.

Om jag rekommenderar Guiden? Svar NEJ

Men alla får bilda sin egen uppfattning, men detta är min syn.

Dom har säkert fler rätt än mig en del omgångar, men tycker inte deras tips är spec bra.
TravRenen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-25, 18:45   #7
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TravRenen Visa inlägg
Jag körde med V75-Guiden ett tag för några år sedan. Det dök plötsligt upp en skruvad intervju med Ludde Koljini där jag misstänkte att allt inte stod rätt till, minns inte var det var, så jag smsade Ludde och frågade varför han sagt så, då skrev han tillbaka: Det där har jag aldrig sagt, har inte ens pratat med någon från guiden denna vecka, dom skriver skit, eller nåt i den stilen.
Sen dess har jag bojkottat guiden i princip 100%, bara köpt den vid större tävlingsomgångar bara för att ha en startlista att "kladda" i.
Sen har dom säkert en hel del bra info, men nja. Det står i princip samma i alla intervjuer, typ, hästen känns fin, tränat bra, bla bla...
Alla nya spännande balans o utrustningsändringar kommer ofta i ATG-Live.

Om jag rekommenderar Guiden? Svar NEJ

Men alla får bilda sin egen uppfattning, men detta är min syn.

Dom har säkert fler rätt än mig en del omgångar, men tycker inte deras tips är spec bra.
Till ordinarie pris på 45 kr skulle jag inte köpt den heller men när man kan få ner prenumerationspriset till drygt 10 kr är den ok att ha och ögna igenom.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-25, 23:23   #8
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Finns inget som är värt att köpa, skapa dig en egen uppfattning genom videokoll, kolla sedan loppdagen här och på travnet, så får du mer kött på benen, samt lyssna på lajven gällande info, inte tipsen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Knutman (+25)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-25, 23:36   #9
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Finns inget som är värt att köpa, skapa dig en egen uppfattning genom videokoll, kolla sedan loppdagen här och på travnet, så får du mer kött på benen, samt lyssna på lajven gällande info, inte tipsen.
Vill man ha startlistor på papper är alternativet till travronden att skriva ut dom och det blir inte jättebilligt på ett år.

Sen har det för mig ett värde även med tidiga tränarintervjuer. Åtminstone från vissa av dom. Ska t ex Peter U köra en häst barfota runt om och med bike ffg så står det redan i travronden på tisdagen till lördagens lopp. Ska Robert Bergh, Goop eller Nurmos göra det så framkommer det i bästa fall innan V75 spelstopp på lördagen, men inte alltid.

Räcker absolut inte att okritiskt slå på liven några timmar innan loppen. Är man inte rejält förberedd är risken stor att man okritiskt tar till sig allt snack från tipsnissarna där och dom har sällan förberett sig i dagar på det dom snackar om. Däremot påverkar snacket odds och streck på ett ibland löjligt sätt.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-26, 06:36   #10
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Ger inte mycket för dessa betaltjänster.Kollar mycket på trav dagligen, kollar arkivet, statistik och gratisintervjuer dock med nypa salt samt mina egna ideer.. Följa någon annans tips, framför allt köpa tips spolar jag ner i toan. Behöver inte ha hjälp att gissa el att förlora av tjänster som tar betalt för deras tips som ofta är skit..
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-26, 07:18   #11
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 177
Sharp$: 319
Standard

Se loppen på plats är överlägset att skaffa sig en egen uppfattning.
Arkivet självklart. Lajvens info är OK men Premium som regel bäst med lokal info från banan. Det är min bestämda uppfattning.
Knutman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-26, 08:54   #12
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Det händer att jag betalar för spelvärde.se ibland ( gruppköp då för att få ner kostnaden ).

Det jag betalar för då är sammanställningen och kvaliteten på intervjuerna.

Varken systemförslaget eller ens ranken är något jag brukar fästa någon större vikt vid. Nästan tvärtom. Deras hets-hästar brukar kunna vara allt annat än spelvärda när det väl är dags för spelstopp.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-26, 09:05   #13
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knutman Visa inlägg
Se loppen på plats är överlägset att skaffa sig en egen uppfattning.
Arkivet självklart. Lajvens info är OK men Premium som regel bäst med lokal info från banan. Det är min bestämda uppfattning.
Mervärdet av att se lopp på plats har dock fallit dramatiskt jämfört med när det inte fanns något lopparkiv eller ens något atg live. Gick väl åren före live och lopparkiv att beställa VHS videoband från vissa banor samt travfakta som kom hem på papper i brevlådan. Innan dess ingenting. Lite smidigare idag när man ska gå igenom en häst eller ett lopp att bara rulla tidigare lopp kronologiskt genom några klick och kolla dom på 55 tums skärm via AirPlay .

Är kanske det som är främsta anledningen till att vardagstravet tappat i stort sett all publik?
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-26, 16:26   #14
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 1013
Standard

Köp inte tips. Om de vore så bra att de kunde klara sig på liret skulle de inte sälja tips. Se mycket lopp, jobba i lopparkivet och sug upp så mycket information du bara kommer åt.
En del bantippare är klart värda att lyssna på, du lär dig snabbt vilka.
__________________
Spelar inte V75 eller V86 igen förrän jag bara kan spela på alla rätt.
grönvitt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-26, 16:36   #15
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

Jag köper inga tidningar längre, utan läser allt som går gratis på nätet och ser en massa lopp. Jag är mest ute efter informationen och inte hur de tippar, men ibland tar man ju till sig av det också; främst för att se hur kuskar/tränare ser på sina chanser, men det gäller också att lära sig vilka som är optimister, pessimister eller trovärdiga. Tja, det är en djungel det här.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+4), Knutman (+5)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td