Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-02-10, 01:05   #1
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Travsnack med Sharps - ny sändning lördag 10 feb 10.00


Då var det dags igen.

Idag lördag kl. 10.00 kommer nästa avsnitt i Travsnack med Sharps.

Ni hittar sändningen här: https://www.twitch.tv/sharpsse

Välkomna in och häng med oss i chatten. Ju fler vi är desto roligare.

Vi är fortfarande i uppstartsfasen av detta projekt så in och kika.
Kom med synpunkter och tankar.

Vi har fortfarande problem med tekniken men det blir bättre för varje gång.
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lenninen (+1), Lazlo (+5), klot05 (+7), inexe (+11)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-11, 09:58   #2
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Kära Sharps!

Vi behöver er hjälp.
Hur gör vi för att utveckla denna sändning till något riktigt bra?

Överst på listan just nu står givetvis att förbättra ljudet men det ska vi nog kunna få grepp om.

Men utöver det tekniska, vad skulle ni vilja ha med? Vad saknar ni?

Vi kommer på sikt att bjuda in forumets medlemmar att delta och bland annat försöka ha ett inslag med veckans tipster för tillsammanssystemet men där är vi inte än tyvärr.

Ladda på med synpunkter och idéer!
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-11, 10:42   #3
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Kära Sharps!

Vi behöver er hjälp.
Hur gör vi för att utveckla denna sändning till något riktigt bra?

Överst på listan just nu står givetvis att förbättra ljudet men det ska vi nog kunna få grepp om.

Men utöver det tekniska, vad skulle ni vilja ha med? Vad saknar ni?

Vi kommer på sikt att bjuda in forumets medlemmar att delta och bland annat försöka ha ett inslag med veckans tipster för tillsammanssystemet men där är vi inte än tyvärr.

Ladda på med synpunkter och idéer!
Har lyssnat igenom inslaget. Får inte riktigt grepp om syftet eller vad ni vill bidra med, till mig som V75-spelare. Som jag antar är målgruppen?

Ledordet, i min värld: Relevans.

Exakt vad i det här inlägget tycker ni hade relevans?

Att Jairo hade en bra chans från bästa spåret? Att 42%-aren Ready Ribb var ett bra spikförslag? Det sista man behöver som travspelare är väl ytterligare några papegojor som rapar strecklistan....som det det dessutom bara tar sekunder att läsa sig till.

Att förorda andrahandaren Erik Sting från tolfte spår och streckfavoriten 4 Qahar QC, trots sämre distans och mot bättre motstånd, snudd på tjänstefel i min bok.

Förutom sakinnehållet var det väl en trevlig sändning, även om det säkert finns några genusvetare som vänder sig mot att det var ’två vita, medelålders män’ som stod för innehållet, ljudet går att leva med.

Men återkom gärna med ett förtydligande: varför ska jag som travspelare lyssna på er?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5), Gotland (+5)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-11, 11:24   #4
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Har lyssnat igenom inslaget. Får inte riktigt grepp om syftet eller vad ni vill bidra med, till mig som V75-spelare. Som jag antar är målgruppen?

Ledordet, i min värld: Relevans.

Exakt vad i det här inlägget tycker ni hade relevans?
Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Men återkom gärna med ett förtydligande: varför ska jag som travspelare lyssna på er?
Bra!
Det är precis sånt här som vi behöver fundera över.

Varför?

Varför ska man lyssna? Vad vill vi tillföra?

Det här bör vi verkligen fundera kring. Hur skapar vi något som inte redan finns? Vad vill man ha ut av något sånt här som spelare? Hur kan vi addera något till bruset som därute istället för att bara säga samma sak?

På sikt avser vi bjuda in veckans spelläggare av tillsammanssystemet för att kunna få prata lite kring dennes syn på omgången och hur man tänker lägga upp sin lapp. Då ger man chansen till de som är med i bolaget att välja om man vill vara med på veckans lapp eller inte.

Men vad vill man ha med mer?
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-11, 13:21   #5
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Det jag som spelare är intresserad av är information, som balansändringar, hur hästarna har tränat, vilka som är gynnade/missgynnade av förutsättningarna (spår, bana, distans, underlag etc.), vilka som är startsnabba, vilka tänker ladda och vill köra i spets, vilka släpper, vilka vill smyga. All information som man kan få fram är intressant. Inside information från stallen.

Ska ni ha en sändning inför ett Tillsammanssystem så bör ni kanske motivera systemet, hur ni har tänkt, vad ni tror om omgången och valet av hästar/kuskar. Varför ni spelar som ni gör med hänsyn till ovanstående.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
levin1891 (+5), Lazlo (+5), Gotland (+5)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-11, 13:32   #6
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 312
Sharp$: 706
Standard

Jag är lite inne på Shooters linje. Försök att fokusera på information snarare än rena tips. Självklart kan era tankar vägas in i programmet, men det som saknas på marknaden idag är väl ett gratismagasin som tydligt riktar in sig på att försöka luska i balans/vagnändringar, insideinfo etc. Visst fås sån info i ATG Live, men det kan bli svårt att hänga med där ibland tycker jag utan att behöva vara ständigt uppmärksam.

Försök gärna att "köra loppen i badkaret" snarare än att säga "xx vinner nog". Bena ut spetsstriden. Var tar favoriten vägen? Vilka hästar riskerar startgalopp? Lyft gärna intressant statistik (från typ travfakta).
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5), Gotland (+5)

Senast redigerad av levin1891 den 2018-02-11 klockan 13:34.
levin1891 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-11, 13:39   #7
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Spontant skulle jag tycka att 2 sändningar per vecka skulle vara givande. Av någon anledning är det få eller inga som lägger ut några analyser tidigt under veckan innan man har "facit" vad de andra tycker. Att analysera ekipagen som de är i grunden utan yttre stimuli i form av utrustningsinfo, intervjuer och andra tips är något mycket viktigt tycker jag. Första avsnittet redan på tisdagen.

Sen en uppföljande andra sändning på lördagsförmiddagen där man drar igenom ett varv till, kommenterar om man ändrat åsikt och vilken grund det har. Spelprocent man tycker är konstiga som man inte såg framför sig tidigt under veckan.

Att våga och klara det här med en tidig analys som sedan står sig hyggligt är det inte alla som fixar. Men jag saknar det och tycker att någon borde prova!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5), Gotland (+5), boozty (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-11, 13:49   #8
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Jag tänker lite tvärtom, balans, vagninfo, streckprocent etc finns det så många som tjatar om.
Istället vill jag lära mig systemstrategier. Hur spelar ni? Varför? Reducerat/matematiskt? Ett lås/alltid spika den lägst streckade om man har två i ett lopp? Alltid/aldrig spika i första avdelningen? Osv.
Där tror jag det kan finnas ett hål på marknaden att fylla och ett tydligt svar till varför som frågats ovan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5), Gotland (+5), Fefaifb (+5)
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-11, 14:49   #9
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Bra tugg!
Kul!

Många bra synpunkter och idéer att spåna vidare på.

TACK!
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-11, 14:50   #10
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Kollade igenom lite nu och ser att ni grejat till en del med presentationen och layouten. Några grejer kvar att skruva på som jag ser det. Bort med vinnarodds, rekord och hemmabana och släng in starter fjolår/nuvarande år/livs istället. Kan vara mer givande att se och eventuellt kommentera i vissa fall. Samt att köra lite kommentarer på raderna till utvalda hästar med framklickad startlista när ni går igenom.

Kommer bli bra det här, bara att fortsätta!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), Lazlo (+5), lenninen (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-11, 16:07   #11
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 731
Sharp$: 458
Standard

Jag vet inte om ni tänkt köra samma personer jämt men killen längst upp var bra och om man har honom och kör lite olika personer som gästar. Personligen tycker jag som älskar avel att man kan gå in lite djupare kring stammen på vissa hästar. Hyperinteressant och tas inte upp så mycket på andra tipsprogrqm.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), Lazlo (+5)
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-12, 00:12   #12
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4924
Standard

Generella tips: Fokusera på något eget. Innan ett nytt projekt startas bör det funderas kring vad bidraget relativt alla andra inom branschen är. Detta kan vara information, en överlägsen tipster, statistiknörderi och liknande. Det mesta finns dock tillgängligt via andra källor, vilket innebär hård konkurrens. Vad finns det då att spinna på som är unikt? Forumgemenskap, att det är gratis och ett unikt diskussionsobjekt - tillsammanssystemet. Jag skulle börja grotta i dessa områden för att skapa produkten. Exempelvis kan en diskussion om upplägg av tillsammanssystemet spinna vidare i hur och varför det läggs upp på ett visst sätt, spel-/spiktaktik samt sammanställa och jämföra diskussioner från andra håll, och diskutera relevant statistik. Ranking och statistik sker och produceras på så många andra ställen idag.

Det handlar då mycket om att vända på stenar som inte alla andra redan vänt på, eller att vända på samma stenar i förhållande till något som inte alla andra redan har tillgång till. För mig blir då den naturliga utgångspunkten det system som kan ses som ett samlingsobjekt. Å andra sidan: finns det tillgång till överlägsna tipsters så finns sändningens bidrag redan där från början. Ett alternativ är annars att fokusera på en mindre belyst spelform, då skulle det unika bidraget också vara större (hörde jag GS75?). Nu verkar dock det mesta peka på V75, vilket ligger till grund för denna diskussion.

Folk måste alltså bli intresserade av produkten. I sammanhanget kan jag bara nämna att jag personligen inte kittlas det minsta av att höra reklam om en podd där Tomas Brolin ska analysera någonting (som inte är fotbollsrelaterat). Det hade varit en helt annan sak om Timo eller Tegmark skulle analysera något inom trav eller fysik. Eller om Brolin skulle prata fotboll. Utöver nyfikenheten (som ofta är kortvarig) är det väl bara kärlek som kan dra människor till en produkt utan unikhet. Skomakare, bliv vid din läst! (och se till att du har något eget att bidra med).
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), Lazlo (+5)
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-17, 13:05   #13
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Nytt avsnitt upplagt! Finns på

https://www.twitch.tv/sharpsse

Jag sitter mitt ute i skogen idag och uppkopplingen är inte den bästa. Därav kommer sändningen lite sent.

Lycka till!
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-19, 08:55   #14
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Det verkar som att min IT-inkompetens satt lite käppar i hjulet för lördagens sändning.
Den publicerades på söndagen och där gjorde den ju föga nytta. Ledsen för det.

Oerhört surt då Skägget visade gryende form med spik på Arsenal bland annat.

Nåväl, vi kämpar vidare med att utveckla konceptet och kommer med nytt avsnitt till lördagens omgång. Tanken är att det ska publiceras någon gång under lördag förmiddag.

Jag vill redan nu efterlysa intresserade att ha med i programmet. Tanken är som sagt att på sikt i alla fall ha med en intervju med veckans spelläggare för SHARPS-tillsammansbolag men även andra hugade travnördar är välkomna att höra av sig till mig. Jag nås på [email protected]

Man behöver inte vara med på rörlig bild om man inte vill utan via telefon funkar det med. Tyvärr har jag inte kommit över något bra sätt att scrambla rösten på den som ringer in än men det kanske vi kan få fram på sikt om det är önskvärt.
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-19, 18:42   #15
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Scramblade röster vill vi inte vara med om, är man med ska man allt kunna stå för det man säger också. Bild såklart det bästa, men tel funkar ju också om man inte får ihop det på ett bra sätt tekniskt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-24, 00:26   #16
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Då kör vi igen.

Nytt avsnitt släpps lördag förmiddag kl. 10.00

In och lyssna!

https://www.twitch.tv/sharpsse
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lenninen (+10)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-24, 06:02   #17
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Ta lite lärdom av dom här bra snack tycker jag av Mario och Niklas.

https://www.youtube.com/watch?v=Bmp6Snn97Wg
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-24, 07:22   #18
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Här kommer länk till eventet!

https://www.twitch.tv/events/Pn2WDmM5SziYIEEOYXsjYQ
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
V75fahlle (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-24, 11:51   #19
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Det är ju kul att systemet sticker ut en del, men det är inget jag skulle satsa mina pengar på. Lycka till!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-24, 15:57   #20
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Hoppas nån lyssnade på resonemanget kring Dani Boko i avd 2.
Den var uppe på radarn hela veckan.....
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-03, 09:27   #21
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 277
Sharp$: 1123
Standard

Ingen sändning idag?
inexe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-03, 11:02   #22
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Nytt avsnitt ute alldeles strax.

Ledsen för förseningen!
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-03, 11:31   #23
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Det blir premiär kl 13.00 idag 3 mars.

Ni hittar eventet här

https://www.twitch.tv/events/IpLeF0sBQr6uDLAHKu7Ryg

In och kika!
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lenninen (+3)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-03, 15:39   #24
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Pacific Face fick ni på Travsnack.
Värt att lyssna på - varje lördag!
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-03, 16:20   #25
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Rocky Winner!!! Stenklar B-häst!!
Bara i Travsnack med Sharps!!
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-09, 07:49   #26
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Vi kämpar vidare och försöker få till en ny sändning till omgången på Sundbyholm.

Målet är att den ska publiceras kl. 10.00 imorgon lördag.

Kom gärna med synpunkter och förslag på förändringar/förbättringar på upplägget så försöker vi få till detta till något intressant som passar många.

Vi letar fortfarande efter fler intresserade till att vara med i sändningen så hör gärna av er till mig om intresse finns.

Ni når mig på [email protected]

Ha det fint!
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sjukstuga (+10), Lazlo (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-09, 22:12   #27
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

På grund av tragiska omständigheter av privat karaktär ställer vi tyvärr in lördagens avsnitt.

Återkommer längre fram med datum för nästa sändning.

Vi söker fortfarande efter fler intresserade att delta i kommande sändningar.
Hör av er till mig på [email protected] så syr vi ihop något framöver.
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td