Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-02-18, 12:45   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56996
Standard

V75 Solvalla 24 feb


Dubbla V75or denna helg men ingen jackpot. Perfekt timing för atg att konfiskera mer pengar när många får sina lönekonton påfyllda på fredag. Det är ju egentligen enda anledningen till att köra V75 både lördag och söndag kommande helg.

Helt annorlunda lopp än vad spelarna är vana vid på lördag. Inga ordinarie V75 proppar utan sju voltstartlopp med utspridda hästar. Måste säga att den sportsliga kvaliten på fälten är rätt medioker för att vara 200 lax i förstapris i alla loppen. Det vimlar av hästar som mer hör hemma på vardagstravet. Lite svårt att bedöma hur svårt det kommer bli spelmässigt med så annorlunda propositioner.

Det bästa är nog att det är sista helgen med barfotaförbud. Längtar redan till Halmstads omgång om två veckor när det blir dags att analysera skoryck igen. Lär bli ny balans på väldigt många hästar så.

V75-1

Trots tillägg borde Indoor Voices väl vinna nu. Färre att runda och 500 meter längre än senast. Är väl Firewire som kan bli värst att runda om den får spetsläge.

V75-2

Detta ser rätt knepigt ut om det inte är så enkelt att Lenanartssons ryssimport Euklid A.T bara vinner igen. Två starter hittills i Sverige och två vinster.

V75-3

Loppet inte fullt och flera osäkra kort som inte startat på länge. Spelvärdet lär gå ner dramatiskt på Vic De Luxe efter vinsten senast. Kanske tom går från ospelad till favorit. I så fall ointressant spelobjekt denna gång. Bryssel vann ett dåligt V75 lopp senast men det var ju länge sedan. Broadway Apollo inte heller startat på länge. Island Life ska få Erik A i vagnen ser det ut som istället för tränaren. Borde bli tufft för tilläggshästarna. Inga rundningsmärken 20 m före som sist för Narold Vox t ex. Var ju bara skräp att runda i söndags i Norrland när Mellby Don Juan galopperat.

V75-4

Lurigt lopp utan några riktigt bra hästar. Ruggigt skrik på Bal Bora senast på Åby. Då fick den stryk av Arsenal men hur bra var inte den?Undulat och Velasquez Gar är väl två som annars sticker ut. Men svårtippat speciellt innan man vet spåren.

V75-5

Kul med stayerlopp och många fina hästar i detta lopp. Dags för Antonio Trot igen? Jorma Kontio uppsatt. Kul igår att läsa spelvärdes analyser.dom sågade Jorma i början på en usel ROI på på bara 27 procent (bara 27 kr tillbaka på varje satsad hundring på Jormas V75 styrningar senaste åren) för att sen spika Jorma på alla V75 system i sista. Då körde han galopp med en häst som aldrig galopperat innan. Konsekvens i dom tipsen?

V75-6

Kallblodslopp över flera volter. Bland annat två norska hästar med höga startpoäng som jag har noll koll på. Går inte att få fram något på dom i nuläget utan att hoppa till norska sidor så avstår därför från att tippa detta lopp just nu.

V75-7

Här startat Stoneisle Ocean igen . Nu mot mycket värre motstånd men ser ut som finnen nu insett värdet av att sätta upp en riktig kusk. Han har Jorma som första val och Widell som andra val. Båda dessa uppsatta på hästar hos tränare som dom brukar köra till så hoppas det blir tredjevalet ChristofferE. Det vore ett kuskplus modell jättestort när man sett finnens styrningar med den. Hästen är nu ruggigt bra så den spikar jag just nu. Men man ska som sagt tänka på att motståndet nu är ett helt annat än t ex i Eskilstuna förra veckan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), spiifii (+5), asgaya3141 (+3), michael (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-18, 12:53   #2
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Dubbla V75or denna helg men ingen jackpot. Perfekt timing för atg att konfiskera mer pengar när många får sina lönekonton påfyllda på fredag. Det är ju egentligen enda anledningen till att köra V75 både lördag och söndag kommande helg.
Seriösa spelbolag kommer nog alltid att "konfiskera" spelarnas pengar.
Att tro att Ebberödsbolag som har en återbetalning på över 100% har någon
egentligen framtid är nog något naivt.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-18, 13:04   #3
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 1013
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg

Kul igår att läsa spelvärdes analyser.dom sågade Jorma i början på en usel ROI på på bara 27 procent (bara 27 kr tillbaka på varje satsad hundring på Jormas V75 styrningar senaste åren) för att sen spika Jorma på alla V75 system i sista.


.
Tror du missuppfattat. Man sågar inte en kusk för dålig ROI. Kusken spelar inte, när man gör sådant sågar man spelarna som spelar kusken till dessa odds.
__________________
Spelar inte V75 eller V86 igen förrän jag bara kan spela på alla rätt.
grönvitt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-18, 18:22   #4
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Kontio har varit iskall de senaste 3-4 åren. Fick väl ett litet uppsving igen och ökat självförtroende när han fick styra in Readly Express till ett gäng vinster. Nu verkar han dock iskall igen. Kontio kan väl möjligen spelas med startsnabb häst, men bör nästan alltid ses som överspelad i volt eller bakifrån...

Och gällande spelvärde var de ju riktigt bra på det. Ändrade i deras sista minuten system och satte in Jordan Lee istället för Coffie. Men som du säger Olle, hur dem sen kan spika Kontio på kort distans och bakspår är otroligt svår begripligt. Så är det med V75 kan vara helt rätt ute i 6 av 7 lopp och så blir det inget betalt. Det känner man ju själv igen rätt väl...

Senast redigerad av Espo den 2018-02-18 klockan 18:28.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-18, 18:42   #5
 
Dyngjohans avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Ort: Staffanstorp
Inlägg: 61
Sharp$: 773
Standard

En trav amatörs tankar inför lördagens spel....
Avd 1.

Kan det vara dax för 6 Firewire....eller ska 9 Indoor Voices ta segern.
4 Dragondmour Sisu med Ulf Olsson och kan Erik komma i väg med 5 Violet Hill.
7 Ubergs Oppzi har jag försökt med innan.
Kanske rent av 8 Diamond Of'em som kommer från vinst.

Avd 2

Jag gillar 10 Dani Boko men kan man lita på Broberg...
Far och son Untersteiners 9 Cantona America och 11 Rex Lane har ju varit bra...men nu då???
12 Coktail Bar med en vinst...men då inte med Ludde.
7 Riabude kanske vinner..
1 Manofthematch med Dream Team Nurmos/Kontio
5 Vikens Easy....varning..
Avd 3

Tror jag spikar 4 Vic de Luxe...såg bra ut senast....om inte....vem vinner då??
13 Narold Vox
12 West Wing....Broberg igen..
11 Radieux...monte häst???
1 Bryssel
8 Broadway Appolo...var annan gång...då är det vinst nu...

Avd 4

Räcker kanske med 3 hästar...
3 Farouk Br
5 Hobby Deliton
6 Velasques Gar.....annars ta många





Avd 5

Ska 11 Platon Face lyckas...
8 Cadde Icon kan oxå..
Men det blir nog 6 Antonio Trot som tar det....
Glöm inte 4 Zeus Karsk...


Avd 6

13 Björs Frej, 14 Art Nökkve och 15 Storsjarmören...någon av dessa tror jag vinner...
9 Bråtnesfaks...bara ettor
3 Linda Kavat med 2 vinster och Ingves som kusk

Avd 7

Varför inte spik på Ingves 9 Stoneisle Ocean....
Men jag har ett öga på
10 Hossiana bok
11 Vichy Grif och 3 Lady Nadine med Dream Team
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Dyngjohan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-18, 20:24   #6
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5399
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dyngjohan Visa inlägg

Avd 5

Ska 11 Platon Face lyckas...
8 Cadde Icon kan oxå..
Men det blir nog 6 Antonio Trot som tar det....
Glöm inte 4 Zeus Karsk...
Antonio har tränat dunder efter lite renovering, efter tre st långlopp.
Jorma körde perfekt med honom sist på Axevalla, även om jag hade sett Ulf på Solvalla. skriver lite senare i veckan om han tränar bra på tisdag/Janne
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+2), biddybye (+2)

Senast redigerad av Gotland den 2018-02-19 klockan 11:42. Anledning: Fixat citering
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-18, 21:16   #7
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 121
Sharp$: 2533
Standard

99 hästar på V75! Nu jäklar börjar det likna nåt, oerhört inspirerande omgång att börja plugga på!
grobben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-19, 07:14   #8
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 422
Sharp$: 1201
Standard

Avd1. Spik på indoorvoices motbud windy ammik (har pausat) och firewire, skrällar violet hill och geshia sund.

Dragondamour sisu tar dödens vilket gynnar spiken, då detta är en stark och rätt så fin pålle.

Senast redigerad av biddybye den 2018-02-19 klockan 07:17.
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-19, 20:51   #9
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 422
Sharp$: 1201
Standard

Avd2 svårt mitt första streck är 3. invinceble HC men galopprisken är enorm.

3-7-1-12-13-5-4-11-6

Senast redigerad av biddybye den 2018-02-19 klockan 21:05.
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-21, 08:23   #10
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5399
Standard

Antonio gick jobb igår både med skötare o Timo. Båda mycket nöjda!
Som det känns för egen del, fast det är bra motstånd, så är det spik för mig tills jag har gått igenom värmningar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Heppson (+2)
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-21, 12:16   #11
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Jag har nu spikat Indoor Voices 2 ggr i rad och tänker fan inte ge mig.
Tredje gången gillt.
Spik nummer två kommer bli Antonio Trot, Som "jAnman" säger så låter Timo uppåt och den har gjort grymt fina insatser.
Möjligen att det blir spik i kallblod också men kan inte släppa på Lome Annar.
Finns iofs flera motbud i det loppet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rakka (+2)
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-21, 12:30   #12
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 727
Sharp$: 37593
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Jag har nu spikat Indoor Voices 2 ggr i rad och tänker fan inte ge mig.
Tredje gången gillt.
Spik nummer två kommer bli Antonio Trot, Som "jAnman" säger så låter Timo uppåt och den har gjort grymt fina insatser.
Möjligen att det blir spik i kallblod också men kan inte släppa på Lome Annar.
Finns iofs flera motbud i det loppet
Jag har samma spikar, men kan ändra mig under slutet av veckan om jag känner för det. Indoor spikade jag senast. Antonio har tyvärr blivit favorit nu och då känns det inte lika kul, så jag får se om jag ska tänka om där.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-21, 13:11   #13
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag har samma spikar, men kan ändra mig under slutet av veckan om jag känner för det. Indoor spikade jag senast. Antonio har tyvärr blivit favorit nu och då känns det inte lika kul, så jag får se om jag ska tänka om där.
Brukar inte vilja spika i sista men Stoneisle Ocean har nog rätt bra chans till bättre procent än Antonio Trot.
Just nu har jag ganska fullsmetat i sista.
Antonio lär nog sluta på 40-50%?

Förövrigt är Narold Vox till 5% en fin skräll

Senast redigerad av Fagerdahlen den 2018-02-21 klockan 13:39.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-21, 20:36   #14
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5399
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Brukar inte vilja spika i sista men Stoneisle Ocean har nog rätt bra chans till bättre procent än Antonio Trot.
Just nu har jag ganska fullsmetat i sista.
Antonio lär nog sluta på 40-50%?

Förövrigt är Narold Vox till 5% en fin skräll
Antonio lär nog hamna på hög procent, men jag som ägare måste ha med honom i a-gruppen och om allt ser bra ut så är det lika bra att spika honom o spara streck till övriga lopp.
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-02-22, 07:43   #15
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jAnman Visa inlägg
Antonio lär nog hamna på hög procent, men jag som ägare måste ha med honom i a-gruppen och om allt ser bra ut så är det lika bra att spika honom o spara streck till övriga lopp.
intresssant, är du ägaren av Antonio Trot, delägare?
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td