Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-03-25, 20:05   #91
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 751
Sharp$: 9163
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Billman Visa inlägg
Tja, det lirades för 4,5 miljoner på dubbeln. Eftersom 7-5 stod i 6 gånger och dricks så låg det flera miljoner på CFs axlar i avslutningen. På en kusk med 0% vinster. Alla kan göra fel men att hamna femte inner från femtespår kräver mycket talang. Han ville inte vara med och därmed försvann miljoner kronor utan prut. Sådana blåbär ska inte vara med i stora lopp. Får stå på tillväxt ett tag. Måste kunna lita på att tränare och tävlingsledning har koll...
Att spelarkåren gör honom till favorit är väl inte hans fel?
Bara att tacka och ta emot när kollektivet tar sådana felbeslut!

Nu tackar jag mest och tog tyvärr inte emot då jag inte lirade någon dubbel...
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-26, 07:52   #92
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 1004
Standard

Han hade 5 inner eller dödens att välja på efter första kurvan. Men en häst som skall ha rygglopp. Förstår hans val.
För övrigt körde han väl sin egen häst, eller i vart fall sin sambos häst. Det gör det ännu mindre konstigt att han var "rädd om hästen".
__________________
Spelar inte V75 eller V86 igen förrän jag bara kan spela på alla rätt.

Senast redigerad av grönvitt den 2018-03-26 klockan 08:28.
grönvitt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-26, 10:33   #93
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1682
Standard

Det är knappast spelarkårens fel att snubben sätter favoriten i 5:e inner!
Ja, rygglopp må vara det mest ideala för hästen, men det kan det ju vara för alla hästar.
Då kanske alla travlopp skall avgöras med att det bara får finnas hästar på innerspåret så kan alla komma med en liten trudelutt sista 200....
Om man kör favoriten, har ett framspår och kan välja mellan 5:e inner eller att sätta sig i dödens Så är valet oerhört lätt att göra. När det spelas så stora belopp och man skall köra för bästa placering så borde det vara klart vilket alt. som är rätt.
Han kunde provat för spets eller ev. blivit avlöst i dödens. Oavsett så hade han troligtvis vunnit loppet hur det än blivit kört med annat vägval.
Det blev en dyr historia för mig och många fler. Surt
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-26, 10:38   #94
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
Det är knappast spelarkårens fel att snubben sätter favoriten i 5:e inner!
Ja, rygglopp må vara det mest ideala för hästen, men det kan det ju vara för alla hästar.
Då kanske alla travlopp skall avgöras med att det bara får finnas hästar på innerspåret så kan alla komma med en liten trudelutt sista 200....
Om man kör favoriten, har ett framspår och kan välja mellan 5:e inner eller att sätta sig i dödens Så är valet oerhört lätt att göra. När det spelas så stora belopp och man skall köra för bästa placering så borde det vara klart vilket alt. som är rätt.
Han kunde provat för spets eller ev. blivit avlöst i dödens. Oavsett så hade han troligtvis vunnit loppet hur det än blivit kört med annat vägval.
Det blev en dyr historia för mig och många fler. Surt
Jag tycker inte man kan klandra kusken egentligen.
Jag spikade hästen och får skylla mig själv att jag valde den som spik och åkte på detta
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-26, 10:47   #95
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1682
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Jag tycker inte man kan klandra kusken egentligen.
Jag spikade hästen och får skylla mig själv att jag valde den som spik och åkte på detta
Om man inte skall klandra kusken, vem skall man då klandra?????
I detta fallet finns det bara en person att skylla på.
Storsint av dig att lägga skulden på någon annan eller en yttre omständighet.
Var ju bara 20-25 millar i omlopp - så är väl ingen fara då.
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-26, 11:44   #96
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 1004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
Det är knappast spelarkårens fel att snubben sätter favoriten i 5:e inner!
Ja, rygglopp må vara det mest ideala för hästen, men det kan det ju vara för alla hästar.
Då kanske alla travlopp skall avgöras med att det bara får finnas hästar på innerspåret så kan alla komma med en liten trudelutt sista 200....
Om man kör favoriten, har ett framspår och kan välja mellan 5:e inner eller att sätta sig i dödens Så är valet oerhört lätt att göra. När det spelas så stora belopp och man skall köra för bästa placering så borde det vara klart vilket alt. som är rätt.
Han kunde provat för spets eller ev. blivit avlöst i dödens. Oavsett så hade han troligtvis vunnit loppet hur det än blivit kört med annat vägval.
Det blev en dyr historia för mig och många fler. Surt
Är ganska säker på att den varit helt chanslös från dödens. Lika chanslös som den nu var från 5 inner. Men från fanns en mikroskopisk chans att det på något sätt skulle lösa sig, men från dödens hade den bara blivit trött och sur.
Ditt resonemang är bra ett bevis på att travet inte är det samma på stallbacken och i hundrakronorsluckan.
__________________
Spelar inte V75 eller V86 igen förrän jag bara kan spela på alla rätt.
grönvitt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-26, 13:23   #97
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 293
Sharp$: 2444
Standard

Det där att skylla på spelarkåren när någon gör en idiotstyrning har vi ju hört miljoner gånger tidigare. Man måste ju kunna kritisera en favorit som inte vill vara med och tävla. Sambo eller inte. Och dödens? Vem har sagt att han skulle suttit där? Han kan ha blivit avlöst eller som favorit blivit släppt till spetsen eller tryckt en bit och smitit ner i rygg. Kanske skulle den information vi spelare kan tillgodogöra oss vara bättre. "Obs! Kusk och sambo vill inte att hästan tar i. Ska glida på innerspåret och inte anstränga sig. Vi vill att han ska hålla länge och är som en familjemedlem. Look out!"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiritus (+2)
Billman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-26, 13:38   #98
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
Om man inte skall klandra kusken, vem skall man då klandra?????
I detta fallet finns det bara en person att skylla på.
Storsint av dig att lägga skulden på någon annan eller en yttre omständighet.
Var ju bara 20-25 millar i omlopp - så är väl ingen fara då.
Självklart var jag förbannad och skrek å gapade när loppet gick, men i efterhand så var det ju ganska korkat att spika en kusk utan segrar under året och jag missade det helt då jag lade mycket kort tid på omgången totalt sett.

Synnerligen dåligt då jag i avd 1 gick helt på kusk där jag bara spikade rakt ut på Goop vs Lindgren och Hanna Lähdekorpi

Att det sen inte var någon topp-styrning i sista är vi nog överens om :-)
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-26, 16:30   #99
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57052
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Självklart var jag förbannad och skrek å gapade när loppet gick, men i efterhand så var det ju ganska korkat att spika en kusk utan segrar under året och jag missade det helt då jag lade mycket kort tid på omgången totalt sett.

Synnerligen dåligt då jag i avd 1 gick helt på kusk där jag bara spikade rakt ut på Goop vs Lindgren och Hanna Lähdekorpi

Att det sen inte var någon topp-styrning i sista är vi nog överens om :-)
Problemet var att loppet var väldigt dyrt att heltäcka, dvs betala för så många som krävdes för att vara hyfsat säker på att överleva. Då valde jag att chansspika då hästen såg väldigt fin ut senast. Tyvärr hade jag inte räknat med att man skulle vara så passiva som man var utan göra allt för att hitta ett slagläge. Tror det varit toppchans från 2a eller 3e ut typ för hästen såg verkligen totalt obrukad ut. Men meningslöst att gräma sig trots att det blivit en grym vinst vid seger. Knappa favoriter som den var (vi pratar inte om någon jättefavorit) förlorar trots allt betydligt oftare än dom vinner. Skulle jag täckt upp det loppet hade det blivit alldeles för dyrt system, jag har inte alls samma muskler som betaltjänsterna när det gäller storlek på system och insatser . Men klart att det varit fint att satsa 1500-2000 och vunnit 220 000 typ som det väl blivit om man satt sjuan.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td