Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-04-21, 06:40   #31
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Smedheim Solan vinner om Lome Brage sitter I spets och prinsen i dödens
__________________
Som ofta bäst när det gäller.

Senast redigerad av Spiken64 den 2018-04-21 klockan 07:03.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-21, 07:11   #32
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Jag kommer gå rakt emot statistik Jens och spikar Makethemark och Cruzado som det ser ut just nu.

Så länge makethemark slipper dödens så tror jag han plockar diamanten. Litet fält och -07 avslutning sista 600m kommer bita fint. Diamanten är vässad i banjobb men låt säg 80% form där räcker inte tror jag.

Sen spelar jag på att Cruzado utvecklats ytterligare tilli år. Loppen i kroppen och maximal utrustning nu borde räcka. Jag tror inte Inken är riktigt samma häst som innan skadan. Vek ner sig senast och var nära på att slås i vintras när Zenit gick i 3e spår och dödens.

Se om denna strategi blir nyckeln till bra pengar eller om man får sitta med jätte dumstrut på efter 3 lopp när man gått emot soetsfavoriterna...
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-21, 08:52   #33
 
Reg.datum: okt 2015
Ort: Örebro
Inlägg: 8
Sharp$: 155
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Tyvärr i gen intervju kring Månprinsen i travronden , men om dom inte ska använda jänkarvagnen dom testat nu när det är 1640 auto och framspår , när ska dom då göra det ? Kan ju bli ruggig effekt med bike ffg på Månprinsen. Frågan är bara om Gunnar Melander är en bra jänkarvagnskusk? Han har kanske aldrig kört i en sådan tidigare?
Samma utrustning som senast.

Senast redigerad av Travhuliganen den 2018-04-21 klockan 08:54.
Travhuliganen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-21, 08:54   #34
 
Reg.datum: okt 2015
Ort: Örebro
Inlägg: 8
Sharp$: 155
Standard

V75-INTERVJUERNA
V75-1, Femåringslopp, 2 140 m, auto
1 Looking Superb (Jomar Blekkan) vann på en 1.13-tid på Leangen senast och det är en stark notering. Jag måste säga att formen är väldigt fin och jag kan inte klaga på läget. Nu möter vi ett par bra motståndare men helt slagen känner jag mig ändå inte. Han kan öppna hyggligt och det kan eventuellt bli barfota fram denna gång som ändring. Men någon jättestor effekt tror jag inte det kommer att göra, säger Jomar Blekkan.

2 Makethemark (Ulf Ohlsson) känns ­mycket fin och börjar närma sig toppformen. Fick ett perfekt lopp senast, gick med full fart över mål och var inte alls trött. Det blev en bra ­genomkörare och jag hade inte kunnat ­önska mig ett bättre lopp i årsdebuten. Det blev ett lite fält nu och hoppas inte det blir något blufflopp. Han möter ett par topp­hästar men jag har inte givit upp på förhand. Jag tror alltid på chans med den här hästen. Han går som han gjorde senast, inga ändringar är planerade, säger Petri Salmela.

3 Social Network (Micael Melander) har jag kört fyra gånger och han trivs bäst när han har fått snälla upplägg och körts i ryggar. Det blev ett struligt lopp senast och vi kom aldrig in i matchen. Han möter nu lite överdjur och det blir svårt att blanda sig i någon seger­strid. Skulle hästen vara på topp kan han knipa en plats, säger Micael Melander.

4 Diamanten (Erik Adielsson) gör årsdebut och jag tycker han känns fin, han har ­tränat på i vinter och jag är nöjd med honom. Han tycker om att träna och är positiv till det mesta. Han har gått ett banjobb inne på Solvalla efter 1.16 full väg och det gjorde han på ett bra sätt. Han har så klart inte toppform direkt, men något så när i ordning ska han vara direkt och jag tror på en bra insats. Barfota bak och samma utrustning som i fjol, och vi reser upp på fredagen, säger Stig H Johansson.

5 Milligan’s School (Ulf Eriksson) blev för laddad i årsdebuten senast och slog ihop i starten, och det blev inte så mycket till lopp för honom. Han möter tre stycken hästar som jag anser är lite för bra för honom, nu när han inte har något riktigt lopp i kroppen. Är han trea-fyra så är vi nöjda. Inga ändringar, säger Marcus Sundberg hos Stefan Melander.

6 Muscle Hustle (Robert Bergh) gör årsdebut nu och han har sett fin ut under vintern och har tränat som han ska, och jag tror han kommer göra ett bra lopp direkt. Det känns väl som det är tre hästar som normalt gör upp om segern i det här loppet, och han är en av dem. Det blir barfota bak och samma utrustning som i fjol och som sagt, han känns fin, säger Preben Sövik hos Robert Bergh.

V75-2, Klass I, 2 640 m, volt
1 Cash’em (Hanna Olofsson) börjar bli till åren men känns mycket bra. Har två ­raka segrar och formen sitter där. Kan inte ­utnyttja spåret nu och kan vara lite osäker från spår 1. Troligen blir det barfota runt om och det är ett plus, säger Hanna Olofsson.

2 Onboard Broline (Rikard N Skoglund) gick bra senast och håller fin form, men möter alldeles för tufft motstånd nu. Jagar en slant.

3 Donners Am (Per Linderoth) här är en bra häst men han är inte riktigt mogen ännu. Senast förlorade vi mot en häst som svarade bra på det norska huvudlaget men förlusten berodde nog också på att vi kom för tidigt till ledningen. Distansen är inget problem och spåret klarar han också men ledningen är inte att tänka på för där stannar han så jag måste ge honom ett lopp i ryggar. Det blir inga ändringar, säger Per Linderoth.

4 Sir Henry P.Hill (Jörgen Westholm) behövde loppet näst senast och var bra på V75 i den senaste starten. Kommer med form. Kan vara lite ivrig från start, tror han kommer gå felfritt och då kan han trampa iväg bra. Får han en vettig resa ska han räknas ­tidigt. Eventuellt blir det vanlig vagn, säger Oskar J Andersson hos Jörgen Westholm.

5 Il Diablo (Robert Bergh) har varit fin i de flesta starter för oss, senast blev det en ­jobbig resa och han orkade inte hela vägen. Han känns fortsatt bra i träning och jag både tror och hoppas att han gör ett bra lopp igen. Han är kapabel för sin klass. Inga ändringar, säger Preben Sövik hos Robert Bergh.

6 Julius Leejs (Carl Johan Jepson) är på gång och allt verkar bra, känns lite vassare. Gör ofta bra lopp och kommer säkert göra det nu igen. Är snabb ut så vi får se var han hamnar. Troligen blir det barfota runt om. Känns som den hetaste chansen av mina två, säger Hanna Olofsson.

7 Prosperous (Christoffer Eriksson) är väldigt nöjda med honom och hoppas att han är av samma kaliber som Disco Volante. Spåret är nog det bästa för en så stor häst och han är kvick från början. Vi kommer att lätta honom lite fram och jag tror på en bra insats, säger Marcus Lindgren.

8 Cameron Dream (Mattias P Djuse) är formen stigande på och han har tagit ­senaste loppet bra och borde vara ännu bättre nu. Det är dock tuffare emot nu och vi får köra ­lite på chans, men visst har jag lite förhoppningar på honom. Planen är att köra barfota runt om, säger Martin P Djuse.

9 Rally Esset (Ove A Lindqvist) möter några bra men han är bra i grunden själv. Har ­högre kapacitet än vad pengarna visar och spåret blev bra då han helst ska gå i ryggar. Med rätt resa är det en platschans. Eventuellt ryckhuva, säger Stefan Lundmark.

10 Unique Findings (Daniel Wäjersten) ser allt bra ut med på förhand och han ser ut att hålla sin fin form. Läget blev inte bra och vi möter tufft motstånd. Måste ha tempo på loppet och är inte jättetidigt. Han går som senast, säger Daniel Wäjersten.

11 So Gå Ikaros (Claes Sjöström) glömmer vi den senaste starten för. Årsdebuten på Gävle var dock bra och det är den vi får ta med oss som genrep inför detta. Distansen är l­ite ny för honom men det tror jag inte ska vara något problem. Vi hoppas kunna följa med i några fina ryggar på slutvarvet, då ­tycker jag han ska kunna vara med där framme. Jänkarbike nu, säger Greger Hägglund.

12 Minnestads Ecuador (Micael Stjernström) visade senast att han går bra bakifrån också. Minnestads Ecuador tog det loppet fint och han kändes bra i lätta intervall i fredags och han fick en urblåsning i måndags. Vi har 85 mil till Umeå men han är cool och jag tror inte att resan blir något problem. Distansen ser jag som ett plus och det blir samma utrustning som senast, säger Jesper Hedqvist.

V75-3, Guld, 2 140 m, auto
1 Navigator Sib (Jörgen Westholm) känns bra men möter väldigt tufft motstånd. Vi fick ett passande spår och får hänga med på ­innerspåret. Inget för vinnarspelarna och vi är nöjda med pengar, säger Oskar J Andersson hos Jörgen Westholm.

2 Digital Ink (Robert Bergh) har fått två lopp i kroppen efter paus och han känns bra. Normalt kommer han till ledningen här och därifrån ska han duga en bit. Värste konkurrenten fick ju spår utvändigt om oss. Inga ändringar, säger Preben Sövik hos Robert Bergh.

3 Cool Keeper (Per Linderoth) är i så bra författning han kan vara. Cool Keeper fick dessutom ett bra utgångsläge och kanske att han kan vara trea-fyra om det stämmer. Jag tror inte att han matchar Digital Ink och Cruzado Dela Noche. Han gick barfota senast och vi gör inga ändringar till den här starten, säger Leif Witasp.

4 Edward Ale (Erik Adielsson) gjorde en mycket bra första start för oss efter sex månaders frånvaro på grund av en gaffelbandsskada. Vi är väldigt nöjda med ­avslutningen och gick i mål på 12.4. Allting har varit bra ­efter det. Har vi lite tur i loppet kan han ­vara etta till fyra. Han behöver dock fler lopp i kroppen, därför behöver han lite tur nu. Vi kör samma utrustning som senast, jänkarvagn och barfota, säger Tiina Koskinen.

5 Elit Håleryd (Sandra Eriksson) var ursäktad av en hovspricka som störde honom senast men det känns bättre nu och han ska kunna göra ett bra lopp på lördag. Jag hoppas att kusken hittar ner på innerspår och kommer man dit kan det bli en fin peng, säger Mats Bucht.

6 Cruzado Dela Noche (Ulf Ohlsson) var jäkligt fin i årsdebuten senast och vi var jätte­nöjda med honom, han gick starkt till slut då med strul under vägen. Han har tagit årsdebuten bra och det är väl han och Digital Ink som sticker ut rätt kraftigt, och för mig är vår häst förstahäst i loppet. Inga ändringar, säger Marcus Sundberg hos Stefan Melander.

7 Alkalizer Am (Christoffer Eriksson) gick bra senast, känns bra efteråt och allt verkar bra. Har ett svårt utgångsläge nu och vi får vara nöjda om han är bland de tre främsta. Inga ändringar, säger Marcus Lindgren.

8 Special Promise (Mauri Jaara) var jättebra i den senaste starten och har bra form. Med ett bättre spår hade jag varit väldigt, väldigt positiv till den här starten. Det blir tufft med seger från läget men kan vara trea till femma. Går barfota runt om, säger Mika Haapakangas.

9 Explosive de Vie (Kevin Oscarsson) tränar på bra och känns fin i träningen. Formen blir bara bättre och bättre men han måste visa det i lopp också. Att vinna blir svårt då det är några bra emot. Han får smyga med så får vi se vad vi kan få med oss hem. Inga ändringar är planerade, säger Jim Oscarsson.

10 Beau Mec (Carl Johan Jepson) verkar det vara bra med. Han gick i mål med sparade krafter i den senaste starten. Svårt att sia om chansen, men det ser ut som att Digital Ink kanske får bestämma där framme. Skobalans bestäms på lördag men går det kör vi barfota runt om, säger Lars Wikström.

11 Aristocat Boko (Ove A Lindqvist) verkar allting bra med och har tagit det senaste loppet på ett bra sätt. Det är tufft emot nu och distansen är lite för kort för honom. Det är inget för vinnarspelarna och vi är nöjda med en peng. Troligen blir det barfota bak och jänkarvagn, säger Ulrika Rehn.

V75-4, Klass II, 2 140 m, auto
1 Valour Kronos (Erik Adielsson) har varit bra i år och känns fortsatt uppåt. Vi har fått ett bra utgångsläge, har aldrig tryckt av honom från start men känslan säger att han kan öppna hyfsat. Har aldrig mött så här tufft motstånd tidigare och det är mer en plats­chans på förhand, säger Svante Båth.

2 My Dream Art (Nicklas Westerholm) känns bättre nu och har gått framåt efter senaste loppet. Vi får se vad det blir för ­taktik men han är snabb ut och jag har flera valmöjligheter. Duger bra och med tanke på läget är det min bästa chans i omgången. Det blir skor fram, säger Nicklas Westerholm.

3 Hierro Boko (Christoffer Eriksson) var jätte­fin i den senaste starten och tränar som han ska. Tanken är barfota bak, möter ­tuffare hästar nu men ska kunna vara med där framme, säger Marcus Lindgren.

4 Ramon Dekkers (Oskar J Andersson) gjorde det bra senast och behövde ­loppet. Känns bra i träning och kommer med bra form. Testar från start och kommer han till ledningen växer han en klass. Det är ett ­öppet lopp och stämmer det på vägen är han en av dem som ska räknas, säger Oskar J Andersson hos Jörgen Westholm.

5 U.Boat (John Östman) känns fin i jobben och jag tror formen är på väg uppåt. Möter tuffa hästar, kan vi hitta ner i en vettig position, och smyga med, så kan han gå en trudelutt till slut. Vi jagar pengar i första hand. Han går barfota bak, säger Mats Bucht.

6 Rally Didrik (Rikard N Skoglund) känns fräschare nu inför det här loppet än i den senaste starten. Gått bra jobb i träning. Det är bra motstånd men visst tror jag vi kan ­tjäna fina pengar om det stämmer lite. Positionerna kommer avgöra mycket. Nu rycker vi framskorna, säger Tommy Nordström.

7 Digital Performer (Ulf Ohlsson) är en riktigt fin häst som gör allting rätt, och det är en klok, förnuftig och rejäl häst som har härlig inställning. Loppet såg jämnt ut, men löser det sig någorlunda för honom från det här utgångsläget tycker jag att han är förstahästen, säger Marcus Sundberg Melander.

8 Total Recall (Ulf Eriksson) satt fast med krafter kvar i en V75-final senast och såg fin ut över mål, så formen är fin. Nu blev utgångsläget dock iskallt och jag tycker Digital Performer är hetare. Inga ändringar, säger Marcus Sundberg hos Stefan Melander.

9 Bottnas Dragon (Claes Sjöström) är under utveckling och har gjort det bra i två ­raka segrar, och vi provar V75 nu för att se hur han räcker till, det har ju varit ganska ­enkla gäng han mött på slutet. Nöjd med honom för dagen och han tävlar med samma balans och utrustning som på slutet, säger Claes.

10 Vincent Caprese (Malin Viklund) känns fin och formen är uppåtstigande. Spåret behöver inte vara fel då han går bra bakifrån och kan speeda vasst till slut. Vi får hoppas på tempo och får han bara sitt lopp kan han bli farlig. Eventuellt kör vi barfota men det bestämmer vi på lördag, men det har inte så stor betydelse, säger Ann-Charlotte From.

11 Mr Golden Quick (Krister Söderholm) är en jättebra häst. Det är vår bästa chans i omgången. Han kommer gå med skor nu, vi sparar barfota om vi går till finalen på Solvalla, säger Mika Haapakangas.

12 Loke Survive (Robert Bergh) var riktigt bra senast vid seger, men han är tyvärr lite upp och ner i sina prestationer. Han känns fin här hemma, men känns lite bortlottad nu och måste ha en del tur härifrån. Inga ändringar, säger Preben Sövik hos Bergh.

V75-5, Kallblod, 1 640 m, auto
1 Tekno Odin (Ulf Ohlsson) verkar allt bra med och har tagit det senaste loppet på ett bra sätt. Vi hoppas komma iväg bra och kanske få rygg på ledaren. En platschans om det stämmer lite på vägen. Han går som vanligt, säger Jimmy Jonsson i stall Tjomsland.

2 Järvsörappen (Jomar Blekkan) är en humörshäst. Var inte som bäst senast men känns bra i träning. Blir så klart svårt att vinna men han har fått ett bra utgångsläge. Vill man gardera Månprinsen ska han räknas tidigt bakom honom. Vi kör barfota fram, säger Jomar Blekkan.

3 Myr Faksen (Ove A Lindqvist) var dålig i den senaste starten men känns normal i träning. Det blir svårt att vinna, vi får hoppas på pengar. Inga ändringar är planerade, säger Kristine Kvasnes.

4 Lome Brage (Erik Adielsson) har känts fin efter senaste starten och formen är på väg uppåt. Hästen är snabb ut och vi ska ge Månprinsen en match. Kort distans fungerar bra och jag hoppas på spets och slut. Inga ändringar utan han går som vanligt, säger Anders Lundström Wolden.

5 Månprinsen A.M. (Gunnar Melander) känns bra och har stått för tre fina insatser i år. Hästen är stark och rejäl. Vi får kör ­lite från start för att hitta en bra position. Det blev ett bra lopp så motstånd saknas inte, men jag tror alltid på bra chans när han startar. Inga ändringar, säger Gunnar.

6 Art Kjarvald (Ulf Eriksson) gick jättebra senast men fick aldrig tag i Månprinsens rygg. Gick i mål med tussar och krafter kvar på en 22-tid, så formen känns fortsatt fin. Månprinsen blir så klart svårslagen men han ska kunna vara med där bakom och vi hoppas kunna få ett slagläge och kunna utmana. Vi kör barfota fram och jänkarvagn, nu när det är autostart, säger Camilla Röste.

7 Guli Storm (Gustav Andersson) satt fast senast med sen lucka och kändes helt okej. Det är inget fel på formen och han känns jätte­bra i träning, men det är lite för bra hästar med här. Jag tar ut honom på hemma­plan för att se vad han kan göra. Hoppas vi får ett bra läge och kunna komma ner på innerspår, men det är ingenting för vinnar­spelarna, säger Gustav Andersson.

8 Art Nökkve (Håkan Skoglund) känns jätte­fin och har nog aldrig varit bättre. Står tufft inne i loppet och möter några som är för bra. Vi får vara nöjda med pengar. Inga ändringar, säger Håkan Skoglund.

9 Smedheim Solan (Jan-Olov Persson) håller bra form och känns fin. Var bra som fyra i lördags på Bjerke. Det blev ett bra lopp med många fina hästar. Att vinna blir svårt men trea-fyra känns realistiskt. Inga ändringar är planerade, säger Jan-Olov Persson.

10 Tangen Haap (Björn Karlsson) har tagit det senaste loppet bra. Månprinsen slår vi inte men med lite tur kan vi vara tvåa i mål. Han går som senast, säger Björn Karlsson.

11 Odin Tabac (Jörgen Westholm) har tränat på och känns fin. Gör det bra varje gång men har fått ett dåligt utgångsläge. Månprinsen har toppform och blir svår att slå. Det blir ett lugnare upplägg och vi ligger lågt. Det blir barfota bak, säger Oskar J Andersson hos Järgen Westholm.

12 Finnskog Sjefen (Henrik Kulblik) har ­bara gått lugna jobb och känns bra. Spåret blev sämsta tänkbara och det känns hopplöst på förhand. Hade vi haft framspår hade jag trott på en framskjuten placering då han är väldigt startsnabb. Vi får jaga pengar, säger Henrik Kulblik.

V75-6, Brons, 1 640 m, auto
1 Roger America (Hanna Olofsson) känns bra i träning. Behövde senaste loppet i kroppen men tycker ändå han var sämre än förväntat. Är inte så snabb ut så vi får smyga med och får hoppas på en slant, säger Hanna Olofsson.

2 Erik Sting (Carl Johan Jepson) gick bra i V75-finalen senast och har tränat på som planerat efter det. Aktuell distans och utgångsläge passar honom fint och jag tror på en bra insats. Inga ändringar, säger ­Timo Nurmos.

3 Sambuca Knight (Robert Bergh) har fått vila lite inför detta och han känns fin i jobben, och har även varit inne på Åby och gått banjobb. Jag tror han gör ett bra lopp direkt och det ser väl ut som om han ska kunna komma till ledningen här och därifrån brukar han bita ifrån bra. Eventuellt barfota nu, säger Preben Sövik hos Robert Bergh.

4 Louie Brodde (Kim Moberg) håller bra form och känns fortsatt fin. Är snabb ut och vi får prova en bit. Det blev ett stentufft lopp och blir inte lätt att slå Disco Volante om han har en bra dag. En platschans. Inga ändringar planerade, säger Svante Båth.

5 Västerbo Grosbois (Rauno Pöllänen) håller sin fina form och känns fortsatt fin. Verkar ha tagit det senaste loppet på ett bra sätt. Kommer jag till ledningen vill jag gärna köra där igen och 1 600 meter passar bättre. Jag tror på min häst och vi är nog långt framme. Troligen blir det barfota bak om banan tillåter, säger Rauno Pöllänen.

6 National Prince (Erik Adielsson) verkar allt väl med. Är snabb ut och vi får prova en bit. Tufft motstånd och positioner kommer avgöra mycket. Tycker jag har två jämngoda hästar med i loppet som kan vinna om det stämmer hela vägen. I första hand en plats­chans. Inga ändringar planerade, säger Svante Båth.

7 Disco Volante (Ulf Ohlsson) var jävligt fin senast och det här är nog vår bästa segerchans på lördag. Han har börjat lugna ner sig sedan i fjol, och då börjar han också visa sin kapacitet. Han har alldeles för lite pengar på sig. Inga ändringar, säger Marcus Sundberg hos Stefan Melander.

8 Knifetown Winner (Nicklas Westerholm) var lite vass senast men kommer vara bättre på lördag, en sommarhäst som kommer bli bättre för varje start. Kommer han till härifrån så är han med där framme. Han går med öppet huvudlag, annars inga ändringar, säger Nicklas Westerholm.

9 Archie Dream (Claes Sjöström) missgynnas av utgångsläget då han är startsnabb. Inte så tokig, men rundar inte alla till seger.

10 Marciano (Ove A Lindqvist) stod för en rejäl insats i den senaste starten. Verkar ha tagit det loppet på ett bra sätt och känns fortsatt fin. Vi hoppas han ska vara bättre med lopp i kroppen. Det är ett tufft lopp och svårt med bakspår men skulle det bli bra tempo kan vi komma in i matchen. Inga ändringar planerade, säger Gabriella Laestander.

11 Mr Perfection (Kevin Oscarsson) är i bra ordning och känns fin för dagen. Läget är ­inte det bästa och han möter några bra. Vi får smyga med och hoppas det blir bra tempo, då tar han många till slut. Barfota runt om vid bana, säger Jim Oscarsson.

12 Etosha Boko (Rikard N Skoglund) vann på ett bra sätt med sparade krafter senast och bör ha gått framåt. Känns som han ska i träning men är bortlottad. Inget för spelaren den här gången men ska passas framöver från bättre spår, säger Oscar Berglund.

V75-7, Silver, 2 640 m, auto
1 Ellieann (Rikard N Skoglund) satt fast senast med sparade krafter. Känns pigg och ­allert. Är hyfsad ut men någon ledning blir det inte, rygg ledaren kan vi hoppas på, trivs på lång distans. Blir det bra tempo kan hon avsluta snabbt. Inga planerade ändringar, säger Ingemar Söderberg.

2 Michelangelo Ås (Erik Adielsson) har gjort en start för oss i Sverige och vi var ­nöjda. Ska ha gått framåt med loppet i kroppen. Ett jämnt lopp på förhand och det ser ­intressant ut och med en bra resa är han inte borta. Inga ändringar, säger Pär Pergenius hos Daniel Redén.

3 British Steel (Christoffer Eriksson) har inte startat på länge och var sjuk senast. Allt verkar bra nu. Har bra form och bra läge, men vinner knappast och brukar sällan göra det. Inga ändringar, säger Marcus Lindgren.

4 Linus Boy (Carl Johan Jepson) fick tyvärr aldrig riktigt lucka i V75-finalen senast och gick i mål med krafter kvar. Han tränar som planerat och både utgångsläge och ­aktuell distans passar honom bra. Han kommer att tävla med optimal balans och utrustning, ­säger Timo Nurmos.

5 Qahar Q.C. (Ulf Ohlsson) klarade inte av tempoökningen senast och galopperade, han är svag i de momenten. Kom dock tillbaka bra efter galoppen och gick med full fart över mål. Kan han nyttja sin styrka tar han många på det. Inga ändringar, säger Marcus Sundberg hos Catarina Lundström.

6 Ready for More (Ulf Eriksson) var jag jätte­nöjd med senast. Det blev ett svårt läge med spår 12 på 1 600 meter, men han gick i mål med oryckta tussar. Han tränar på fint och känns jättefin. Det är som vanligt tufft motstånd med bra hästar, men min är bra också. Jag är alltid nöjd bara han gör ett bra lopp. Inga ändringar, säger Caroline Holm.

7 Vic de Luxe (Krister Söderholm) fick gå i dödens förra gången över 2 600 meter. Han har en dålig position på start, men allt är möjligt. Han börjar närma sig ­toppformen, den är 90-procentig nu. Han behöver hjälp av andra hästar i loppet och vi kör ­barfota fram som gör honom lite snabbare från start, säger Mika Haapakangas.

8 Angle of Attack (Robert Bergh) har haft en träningsperiod inför detta och har känts fin, och jag tror på en bra insats direkt. Utgångsläget nu blev tråkigt men han kan öppna snabbt från start och med lite tur hamnar han bra till direkt. Han gör i regel alltid bra lopp, och i regel löper han också alltid bäst i spets. Eventuellt barfota, säger Preben Sövik hos Robert Bergh.

9 Ola Montana (Nicklas Westerholm) känns bra och vann senast i årsdebuten. Har nu fått ett lopp i kroppen och ska vara ännu bättre. Kommer han bara till, och det blir bra tempo på loppet, är han med där framme. Nu går han med urryckare för första gången, annars inga ändringar, säger Nicklas.

10 Raz Mackenzie (Roger Nilsson) hade tränats lugnt inför senaste starten och borde vara bättre formmässigt nu. Läget är som det är och han är lite utelämnad. Skulle det stämma lite på vägen duger han långt. Eventuellt barfota bak, säger Roger Nilsson.

11 Callela Leonard (Petteri Joki) återkommer efter paus och fick svårt utgångsläge. Får vara nöjd med pengar.

12 Mr Perfect (Kevin Oscarsson) har bra form och är i ordning men från det här läget måste det klaffa för en framskjuten placering. Om banan tillåter går han barfota runt om, säger Jim Oscarsson.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5)
Travhuliganen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-21, 10:12   #35
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Om någon timme är det dags att åka ut till Umåker, alkotest, hämta micken och vattendunken(till kaffet), genomgång med huvudfunktionärer och sedan gå upp i sitt kära bandomartorn(faktiskt en oas i tillvaron) och blicka ut över banan och en publikplats som sakta börjar fyllas. En riktig höjdare detta.
Lycka till med streckandet idag och glöm inte bort att Qahar QC är vinnaren i de flesta scenarior i sista.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+2), lenninen (+3), Trinity (+2)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-21, 10:26   #36
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Bolagssystemet:

1) 4 r2-6 (Stig H har förberett 4 Diamanten professionellt. Hästen glänste i banjobbet i veckan. Bergh årsdebuterar med 6. Han är också väl förberedd. Jag tror inte det blir någon bitter körning mot 4. 2 fick ett perfekt preparélopp mot svagt motstånd senast. Jag har stort förtroende för Stig H och Erik och spikar)

2) 1,3,4,5,7,8,10,11,12 r6-9 (7 tar ledningen och kan leda hela vägen. Men hästarna är jämna och det kan skrälla. Rank: 7-4-3-12-10....)

3) 2,6 r10-4 (låser på de två som sticker ut)

4) 1,2,3,7,8,9,11 r12-4 (7 är berättigad favorit. 1 håller inte ledningen och kan få trafikproblem. 3 är startsnabb. 11 vinner ofta och ett fynd till 7 %. Ett lurigt lopp)

5) 5 r4-1 (Gunnar kör fram till dödens och krossar 4 Lome Brage)

6) 2,6,7 r5-3 (loppet står mellan favoriterna 7 och 2. Kryddar dock med 6, som jag vill se göra ett felfritt lopp)

7) 1,2,4,5,6,8,9,10 r7-11 (2 tar sannolikt ledningen. 8 laddas framåt men har varit ifrån sedan årsskiftet. Många startsnabba. 5 är bästa hästen men hoppar ofta. 1 vill ha vinnarhålet med lucka till slut. 10 bfro. 9 var bra i årsdebuten. Här kan det skrälla om inte 5 går felfritt)

Kostar 1512:-.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-21, 12:20   #37
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ramon Dekkers har SJUNKIT til 2%, vad blir det!? Sen är de ute och cyklar angående Melanders hästar också, de har ju rätt jämngoda chanser. Beror väl på det gamla vanliga att Uffe Ohlsson övervärderas och omvänt för Uffe Eriksson.

Mycket spekulationer om guldstriden. De blir rätt jämnspelade och känner ändå att det kommer bli bäst att ta ställning för Inken. Den är kanske liiite sämre än Cruzado men ledningen är ju guld värd, speciellt nu när det börjar bli sommar!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-21, 12:46   #38
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56996
Standard

Digital Ink anmäld barfota runt om ffg sedan elitloppsfinalen 2014. Aldrig torskat felfr när den gått utan skor både fram och bak. 3 vinster och en galopp (just i elitloppet 2014).
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-21, 12:49   #39
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Digital Ink anmäld barfota runt om ffg sedan elitloppsfinalen 2014. Aldrig torskat felfr när den gått utan skor både fram och bak. 3 vinster och en galopp (just i elitloppet 2014).
Kanske man ska ta med en nypa salt från det stallet, men barfota fram bör det åtminstone bli för det har Robert aviserat i intervjuerna. Blir spik oavsett vilket för mig, de är för jämnspelade här.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-21, 12:49   #40
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1093
Standard

Fint lopp i Finland idag, lopp 11.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-21, 12:57   #41
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56996
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Kanske man ska ta med en nypa salt från det stallet, men barfota fram bör det åtminstone bli för det har Robert aviserat i intervjuerna. Blir spik oavsett vilket för mig, de är för jämnspelade här.
Jo så är det. Den enda balansändringen jag hittade jämfört med vad som aviserats. Bergh hade inte aviserat detta skoryck någonstans.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-21, 13:09   #42
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 696
Standard

få 10 ggr pengarna på Månprinsen utan omsättningskrav, wow.. Jag lassade precis in 1000 spänn. http://promotions.leovegas.com/sv/sp...8874&bid=14038
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-21, 13:15   #43
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56996
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
få 10 ggr pengarna på Månprinsen utan omsättningskrav, wow.. Jag lassade precis in 1000 spänn. http://promotions.leovegas.com/sv/sp...8874&bid=14038
Det står att det gäller för spel för max 50 kr. Grattis att kunna lira 1000 kr. Då hade jag också registrerat mig där men orkar inte bli kund hos en nätcasinosida för möjligheten till en nettovinst på 450 kr.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-21, 13:16   #44
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
få 10 ggr pengarna på Månprinsen utan omsättningskrav, wow.. Jag lassade precis in 1000 spänn. http://promotions.leovegas.com/sv/sp...8874&bid=14038
Maxinsats 50kr...
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-21, 13:19   #45
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56996
Standard

Eskil Hellberg norrlandsexpert. Jari Åkerfeldt med talfelshandikapp och massor av faktafel programledare.Hade inte Hultman suttit i atg live idag hade man slagit över till tv sändningen direkt.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td