Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-05-28, 22:59   #1

Reg.datum: jul 2016
Sharp$: 673
Standard

V75 Mantorp 2/6

Drar igång en tråd. Har inte kollat igenom listorna så noga än. Precis som många andra (antar jag) känner man väl en viss baksmälla efter Elitloppshelgen.

Avd 1: Normalt sett bör tilläggshästarna få svårt att plocka in dessa meter på sina kullsystrar. Svårt att hitta nån given förstahäst där framme dock. Mrs Lindy bör kunna duga om hon klarar spåret.

Avd 2: Dom Perignon har väl samlat ihop till en seger snart, dock jobbigt läge. Jag gillade Prince Tanic insats senast efter väldigt jobbiga förberedelser. Kan vara en rolig skräll.

Avd 3: Piraten mot Anna Mix främst. Fördel för Piraten med tanke på spåret?

Avd 4: Finns flera som visat att de duger i denna klass. Första tanken för mig är Global Undecided.

Avd 5: Väldigt fint och jämnt Silver-försök, kul att få se Bravo Navarone igen. Spets och slut på Broadway Appolo?

Avd 6: Ina Scots Ära är som vanligt ett fint lopp, även om det kanske inte kommer upp i samma nivå som fjolårets upplaga. Mest anmärkningsvärt när jag kollar startlistan är väl att Örjan ska köra Zack’s Zoomer åt Tarzan.

Avd 7: Demolition Man F borde hitta till spets och känns som hästen att slå för övriga.

För att summera känns det som en ganska spelvänlig omgång. Har svårt att se någon given spik än så länge.
tosjodin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-29, 13:44   #2

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2747
Standard

Lucifer Lane borde klä av det här motståndet.
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-30, 12:39   #3

Fagerdahlens avatar

Reg.datum: feb 2016
Sharp$: 2302
Standard

Linus Boy gjorde det snyggt senast, men broadway appollo har ju fått drömspår

Senast redigerad av Fagerdahlen den 2018-05-30 klockan 12:44.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-30, 13:30   #4

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 18235
Standard

Det var en gång en Fru Lindy som bodde med en Slottsherre. Dom var Piraten på spåret som hade gömt Kontanter i Simonis byxor. Men när Våren var slut så hamnade dom istället i Lucifers bana. Då plötsligt dog ALLA. Efter det så regnade det ca 40000:- på de lyckliga åhörarna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiritus (+5), Executive (+2), pojmonen (+5), mackpeter (+5)

Senast redigerad av KalleKlut den 2018-05-30 klockan 13:38.
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-31, 10:36   #5

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Efter en första genomgång känns det som 2 Demolition Man F i sista blir spik för mig.
Vann lekande lätt i Charlottenlund sist, Bandit brick fanns i det slagna fältet. Peter Untersteiner tyckte hästen var oskärpt i det loppet och på Lördag lovas det helstängt huvudlag, luktar SOS lång väg.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-31, 10:46   #6

Standard

Avd 5:

2 Brodway Appolo kommer försöka leda runt om. Lyckas nog med det om inte tuffingarna Olle Rolls eller Kanske först och främst Luddes Bravo Navarone trycker upp tempot i dödens.
OM det skulle bli full fart hela vägen kanske Peter Untersteiner äntligen få sätta dit Springover?

Tror jag låser på 2,11.
Gammal 2018-06-01, 07:56   #7

Fagerdahlens avatar

Standard

Lyssnade precis på Chrille krukans podcast - han har en poäng angående Piraten.
Åkt ner till Frankrike och tillbaka i denna värme + att den gjorde bort sig där nere.
Sen vet vi alla att det är en vinterhäst och Anna Mix gjorde ett ruggigt snyggt lopp senast.

Preliminärt spikar jag, Anna Mix, Lucifer Lane och Broadway Appolo.
Gammal 2018-06-01, 08:36   #8

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 4403
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Lyssnade precis på Chrille krukans podcast - han har en poäng angående Piraten.
Åkt ner till Frankrike och tillbaka i denna värme + att den gjorde bort sig där nere.
Sen vet vi alla att det är en vinterhäst och Anna Mix gjorde ett ruggigt snyggt lopp senast.

Preliminärt spikar jag, Anna Mix, Lucifer Lane och Broadway Appolo.
Ja piraten känns rätt sval som spik. Örjan upp också som kör allt annat än bra och stabilt just nu. Ja att spika ett sto mot hingstar känns lika svalt det. Luktar 3dje häst i guld.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-01, 09:14   #9

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Unibet lägger ut 2,85 på den, jag testar...vi får si...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-01, 11:31   #10

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 936
Standard

avd1,
Tre hästar höjer sig där draget är Milly som var nedsatt av en halsinfektion senast, ruggigt i sin årsdebut, Peter tror på en bra insats och kan vara en spik för den djärve... annars 9-8-10

avd2.
Tiger Marke växer minst en klass i spets och dit kommer han nu sedan skall han slåss.

avd3
Många låser på två men när två trätter vinner en... Order to fly gick ett starkt slutvarv i skymundan senast, Food Money fick upp farten sista 300 och såg bra ut. Spets och släpp och lucka? Mulligan School såg också riktigt fin ut senast och måste med..

avd4
Favoriten är en klassig typ som kan runda allt i felfritt lopp. Cargoo Door spurtade vasst när luckan kom senast, intressant läge nu. nr 7 blir svårslagen om spets, skrällen är nr 12 som har bra fart i benen om rätta ryggar kan det smälla igen. Global U gör sina bästa lopp när han får attackera bakifrån, Örjan körs snällt och kan få sitt drömlopp? One To Beat lägger mycket mark under sig och känns som en av flera tilltänkta skrällbud med klaff. Harley Zon och Cash Simoni har höga toppar när de travar till 100% om det maxklaffar så kan de också vara en faktor..

avd5.
Broadway appollo leder loppet runt om och jag spikar!

avd6
Hootshoot lucka är obesegrad i med Erik och dessutom är hästen pilsnabb ut. Varning. Snowstorm Hanover har inte blommat ut ännu kommer med gott ryckte, skorryck nu är intressant! Cubra Libre kan inte ha varit helt kurrant i kungapokalen senast, frisk nu och en faktor. Zack Zoomer är kanske den mest formstarkaste hästen i fältet men läget? Lucifer är bra men kommer kanske inte till spets nu? Calle Crown verkar på gång och är snabb ut. Taktik? The Bucket list är stark som bränvin, får 3 innern söker sig ut och tar många på slutvarvet. Hazard boko har fått ett lopp ikroppen. Skrällduglig..

avd7.
Många spekulerar i att det står mellan 2 och 6 men mitt drag är Bålsta palema som blåser till front och har 4 av 6 på Mantorp och nu blir det jänkarbike på och ett offensivt upplägg att vänta. 14% skall tilläggas att Bålsta har 9 av 12 segrar från spets. Arraw hoss har nu lopp i l kroppen och bör vara med på fotot igen. En av två heta.. Nr 2 är inte jätteexplosiv första biten och den känns lite hårt spelad i min bok. Jag gillade dock intrycket på nr 10 senast som inte fick gå sig tom och avslutade nedåt 10 fart i 600 meter med bra spänst, om det flyter med bra ryggar och tempo är han med dem i må. 0% Passa även nr11 som har varit finfin i värmningarna de två senaste men senast galopperade han av pigghet innan bilen släppte fältet. 3%

Två troliga spikar:
Tiger Marke och Broadway apollo

Utgångarna minst en måste vinna:
Breidabliks Cognac (avd4) och 5-6 i avd7

Skrällar:
Milly som är kvitt halsinfektion nu, lika bra som i årsdebuten?
Food Money såg stark ut i spåren senast, spets och släpp och lucka nu? 3%
Al’s Sugarstar såg ut som en atombomb vid segern och det lovade mer, 3%
Hotshot Luca är pilsnabb ut och det låter som man skall köra i spets 9% avd6
Snowstorm Hanover har inte fått till det på svensk mark ännu men fart i massor finns och nu rycker man alla skorna 5% "Passas!"
Cuba Libre Ice var inte kurrant senast, tränat bra inför detta och tar upp segersviten igen? 3% avd6
D.D’s Perseverance riktigt fin i 10 fart i 600 meter senast utan att gå tom, med ryggar och tempo är han en faktor att se upp med.. +++ avd7..

God tur!
Nollkollolisten (+20)

Senast redigerad av Klanke den 2018-06-01 klockan 15:19.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-01, 13:03   #11

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39581
Standard

Tarzans hästar är verkligen nycklarna till den här omgången. Många intressanta pållar, men också väldigt svårt att placera in dem i loppen.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-01, 13:07   #12

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Tarzans hästar är verkligen nycklarna till den här omgången. Många intressanta pållar, men också väldigt svårt att placera in dem i loppen.
En typisk sådan är Snowstorm Hanover i Lucifer Lane loppet. Har felat i sina svenska starter hittils, men Tarzan har snackat om denns som att det skall vara hans nästa storstjärna- Nuncios arvtagare..
Gammal 2018-06-01, 13:13   #13

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
En typisk sådan är Snowstorm Hanover i Lucifer Lane loppet. Har felat i sina svenska starter hittils, men Tarzan har snackat om denns som att det skall vara hans nästa storstjärna- Nuncios arvtagare..
Örat får kanske boka ögat den här gången och snöstormen åka med på ren misstanke. Lucifer Lane är kanske inte så klar som första anblicken gav sken av.
Gammal 2018-06-01, 15:36   #14

Sharp$: 1645
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kire1111 Visa inlägg
Ja piraten känns rätt sval som spik. Örjan upp också som kör allt annat än bra och stabilt just nu. Ja att spika ett sto mot hingstar känns lika svalt det. Luktar 3dje häst i guld.
Varning! Får en känsla av att ni sågar Piraten för lätt,tar med båda och spikar något annat.Tror det blir Lugauer i 4:e och Lucifer Lane i 6:e.Tror säkert att ni brukar få mer rätt än jag,men det ringer varningsklockor här och jag vill bara dela med mej.
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-01, 16:08   #15

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1671
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Är inte direkt startsnabb. Misstänker calle crown kommer sitta i ledning?
Kan bli liknande scenario som lucifers senaste lopp, hamnar 3 -4 utvändigt och kanske får för långt fram?

Melanders hästar är väl intressanta om man garderar.
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-01, 19:04   #16

Sharp$: 11975
Standard

Var lite för het på Lucifer Lane, 3.05 nu på unibet...överstreckade dras det emot o vinnaroddsen följer med upp, gäller att ha is i magen, men trodde inte att det fanns någon större potential uppåt på den...vi får si...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-01, 21:01   #17

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 221
Standard

Med en annan i V75 kusk hade Lucifer varit stenklar. Tror inte J A Nilsson pallar trycket med omgivningen. Tyvärr... Tarzan gasar å vinner
Gammal 2018-06-01, 21:11   #18

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 221
Standard

OTP, i avd 3 har inte startat i Sverige på drygt en månad...g på Vincenne å har inte presterat när det blir varmt ute..å det är det ju nu. Dragen bakom Anna Mix är 3 & 8 i nämnd ordning
Gammal 2018-06-01, 22:00   #19

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 491
Standard

Citat:
Avd 5:

2 Brodway Appolo kommer försöka leda runt om. Lyckas nog med det om inte tuffingarna Olle Rolls eller Kanske först och främst Luddes Bravo Navarone trycker upp tempot i dödens.
OM det skulle bli full fart hela vägen kanske Peter Untersteiner äntligen få sätta dit Springover?

Tror jag låser på 2,11.
Har feeling för att Baron Gift vinner och chansspikade.
MikaF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-01, 22:24   #20

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5754
Standard

Håll i hatten.
Nu är nästagångaren ute.
7 Racing Mange. 2%
Kröp ju ur pälsen sist i Danskens land.
Citerar en medlem här.
Är folk f-lla eller??
Gammal 2018-06-01, 22:29   #21

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 2634
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Det var en gång en Fru Lindy som bodde med en Slottsherre. Dom var Piraten på spåret som hade gömt Kontanter i Simonis byxor. Men när Våren var slut så hamnade dom istället i Lucifers bana. Då plötsligt dog ALLA. Efter det så regnade det ca 40000:- på de lyckliga åhörarna.
Poetiskt och klockrent. :-)
mackpeter (+3), KalleKlut (+2)
pojmonen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 09:55   #22

Fagerdahlens avatar

Standard

Broadway Appolo och Demolition Man i sista
Det blir två bra spikar till en bra procent
Gammal 2018-06-02, 10:00   #23

Shooters avatar

Standard

Citat:
Det är en av dem jag tänker på, men även Zack's Zoomer i samma lopp.
Gammal 2018-06-02, 10:01   #24

Shooters avatar

Standard

Citat:
Efter en första genomgång känns det som 2 Demolition Man F i sista blir spik för mig.
Vann lekande lätt i Charlottenlund sist, Bandit brick fanns i det slagna fältet. Peter Untersteiner tyckte hästen var oskärpt i det loppet och på Lördag lovas det helstängt huvudlag, luktar SOS lång väg.
Jag har också den som spik för närvarande. Det lät ju klart när man hörde Peter.
Gammal 2018-06-02, 10:02   #25

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av drakdead Visa inlägg
Varning! Får en känsla av att ni sågar Piraten för lätt,tar med båda och spikar något annat.Tror det blir Lugauer i 4:e och Lucifer Lane i 6:e.Tror säkert att ni brukar få mer rätt än jag,men det ringer varningsklockor här och jag vill bara dela med mej.
Jag kan tänka mig att det skräller i guld. Piraten gillar inte sommaren särskilt väl och Anna Mix övertygar sällan.
Gammal 2018-06-02, 10:02   #26

Fagerdahlens avatar

Standard

Dom ger nästan klartecken på Dom Perignon
Gammal 2018-06-02, 10:05   #27

Shooters avatar

Standard

Cargo Door är väldigt intressant, men med åttondespår i volt vet man aldrig om den fastnar.
Gammal 2018-06-02, 10:05   #28

Fagerdahlens avatar

Standard

Citat:
Jag kan tänka mig att det skräller i guld. Piraten gillar inte sommaren särskilt väl och Anna Mix övertygar sällan.
Order to fly och Milligans School .. Milligan gjorde ju faktiskt ett riktigt bra lopp senast över samma distans.. slogs endast av Handsome brad som slog världsrekord
Gammal 2018-06-02, 10:06   #29

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
KalleKlut är kreativ och skall ha en stol i Svenska Akademien.

Jag kommer dock att göra tvärtom i sista - inte ALLA. 2 Demolition Man körs barfota bak och första gången helstängt. Utrustning och spår bör ge honom ledningen trots startsnabba utanför. Hästen har haft ledningen sex gånger och vunnit samtliga. Han såg jättefin ut senast vid vinsten i Köpenhamn och Peter tror mycket på honom. Bra spik till 19 %.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 10:07   #30

Shooters avatar

Standard

Citat:
Order to fly och Milligans School .. Milligan gjorde ju faktiskt ett riktigt bra lopp senast över samma distans.. slogs endast av Handsome brad som slog världsrekord
De två och kanske Mind Your Face.
Gammal 2018-06-02, 10:18   #31

Fagerdahlens avatar

Standard

Citat:
De två och kanske Mind Your Face.
Vettefasen om Mind Your Face - den har inte direkt visat form.
Jag skippar nog den och kör Food Money som tredje skräll istället
Gammal 2018-06-02, 10:28   #32

Shooters avatar

Standard

Citat:
Vettefasen om Mind Your Face - den har inte direkt visat form.
Jag skippar nog den och kör Food Money som tredje skräll istället
Mind Your Face kanske är onödig.
Gammal 2018-06-02, 10:43   #33

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 936
Standard

Senast redigerad av Klanke den 2018-06-02 klockan 11:00.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 11:39   #34
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 6368
Standard

Visst var Dom Perignon bra senast men jag hoppas att Örjan sover lite för länge igen och spikar nog Tiger Marke som det känns just nu.

HOS ger jag heller inte mycket för som kusk och når Jepson spets så borde chansen att rinna undan vara god!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 11:48   #35

Standard

Det matematiska bolagssystemet byggs vanligen på två spikar - resten favoriter kryddat med några skrällar. Dagens system:

1) 4,6,8,9,10 r2-1 (på sommarlätta banor är det tufft att ta in tillägg - inte minst dubbla. Jag vill överleva första avdelningen och streckar alla med chans. 4 streckas på Örjan/Reijo. 6 körs från springspår till ledningen och kan rinna undan till 9 %. 8 tror tränaren mycket på som en kommande stjärna. 9 hade slem i halsen senast och skall ta revansch idag. 10 är bästa hästen hårt inne)

2) 1,3,6,10 r4-9 (1 kan få loppet i ledarryggen och småskrälla. 3 eller 6 tar ledningen. Därmed får 4 ett jobbigare lopp och lämnas utanför. 10 "lovar stallet vinst med")

3) 4 r7-6 (4 och 7 höjer sig över konkurrenterna. 4 OTP har slagit 7 Anna Mix sex gånger av sju. Örjan tar ledningen och Kim får dödens. Därifrån slår inte stoet OTP)

4) 2,3,7,8,12 r6-4 (Tarzans 7 och 8 kan göra upp om detta. 7 bfro tar ledningen från springspår. 8 är bästa hästen i fältet. 2 drar man järnskorna och kör bfro. Favoriten 3 streckas. 12 kommer från två raka och kan skrälla)

5) 1,2,3,5,6,7,11 r4-10 (strecka många)

6) 2,4,6,8 r3-9 (tycker man ska gardera storfavoriten 4. Finske 2 vann V75 i april med Erik och kan leda SoS till 9 %. 6 blir en guldhäst. 8 är högt streckad med Örjan)

7) 2 r6-3 (2 är utrustad för att ta ledningen, som han haft sex gånger och vunnit samtliga. Peter håller snabbstartarna utanför sig och spikas till 19 %)

Kostar 1400:-. Lycka till med systemen!
Gammal 2018-06-02, 11:48   #36

Majors avatar

Reg.datum: apr 2014
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Dom ger nästan klartecken på Dom Perignon
Spår 10
1640m
177m upplopp
Tufft
Gammal 2018-06-02, 11:57   #37

Nicklass avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Major Visa inlägg
Spår 10
1640m
177m upplopp
Tufft
Har också resonerat fram och tillbaka men örjan är väl inte dummare än att han tar ryggen på tider marke och hamnar rätt långt fram. Sitter han bara i första eller andra ytter bör det vara klart för den hästen.
Gammal 2018-06-02, 12:00   #38

Majors avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
Har också resonerat fram och tillbaka men örjan är väl inte dummare än att han tar ryggen på tider marke och hamnar rätt långt fram. Sitter han bara i första eller andra ytter bör det vara klart för den hästen.
Man får verkligen studera bakspårshästarna under dom inledande loppen innan V75 startar..
Värmen? Hur mycket påverkar det hästarnas prestationer ?
Gammal 2018-06-02, 12:09   #39

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 675
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Visst var Dom Perignon bra senast men jag hoppas att Örjan sover lite för länge igen och spikar nog Tiger Marke som det känns just nu.

HOS ger jag heller inte mycket för som kusk och når Jepson spets så borde chansen att rinna undan vara god!
Spets tar väl Tillman eller är jag fel ute då? Har fått för mig det och tror därför att HOS vinner idag.
sjukstuga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 12:40   #40

Shooters avatar

Standard

Det kan bli riktigt fina pengar idag som det känns. Krävs nog en hel del flyt för att få in den här.
Gammal 2018-06-02, 13:11   #41

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Major Visa inlägg
Man får verkligen studera bakspårshästarna under dom inledande loppen innan V75 startar..
Värmen? Hur mycket påverkar det hästarnas prestationer ?

Bakspåren kommer få det ytterst problematiskt om de sitter i de bakre regionerna från start då upploppet enkom mäter 177 meter - ett av de kortaste i landet. I voltstarts- och tilläggsloppen kommer de vara helt rökta.

Värmen ALLTID ett plus - ju varmare, desto bättre... Detta gäller i tävlingsmomentet - förberedelserna och värme är ju en annan sak. Dricker de nog med vatten skall det inte vara några problem, mat klarar de sig utan även om det inte är optimalt.
Major (+25), mackpeter (+10)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 13:52   #42
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
Standard

Blir det inte som vanligt idag?

Man lägger en jäkla massa tid på att analysera V75-loppen, sen står man där efter tre avdelningar, ödslat massor av streck - åsså har Kihlström vunnit de tre inledande avdelningarna åkandes efter att de andra lallarna kört loppen i halsen på honom.

Funderar iaf allvarligt på 2/3 ÖK i inledande tre avdelningarna och spik på Untersteiners i sista. För inte sätter väl värmlandströge MJA allt på ett kort från start?

10 Cab Hornline var en av mina stänkare idag - tills man läser i intervjuerna att PL aviserar en avvaktande styrning.

Bästa vinnarspelet tycker jag därför är 4 Bravo Navarone. Bra läge bakom bilen, behöver inte göra ett skit i loppet förrän 700 kvar - för en gångs skull.

13ggr pengarna? Det är nog sista gången för i år som han ger det oddset.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 14:00   #43

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Bakspåren kommer få det ytterst problematiskt om de sitter i de bakre regionerna från start då upploppet enkom mäter 177 meter - ett av de kortaste i landet. I voltstarts- och tilläggsloppen kommer de vara helt rökta.

Värmen ALLTID ett plus - ju varmare, desto bättre... Detta gäller i tävlingsmomentet - förberedelserna och värme är ju en annan sak. Dricker de nog med vatten skall det inte vara några problem, mat klarar de sig utan även om det inte är optimalt.
Vill passa på att harangera dig för ditt eviga tjat - för att citera bibeln "en kvinnas tjat är som ett evigt takdropp" - om att Ringostarr Treb vinner Elitloppet. Det sa du direkt efter Olympiatravet. Och upprepade sedan med stor envishet

Du har helt rätt, när det gäller värmens påverkan på travhästar. Det är mer kuskarna, som påverkas. Och ofta menar tränare/kuskar, att bakspår är som 20 m tillägg. Tänk på att få i er vätska
Fulsprit (+10)
Gammal 2018-06-02, 14:10   #44

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

doob tankar:

Vi börjar på V4! Spikarna är självklara! 9 Polycrates Face måste galoppera för att förlora det här och inte ens favorit! Tackar! Sofia fixar felfritt och säker vinst! 1 Damien Hanover också ENORMT värde på som andrahandare! Tar spets lätt och brisar undan bara tysken förstår bättre och inte mosar ihjäl dagens mest spelvärda spik! Avdelning 2 och 4 garderas massivt! Se upp med 5 Digital Music som lille Daniel körde bort som klar sist för mig till 30 ggr. Tungt se honom spränga ljudvallen för att springas om sista 100... Onödigt Daniel! 4% idag och dags ta betalt! I samma lopp finns en annan skräll att se upp med! 10 Hakeröds Mimmi kraftigt understreckad!

Nu till V75!

Avd.1)
Här krävs gardering. Litar inte på att favoriten hinner fram! Osäker på alla superlativ kring 9 Mily men streckar! Varför så tunga förtidsspel på 4 Mrs Lindy? Obegripligt. En av många vid stor gardering. 8 Electrical överstreckad! Chanslös från det här läget när hästen behöver hjälpas först över mål och har endast vunnit från innerspår i främre träffen. Streckar jag inte ens under pistolhot! Se upp med 1,2 och 6 på framspår!

Avd.2)
3 Tiger Marke är det skrik på. Visst, bra chans om lugn spets! Men 6 In Line Tooma är den som sitter front tror jag! Vässad för supersprinten på Valla förra helgen men kom inte med. ABSOLUT formtoppad gissar jag och då kan den ramla undan i spets till oerhört låg procent! Om dom kör ihjäl sig kommer Örjan flygandes längst ut! Står på tur! Går 1.10 sista varvet om Örjan kör i tid! Tre - låst!

Avd.3)
Men är helt blåst om man singlar 4 On Track Piraten. Det mesta är sagt i tråden och även jag har sett en TOTALT formlös häst senaste starterna. Frankrike-äventyret obegripligt och OTP protesterade också i loppet. 42% idag är ett skämt!! 7 Anna Mix är stenklar om den går som den ska men mer opålitlig häst får man leta efter. Kan vara körd redan varvet kvar och kan lika gärna vinna med 40 meter! 1 Food Money har jag insideinfo på! Den är iordningställd och nämns knappt! MÅSTE STRECKAS pga värdet och infon! 6 Order To Fly kommer från formstall och kör racerbalans idag! 8 Milligans School understreckad! Toppform! Kan vinna!

Avd.4)
2,3,7 eller 8 vinner! Punkt! Huvudet högre än övriga och att alla fyra ska bränna finns inte!

Avd.5)
2 Broadway Appolo spetsar och har toppform! Distansen ett ? Kan bli avslagen sista 50 och i så fall kommer farsan med 11 Springover som måste vinna snart. Bra lås. En annan som många anser "måste vinna snart" är 6 Baron Gift! Absolut fanns det värde under 10% men nu är den uppe i 11% och stiger så schas! Rickard Svanstedt vinner aldrig på V75 och hästen är så uppskruten att jag kräks! Icke vinnare av stora mått sen får den klockas till vad fan den vill sista 200 m. Har aldrig varit maken om större hausse på ETT lopp! EN prestation för länge sedan. Packet är fulla och helt förblindade. Masspsykos!

Avd.6)
3 Snowstorm Hanover är bortglömd då packet inte fått se än hur bra den är! Två galopper har gjort att kollektivet glömt bort den. 9% just nu är årets överodds! En fin chansspik! Den som väljer att gardera tar blixtsnabbt med 2 Hotshot Luca som spetsar och har fin chans till obegripliga 9%! Favoriten är tredje-fjärdehäst tillsammans med 8 Zack's Zoomer som nog inte är långt ifrån trean rent kapacitetsmässigt men läget? Örjan ökar chanserna från det spåret. Ska vi gräva djupare? Lill-Unter har en racer! Lennartsson likaså! Bfro på den dessutom. 6 Calle Crown har jag ledsnat på. Till skillnad från Snoken. Snoken måste vara full....

Avd.7)
Dagens bästa V75-spik! OJ OJ OJ! Packet är inte kloka. 5 Bålsta Palema bara tredjehandare på 17%... Tackarrrrrr! Maken till spets-och-slut-vinnare får man leta efter! Vilket värde!

Lycka till och ta det varligt med spriten idag!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 14:27   #45

Shooters avatar

Standard

V4
Inlämnat: 2018-06-02, 14:27
Mantorp
Lördag 2018-06-02
Start: 14:45
Kostnad: 72,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 10 Pacific Face (9, 2)
2: 4 Bag's Simoni (6, 7)
3: 1, 4, 6, 7 (2, 8)
4: 1, 4, 5, 6, 9, 10, 11, 12, 14 (3, 7)

1x1x4x9 = 36 rader.
36 x 1 x 2,00 kr = 72,00 kr.
Totalt: 72,00 kr.
Rättningskod: KQT JHC DPD
Gammal 2018-06-02, 14:28   #46

Majors avatar

Standard

V4
Inlämnat: 2018-06-02, 14:03
Mantorp
Lördag 2018-06-02
Kostnad: 98,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 10 Pacific Face (9, 2)
2: 4, 5, 6, 7, 8, 10, 12 (2, 3)
3: 1 Damien Hanover (6, 7)
4: 6, 7, 9, 10, 11, 12, 14 (1, 5)

1x7x1x7 = 49 rader.
49 x 1 x 2,00 kr = 98,00 kr.
Totalt: 98,00 kr.
Rättningskod: MVW JHD MWC
Gammal 2018-06-02, 14:43   #47

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 739
Standard

V4
Inlämnat: 2018-06-02, 14:39
Mantorp
Lördag 2018-06-02
Kostnad: 48,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 9 Polycrates Face (10, 2)
2: 4, 6, 8 (7, 12)
3: 1 Damien Hanover (6, 7)
4: 3, 4, 6, 7, 10, 11, 12, 14 (9, 1)

1x3x1x8 = 24 rader.
24 x 1 x 2,00 kr = 48,00 kr.
Totalt: 48,00 kr.
Rättningskod: HTZ KHJ FPM
keewa124 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 14:46   #48

Standard

Glöm ej nummer 1 idag, särskilt då i voltstart, menar jag - är ofta dessa tar spets och tillåts sitta där, särskilt vid höga odds och kan då rinna undan.
Gammal 2018-06-02, 15:07   #49

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1926
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikaF Visa inlägg
Har feeling för att Baron Gift vinner och chansspikade.
Trodde jag skulle bli ensam om den spiken. Kusken jätteminus!
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 15:10   #50

mijo14s avatar

Standard

Han er fin hesten nu,å tycker han møter lite lettare motstånd..Kenneth H om 3 Urban Kronos!
Gammal 2018-06-02, 15:12   #51

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6491
Standard

att 8an ska hinna dit som 2.a raka tvillingen 5-6 200kr

Cyran (+1)

Senast redigerad av Gotland den 2018-06-02 klockan 16:39. Anledning: Opassande språkbruk
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 15:24   #52

Shooters avatar

Standard

Antingen så blir jag geniförklarad eller dumförklarad, men emot all logik en sån här dag med snabba bana och allt så spikar jag tre bakspår: Vanquish Kronos, Dom Perignon och Cargo Door.
Gammal 2018-06-02, 15:31   #53

Standard

Citat:
Antingen så blir jag geniförklarad eller dumförklarad, men emot all logik en sån här dag med snabba bana och allt så spikar jag tre bakspår: Vanquish Kronos, Dom Perignon och Cargo Door.

Cargo Door är väl den som jag tror mest på av dessa - Vanquish bör vara chanslös, Dom Perignon kan vara bäst, men inte vinna ändå.

Så, nu har jag jinxat dina hästar i rätt riktning så minst två vinner, hehe!
Gammal 2018-06-02, 15:32   #54

Shooters avatar

Standard

Citat:
Cargo Door är väl den som jag tror mest på av dessa - Vanquish bör vara chanslös, Dom Perignon kan vara bäst, men inte vinna ändå.

Så, nu har jag jinxat dina hästar i rätt riktning så minst två vinner, hehe!
Ta den sista också när du ändå är igång.
Fulsprit (+3)
Gammal 2018-06-02, 15:34   #55

Sharp$: 39
Standard

Sato verkar bli en sådan häst som man aldrig kommer komma rätt på.. 2 spel 2 galopper nu
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 15:34   #56

Standard

Jobbar idag och har inte tid att skriva några längre inlägg.

Jag Spikar Mrs Lindy i första och Demolition Man F i sista.

Tror det blir svårt att ta tillägg idag samt för de flesta med bakspår.
Går på de jag tror sitter i spets tidigt.

lycka till!
Gammal 2018-06-02, 15:38   #57

Standard

Skönhetspris får han i alla fall, Dom Perignon - djävlars vilken brunsvart snygging!
Gammal 2018-06-02, 15:44   #58

Standard

Stormvarning för nummer 1 nu, M.T.Likeable...
Gammal 2018-06-02, 15:50   #59

Fagerdahlens avatar

Standard

Vad säger ni om det Hultman sa i Live om Dom Perignon?
Fan att man ska lyssna på dom och börja tveka .......
Gammal 2018-06-02, 15:53   #60

linfres avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 5741
Standard

Idag känns det väldigt svårt att hitta spikar. Har skrällar jag gillar i samtliga lopp som jag inte vill släppa :P

Jag tror att 6 Wild Love vinner V75-1 så där är det väl bara att spika men sen vettef*n.

Tar med alla Melanderhästar idag som lyser dubbelrött och letar spikar i övriga lopp.
Gammal 2018-06-02, 15:56   #61

Shooters avatar

Standard

Citat:
Vad säger ni om det Hultman sa i Live om Dom Perignon?
Fan att man ska lyssna på dom och börja tveka .......
Jag har redan lämnat in. Stallet är väldigt påställda på Dom och verkar tro på toppchans. Slänger ju på en jänkarvagn dessutom och Örjan tyckte det kändes bra.
Gammal 2018-06-02, 15:57   #62

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7294
Standard

Provar så här idag:
1: 4, 6, 9 (10, 8)
2: 3, 4, 6, 7, 10 (1, 2)
3: 6, 7, 8 (4, 1)
4: 2 Global Undecided (3, 8)
5: 1, 2 (3, 11)
6: 3 Snowstorm Hanover (4, 8)
7: 2, 5, 12 (6, 3)

Avd 5 känns verkligen inte bra, känns som ett sånt lopp där ingen vinner.. Bravo bäst men skor. Cab grym men lär köras lugnt. Unter från bakspår ingen favorit. Olle dåligt värde på. Fick bli spetshäst och Örjan.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 16:05   #63

Fagerdahlens avatar

Standard

V75
Inlämnat: 2018-06-02, 16:03
Mantorp
Lördag 2018-06-02
Start: 16:20
Kostnad: 324,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 4, 6, 8, 9, 10 (5, 7)
2: 1, 4, 7, 10 (3, 9)
4: 2, 7, 8 (3, 5)
5: 2 Broadway Appolo (5, 3)
6: 2, 3, 8 (4, 6)
7: 5 Bålsta Palema (2, 6)

6x4x3x3x1x3x1 = 648 rader.
648 x 1 x 0,50 kr = 324,00 kr.
Totalt: 324,00 kr.
Rättningskod: Pengar till semestern

Senast redigerad av Fagerdahlen den 2018-06-02 klockan 16:17.
Gammal 2018-06-02, 16:06   #64

Fagerdahlens avatar

Standard

Citat:
Jag har redan lämnat in. Stallet är väldigt påställda på Dom och verkar tro på toppchans. Slänger ju på en jänkarvagn dessutom och Örjan tyckte det kändes bra.
Jag bangade :P
Gammal 2018-06-02, 16:07   #65

Nicklass avatar

Standard

V75
Inlämnat: 2018-06-02, 16:02
Mantorp
Lördag 2018-06-02
Kostnad: 125,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Wild Love
2: 3, 10
3: 1, 4, 6, 7, 8
4: 2, 3, 6, 7, 8
5: 1, 2, 5, 7, 11
6: 3 Snowstorm Hanover
7: 5 Bålsta Palema

1x2x5x5x5x1x1 = 250 rader.
250 x 1 x 0,50 kr = 125,00 kr.
Totalt: 125,00 kr.
Rättningskod:

Kör lite chansspikar från sharps ideer. Wild love tror jag kan sitta i ledning tidigt.
Bålsta sitter också i ledning tidigt. Snowstorm hoppas vi bara på att de inte blir galopp.
Trinity (+1)
Gammal 2018-06-02, 16:11   #66

Reg.datum: jun 2016
Sharp$: 708
Standard

V75-1: A: 4, 9 B: 2, 6, 8, 10
V75-2: A: 4 B: 3, 7, 10
V75-3: 7 ANNA MIX (kommer bara vara bäst här tror jag)
V75-4: A: 2, 3 B: 4, 5, 6, 7, 8, 12
V75-5: 11 SPRINGOVER (blir tempo där framme, sveper dem)
V75-6: A: 4, 8 B: 2, 5
V75-7: 5 BÅLSTA PALEMA (spets och slut)
Minst 2 av 4 A
156kr
god tur!
levin1891 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 16:17   #67

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7294
Standard

1: 1, 6 (10, 4)
2: 2, 5 (10, 3)
3: 6, 8 (7, 4)
4: 12 Al's Sugarstar (3, 2)
5: 7, 10 (2, 3)
6: 3, 5, 9 (4, 8)
7: 12 Oceanic Clearence (6, 2)

Och en toklapp
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 16:26   #68

linfres avatar

Standard

Jävla omstarter....
Gammal 2018-06-02, 16:28   #69

linfres avatar

Standard

Vinner trots galopp, skönt!
Gammal 2018-06-02, 16:28   #70

Shooters avatar

Standard

Vilket skitlopp! 500 m efter 19 och 1000 efter 17 och de sitter snällt där bak och agerar inte. Vinnaren var dock bra.
Gammal 2018-06-02, 16:30   #71

Standard

Love You märr bfro ffg. 12 %. Trots kort galopp.
Gammal 2018-06-02, 16:30   #72

Sharp$: 52684
Standard

Barfota ffg på en Love You...

TVILLING
Inlämnat: 2018-06-02, 16:24
Mantorp Lopp 5
Lördag 2018-06-02
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
4, 10
Utgångshästar
6 Wild Love

2 x 20,00 kr = 40,00 kr.
Totalt: 40,00 kr.
Rättningskod: DXX KHJ LZC
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 16:33   #73

Fagerdahlens avatar

Standard

Bra början
Gammal 2018-06-02, 16:36   #74

Sharp$: 39
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Love You märr bfro ffg. 12 %. Trots kort galopp.
Se säger vissa att rycka skorna inte ger effekt
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 16:44   #75

Shooters avatar

Standard

Bra att man fick en förklaring till Vanquish Kronos dåliga insats. Synd att de inte känner före loppet att hästen inte är som den ska.
Trinity (+1)
Gammal 2018-06-02, 16:48   #76

Shooters avatar

Standard

Dompans lopp blev i alla fall som väntat, men fel häst blev tvåa då jag körde tvilling.
Gammal 2018-06-02, 16:57   #77

Fagerdahlens avatar

Standard

Citat:
Dompans lopp blev i alla fall som väntat, men fel häst blev tvåa då jag körde tvilling.
Jävla hultman... "ouhuhh travet stämmer inte"..
Gammal 2018-06-02, 16:59   #78

Standard

Apropå Wild Love i avd 1.:

Jens Sjödén. "6 Wild Love är inte i närheten meritmässigt, men favorit att nå ledningen"

Berglund på Travnet: "6 Wild Love ... Är ingen startblixt och tar knappast ledningen"

Senast redigerad av hoola den 2018-06-02 klockan 17:01. Anledning: Färg
Gammal 2018-06-02, 17:00   #79

Nicklass avatar

Standard

Citat:
De körde ju sönder loppet där framme. Largo blir nog o se upp med nästa gång
Gammal 2018-06-02, 17:03   #80

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Apropå Wild Love i avd 1.:

Jens Sjödén. "6 Wild Love är inte i närheten meritmässigt, men favorit att nå ledningen"

Berglund på Travnet: "6 Wild Love ... Är ingen startblixt och tar knappast ledningen"
Jens Sjödén har aldrig kunnat bedöma spetsstrider. Men nog hade Wild Love kunnat vara före Mrs Lindy och fått överta ledningen utan galoppen.
Gammal 2018-06-02, 17:04   #81

Shooters avatar

Standard

Citat:
De körde ju sönder loppet där framme. Largo blir nog o se upp med nästa gång
Jag väntade mig körning där framme i loppet. Hade dock trott att det även skulle tävlas i V75-1 när det är så fina förutsättningar. Det hade dock inte hjälpt när min spik i det loppet var under isen för dagen.
Gammal 2018-06-02, 17:11   #82

Shooters avatar

Standard

Härligt! Fin avslutning av Milligan!
Gammal 2018-06-02, 17:12   #83

Standard

Kim föll på eget grepp.
Gammal 2018-06-02, 17:13   #84

doobs avatar

Standard

YEEEEEEEEEES! 4% TACKARRRRRRRRRRR!!!
Gammal 2018-06-02, 17:14   #85

Fagerdahlens avatar

Standard

YES!
Gammal 2018-06-02, 17:14   #86
Super Moderator

Skaeggets avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 9034
Standard

Den fick ni gratis i Travsnack med Sharps!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 17:15   #87

doobs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
doob tankar:

Vi börjar på V4! Spikarna är självklara! 9 Polycrates Face måste galoppera för att förlora det här och inte ens favorit! Tackar! Sofia fixar felfritt och säker vinst! 1 Damien Hanover också ENORMT värde på som andrahandare! Tar spets lätt och brisar undan bara tysken förstår bättre och inte mosar ihjäl dagens mest spelvärda spik! Avdelning 2 och 4 garderas massivt! Se upp med 5 Digital Music som lille Daniel körde bort som klar sist för mig till 30 ggr. Tungt se honom spränga ljudvallen för att springas om sista 100... Onödigt Daniel! 4% idag och dags ta betalt! I samma lopp finns en annan skräll att se upp med! 10 Hakeröds Mimmi kraftigt understreckad!

Nu till V75!

Avd.1)
Här krävs gardering. Litar inte på att favoriten hinner fram! Osäker på alla superlativ kring 9 Mily men streckar! Varför så tunga förtidsspel på 4 Mrs Lindy? Obegripligt. En av många vid stor gardering. 8 Electrical överstreckad! Chanslös från det här läget när hästen behöver hjälpas först över mål och har endast vunnit från innerspår i främre träffen. Streckar jag inte ens under pistolhot! Se upp med 1,2 och 6 på framspår!

Avd.2)
3 Tiger Marke är det skrik på. Visst, bra chans om lugn spets! Men 6 In Line Tooma är den som sitter front tror jag! Vässad för supersprinten på Valla förra helgen men kom inte med. ABSOLUT formtoppad gissar jag och då kan den ramla undan i spets till oerhört låg procent! Om dom kör ihjäl sig kommer Örjan flygandes längst ut! Står på tur! Går 1.10 sista varvet om Örjan kör i tid! Tre - låst!

Avd.3)
Men är helt blåst om man singlar 4 On Track Piraten. Det mesta är sagt i tråden och även jag har sett en TOTALT formlös häst senaste starterna. Frankrike-äventyret obegripligt och OTP protesterade också i loppet. 42% idag är ett skämt!! 7 Anna Mix är stenklar om den går som den ska men mer opålitlig häst får man leta efter. Kan vara körd redan varvet kvar och kan lika gärna vinna med 40 meter! 1 Food Money har jag insideinfo på! Den är iordningställd och nämns knappt! MÅSTE STRECKAS pga värdet och infon! 6 Order To Fly kommer från formstall och kör racerbalans idag! 8 Milligans School understreckad! Toppform! Kan vinna!

Avd.4)
2,3,7 eller 8 vinner! Punkt! Huvudet högre än övriga och att alla fyra ska bränna finns inte!

Avd.5)
2 Broadway Appolo spetsar och har toppform! Distansen ett ? Kan bli avslagen sista 50 och i så fall kommer farsan med 11 Springover som måste vinna snart. Bra lås. En annan som många anser "måste vinna snart" är 6 Baron Gift! Absolut fanns det värde under 10% men nu är den uppe i 11% och stiger så schas! Rickard Svanstedt vinner aldrig på V75 och hästen är så uppskruten att jag kräks! Icke vinnare av stora mått sen får den klockas till vad fan den vill sista 200 m. Har aldrig varit maken om större hausse på ETT lopp! EN prestation för länge sedan. Packet är fulla och helt förblindade. Masspsykos!

Avd.6)
3 Snowstorm Hanover är bortglömd då packet inte fått se än hur bra den är! Två galopper har gjort att kollektivet glömt bort den. 9% just nu är årets överodds! En fin chansspik! Den som väljer att gardera tar blixtsnabbt med 2 Hotshot Luca som spetsar och har fin chans till obegripliga 9%! Favoriten är tredje-fjärdehäst tillsammans med 8 Zack's Zoomer som nog inte är långt ifrån trean rent kapacitetsmässigt men läget? Örjan ökar chanserna från det spåret. Ska vi gräva djupare? Lill-Unter har en racer! Lennartsson likaså! Bfro på den dessutom. 6 Calle Crown har jag ledsnat på. Till skillnad från Snoken. Snoken måste vara full....

Avd.7)
Dagens bästa V75-spik! OJ OJ OJ! Packet är inte kloka. 5 Bålsta Palema bara tredjehandare på 17%... Tackarrrrrr! Maken till spets-och-slut-vinnare får man leta efter! Vilket värde!

Idag ska skiten in!!
Gammal 2018-06-02, 17:17   #88

Manprinsens avatar

Sharp$: 2365
Standard

Örjan jävla tomte som svarar Anna Mix. Hade fått lifta med till 2:a pris.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 17:17   #89

Fagerdahlens avatar

Standard

Citat:
Idag ska skiten in!!
Känns vi båda kan vara rätt ute

Har postat min rad tidigare!
doob (+100)
Gammal 2018-06-02, 17:18   #90

Shooters avatar

Standard

Det knepiga är att jag nu behöver lite flyt med ytterligare ett åttondespår, fast volt.
Gammal 2018-06-02, 17:18   #91

mijo14s avatar

Standard

Citat:
YEEEEEEEEEES! 4% TACKARRRRRRRRRRR!!!
Hade den på tre
Detta ser fan bra ut????????????
Gammal 2018-06-02, 17:19   #92

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
doob tankar:

Nu till V75!

Avd.1)

Avd.2)

Avd.3)

Avd.4)

Avd.5)

Avd.6)

Avd.7)

Bert är rätt på det
Gammal 2018-06-02, 17:24   #93

Manprinsens avatar

Standard

Örjan Kihlström jävla SOPA! Släpp till bästa hästen så har du 2:a priset gratis. Så jävla slut så det finns inte.
Gammal 2018-06-02, 17:27   #94

Fagerdahlens avatar

Standard

2,7,8 FÖR HELVETE
Gammal 2018-06-02, 17:30   #95

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Örjan Kihlström jävla SOPA! Släpp till bästa hästen så har du 2:a priset gratis. Så jävla slut så det finns inte.
han blev ju tvåa ändå?

(jag spikade också Anna Mix)
mackpeter (+5), mackpeter (+5)
Gammal 2018-06-02, 17:30   #96

Fagerdahlens avatar

Standard

Men vad fan gör Lufti?
Gammal 2018-06-02, 17:31   #97
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 6368
Standard

Haha, ungefär en mil för tidigt över linjen...

Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 17:31   #98

Standard

Att Kim Eriksson tror han skall kunna krossa OTP från dödens med ett sto, som sex gånger av sju fått stryk av OTP känns för mig totalt befängt. Nu blev det så för sjunde gången. Vem körde bäst - Kim eller Örjan

Alla som streckade Milligan's skall tacka Kim, som körde enligt sitt (brist på) förstånd.
Fulsprit (+5), Olsson43 (+5)
Gammal 2018-06-02, 17:32   #99

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av levin1891 Visa inlägg
han blev ju tvåa ändå?

(jag spikade också Anna Mix)
Chanslös att ta emot Anna Mix oavsett.
Gammal 2018-06-02, 17:38   #100

Shooters avatar

Standard

Fan vad tråkigt. Cargo Door var också helt under isen idag. Två spikar som underpresterar totalt.
Gammal 2018-06-02, 17:39   #101

Manprinsens avatar

Standard

Jävla skitomgång. Dra åt helvete mygelpack!
Gammal 2018-06-02, 17:39   #102

Shooters avatar

Standard

DD: 3-2.
Gammal 2018-06-02, 17:40   #103

Manprinsens avatar

Standard

Mygeltravet kan dra åt helvete
Gammal 2018-06-02, 17:42   #104
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Sharps Tillsammansbolag lever ju fortfarande iaf

Gammal 2018-06-02, 17:44   #105

Manprinsens avatar

Standard

Kuksugare allihop kan dra åt helvete. Ska ni utmana mig får ni en smäll.
Gammal 2018-06-02, 17:45   #106

Standard

Citat:

Snedfylla?!

lenninen (+5), mackpeter (+6)
Gammal 2018-06-02, 17:46   #107
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Citat:
Åh, man tackar......

Gammal 2018-06-02, 17:47   #108

Manprinsens avatar

Standard

Så jävla less på den här riggade skiten..
Gammal 2018-06-02, 17:47   #109

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Alla nu, så en brakare från botten av strecklistan tack!
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 17:47   #110

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4308
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Haha, ungefär en mil för tidigt över linjen...
Men va fan
En tvilling efter första omstarten, spår 5 kanonsnabb var ju bara o lasta in
/N
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 17:48   #111

Nicklass avatar

Standard

Citat:
Mygeltravet kan dra åt helvete
vad var mygel? Breidablicks senaste lopp han körde felfritt kan man se att hästen är något utöver de vanliga.
Gammal 2018-06-02, 17:48   #112

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Åh, man tackar......
Gillar dig skägget. No pun indented.
lenninen (+50)
Gammal 2018-06-02, 17:49   #113

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Se säger vissa att rycka skorna inte ger effekt
Love You märren Wild Love är ett bra exempel på fördelen med skoryck.

Men såg du 2 Global Undecided nu i fjärde avdelningen. Dom plockade av järnskorna och körde bfro. Katastrofal effekt med galopp
Gammal 2018-06-02, 17:50   #114

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Snedfylla?!

Nädå det är lugnt
Fulsprit (+1)
Gammal 2018-06-02, 17:52   #115

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
vad var mygel? Breidablicks senaste lopp han körde felfritt kan man se att hästen är något utöver de vanliga.
Ja men Lugauer får aldrig till det på v75 ändå i normala fall...
Gammal 2018-06-02, 17:57   #116

Nicklass avatar

Standard

Fan att jag inte tog med den ;(
Gammal 2018-06-02, 17:58   #117

doobs avatar

Standard

Trots att jag skrivit ner både kusk och häst är jag tacksam. Tog med den ändå trots allt. Spännande avslutning!
Gammal 2018-06-02, 17:59   #118

Standard

Visst är Baron Gift med på systemet. Men man skrek ju på upploppet på 3 % aren Racing Mange.
Gammal 2018-06-02, 18:00   #119

Manprinsens avatar

Standard

Ickevinnarnas dag tydligen
Gammal 2018-06-02, 18:01   #120

doobs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Visst är Baron Gift med på systemet. Men man skrek ju på upploppet på 3 % aren Racing Mange.
60.000 hade värdet varit på den.... Får nöja oss med 14.400....
Gammal 2018-06-02, 18:02   #121

Shooters avatar

Standard

Två kommunare som gått in i dag. Fina hästar bägge två, men det är inte alltid de sitter.
Gammal 2018-06-02, 18:04   #122

Manprinsens avatar

Standard

Så jävla riggat allt är. Pissluffare. George Soros är nöjd.
Gammal 2018-06-02, 18:08   #123

Shooters avatar

Standard

Förklaringen till Cargo Doors undermåliga prestation var att den inte hade druckit. Alltid är det något man åker på.
Gammal 2018-06-02, 18:09   #124

Helges avatar

Standard

Hazard Boko skulle rensa fint nu.
Gammal 2018-06-02, 18:12   #125

Manprinsens avatar

Standard

Min röv skulle rwnsa fint nu.
Cyran (+2)
Gammal 2018-06-02, 18:13   #126

Standard

Citat:
Min röv skulle rwnsa fint nu.

Hehehehe!
Manprinsen (+10)
Gammal 2018-06-02, 18:14   #127

Standard

Det blir en rak DD 2-2 till 31 ggr fläsket.
Gammal 2018-06-02, 18:16   #128

Standard

Kontrar med rak dd 3-2 x400kr
Gammal 2018-06-02, 18:19   #129

Standard

Prövar 2 - 5.
Gammal 2018-06-02, 18:20   #130

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6564

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

11-2 50kr
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 18:21   #131

Manprinsens avatar

Standard

Bra en autoomstart på det här. Spelarna tackar.
Gammal 2018-06-02, 18:22   #132

Helges avatar

Standard

Kör DD 9 -6.
Gammal 2018-06-02, 18:23   #133

Standard

Citat:
Kontrar med rak dd 3-2 x400kr
Snowstorm ser ut att bära sig lika illa åt som han gjort de två starter han gjort i Sverige.
Gammal 2018-06-02, 18:23   #134

Shooters avatar

Standard

Känns som att första DD:n är bortkastade pengar. Kör en till: 8-6.
Gammal 2018-06-02, 18:23   #135

Standard

Snowstorm hanover verkar ju helt snurrig....

Säkert fin i jobb hemma hos Tarzan , men gillar inte svenska startbilar tydligen, hmmm
Gammal 2018-06-02, 18:27   #136

Nicklass avatar

Standard

Aldrig mer spik på en sån häst
Gammal 2018-06-02, 18:28   #137

Manprinsens avatar

Standard

Riggad skit. Travsportens död
Gammal 2018-06-02, 18:28   #138

Shooters avatar

Standard

Citat:
Jäkla fin häst! Hoppas jag gjorde rätt som bytte häst i sista loppet också, men den ser ju väldigt fin ut. Kan vi få lite pace tack!
Gammal 2018-06-02, 18:29   #139

Standard

"Nästa Nuncio"? .....

Återigen bekräftas att man inte skall tro på någonting Tarzan säger
Gammal 2018-06-02, 18:30   #140

Manprinsens avatar

Standard

Tarzan är en jävla luffare. Spelarna blir pissade i ögat.
hoola (+2)
Gammal 2018-06-02, 18:32   #141

Helges avatar

Standard

Tror minsann någon spelat bort alla sina pengar idag?!
Sällan skådat så bittra inlägg från skribenten :(
Gammal 2018-06-02, 18:32   #142

Shooters avatar

Standard

Citat:
"Nästa Nuncio"? .....

Återigen bekräftas att man inte skall tro på någonting Tarzan säger
Tarzan har ju sagt att åttan har bästa chansen av dem.
Gammal 2018-06-02, 18:34   #143

Shooters avatar

Standard

Han var ruggigt bra vid segern senast
och blir bara bättre och bättre. Han vann
dessutom med krafter kvar. Nu fick
Zack’s Zoomer ett risigt utgångsläge
men jag tror ändå att han kan dyka upp
där framme, bäst chans av våra. Det blir
barfota och ett öppet huvudlag, säger
Stefan Melander
Gammal 2018-06-02, 18:35   #144

doobs avatar

Standard

Sådär ja. Bara spiken Bålsta Palema kvar!
Gammal 2018-06-02, 18:35   #145

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Tror minsann någon spelat bort alla sina pengar idag?!
Sällan skådat så bittra inlägg från skribenten :(
Nej så dum är jag inte. Men inte en krona ska dom ha av mig i fortsättningen. Pissluffare helt enkelt. Hoppas travsporten DÖR.
Gammal 2018-06-02, 18:39   #146

Helges avatar

Standard

Citat:
Nej så dum är jag inte. Men inte en krona ska dom ha av mig i fortsättningen. Pissluffare helt enkelt. Hoppas travsporten DÖR.
Nej, ok. Vet inte vad du gick igång på idag och varför det fortsatte, men hör du kräks.
Oavsett, kram och hoppas du kommer igen. Imorgon eller en annan dag när det lagt sig.
Manprinsen (+11000)
Gammal 2018-06-02, 18:39   #147

Standard

Track Angle skall rädda dagen till en fin vinst... Får jag be om överljudsfart första 750 metrarna...?!
Gammal 2018-06-02, 18:42   #148

Shooters avatar

Standard

Citat:
Nu vinner Kontio om han inte gör några dumheter i loppet. Ser kanonfin ut.
Gammal 2018-06-02, 18:42   #149

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Samma här, lycka till!

Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 18:42   #150

Sharp$: 6406
Standard

Citat:
Då sitter vi i samma båt. Likadant på vårt system.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 18:43   #151

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Nej, ok. Vet inte vad du gick igång på idag och varför det fortsatte, men hör du kräks.
Oavsett, kram och hoppas du kommer igen. Imorgon eller en annan dag när det lagt sig.
Nej jag lägger ner nu helt och hållet. Har tappat suget. Lycka till i fortsättningen Minna.
Helge (+10)
Gammal 2018-06-02, 18:45   #152

Shooters avatar

Standard

Citat:
Nu vinner Kontio om han inte gör några dumheter i loppet. Ser kanonfin ut.
Det slår aldrig fel. Nog fan körde han gunga direkt.
Gammal 2018-06-02, 18:48   #153

Manprinsens avatar

Standard

Riggat som sagt.
Gammal 2018-06-02, 18:48   #154

Nicklass avatar

Standard

Citat:
hade vunnit i ledning..
Gammal 2018-06-02, 18:50   #155

Nicklass avatar

Standard

Inte ens svårt idag ändå failar man som vanligt
Gammal 2018-06-02, 19:13   #156

Helges avatar

Standard

En massa Harrys Boys som satte den idag iaf.
Hahaha....
Gammal 2018-06-02, 19:28   #157

doobs avatar

Standard

Den där jävla Veijo förstör 7 rätt idag! Skillnad mellan spets och slut för Bålsta och heroisk och moralisk vinnare... Jag spyr på mitt stolpe ut just nu!!

Där rök 100.000! V75/V5/V3.....
Gammal 2018-06-02, 19:37   #158

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 258
Standard

Skönt att det gav mer på 7 rätt, racing mange och calle crown fanns med och då hade jag missat miljoner på cognacen...

V75
Inlämnat: 2018-06-02, 16:05
Mantorp
Lördag 2018-06-02
Kostnad: 2 592,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 6 (10, 9)
2: 10 Dom Perignon (3, 4)
4: 2, 7, 8 (3, 12)
5: 2, 3, 5, 6, 7, 9, 10, 11 (1, 4)
6: 2, 3, 4, 6, 8, 9 (5, 1)
7: 1, 2, 3, 5, 6, 9 (7, 11)

2x1x3x3x8x6x6 = 5184 rader.
5184 x 1 x 0,50 kr = 2 592,00 kr.
Totalt: 2 592,00 kr.
Rättningskod:
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 19:40   #159
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Citat:
Det var nåt av det roligaste jag läst på Sharps..... Spik på Bålsta!! Ha ha ha.....

Gammal 2018-06-02, 19:45   #160

Reg.datum: aug 2016
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Skönt att det gav mer på 7 rätt, racing mange och calle crown fanns med och då hade jag missat miljoner på cognacen...

V75
Inlämnat: 2018-06-02, 16:05
Mantorp
Lördag 2018-06-02
Kostnad: 2 592,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 6 (10, 9)
4: 2, 7, 8 (3, 12)
5: 2, 3, 5, 6, 7, 9, 10, 11 (1, 4)
6: 2, 3, 4, 6, 8, 9 (5, 1)
7: 1, 2, 3, 5, 6, 9 (7, 11)

2x1x3x3x8x6x6 = 5184 rader.
5184 x 1 x 0,50 kr = 2 592,00 kr.
Totalt: 2 592,00 kr.
Rättningskod:
Fyfan va hemskt, gå miste om nästan 150k på att inte strecka favoriten i fjärde :/ Varför dissa du den?

Senast redigerad av Cyran den 2018-06-02 klockan 19:56.
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 19:46   #161

Reg.datum: aug 2016
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Det var nåt av det roligaste jag läst på Sharps..... Spik på Bålsta!! Ha ha ha.....
Jag hade inte spikat Bålsta själv men förstår inte vad som är så roligt.. Så dum är den inte?
doob (+50)
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 19:54   #162

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Jag förstår inte heller det roliga.
Helt klart moralisk vinnare i loppet.

Som Doob säger, vinner ju om inte Veijos skithäst får en tå 1 dm för långt fram

Cyran (+2), doob (+50)
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 20:02   #163

Standard

Citat:
Gissar att du kanske skriver detta med glimten i ögat. Men att skriva så där till någon som har missat en vinst på ca 100k, känns ovärdigt en "Super Moderator".

Dessutom ett märkligt uttalande som några innan mig nämnt då hästen troligen hade vunnit om den inte fått gå utvändigt hela loppet.
Cyran (+10), MattiasB75 (+10), doob (+50)
Gammal 2018-06-02, 20:04   #164

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ja det var en konstig spik även om doob är skön med sina åsikter. Nu var inte demoliton man mycket att hänga i granen...
doob (+50)
Gammal 2018-06-02, 21:08   #165

Standard

Citat:
Den där jävla Veijo förstör 7 rätt idag! Skillnad mellan spets och slut för Bålsta och heroisk och moralisk vinnare... Jag spyr på mitt stolpe ut just nu!!

Där rök 100.000! V75/V5/V3.....
Jäkligt bra tippat överlag doob! Du kommer igen!
doob (+50)
Gammal 2018-06-02, 21:13   #166

Helges avatar

Standard

Bara att få kallas "super moderator"

Låt mig skratta lite.
Gammal 2018-06-02, 22:19   #167

mijo14s avatar

Standard

V75
Inlämnat: 2018-06-01, 13:36
Mantorp
Lördag 2018-06-02
Kostnad: 81,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 4, 6, 8, 9, 10 (5, 1)
3: 4, 7, 8 (6, 1)
4: 3 Breidabliks Cognac (2, 8)
5: 1, 2, 6 (3, 5)
6: 2, 4, 8 (6, 3)
7: 3 Urban Kronos (6, 2)

6x1x3x1x3x3x1 = 162 rader.
162 x 1 x 0,50 kr = 81,00 kr.
Totalt: 81,00 kr.

137000kr in
Bra lördag????
levin1891 (+10)
Gammal 2018-06-02, 23:20   #168

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3848
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mijo14 Visa inlägg
V75
Mantorp
Lördag 2018-06-02
Vadet gäller startnummer

Avd

137000kr in
Bra lördag????
Snyggt...grattis...nya tag imorgon
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 23:36   #169

mijo14s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
Snyggt...grattis...nya tag imorgon

Tackar
Plugga inatt!!!
Gammal 2018-06-03, 00:45   #170

doobs avatar

Standard

Tack alla! Jag bryter ihop och kommer igen!

Förstår heller inte det roliga i kommentaren. Räknade med vinst i spets och spets stod det i min bok. Nu var det någon decimeter ifrån och hästen höll mycket bra i dödens och föll som moralisk.

Huruvida hästen skulle stå sig i spets står i både statistik och finns i hästens kapacitet. Nu visade den att den var redo med lopp i kroppen men löpningsförloppet blev marginellt fel och det kostade.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-03, 08:48   #171
Banned

Standard

Citat:
Han er fin hesten nu,å tycker han møter lite lettare motstånd..Kenneth H om 3 Urban Kronos!
Kanoninfo....!
Gammal 2018-06-03, 08:51   #172
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Blir det inte som vanligt idag?

Man lägger en jäkla massa tid på att analysera V75-loppen, sen står man där efter sju avdelningar, ödslat massor av streck - åsså har Kihlström vunnit de tre inledande avdelningarna åkandes efter att de andra lallarna kört loppen i halsen på honom.
’Avslutande’ skulle det vara, naturligtvis....
Gammal 2018-06-03, 08:55   #173
Banned

Standard

Citat:
V75
Mantorp
Lördag 2018-06-02
Vadet gäller startnummer

Avd

137000kr in
Bra lördag????
Trodde du skulle spika Baron Gift men Breidabliks funkade väl lika bra....grattis!
Gammal 2018-06-03, 09:28   #174

mijo14s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Trodde du skulle spika Baron Gift men Breidabliks funkade väl lika bra....grattis!
Spikade Baron Gift på en av tre kuponger (6 rätt)
Ska till Portugal imorgon... hyfsad semesterkassa
Gotland (+5), Basse (+5)
Gammal 2018-06-03, 12:20   #175

doobs avatar

Standard

Citat:
Spikade Baron Gift på en av tre kuponger (6 rätt)
Ska till Portugal imorgon... hyfsad semesterkassa
Grattis! Snyggt lirat!!
Gammal 2018-06-03, 14:11   #176

Standard

Grattis Mijo !!

Ser ut att bli en fin semester i Portugal :-)

Snyggt tippat!
Svara

td