Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-07-12, 19:20   #16
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Det är själva problemet som jag ha svårt att se som ett problem.

Om man gör två system på V5, på tex 120 och 80 kronor.
Det visar sej senare att 2 (två) av raderna är dubblerade.

Inte någon riktig katastrof enligt mej, att klämma
pungen i bildörren är värre. Oavsett bilmärke.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-12, 20:06   #17
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Ganska roligt att läsa hur otroligt olika man resonerar när det gäller att reducera ett system. Värsta jag sett är när man gör en egen ranking och sätter poäng, Huvvaligen. Idén med reducering är i alla fall suverän efter som sällan kan i förväg VETA vilka av spikarna som vinner.Statistiken är dessutom viktig, var tredje favorit vinner bara.

Jag har med framgång sista kanske 10 åren ofta kört TVÅ AV TRE och även kunnat ha 2 eller 3 U hästar utan att det blivit för dyrt. Övrjga lopp matematiskt

U
U'
UG

U
G
U
'
G
U
U

Har man dessutom en 10-20% man tror på som U häst kan man ligga bra till efter det loppet.

Enklare system är att ha ordentligt streckat i två lopp och köra med

U
UG

G
U

Samma sak här, ha flera U hästar i nåt av loppet. Blir ändå rejält förbilligat

Ingen risk för två likadana rader på dessa system Tycker inte att man ska göra det krångligare än vad som behövs. Är ingen älskare av JOKER men det kan beror på
att jag tycker det är krångligt sett ur mitt perspektiv

Var och en är salig på sin tro men tro inte nån man slå mig på fingrarna när det gäller nämnda reduceringar eller ???????

gokväll
SO
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-13, 11:34   #18
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 7
Sharp$: 284
Standard

Reducerade system


Dersom jeg har forstått deg riktig, så kan du gjøre dette i Jokersystemet. Jokersystemet slår sammen "två" reduserte system til ett system.

Forsøk dette:
1) Kjør Utgang 1 av 2
2) Gå til ABC-fliken. Marker "två" nye hester som du kaller A. (Pass på så det ikke er flere enn "Två" A-hester i systemet).
Marker Min: 1 A-hest.
3) Gå til Systeminformasjon - og videre til "Tolerera forkastningar"
Her setter du inn "1".
Da tolererer du "en" forkastning. Sprekker du på et av kravene, kan du samtidig få alle rett. "Nackdelen" er at systemet vil bli dyrere.
Her benytter du deg av det samme systemet og reduserer det til "två" - og ingen rader vil bli spilt "två" ganger.
Dette var kun et forslag, men det finnes også flere alternativer å gjøre dette på.


Lykke til med spillet.




.
noah2003 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-13, 20:05   #19
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av noah2003 Visa inlägg
Dersom jeg har forstått deg riktig, så kan du gjøre dette i Jokersystemet. Jokersystemet slår sammen "två" reduserte system til ett system.

Forsøk dette:
1) Kjør Utgang 1 av 2
2) Gå til ABC-fliken. Marker "två" nye hester som du kaller A. (Pass på så det ikke er flere enn "Två" A-hester i systemet).
Marker Min: 1 A-hest.
3) Gå til Systeminformasjon - og videre til "Tolerera forkastningar"
Her setter du inn "1".
Da tolererer du "en" forkastning. Sprekker du på et av kravene, kan du samtidig få alle rett. "Nackdelen" er at systemet vil bli dyrere.
Her benytter du deg av det samme systemet og reduserer det til "två" - og ingen rader vil bli spilt "två" ganger.
Dette var kun et forslag, men det finnes også flere alternativer å gjøre dette på.


Lykke til med spillet.




.
Fast varifrån kommer detta nya krav på "två" A-hästar? Det blir ju ett helt annat krav än de han redan har. Möjligen fungerar det om det handlar om att slå ihop två matematiska system.

Beroende på vilka reduceringsprinciper han använder går det dock att använda ditt förslag. Om det handlar om krav som kan förekomma flera ggr med olika gränser är det hela ganska enkelt.

Gör ett enda system med en ram som täcker båda systemen.
Mata in båda systemens krav i detta enda system.
Välj att tolerera 1 förkastning.
Voilá
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-13, 23:17   #20
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 7
Sharp$: 284
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av staffan Visa inlägg
Jag undrar om det är någon som känner till ett reduceringsverktyg som slår samman två reducerade system till ett system?
Ibland så gör jag två olika reducerade system i samma spel, men då överlappar dom varandra ofta så att samma rad spelas två gånger. Så det jag söker är ett sätt att ta bort rader som spelas två gånger.


Hei, igjen.

Jeg tror vi i grunn mener det samme.

Ved å benytte seg av utgangsfliken- Min 1 av 2", går man så til ABC-fliken i samme system og lager en ny "utgang" med två andre hester enn hva du har i utgangsfliken.. Velg Min. 1 A-hest.
Velg att tolerera en forkastning.
A-hestene i dette tilfellet vil bli som en ny utgang.

Jeg mener Staffan har fått det han ønsker. To reduserte system er nå blitt ett system. Ingen rader spelas två gånger. Du får full gevinst dersom en av disse to kravene går inn. Begge kravene er i utgangspunktet utganger. Enkelt og oversiktlig.

Som nevnt tidligere, det er flere måter å gjøre dette på.
noah2003 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-15, 06:16   #21
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av noah2003 Visa inlägg
Hei, igjen.

Jeg tror vi i grunn mener det samme.

Ved å benytte seg av utgangsfliken- Min 1 av 2", går man så til ABC-fliken i samme system og lager en ny "utgang" med två andre hester enn hva du har i utgangsfliken.. Velg Min. 1 A-hest.
Velg att tolerera en forkastning.
A-hestene i dette tilfellet vil bli som en ny utgang.

Jeg mener Staffan har fått det han ønsker. To reduserte system er nå blitt ett system. Ingen rader spelas två gånger. Du får full gevinst dersom en av disse to kravene går inn. Begge kravene er i utgangspunktet utganger. Enkelt og oversiktlig.

Som nevnt tidligere, det er flere måter å gjøre dette på.
På vilket sätt hjälper det extra abc-kravet honom att få sina två redan reducerade system ( med helt andra godtyckliga krav som han inte nämner några detaljer kring ) till ett enda system utan överlappande rader?

Jag hänger helt enkelt inte med på vad du menar där. Däremot är jag helt med på att funktionen "tolerera förkastning" löser hans problem.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-15, 14:17   #22
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3332
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
HPT har den här funktionen.

Dock så är jag väl inne på GGS linje. Jag får intrycket att du ändå utgår från samma ram, och då kanske det snarare är begränsningar i reduceringsverktyget som gör att du inte kan sätta villkoren så det funkar med ett system.
Intressant funktion!
Kan det vara så att man kan nyttja HPT för att skapa en ny xml-fil med minsta antal möjliga kuponger av en egen skapad xml-fil?
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-19, 09:25   #23
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Intressant funktion!
Kan det vara så att man kan nyttja HPT för att skapa en ny xml-fil med minsta antal möjliga kuponger av en egen skapad xml-fil?
Tanken är att man utgår från ett HPT-system och sen lägger till eller tar bort rader från en kupongfil. Det spelar ingen roll vilket program den är tillverkad i så länge den följer ATGs standard.

Har inte testat att kombinera ihop flera kupongfiler utan att ha ett system i grunden, men det är mycket möjligt att det skulle funka...
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-24, 16:14   #24
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3332
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Tanken är att man utgår från ett HPT-system och sen lägger till eller tar bort rader från en kupongfil. Det spelar ingen roll vilket program den är tillverkad i så länge den följer ATGs standard.

Har inte testat att kombinera ihop flera kupongfiler utan att ha ett system i grunden, men det är mycket möjligt att det skulle funka...

Tack för svaret!

Mitt problem är att jag har svårt att klara systembegränsningarna!

Jag spelar i princip alltid mot en viss svårighetsgrad (utdelningsintervall) och då blir det många kuponger, jag försöker att minimera antal kuponger men tycker att det är svårt, inser att det borde kunna göras bättre. Är det så att alla programvaror som finns att tillgå typ HPT, Joker, Copema o.s.v. sätter ihop sina kuponger på lika sätt och skulle komma fram till samma antal kuponger med samma förutsättningar?

Senast redigerad av GGS den 2018-07-24 klockan 16:38.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-03, 15:18   #25
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 7
Sharp$: 284
Standard

Hjelp til Jokersystemet


Hei, Jeg spiller Jokersystemet i Norge som kun er windowsbasert hos oss. Så kommer spørsmålet (frågan). Ved å spille ABCD så har man en "ENTEN/ELLER" funksjon, mens poeng/utganger har en "OG" funksjon. Så mener enkelte at man også kan spille "ENTEN/ELLER" funksjon ved poeng/utganger. Jeg vet ikke hvordan dette gjøres. Er det noen dyktige svensker som kan hjelpe meg med dette? Takker for svar.
noah2003 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-03, 17:28   #26
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av noah2003 Visa inlägg
Hei, Jeg spiller Jokersystemet i Norge som kun er windowsbasert hos oss. Så kommer spørsmålet (frågan). Ved å spille ABCD så har man en "ENTEN/ELLER" funksjon, mens poeng/utganger har en "OG" funksjon. Så mener enkelte at man også kan spille "ENTEN/ELLER" funksjon ved poeng/utganger. Jeg vet ikke hvordan dette gjøres. Er det noen dyktige svensker som kan hjelpe meg med dette? Takker for svar.
Under system-info ska det finnas något som heter "tolerera förkastningar" på svenska. Om du gör exakt 2 u-rader och väljer att tolerera EN förkastning kommer du att få alla rätt om en av eller båda u-raderna går in.

Att göra mer komplicerade kedjor av valfria filter och OCH / ELLER går tyvärr inte med Jokersystemet vad jag vet.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-03, 22:35   #27
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 7
Sharp$: 284
Standard

Takk, for raskt svar Strappa71.
Jeg kommer også til samme resultat som deg.
noah2003 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td