Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-09-09, 16:55   #1
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

V86 Åby/Solvalla 12/9. Jackpot!


Jag åker till Kalifornien i morgon, så jag får väl försöka följa det så gott det går. Tidiga tankar är väl Jakobsson som spik i sista?
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-09, 17:52   #2
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Jag åker till Kalifornien i morgon, så jag får väl försöka följa det så gott det går. Tidiga tankar är väl Jakobsson som spik i sista?
Oj då, har du vunnit stort ?

Ha de bra "Over there"
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-09, 18:40   #3
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Vid en första anblick känns det som Victory Kåsgård måste ha en bra chans i avd 5.
Flemming har väl gett avslag på den 2ggr irad nu då den vunnit hur lätt som helst.
Man får nog gardera om Flemming nu plötsligt skulle vara positiv och lova vinst på Onsdag
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-09, 19:39   #4
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Ser rätt svårt ut å kan nog ge stålar till en lycklig..


Avd 1 Känns som en öppen soppa Avd 1, favoriten just nu är väl inget att hålla i handen o skitspår. 3-7-8-10-13-15 känns roliga och inte chanslösa. Spik här känns vågat
Avd 2 Kommer nästa soppa med lärlingar o ett sto på 4 år är favoriten? Alla?
Avd 3 Topspin överspelad pga kusken o den ska alltså rekord-sänka på onsdag? Spikar nog Darling Harbour som förmodligen bara har minus på kusken
Avd 4 3 år som tjänat skit o Klantio. Luktar som Jas kommer störta å skräll lång väg
Avd 5 Som Victor sett ut å mött, borde ha bra chans. Men vinna på tillägg verkar inte va hästens melodi.
Avd 6 Står Qahar qc på sina ben så borde den ha bra chans men distansen? Jairo 56 % galet, är väl mer spetshäst? SUPER PHOTO BOOD med kim chansspik 2 % bara.
Avd 7 Här finns det drag bara att handla på rea. Firewire, Julia Pellini. El så kanske jag tar mod o spikar 1 om inte % drar iväg
Bakspår, Magnus o vilat. 62%, nja.. Blir att måla på.. New dawn kanske blir en luring, lite osynad.. 11-2-3-5-7 ska nog med

Senast redigerad av kire1111 den 2018-09-11 klockan 14:49.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-10, 10:32   #5
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Inte sjutton torskar Jairo. Dessutom Örjan upp.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-10, 10:40   #6
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Inte sjutton torskar Jairo. Dessutom Örjan upp.
Frågan är väl vilken sida Global Trust vaknat på?

Själv hoppas jag att Örjans lördagsform håller i sig
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-11, 23:07   #7
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Avd 1
Vi börjar kvällen med en svårlöst spårtrappa med ston. Vad kan 3 Tahiti Lady från spets? Spår 8 i trappa brukar vara gångbart och Veiled kanske kan vara lösningen på detta. Vidare känns 11 tidig trots läget och kanske 12 med BG (oavsett vad han säger före start!) eller Veijo med 5 Odette? Här behövs det nog en hel del streck för att känna sig trygg. Kanske rent av alla.


Avd 2
Lärlingslopp och öppet som tusan! 7 Maximus MM är endast andrahandare i nuläget men lär väl springa förbi till favorit under onsdagen. Har dock pausat ett tag samt är en 4-åring ute mot äldre så det blir nog ingen spik för mig även om procenten/vinstchansen känns lite lockande. Svårt, man kanske ska inleda med allaXalla? Nedstruken till fina spår fem så kanske 6 Puketorps Ikaruz kan vara något?


Avd 3
Fyraåringslopp för ston. Litet fält. Blir nog så att många tar en eller alla. Lär väl bli en del tugg om 6 Darling Harbour imorgon och visst är chansen god även om jag tror BG håller upp ledningen med 1 Topspin. Lär krävas ordentlig sänkning för seger men det kanske finns där? Speltekniskt bör man väl egentligen ta ställning men V86 handlar dock mest om att överleva (särskilt vid jackpot!). Låset 1-6 känns kanske mer troligt än roligt men det slutar nog med att jag lirar så trots att jag ogillar att dubbla systemet. Kan 5 Hip Hurray Boko vara skrällen? Nej, det här loppet är jag långt från klar med.


Avd 4
Treåringar och favoriten spelad till knappa 45% en superjackpot. Jag säger syn och tar nog många (alla?) här. Det börjar bli dyrt nu…


Avd 5
3140 och då brukar det väl handla om första och sista volten. Känner (som alla andra) mest för 2 Martin de Bos och 12 Victory Kåsgård (som spikades på butikslappen) men glöm ej 11 Explosive Merlot och 1 Vagabond Vik (Jepson upp!) vid gardering.


Avd 6
Här är väl Jairo huvudet högre än övriga och får nu Örjan upp. Över 60% i nuläget men kanske en vettig spik ändå. Garderas det så ska givetvis 10 Qahar QC och 4 Global Trust (årsdebut och nykastrerad!) med men glöm ej superskrällen 5 On the Dot som jag tycker gjorde det bra senast.


Avd 7
Svårt stolopp. Just nu jämnspelat mellan Los Untersteiners tre hästar. Var först lite inne på att chansspika 3 Firewire som brukar öppna rätt bra men har ju stått över i två månader nu och det känns lite vingligt att singla då. Nej här krävs nog fler streck. 1 Bijou Bourbon HM känns tidig på läget och letar man bland de riktiga stänkarna känns väl 4 Julia Pellini med Jepson (5%) och 6 Silver Annie (2%) roligast.


Avd 8
Här ska miljonerna fördelas. Lite samma känsla som avslutningen senast. Visst är det rätt vettig chans för favoriten och räcker inte plånboken längre så singlar jag 9 Global Unprotected. Får jag plats med fler så åker 2 Leader Brodde (spets!) och Berghs båda 3 Aperfectdream och 11 Logo Light (uppvisning senast på V7!) med. Kanske även 5 Harrington? Och 4 Chapuy som sitter långt framme tidigt?


Nåväl, det ser inte allt för enkelt ut och det luktar välbetalt på full pott!

Lycka till därute!
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
yoozoo (+10), HP (+3)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-12, 01:17   #8
 
yoozoos avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 2 142
Sharp$: 8103
Standard

Tidiga tankarna:

V86-1: Känns som att man kommer långt med 3,11,12 men 15 Je Taime Lucky är draget! PU verkar ju fått snurr på stallet igen och var senast ute i Derbykval...

V86-2: "Äckligt" lopp men blir kanske chansspik på 7 Maximus M.M

V86-3: Fortsätter att tro på PU och spikar 6 Darling Harbour

V86-4: Försöker jaga bort favoriten med streck främst för 8-3-1-11

V86-5: Omgångens bästa drag finnes i 6 Cantona Mearas som knappast vinner ihjäl sig men trivs över längre distanser och gått i mål med sparade krafter 2 lopp på raken och detta på 12-tider, snudd på chansspik men vågar nog inte utelämna bakersta volten.

V86-6: Litet frågetecken för formen hos bästa hästen 7 Jairo som eventuellt spikas, vid gardering åker inte bara 4,11 med utan även 8 Als Winnermede.

V86-7: Tror inte det går utanför favoritkvintetten men vem man ska ranka först av dessa är inte lätt...får nog kosta 5 matematiska streck

V86-8: Magnus Jakobsson som storfavorit i sista avdelningen ifrån bakspår...behöver inte ens se vilken häst han kör för att motivera gardering! 5 Harrington och Berghs Duo åker med alla dar i veckan.
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-12, 06:52   #9
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Borde inte Julia Pellini ha bra chans med tanke på att hon va favorit senast på V7. Hon gillade nog inte banan och behövde lopp i kroppen senast. Hon har ju slagit både Swish Lane och Dear Friend som är favoriter nu?
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-12, 07:29   #10
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Gör ett litet chans system

V86-1 8 Veiled
V86-2 Alla
V86-3 6 Darling Harbour
V86-4 Alla
V86-5 6 Cantona Mearas
V86-6 7 Jairo
V86-7 4 Julia Pellini
V86-8 9 Global Unprotected
33 kr

Lycka till med liren!
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-12, 07:48   #11
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Avd 1
Vi börjar kvällen med en svårlöst spårtrappa med ston. Vad kan 3 Tahiti Lady från spets? Spår 8 i trappa brukar vara gångbart och Veiled kanske kan vara lösningen på detta. Vidare känns 11 tidig trots läget och kanske 12 med BG (oavsett vad han säger före start!) eller Veijo med 5 Odette? Här behövs det nog en hel del streck för att känna sig trygg. Kanske rent av alla.


Avd 2
Lärlingslopp och öppet som tusan! 7 Maximus MM är endast andrahandare i nuläget men lär väl springa förbi till favorit under onsdagen. Har dock pausat ett tag samt är en 4-åring ute mot äldre så det blir nog ingen spik för mig även om procenten/vinstchansen känns lite lockande. Svårt, man kanske ska inleda med allaXalla? Nedstruken till fina spår fem så kanske 6 Puketorps Ikaruz kan vara något?


Avd 3
Fyraåringslopp för ston. Litet fält. Blir nog så att många tar en eller alla. Lär väl bli en del tugg om 6 Darling Harbour imorgon och visst är chansen god även om jag tror BG håller upp ledningen med 1 Topspin. Lär krävas ordentlig sänkning för seger men det kanske finns där? Speltekniskt bör man väl egentligen ta ställning men V86 handlar dock mest om att överleva (särskilt vid jackpot!). Låset 1-6 känns kanske mer troligt än roligt men det slutar nog med att jag lirar så trots att jag ogillar att dubbla systemet. Kan 5 Hip Hurray Boko vara skrällen? Nej, det här loppet är jag långt från klar med.


Avd 4
Treåringar och favoriten spelad till knappa 45% en superjackpot. Jag säger syn och tar nog många (alla?) här. Det börjar bli dyrt nu…


Avd 5
3140 och då brukar det väl handla om första och sista volten. Känner (som alla andra) mest för 2 Martin de Bos och 12 Victory Kåsgård (som spikades på butikslappen) men glöm ej 11 Explosive Merlot och 1 Vagabond Vik (Jepson upp!) vid gardering.


Avd 6
Här är väl Jairo huvudet högre än övriga och får nu Örjan upp. Över 60% i nuläget men kanske en vettig spik ändå. Garderas det så ska givetvis 10 Qahar QC och 4 Global Trust (årsdebut och nykastrerad!) med men glöm ej superskrällen 5 On the Dot som jag tycker gjorde det bra senast.


Avd 7
Svårt stolopp. Just nu jämnspelat mellan Los Untersteiners tre hästar. Var först lite inne på att chansspika 3 Firewire som brukar öppna rätt bra men har ju stått över i två månader nu och det känns lite vingligt att singla då. Nej här krävs nog fler streck. 1 Bijou Bourbon HM känns tidig på läget och letar man bland de riktiga stänkarna känns väl 4 Julia Pellini med Jepson (5%) och 6 Silver Annie (2%) roligast.


Avd 8
Här ska miljonerna fördelas. Lite samma känsla som avslutningen senast. Visst är det rätt vettig chans för favoriten och räcker inte plånboken längre så singlar jag 9 Global Unprotected. Får jag plats med fler så åker 2 Leader Brodde (spets!) och Berghs båda 3 Aperfectdream och 11 Logo Light (uppvisning senast på V7!) med. Kanske även 5 Harrington? Och 4 Chapuy som sitter långt framme tidigt?


Nåväl, det ser inte allt för enkelt ut och det luktar välbetalt på full pott!

Lycka till därute!

Trevlig läsning , jag kan säga att vi tänker ganska lika om omgången.. så du kommer nog inte bli besviken på det system jag gör som du är med på.. lopp 3 och 7 går våra tankar isär lite dock
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-12, 09:57   #12
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Kash Brodda har ett skitspår och har hoppat två gånger i rad, men hade varit en klockren spik från bättre läge och om man visste att hon går felfritt. Sugen på att chansspika ändå.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-12, 10:58   #13
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 638
Sharp$: 22761
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Kash Brodda har ett skitspår och har hoppat två gånger i rad, men hade varit en klockren spik från bättre läge och om man visste att hon går felfritt. Sugen på att chansspika ändå.
Läget känns som det inte gör så mycket, brukar ändå hamna fel på det men går bra till slut vilket är det viktiga. Däremot galopperna som oroar
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-12, 10:59   #14
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Avd 6 Känns som helgardering.
Jairo Vilat o kan behöva loppet, dunkel form. Inbillar mig att den trivs bäst där fram, luktar dödens. 68 % spelad ska det väl knappt finnas några minus...
Qahar Distansen känns som stort minus
GLOBAL TRUST Vilat länge o har Klantio bakom sig
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-12, 11:05   #15
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1094
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Gör ett litet chans system

V86-1 8 Veiled
V86-2 Alla
V86-3 6 Darling Harbour
V86-4 Alla
V86-5 6 Cantona Mearas
V86-6 7 Jairo
V86-7 4 Julia Pellini
V86-8 9 Global Unprotected
33 kr

Lycka till med liren!
Tränaren verkar ligga lite lågt med 9:an i sista

https://www.aftonbladet.se/sportblad...l-v86-spelarna
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td