Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-09-13, 14:32   #1
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

V64 Örebro 13/9


Då jag drar en andel till kvällen så tänkte jag sprida mina tankar lite kort bara.
Avd 1 är det massvis startkatapulter och då det bara är 4 hästar till start så är det billigt att helgardera även om % på poet känns befogat, den har nog mer än 50% chans att vinna loppet.

Avd 2 har vi en stor favorit igen, här väljer jag att gå lite halvbrett då det ändå är 13 startande ekipage och volt. Till 40-45% hade favoriten varit spelvärd som spik.

Avd 3 har vi världens finaste häst (nästan). Han möter inga duvungar denna gång, dock många sprinters. Så distansen är bra för very kronos, jag spikar. Felfri vinner han detta lopp 99 av 100 i min bok .. MEN han är ju så osäker, galopprisken är nog 50/50 jämt när han startar, jag litar på han idag dock!

Avd 4 stor favorit i Ola montana, inget fel med det.. men nej jag försöker fälla, många hästar och volt. Plockar med 7 st och höjer ett varningens finger för 4 Global trader, 2% i skrivande stund

Avd 5 plockar med dom 3 mest betrodda , scotch lär spetsa och därifrån tror jag det är hästen att slå, skulle jag ha råd tror jag nr 8 kan bli livsfarlig , kapacitet så det räcker men VÄLDIGT osäker. Klar första reserv o likaså 4 i rank

Avd 6 spikar kort och gott lorina orange här med viss möda, varit mycket fin vid 2 senaste starterna som resulterat i 2 vinster varav den senaste med BG upp, likaså idag. Finns dock många trevlig motbud, 1 eller alla känner jag och då tar jag ställning.

Lycka till med liret !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), legolasse (+10)
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-13, 14:43   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Lorina ger 4,25 på Unibet, lär näppeligen ge det på banan.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-13, 14:44   #3
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Lorina ger 4,25 på Unibet, lär näppeligen ge det på banan.
Till 4,25 är den väldigt spelvärd !
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-13, 15:03   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Djuse verkar lite smyguppåt på Crowd Pleaser i sista, 6,75 på plats kanske kan provas på Unibet...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-13, 15:13   #5
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Djuse verkar lite smyguppåt på Crowd Pleaser i sista, 6,75 på plats kanske kan provas på Unibet...
Jag tycker väl lorina har 30-40% vinstchans.. bakom där är det dyngöppet.. men so bear ska man ta med stor respekt , den rankar jag 2a i loppet
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-13, 15:18   #6
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 688
Sharp$: 3010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
Till 4,25 är den väldigt spelvärd !
Uppskattar din genomgång av loppen men gällande Lorina Orange är vi oense. Har enligt mig mött billigt motstånd vid segrarna och dessutom sett ganska tom ut över mål. Nää väldigt överspelad som jag ser det och om jag spelar tar jag troligen inte ens med den på systemet. 8-10ggr en enligt mig ett mer rättvist odds. Men har inte koll på eventuella utrustningsändringar som såklart skulle kunna förändra chansvärderingen.

So Bear till 9,75 är mer spelvärt i mina ögon men loppet är öppet så chansspik är väl inte fel men som sagt jag skulle inte gå på favoriten i det läget.
__________________
Trav är trav!
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-13, 15:23   #7
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av legolasse Visa inlägg
Uppskattar din genomgång av loppen men gällande Lorina Orange är vi oense. Har enligt mig mött billigt motstånd vid segrarna och dessutom sett ganska tom ut över mål. Nää väldigt överspelad som jag ser det och om jag spelar tar jag troligen inte ens med den på systemet. 8-10ggr en enligt mig ett mer rättvist odds. Men har inte koll på eventuella utrustningsändringar som såklart skulle kunna förändra chansvärderingen.

So Bear till 9,75 är mer spelvärt i mina ögon men loppet är öppet så chansspik är väl inte fel men som sagt jag skulle inte gå på favoriten i det läget.
Ev jänkarvagn på lorina.. och BG vet hur man kör en häst
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-13, 15:26   #8
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 688
Sharp$: 3010
Standard

Ser för övrigt också fram emot att få se Very Kronos på banan igen. Har själv inte riktigt slickat klart såren efter galoppen i derbyuttagningarna då jag förtidslirat till 6ggr att VK skulle vinna derbyt. Hoppas på felfri avgång och att vi återigen får uppleva vilken kanon detta är.

Funderar för övrigt lite på hur ägaren till hästen tänker. Tror nog att de försökt med det mesta för att undvika dessa galopper men de har aldrig provat att byta kusk? Säger inte att det skulle vara nyckeln men kanske att de i alla fall skulle prova någon gång. Adielsson är en av Sveriges bästa kuskar och Svantes förstekusk det vet jag men som sagt ur ett ägarperspektiv skulle nog jag i alla fall vilja prova en annan kusk för att se om det gör någon skillnad?
__________________
Trav är trav!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+10)
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-13, 15:26   #9
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Bortsett från so bear så tycker jag dom flesta hästar emot finns på bakspår, heylow bla.. dock varit ifrån, nja jag försöker fälla stora i avd 1,2 istället och då tycker jag lorina är en rolig chansspik i avslutningen men som sagt.. väldigt öppet lopp och i stort sett vem som helst kan vinna
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-13, 15:30   #10
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av legolasse Visa inlägg
Ser för övrigt också fram emot att få se Very Kronos på banan igen. Har själv inte riktigt slickat klart såren efter galoppen i derbyuttagningarna då jag förtidslirat till 6ggr att VK skulle vinna derbyt. Hoppas på felfri avgång och att vi återigen får uppleva vilken kanon detta är.

Funderar för övrigt lite på hur ägaren till hästen tänker. Tror nog att de försökt med det mesta för att undvika dessa galopper men de har aldrig provat att byta kusk? Säger inte att det skulle vara nyckeln men kanske att de i alla fall skulle prova någon gång. Adielsson är en av Sveriges bästa kuskar och Svantes förstekusk det vet jag men som sagt ur ett ägarperspektiv skulle nog jag i alla fall vilja prova en annan kusk för att se om det gör någon skillnad?
Ja det är verkligen en kelgris när den sköter sig; otroligt fin!!
Din idé med kuskbyte är nog ingen dum idé faktiskt, vore roligt att se den med nån annan upp helt klart !
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-13, 15:52   #11
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Jag kör en flerbong, endast för sexrättspotten, med fem spikar. Går det så går det.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-13, 15:52   #12
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 638
Sharp$: 22761
Standard

Kör bara en 156kr idag
Spets o slut i första o femte, Very ska bara vinna (utan galopp) och chansspik på Ridgehead M
3
Alla
6
Alla
4
10
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-13, 16:01   #13
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Kör ett litet eget system idag endast 48 kr.

Spikar blev Heylow i sista gillar helt enkelt hästen med 2 månaders vila o skor på ger väl ingen jätte stor känsla för vinst.

Åke blir spik i avd.5, hade det bara varit Svanstedt hade en väl varit säker.
Med Lindblom på hemmabanan Örebro brukar ju funka bra.

Massitj o Ola Montana i stayer loppet.

Ska de bli några kronor alls på systemet får knappast Very Kronos vinna då jag jag garderade upp med 2,3,5.

I avd 2 blir det favoriten plus 9 med Ulf och 13 Dinjo.

I första avd. tog jag Poet och Star.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-13, 16:14   #14
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Jag var tvungen att möblera om lite, måste bara dubbla lorina med so bear.. vågar inte släppa den
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-13, 16:20   #15
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 212
Sharp$: 2092
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
Jag var tvungen att möblera om lite, måste bara dubbla lorina med so bear.. vågar inte släppa den
Vart läste du att Lorina skulle gå med jänkarvagn?
JimmyA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td