Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-09-23, 18:17   #1
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

V75 Solvalla 29/9.


Jag sticker ut hakan och tror man kan spika i inledningen igen.
Exclamation Mark tror jag tar det här.
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-23, 18:55   #2
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Ser väl inte supersvårt ut o luktar låg utd...


Avd 1 klass 1. Ja 1-4 står bra inne i loppet samt bra spår o form. Dessa lär väl slåss om spets, kanske öppnar upp för 6 men formen. Får man väl läsa om senare i veckan. 11-10 bakom
Avd 2 WHO'S WHO kommer vinna, är väl dödsfall o jordbävning emot
Avd 3 CHIANTI kan nog va en spik det med 2a i SVENSKT TRAVDERBY lär väl räcka en bit. Men känns som skräll på lur
Avd 4 Svårt lopp, ta många el alla
Avd 5 Kommer inte ge mig Raja ribb får en chans till.
Avd 6 CARABINIER får det säkert tuffare nu 60 meter, men vinner väl lite mindre överlägsen bara. 11 12 emot 13 beror väl på utrustning samt bättre distans så räknas.. Ja sen Örjan på framvolten kan väl va en kantboll att se upp med
Avd 7ANTONIO TABAC kommer vinna får väl se dock vad 1 hittar på
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+2)

Senast redigerad av kire1111 den 2018-09-28 klockan 14:47.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-23, 18:55   #3
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Inleder med två spikar då?

En del intressante med form i avd 4 : 3,4,5,6,7,8,11,12
Svårt vid första anblick iaf. Kanske så enkelt att Kontio/Nurmos tar det.

Raja Ribb från dåligt spår i avd 5 lär inte bli överstreckad men formen finns, men det finns gott om bra/bättre hästar med bättre utgångsläge.

Stayerloppet ska bli skoj o se Örjan med Grammafon igen kan han utnyttja försprånget på övriga månne.

Bra form på Richters hästar så MT Joinville ska bli intressant, kan OKB hålla formen med Antonio Tabac? Handsome Brad ut på v75 igen. Disco Valante.

aahh många intressanta hästar till start, krävs mycket pluggande för att få ihop ett bra system till VM kupongen.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 12:16   #4
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

....jävla mobil!

Senast redigerad av Stankarn den 2018-09-28 klockan 12:26.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 13:01   #5
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 436
Sharp$: 4956
Standard

får lämna in nu efter jobbet då jag sak iväg till helgen vill bjuda på min tokspik och det är i V75-4

7 Hungarian Hotwax (Kaj Widell) verkar allt väl med. Vi har kört lugnt efter den ­senaste starten och han behåller formen. Spår ­lite långt ut men jag tror Kaj kommer ladda och vi hoppas komma ner i en bra position. Går med jänkarvagn den här gången, i övrigt som senast, säger Thomas Lönn.

@Coomanriver, du har fått PM
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
coolmanriver (+128)
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 13:19   #6
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

V75 28/9? Sen finns det väl redan en tråd?
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 13:43   #7
 
Nicklass avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 654
Sharp$: 1497
Standard

Kommer spela v75 vm.

Spiken
Avd 5: 2 knifetown winner är startsnabb och i rygg på denna sitter 9 highspirit som köttade ner denna utvändigt senast och vann överlägset. Till 13% Spik!

Låset
Avd 1: 4 ural och 6 laskari. Laskari var grym sist. Gick ett tufft lopp och vann överlägset. Man kan säga samma sak om ural men laskari imponerade mest.
Bakom dem 1 exclamation mark och 10 espirit sisu som får slåss om tredje plats.

Senast redigerad av Nicklas den 2018-09-28 klockan 13:44.
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 14:00   #8
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

På VM-tipset inleder jag med två spik. Fast nu börjar Who's Who bli löjligt mkt streckad...
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 14:44   #9
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Blir kattskit imorgon o rätt trist omgång att vänta förmodligen. El en total omöjlig omgång som Tyskarna tar hem.

Avd 1 40 % spelad sist, nu 4 %. Va inte dålig sist, lite bra ryggar, fart på loppet o sen klaff, pang.
Avd 2 Långsökt men testar då % börjar ge spykänsla
Avd 3 Här kan det förmodligen smälla, överspelade hästar.
Avd 4 ALL STAR 6 % skrattretande men tar lite flera
Avd 5 Långsökt men är inte så mycket sämre än många andra överspelade i detta lopp, spåret emot som jag ser det. Under har väl hänt förr tänker jag
Avd 6 60 meter är alltid 60 meter.
Avd 7 Får väl lyfta på hatten och säga tack att min vinnare inte är mer spelad. Skulle vilja se Handsome springa från spår 11 i silver på 11-tid o vinna som Tabac..

V75
Inlämnat: 2018-09-28, 15:22
Avd
1: 11 Heart of Steel (4, 6)
2: 4, 5 (2, 7)
3: 1, 3, 4, 7, 8, 9 (2, 5)
4: 1, 2, 4, 11 (5, 3)
5: 8 Raja Ribb (2, 4)
6: 7, 9, 11, 13, 15 (3, 14)
7: 2 Antonio Tabac (1, 6)
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 17:16   #10
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 696
Standard

Mina tankar om omgången. spelmässigt kan det bli rätt okej med pengar även om Whos who bara vinner, jag tycker han har en chans på minst 92 proc och ser därför spelvärdet i honom, han har dock aldrig tidigare placerat hästen i spets, varför vet jag inte, tillfälligheter? möter ett ljummet gäng och med tanke på hur han såg ut senast dessutom hur tränare och kusk ser uppgiften som mycket god. Det behövs inte ledningen för att vinna i loppet han är ändå klart bäst i gänget. Vi spikar!

avd1.
Ural är den givna ettan, han var överlägsen från dödens i försöket med 1.10 sista 500 utan att pressas, Öppnar rejält om man trycker av honom men är även och kanske bäst bakifrån? Man provar med bike på lördag ff gg vilket kanske ger en kick? i spetsstriden har vi även Eclamation Mark som är obesegrad från täten 4 av 4, tror inte att Uffe välvilligt vill släppa till Ural om inte denne redan har övermannat honom i starten? Laskari har varit grym men vunnit från ledningen och här ser det upptaget ut och därför är han sårbar, han har bara vunnit 2 senaste segrarna från spets, kan givetvis vinna från andra positioner också men har inte visat det i tidigare regi. Kövras så far hamnar i C ranken är rätt kvick ut och hittar ryggen på nr1? fick rygg ledaren senast och hade massor med sparat i mål, får en fin resa och med lucka i tid kan skrällen vara ett faktum. 3 proc. passa två skrällar med klaff nr 11 och 5.


avd2.
Ni som läste reportaget tidigare i veckan måste förstå att Whos Whos framfart är kanske till ok med bättre än sin pappa? hästen vann derbyt i överlägsen stil, visst det kanske såg bättre ut än det var eftersom några av huvudkonkurrenterna gjorde bort sig men loppet blev helt perfekt kört för honom. Men med tanke på hur lätt han vann loppet hade han blivit svårstoppad oavsett väg. Det här försöket till Europa derbyt är skräddarsydd för fyraåringen, många kommer vara nöjda med en andra plats och det skall mycket till om han inte skall vinna på lördag. Spelvärdet är högt eftersom han borde ligga på närmare 92 proc. Spik! (2)


avd3.
Villiam har galopperat på slutet och det är orutinen som spökar, resorna kanske? nu är han hemma på sin hemma oval och har bara gjort bra lopp på valla, jag hoppas han är på humör på lördag, tror aldrig mer vi kommer få 30 proc på en så bra häst igen, han är huvudet högre än dessa och vinner normalt, blir enbart utgång eftersom han strula till det för sig på slutet. Chanti är startsnabb och tagit spets 8 gånger vilket gett 5 segrar, han trivs bra i ledningen och ger sig ogärna i en strid. Han har dessutom fin form, han slutade 2a i derbyt efter fin resa, han var läcker gången innan från spets. Om Villiam kommer bort är nog Chanti rätt giftig i detta löp. Men när två trätter,,, passar på att lyfta fram Vamp Kronos som aldrig hade chans i derbystoet från dödens senast, loppet blev felt kört för henne, blir troligen över, testas med jänkarbike ff gg. Hon har dock en del fart betänkt att hon vann EM för treåringar den här tävlingsdagen i fjol. Diababa är liksom Villiam ett frågetecken men kapacitet och fart som räcker, Roger W är optimist, spåret är bra. Zelov spurtade till sig 2a priset från 3 ytter i Norska derbyt senast, fäller en del om det blir rejäl överpace,


avd4.
Lägsta klassen och final, Rajah Silvio hade jag spikat om det hade varit kort distans men det låter som fler vill vara med där framme direkt och det kommer smaka till slut. Draget till Emelie Zola Sisu som har överkapacitet för klassen, drog fram All star senast, gav sig aldrig förrän i sista steget, (bra gjort) Kontio tar en lugn start, hittar position och vrider på när det är dags, 15 proc är ett fynd, kan vara en alt till spik. En annan häst jag gärna vill lyfta fram är Hungarian Hotwax som gick rejält ute i spåren senast via 13,5 sista 1000 med ännu snabbare sista 700. Laddar framåt och hamnar? All star hittar troligen vinnarhålet. Loppet är rätt öppet och vi garderar med Alla..

avd5
Här är jag frälst av Sign me up to detta är en riktigt bra häst för klassen, Oskar och Emilia är duktiga att få ordning på sina hästar. Sign me up to blev fint framdragen i vinnarhålet senast, i tufft tempo, hästen är obesegrad i spets 3 av 3 och kan öppna, men det kan bli upptaget i spets, troligen hamnar man först utv men blir troligen avlöst av 3 eller 6. Hästen gillar årstiden har 3 av 5 från okt och det märks, formen är riktigt bra, 15 proc är okej, trodde den skulle ligga lite högre, Dreamboy as gjorde ett bra lopp senast med 09 avslutning sista 850 och det lovade mera, livsfarlig med klaff. Tesio tror jag mindre på, skuttade i aktionen senast och fick bäras in, hade nog gärna velat ha 2640 och längre, för kort nu!? nr 1 blir kanske över från spåret men Mika sitter sällan fast spurtvass!

avd6//DD1.
Qahar Qc var ute på medeldistans senast, och tre varv är klart plusfaktorer, nu kan det dessutom bli tal på barfota runt om, hästen lever på sin styrka och räkna med ett offensivt upplägg från Uffe för att sitta bättre till än sina värsta konkurrenter in på slutvarvet. Skulle Qahar köra sig till spets som han gjorde gången innan har han toppchans men han är så pass stark så kan kan även vinna från dödens. Fixar han starten så är han nog bara bäst här, blivit mer stabil på sistone och jag tror på honom, 15 proc och en bra utgång för DD spel.


avd7.//DD2
Handsome brad gör sällan ett dåligt lopp, han har bra inställning för sitt jobb och är startsnabb, obesegrad i tät, han har vunnit Lyon grand prix, bronsdivitionen, dubbla silversegrar, slutat femma i jubleums pokalen, han har goda möjligheter att leda från start till mål. Värst emot är Antonio Tabac som utvecklats snyggt hos Oskar och Emilia, gått från klarhet till klarhet, vann säkert från andra ytter senast och visar fortsatt toppform! en av två? En jättesmäll kan vara Västerbro Grosbois som faktiskt gjort några riktigt bra lopp när han fått anfalla bakifrån, passa även Stepping Spaceboy som har ett passande smygläge om det blir överpace, det har varit en del surr om denne på slutet men inte blivit någon utdelning, har form och kapacitet, slår ur underläge? 0,5 proc..

DD1. 13
DD2. 1
* 300

DD1. 13
DD2. 2
* 150

DD1. 13
DD2. 11
* 40

DD1. 13
DD2. 10
*10



Så här blev till slut mina bolag.

Bolag1.

avd1. A 4-11 B 6-1-10 C 3-5
avd2. 4 Who´s who (2)
avd3. B 3-4-2-1
avd4. A 4-7 B 1-2-5-11-9-3 C 6-12-8-10
avd5. A 7-6-1 B 4-2-9 C 11-3-8-5-10-12
avd6. A 13 B 15-9-11 C 7-5-14-1-3
avd7. 1 Handsome Brad (2)

Krav minst 2 A samt 0-1 C måste vinna för fullpott.

Bolag2. (TIDIGA TANKEN)

avd1. B 4-6-1 C 3-11-10-5
avd2. 4 Who´s who (2)
avd3. A 3 B 4-1-2 C 9-8-6-7
avd4. D 4-7 B 1-2-5-11-9-3 C 12-6-10-8
avd5. A 7 B 6-1-4-2-9
avd6. D 13 B 15-9-11 C 7-5-1-14-3
avd7. B 1-2-6-11-3-5-10 C 7-9-4

krav minst 1 A samt 1 D och 0-1 C för fullpott.

God tur!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), Executive (+5), 777 (+5), sigh (+6)

Senast redigerad av Klanke den 2018-09-29 klockan 10:30.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 22:49   #11
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

I första avdelningen räcker det med lås på de två favoriterna 4 och 6.
Värsta konkurrenten 1 imponerade inte på Umåker senast.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 22:51   #12
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
I första avdelningen räcker det med lås på de två favoriterna 4 och 6.
Värsta konkurrenten 1 imponerade inte på Umåker senast.
Gick med skor bak senast. Fick inget fäste då säger Reijo. Given spik.
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 23:20   #13
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Bara så ni vet så har 11 Dartagnan sisu slagit makethemark, diamanten, milligans school och va 2a bakom cyber lane i Solvalla grand prix förra året. Glöm inte bort den om ni garderar. Mattias Djuse låter upp uppåt nu när den har 2 lopp i kroppen efter lite uppehåll.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+4)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 23:23   #14
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Sällan har känslan så tydligt varit att det är starka favoriter. Men då blir det väl en sån omöjlig rad.. Jag kör nog en rad på VM och kompletterar med ett reducerat. Tankar så långt:
1: Tror 6 är en kanon och bara vinner. Vid gardering borde det räcka med 4.
2: Känns som 2 och 5 räcker långt vid gardering.
3: Tycker att 3,4 borde räcka långt och 4 kan t.o.m. var en chansspik. 8,9 först ut vid gardering.
4: Tycker 4 är klar förstahäst då 3 är snabbare ut än 1? Men 1 klar andrahäst. Och 5 med jänkarvagn blir klar tredjehäst. Går det utanför dessa kan nog vilken som helst vinna. 2 får bli skrällen.
5: Här garderar alla stort och det vore schysst hitta en spik. Men vilken? Är förtjust i 1 men får inte hamna för långt bak. Ska dock öppna bättre nu med norskt. 9 har varit overkligt bra och kan ändå få en vettig position. Och 8 är prisvärd trots spåret. Spik tveksamt men försöker nog gå kort iaf, 1, 9 och ev 8.
6: Rätt favorit, den har sett ruggig ut. Men kan bli långt fram om 7 sitter i spets och 13 i dödens. Tror det räcker långt med dessa tre. Möjligen ett streck på Örjan med och kanske även 11 som har tagit en del bra skalper. Andra volten måste väl få svårt?
7: Två monster från bra lägen. Borde räcka långt. Har dock följt 3 så länge och om det nu äntligen blir barfota blir den svår ta bort. Möjligen även 5 på Björn men tror den är sämre än nämnda.

Inte mkt potential i det där.

Senast redigerad av tvablaa den 2018-09-28 klockan 23:26.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 23:36   #15
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Laskari slog Urban Kronos (silverhäst) i ett lopp som han blev 2a i där Generaal Bianco vann. 2160 m var loppet och under Wilhelm Paals regi. Måste ju vara ljusår bättre i Timo Nurmos regi som vi har sett ju. Så distansen är nog inget problem. Borde vinna från dödens. Exclamation Mark har ju slagit Ural sist dem mötes. Öppet lopp om inte 6 Laskari vinner, isåfall glöm inte bort 9,10,11.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2018-09-28 klockan 23:38.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td