|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#16 |
|
Så här ser Thomas Uhrberg på lördagens V75:
V75 Solvalla 24/11: Världsstjärnan Propulsion garderas med en kvartett Zoko Lane är rankad sist, Cobbys Olifant etta och Quiz Töll trea. Jag blir glad om Guiden får rätt, med ett undantag och det är Zoko Lane. Han är klart bättre än vad experterna tror. Jag var tvåa med Västerbo Exact och vann med Carna Sensei i V75 på Bjerke, så resan till Oslo var lyckosam. Nu är det Stockholm och Solvalla, dessutom finaler med höga prissummor och jag hoppas därför på en bra dag på jobbet. Lite oroande är det dock att travets domare nu blivit mer åt lapplisa-hållet, det är böter på 500 kronor hit och dit och värst är domarna på Solvalla. Nja, de på Vincennes kan också. Racing Mange och Joakim Lövgren var först i mål men ekipaget diskades för att Joakim kört ytterst lite innanför bangränsen i sista kurvan. Där försvann vinstglädjen och 425.000 kronor. Tror någon att Jean Michel Bazire blivit diskad för samma ”förseelse” …?! Mina två har segerchans Både Cobbys Olifant och Quiz Töll kvalade in till finalerna genom att vinna senast på ett övertygande sätt och de har tränat bra i veckan och jag räknar med hygglig vinstchans på ”Valla”. Bäst chans? Ja, det är nog Cobbys Olifant, dels för att han utvecklats kraftigt, dels på det fina läget då han är snabb bakom bilen. Spets? Nja, han är nog bäst med ett lopp på rulle, alltså som i de två senaste segerloppen. De drygt 200 andelsägarna till Quiz Töll lär nog alla hålla andan i starten, då innerspåret på tillägg kan ställa till det. Läget är lurigt men hittar vi ut och får en hygglig rygg att följa kan hon avsluta sylvasst. Propulsion har tufft läge Propulsion rankas givetvis i topp i Guld-finalen men på stora systemet garderar jag med fyra hästar. På ren svenska har han ett ”dyngläge” och det kan bli taktik på hög nivå där det till slut är ekipage i alla spår – och kanske längst ut kommer Propulsion och Örjan Kihlström … Spikar? Ja, Global Unprotected och Global Trust. I övrigt; Örebro bjuder på V75 på söndag – och den V75-omgången har verkligen hamnat på skuggsidan … Mina tankar om V75-loppen V75-1: 1 Very Kronos är obesegrad felfri och det har blivit 12 segrar på 18 lopp. Ska bli spännande att se om Erik Adielsson vågar trycka av från innerspåret eller om han satsar på en lugn start och hopp om att komma ut. Fyra streck. V75-2: 9 Caligula är segerrik och de flesta vinsterna har kommit från ledning, men han verkar stark och rejäl så bakspåret behöver inte vara något negativt. 5 Cobbys Olifant kan kanske spetsa, men jag vill hellre ha ett rygglopp. Rysaren är 8 Esteban ST. V75-3: 6 Zack´s Zoomer är en av Stefan Melanders sex (!) hästar i denna final för 4-åringar och han är snabb ut, så Per Lennartsson laddar nog för ledning. 12 High Glider är en tuff utmanare, detta trots spåret. Fyra streck räcker. V75-4: 13 Eva IH svarade för en stark insats senast då In Toto Sund vann. Nu är det inte lika tufft motstånd, men dock många bra ston med från två volter. Min 9 Quiz Töll är en given utmanare. Hon är bra. V75-5: 6 Global Unprotected var duktig senast som V75-tvåa på Romme. Visst är Heart of Steel på topp, men jag spikar Färjestads-hästen. V75-6: 12 Propulsion matchas nu mot Prix d´Amerique sista söndagen i januari, alltså den 27. Dit är det två månader och då ska Daniel Redéns stjärna ha toppform. Spår 12 och skor på hovarna i en Guld-final kan ge problem, så jag garderar med en kvartett. Och, det ska bli roligt att se stjärnskottet 10 Antonio Tabac och Oskar Kylin Blom i detta eldprov. Ja, det här är absolut det tuffaste loppet hittills för de två kometerna på travhimlen. V75-7: 1 Global Trust rankar Timo Nurmos som sin bästa vinstchans av de sju hästar han kvalat in till finalerna och jag är också inne på att det kan bli seger, förmodligen från ledningen då 5-åringen är startsnabb. Motståndet är häftigt, men jag spikar. Mitt systemförslag till V75 på Solvalla V75-1: 1, 2, 4, 5. Res: 10-11. V75-2: 1, 3, 5, 8, 9 . Res: 4-7. V75-3: 1, 6, 9, 12. Res: 4-8. V75-4: 3, 6, 9, 12, 13, 14. Res: 2-11. V75-5: 6 Global Unprotected. Res: 5-3. V75-6: 3, 5, 10, 11, 12. Res: 9-4. V75-7: 1 Global Trust. Res: 5-4. Systemet är på 2400 rader och kostar 1200 kronor. Om man också singelstreckar nummer 12 Propulsion i avdelning 6 blir det systemet på 480 rader och det kostar då 240 kronor. |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Citat:
1 Very Kronos (Erik Adielsson) har allt varit bra med efter senaste loppet och tanken var att han skulle vara på topp till Breeders’ Crown-finalen men så blev det ju inte. Han kommer vara i bra form nu och ska räknas i loppet. Ingen ändring, säger Svante Båth. 2 Speedy Foxy Vicane (Kim Eriksson) har spurtat vasst i båda loppen på slutet och formen känns intakt. Ser lika tufft ut igen och det är tillfälligheter som spelar in med dagsform och löpningsförlopp men hon är i sånt slag att hon kan göra upp om det om det stämmer, säger David Källgren. 3 Don’t Mind Me (Örjan Kihlström) strulade senast och gick med plastade bakfötter som inte har fungerat. Den plasten ryker nu och han kommer vara mycket bättre än i den senaste starten. Bra läge och kommer nog göra ett bra lopp, säger Daniel Redén. 4 Chief Orlando (Jorma Kontio) höll helt okej från ledningen i sin senaste start på Romme och var knappt slagen som tvåa. Möter ännu tuffare motstånd den här gången och det kan bli tufft att blanda sig i segerstriden. 5 Dear Friend (Johan Untersteiner) har varit bra hela året och var även bra senast. Har blivit bättre och bättre när hon fått möta tufft motstånd. Spåret är ingen nackdel då hon både kan gå från ledningen och bakifrån. Formen pekar fortsatt uppåt och det ser ut som vår bästa chans under lördagen. Det blir samma utrustning som tidigare, säger Joakim Granlund hos Johan Untersteiner. 6 Stepping Spaceboy (Stefan Söderkvist) verkar det bra med och jag hoppas att han slutar långt fram då han har visat att han kan tampas med de här hästarna om det stämmer lite under vägen. Det bir inga ändringar, säger Admir Zukanovic. 7 Zoko Lane (Thomas Uhrberg) får smyga med den här gången och han är bäst i ryggar. Blev inget bra spår men om han får sitt lopp, vilket jag har svårt att tro härifrån, så kan han nog vara långt fram. Vi siktar på att köra honom barfota runt om den här gången, säger Roger Persson. 8 Ragazzo da Sopra (Björn Goop) är bortlottad med spår åtta nu men som det verkar i träningen är formen bra. Barfota runt om och han kommer säkert göra en bra prestation, säger Anton Sverre hos Björn Goop. 9 Höwings Star (Samu Sundqvist) har gjort bra lopp länge och han kändes bra senast. Tycker han fått ett bra läge där han kan smyga med och förhoppningsvis kunna ta några till slut, säger Samu Sundqvist. 10 Handsome Brad (Carl Johan Jepson) var inte som bäst senast. Vi har åtgärdat honom nu och han känns jättefin i jobben. Min känsla är att han kommer göra ett bra lopp och jag tycker inte min är sämre än någon annan, men har ju ett sämre läge och det är lite frågetecken kring formen ändå. Är han som han brukar ska han vara med och strida. Barfota runt om, säger Ulf Stenströmer. 11 Erik Sting (Mika Forss) hade en lite sämre dag senast och det var inget riktigt tryck i honom. Inte det lättaste spåret nu men om det blir högt tempo så kan han ligga på lur. Har varit bra när han gjort sina bästa lopp på slutet och han står lite på tur. Ingen ändring, säger Andreas Lövdal hos Timo Nurmos. 12 Disco Volante (Ulf Ohlsson) är i väldigt bra form men är missgynnad av tolftespåret och det går inte härifrån. Det blir inga ändringar, säger Stefan Melander. ✓ Rank och V75-procent RANK ATG 3 Don’t Mind Me 11 1 Very Kronos 24 5 Dear Friend 20 2 Speedy Foxy Vicane 17 10 Handsome Brad 8 11 Erik Sting 4 12 Disco Volante 3 4 Chief Orlando 6 9 Höwings Star 2 8 Ragazzo da Sopra 2 6 Stepping Spaceboy 2 7 Zoko Lane 1 ✓ V75-2 Klass II 2 140 m, auto 1 Xanthis Brazil (Nicklas Westerholm) var det inte riktigt samma flyt i travet på Romme senast men jag tycker han är finare nu än inför den starten. Han känns spänstigare och det är mer tryck i träningen. Jag vet om att han inte är någon superraket ifrån start men jag tror han kommer iväg hyggligt. Han bör duga bra och kommer gå med en lite lättare balans, säger Nicklas Westerholm. 2 Cash Simoni (Jorma Kontio) verkar det fortsatt bra med. Jag hade lagt om träningen lite inför senaste starten och kört lite snabbare intervaller för att få upp spänsten och det slog väl ut. Har fortsatt att köra så och det verkar fortsatt vara bra. Är jätteglada att vara med i finalen och är han fyra-femma är vi jättenöjda, säger Maria Törnqvist. 3 Powderfinger (Peter Untersteiner) är rejält tränad och känns fin. Banjobb i måndags och jag var nöjd. Ska kunna göra en bra prestation, säger Peter Untersteiner. 4 Grandfather Bill (Björn Goop) var sjuk i senaste loppet på Jägersro och kan bättre än han visade den gången. Vet inte riktigt var man har honom nu men känslan är att han gör en bra prestation och normalt är det en bra häst för klassen. Går barfota runt om, säger Anton Sverre hos Björn Goop. 5 Cobbys Olifant (Thomas Uhrberg) har varit fin och har blommat ut lite nu efter sommaren. Han känns fortsatt bra och som han har gått så är vi optimister och hoppas vara med där framme. Det kanske blir barfota runt om den här gången, säger Thomas Uhrberg. 6 Prinsen One (Oskar J Andersson) presterade inte lika bra senast men allt känns bra efteråt. Tror att han kommer prestera bättre den här gången och vi provar rejält från start och jag kör eventuellt i ledningen om vi når den, säger Oskar J Andersson. 7 Ricke (Örjan Kihlström) gick sista jobbet i onsdags och allt verkar som det ska. Spår lite långt ut för att vara riktigt nöjd men jag hoppas han får ett bra lopp. Vill nog till att det strular för Berghs och Westerholms hästar för att räcka hela vägen. Barfota runt om och rycktussar, säger Markus Hamberg. 8 Esteban S.T. (Sören Boel) har ett tråkigt spår och om jag hade haft ett bättre läge så hade jag trott på toppchans men nu är det som det är. Det kommer behövs mycket tur men hästen har i alla fall kanonform och vi kör som tidigare, barfota bak och med aluminiumskor fram, säger Sören Boel. 9 Caligula (Robert Bergh) har varit bra på slutet och vunnit lätt från ledningen varje gång i lättare sammanhang. Duger väldigt bra i klassen men det blir ett annat löpningsscenario den här gången men jag tror det ska gå bra att kunna vinna bakifrån också, säger Oskar Florhed hos Robert Bergh. 10 M.T.Machiavelli (Per Lennartsson) tränar bra och fick ett tufft lopp senast. Tror på en ny bra insats och han har fin kapacitet för klassen och ska räknas bakom favoriterna i det här loppet, säger Oskar J Andersson. 11 Major Vici (Ulf Ohlsson) hamnade i en trött rygg senast och drogs bakåt när det skulle avgöras, så det loppet kan man glömma. Gick bra vid seger före det på Skellefteå men den här gången känns han lite bortlottad mot ett väldigt tufft motstånd. 12 Arras Cando (Erik Adielsson) hade inget flyt med spåret. Var nöjd senast och han gick ett bra slutvarv där. Lite utelämnad härifrån och kan han vara fyra-femma har han gjort det jättebra, säger Svante Båth. ✓ Rank och V75-procent RANK ATG 1 Xanthis Brazil 21 9 Caligula 31 3 Powderfinger 14 5 Cobbys Olifant 16 4 Grandfather Bill 8 7 Ricke 4 2 Cash Simoni 2 10 M.T.Machiavelli 1 12 Arras Cando 1 6 Prinsen One 1 11 Major Vici 1 8 Esteban S.T. 1 ✓ V75-3 4-åringar 2 140 m, auto 1 Vamp Kronos (Mika Forss) tränade i onsdags och var pigg och glad. Senaste loppet glömmer vi och hon är på samma nivå som de andra hästarna och det är ingen som riktigt sticker ut i loppet. Om hon är som sig själv så har hon en chans att vinna. Går tillbaka till customsulky och Mika Forss kör första gången, men jag tycker Mika är en duktig kusk, säger Jerry Riordan. 2 Output Pressure (Jorma Kontio) tror jag har kommit bort ett par gånger på grund av banan som inte passat honom. Har varit bra tryck i honom och han känns jättefin. Har ett bra läge nu och jag tror att han får en bra peng men vinner tror jag nog inte att han gör. Det blir nog barfota runt om den här gången, säger Stefan Melander. 3 Eldorado B. (Hans-Owe Sundberg) gick bra senast och vi var tre på linjen så han kunde lika gärna ha varit trea där. Hoppas på en bra insats på nytt och han bör få ett bra lopp från det här läget då han är ganska kvick från start. Får se hur långt det räcker och det blir samma utrustning som tidigare starter, säger Hans-Owe Sundberg. 4 Hard Times (Ulf Ohlsson) har jag varit nöjd med länge och jag tror det är bra form fortfarande. Det är kvalificerat motstånd men han gillar när det blir tempo så får han en bra resa så ska inte vara så långt borta. Ulf ville prova ett open-eye-huvudlag så det blir det för första gången, säger Ola Åsebö. 5 Eurythmic Sisu (Björn Goop) räcker inte till mot de allra bästa i det här loppet, formen är osäker men vi provar i alla fall. Om vi får pengar i det här loppet måste vi vara mycket nöjda. Eventuellt blir det skor, men det beror på banan, säger Petri Salmela. 6 Zack’s Zoomer (Per Lennartsson) kommer vara gynnad nu när det inte är så långt mellan starterna. Det har varit fem veckor mellan loppen tidigare och det är för lång tid. Han känns fin och jag är otroligt nöjd med honom, säger Stefan Melander. 7 Beautiful Bacardi (Ulf Eriksson) blev laddad senast och det blev ett för hårt förstavarv. Hoppas komma ner någonstans härifrån och sedan få pengar, hon räcker inte för att vinna här, säger Stefan Melander. 8 Southwind Hydro (Claes Sjöström) har vettig form och gör det ganska bra varje gång. Nu har han fått ett uselt utgångsläge och det måste till mycket tur för att räcka. 9 Enterprise (Carl Johan Jepson) är jag jättenöjd med. 1 600 meter är bättre men han klarar även 2 000 meter när han går i ryggar. Hoppas på ett bra tempo, då kommer det bli bra. Han är bra i ordning och han går utan skor om banan blir bra och med öppet huvudlag. Hoppas han och Zack’s Zoomer dyker upp i striden, säger Stefan Melander. 10 Earl Variera (Kevin Oscarsson) räcker normalt inte här och jag är nöjd med pengar. Inga ändringar, säger Stefan Melander. 11 Digital Performer (Rikard N Skoglund) är det samma som med Earl Variera. Får tufft och jag är nöjd med pengar. Det blir ingen ändring, säger Stefan Melander. 12 High Glider (Örjan Kihlström) gick jättebra vid segern i senaste starten och är en jäkla kapabel häst, som kommer vara som bäst nästa år, eller året efter. Det känns som han kommer mer och mer. Det här blir sista starten i år, sedan kommer han få träna på i vinter. Kommer gå med samma utrustning som i senaste starten, säger Daniel Redén. ✓ Rank och V75-procent RANK ATG 6 Zack’s Zoomer 53 12 High Glider 14 4 Hard Times 2 3 Eldorado B. 9 9 Enterprise 6 1 Vamp Kronos 13 2 Output Pressure 1 7 Beautiful Bacardi 1 5 Eurythmic Sisu 1 8 Southwind Hydro 0 11 Digital Performer 0 10 Earl Variera 0 ✓ V75-4 Stolopp 2 140 m, volt 1 Chacha Sisu (Ulf Ohlsson) körde jag intervaller med i onsdags och hon känns grym. Hon har inte varit bättre någon gång och i första läget sitter hon nog i ledningen här men hon går även bra i ryggar så Ulf får bestämma taktiken. Hon ska med på kupongen, säger Håkan Berglund. 2 Queen of Sand (Stefan Söderkvist) är allt väl med och jag hoppas att formen håller i sig. Tycker att hon står fint till i loppet och hon har kapacitet. Tror inte spåret är några konstigheter och jag tror på en bra segerchans, säger Camilla Jonasson. 3 Olga Utca (Carl Johan Jepson) är inte alls tokig och känns mycket spännande. Jepson upp är intressant. Streckas mycket tidigt. 4 Stella Pona (Micael Stjernström) gör alltid sitt. Måste ha ett rygglopp och gå till slut och hon kan vara trea-fyra-femma här. Det blir en vanlig vagn och eventuellt går hon barfota runt om, säger Micael Stjernström. 5 A Taste of Honey (Maria Törnqvist) har stått över några jobb då hon fick en spark. Gått tre-fyra ordentliga jobb nu och känns som hon brukar. Spår fem är en chansning men jag hoppas att hon går felfritt. Trea-fyra så är jag jättenöjd, säger Maria Törnqvist. 6 Darling Harbour (Johan Untersteiner) har goda möjligheter att segerstrida om hon sköter sig här. Hon tar loppen bra och känns fin, säger Peter Untersteiner. 7 Elise Andover (Rikard N Skoglund) fick ett fint läge då hon är snabb ut och det kan vara dags att testa i spets nu om hon kommer dit. Går med samma utrustning som vanligt och hon hade krafter kvar i mål senast, säger Oskar J Andersson hos Jörgen Westholm. 8 Sincerely Face (Erik Adielsson) var knappt slagen i sin senaste start. Tufft emot nu. 2 160 meter: 9 Quiz Töll (Thomas Uhrberg) var fin senast. Det kan vara lite knivigt att komma till här men gör hon det så kan hon mycket väl vara med där framme, säger Thomas Uhrberg. 10 Västerbo RealWorld (Mattias Djuse) möter bra hästar och står lite hårt inne men hon har fin form och ska kunna vara med en bit fram. Räknar med att köra barfota den här gången. Får se hur det blir med jänkarvagn nu vid voltstart, säger Mattias Djuse. 11 Absolut Gehör (Peter Untersteiner) har nyttig form och fick öppna för hårt senast. Smyger med i ryggar här och kan ta en del till slut men det krävs maxklaff för att vinna. Vanlig vagn, säger Peter Untersteiner. 12 Ile Saint Louis (Jorma Kontio) har varit jättefin och hittat storformen. Lite krångligt spår men hon är normalt snabb ut och jag tycker att hon ska räknas tidigt då hon håller så pass fin form. Eventuellt vanlig vagn nu, säger Andreas Lövdal hos Timo Nurmos. 13 Eva I.H. (Mika Forss) gjorde ett bra lopp senast och verkar äntligen vara på gång. Liten galopprisk från spåret och vi har inte bestämt vilken vagn det blir än. Är hon i den formen som vi tror så duger hon, säger Samu Sundqvist hos Ingemar Hultqvist. 14 Amalia Cash (Oskar J Andersson) kom nog lite för långt ut i banan senast, därav galoppen. Kändes stark i det läget och hade annars varit med i segerstriden. Kan mycket väl vara bästa hästen i loppet nu men läget är chansartat, säger Oskar J Andersson. 15 Dealwithakiss (Claes Sjöström) STARTAR EJ. ✓ Rank och V75-procent RANK ATG 3 Olga Utca 5 12 Ile Saint Louis 21 2 Queen of Sand 11 9 Quiz Töll 12 6 Darling Harbour 13 13 Eva I.H. 12 14 Amalia Cash 6 1 Chacha Sisu 11 7 Elise Andover 5 10 Västerbo Realworld 1 11 Absolut Gehör 1 5 A Taste of Honey 1 8 Sincerely Face 1 4 Stella Pona 0 ✓ V75-5 Klass I 2 140 m, auto 1 Lexington Hall (Jorma Kontio) har ett bra spår då han är snabb ut och han får en bra position. Håller fin form och känns bra. Det är tufft i finaler men han känns i alla fall platsaktuell. Inga ändringar vad jag hört, säger Andreas Lövdal hos Timo Nurmos. 2 Waikiki Silvio (Björn Goop) är vår bästa chans på V75. Var bra senast och han gick med huvan oryckt i mål med krafter kvar. Känslan är att han kommer vara riktigt bra på lördag och lyckas han ta ledningen är mycket vunnet. Det blir inga ändringar, säger Anton Sverre hos Björn Goop. 3 Radagast (Oskar J Andersson) var värd segern senast då han gjort många bra lopp under året. Trodde inte formen skulle vara på topp senast men han visade att han inte behöver några täta starter. Hoppas han är lika fin igen så kan han vara en skräll. Skulle vi nå ledningen är jag intresserad av att köra där, säger Oskar J Andersson. 4 Ramon Dekkers (Ulf Eriksson) gick bra senast och formen är fortsatt god. Grundtanken är att han ska gå barfota runt om den här gången och då han har ett bra spår är han intressant. Spets och släpp behöver inte vara så dumt den här gången, säger Brian S Jörgensen hos Robert Bergh. 5 Heart of Steel (Peter Untersteiner) föll med flaggan i topp senast och gick strålande hela vägen in i mål. Är riktigt i form och är smidig i jobben. Han kliver iväg rätt bra utan att vara någon katapult men normalt får han en bra position, säger Peter Untersteiner. 6 Global Unprotected (Magnus Jakobsson) har varit jättefin och var nära segern senast på Romme. Han har känts fin hela tiden och allt har varit normalt i träningen efter senaste loppet också. Det är rätt bra hästar emot men han har ett framspår och det känns bra. Jag kör en bit från början så får vi se vad som händer. Jag tror att han är med och gör upp om det om det inte händer något konstigt. Kommer köra med samma utrustning som tidigare, säger Magnus Jakobsson. 7 Mega Star (Johan Wiman) fick som vanligt ett dåligt spår på V75 men han känns jättefin i träningen. Det kommer nog bli svårt från det här utgångsläget och han kommer gå utrustad som vanligt, säger Johan Wiman. 8 Mellby Ess (Petter Lundberg) känns fin och är i hyfsad form men han har spår åtta nu i finalerna mot ett jämnt motstånd så det krävs en del tur, säger Petter Lundberg. 9 Bo C. (Kim Eriksson) var rejäl när han gick undan från ledningen i senaste starten på Eskilstuna och han svarade ärligt hela vägen in i mål den gången. Den tidigare Derbyfinalisten duger helt klart i den här klassen men det är en tuff uppgift att gå runt till seger i den här V75-finalen och han jagar nog fina pengar i första hand härifrån. 10 Quick Crown (Troels Andersen) verkar vara en stark sort. Jobbat lugnt inför det här och kan han ta pengar så är jag nöjd. Hoppas kunna köra barfota runt om och han går med vanlig vagn, säger Troels Andersen. 11 Can Lane (Johan Untersteiner) pekar formen fortsatt uppåt på men spåret är inte så kul. Han går rätt bra bakifrån i alla fall och om det blir tempo så ska han kunna tjäna fina pengar. Inga ändringar planerade, säger Joakim Granlund hos Johan Untersteiner. 12 Corroded (Robert Bergh) fick ett väldigt dåligt läge och han var dålig senast utan att vi hittat orsaken. Har tränat på okej men spåret tar i princip bort alla chanser. Jag hoppas att han ska kunna tjäna en matlapp, säger Oskar Florhed hos Robert Bergh. ✓ Rank och V75-procent RANK ATG 6 Global Unprotected 28 1 Lexington Hall 12 2 Waikiki Silvio 13 5 Heart of Steel 27 3 Radagast 9 9 Bo C. 3 4 Ramon Dekkers 3 11 Can Lane 2 12 Corroded 2 10 Quick Crown 1 7 Mega Star 1 8 Mellby Ess 0 ✓ V75-6 Guld 2 140 m, auto 1 West Wing (Stefan Söderkvist) har inte riktigt fått till det på slutet och senast i Eskilstuna blev det galopp ut på sista långsidan. Har ett bra smygläge den här gången men han möter ett stentufft motstånd så det vore en stor överraskning om det blir seger. 2 Digital Ink (Robert Bergh) verkar allt bra med mellan starterna men det blir nog för tufft i en V75-final mot de här hästarna. Det kan bli barfota fram och vi hoppas han ska kunna tjäna en fin slant i första hand, säger Oskar Florhed hos Robert Bergh. 3 Milligan’s School (Ulf Eriksson) har kommit bort lite då han vill ha en hård och fast bana. Jag hoppas att det blir en bra bana på lördag, i så fall så kommer han göra ett kanonlopp då han känns fruktansvärt fin. Eventuellt kommer han att gå utan skor den här gången, säger Stefan Melander. 4 On Track Piraten (Hans R Strömberg) var jättefin senast och formen verkar bra. Motståndet är bra men med tanke på utgångsläget tror jag att han dyker upp bland de tre, säger Hans R Strömberg. 5 Nadal Broline (Ulf Ohlsson) gick bra senast och har bra form. Känns fin i jobben och har ett vettigt läge nu. Har outsiderchans om Propulsion får lite krångel på vägen och han går barfota fram och med någon form av stängt huvudlag, säger Reijo Liljendahl. 6 I Love Paris (Björn Goop) möter tufft motstånd och kan hon vara fyra-femma är vi nöjda. Var nöjda senast men hon fick inget fäste på banan då. Passar väldigt bra på Solvallas bana och det blir inga ändringar, säger Anton Sverre hos Björn Goop. 7 Nappa Scar (Per Lennartsson) går hyggligt varje gång men har ett tufft spår och möter för många bra för att kunna vinna det här loppet. Målsättningen måste vara att få med sig pengar. Kommer att gå med skor, annars som senast, säger Per Lennartsson. 8 Test Drive (Jorma Kontio) känns bra och han var en längd efter Nadal Broline och Zenit Brick i senaste starten och gjorde det bra. Från det här läget är vi nöjda med pengar, säger Stefan Melander. 9 Diamanten (Erik Adielsson) har varit ifrån lite. Känns bra men är inte i toppform då han inte gått några tuffare jobb. Tror ändå att han kommer göra det rätt så bra här men det behövs lite flyt från det här läget. Måste nog ha bakskor, säger Stig H Johansson. 10 Antonio Tabac (Oskar Kylin Blom) känns som vanligt efter senast som blev ett relativt billigt lopp och han hade norsken kvar i mål. Är det tuffaste han mött någon gång nu men jag tycker det är bra då han behöver möta dessa för att utvecklas. Kan han gå 1.11,1 som han gjorde i silverfinalen bör det räcka en bit igen, säger Oskar Kylin Blom. 11 Zenit Brick (Mika Forss) fick ett svårt utgångsläge och det är tufft i en final, han är dessutom gynnad av att vara med där framme och det är svårt säga hur loppet blir kört. Normalt är Propulsion bättre och blir svår att slå men Zenit var fin senast och har slagit många bra hästar tidigare och har hittat vinterformen. Vid gardering är han tidig, säger Andreas Lövdal hos Timo Nurmos. 12 Propulsion (Örjan Kihlström) har ett ganska iskallt läge och det var dåligt påläst av mig, jag trodde inte det var tolv hästar med i en guldfinal. Alla hästar i en guldfinal springer 10-, 11-, 12-tider och från spår tolv är det många att runda. Formen är det inget fel på och han känns som han ska. Han kommer att gå med skor, säger Daniel Redén. ✓ Rank och V75-procent RANK ATG 12 Propulsion 66 5 Nadal Broline 15 11 Zenit Brick 4 10 Antonio Tabac 6 4 On Track Piraten 5 3 Milligan’s School 1 6 I Love Paris 1 9 Diamanten 1 2 Digital Ink 1 7 Nappa Scar 0 8 Test Drive 0 1 West Wing 0 ✓ V75-7 Brons 2 140 m, auto 1 Global Trust (Jorma Kontio) har varit superfin och hittat sig själv efter kastrationen. Han har blivit stabilare och säkrare på benen. Det ser fortsatt bra ut och han känns jättefin i träningen. Innerspåret är lite lurigt men räknas tidigt om det löser sig, säger Andreas Lövdal hos Timo Nurmos. 2 Celebrity Lane (Carl Johan Jepson) var vid senaste besöket i Sverige duktig som tvåa i Skellefteå. Han kan öppna snabbt och bör få en fin resa härifrån men det blir nog ändå tufft att blanda sig i segerstriden mot det här tuffa motståndet. Jagar pengar på förhand. 3 Cantona Mearas (Stefan Persson) är i bra form och gick bra senast i Halmstad. Har fått ett bra läge och får han ett liknande upplägg som i senaste starten kan han nog vara med bland de tre igen då han är jämn och säker. Att vinna loppet blir nog svårt, säger Peter H Sjöberg hos Stefan Persson. 4 Esprit Sisu (Erik Adielsson) gick bra senast. Är ganska hygglig ut när han står på benen och bör kunna få en vettig position härifrån. Han kan vara med där framme och det blir inga ändringar, säger Svante Båth. 5 Roheryn (Rikard N Skoglund) har verkligen hittat formen och hon var rejäl senast från dödens. Känns fortsatt jättefin och hon är snabb ut. Får ett bra lopp och är tidig här, säger Andreas Lövdal hos Timo Nurmos. 6 Rafiki Fri (Anna Isabelle Karlsson) är väl ingen träningsdemon men han känns som vanligt och det verkar bra. Det är ett stenhårt och jämnt lopp nu så det hänger nog på vem som får ett bra lopp och är i form för dagen, men ska vi vinna måste det till maximal klaff, säger Anna Isabelle Karlsson. 7 Hawk Cliff (Mika Forss) har superform. Fick ett spår lite långt ut men om det löser sig under vägen tycker jag han är lika tidig som våra andra två i loppet. Jag tycker att alla våra tre i loppet ska streckas, säger Andreas Lövdal hos Timo Nurmos. 8 Ural (Örjan Kihlström) är det bara bra med. Fick inte riktigt fäste på banan senast och den passade inte honom så det loppet är bara att glömma. Dåligt läge men jag har en bra häst så jag hoppas att han är med där framme ändå. Skor bak så att han får ett bättre fäste, säger Susanne Richter. 9 Dizzy River (Johan Untersteiner) har gjort det bra. Möter lite tuffare motstånd nu men spåret kan vara en fördel då han går bra bakifrån och blir det lite tempo på loppet ska han kunna vara med där framme. Inga ändringar är planerade, säger Joakim Granlund hos Johan Untersteiner. 10 Track Angle (Ulf Ohlsson) ser det bra ut med och jag tycker han var jättebra senast. Allt har känts fint efter senaste loppet i träningen och det är ungefär en likadan uppgift nu. Har vi tur kommer vi bra till och då har han kapacitet för att duga, det har han visat tycker jag. Det blir fortsatt barfota fram och jänkarvagn, säger Morten Waage. 11 Milliondollarrhyme (Fredrik B Larsson) besitter en väldigt hög kapacitet som han har visat vid några tillfällen tidigare under året. I senaste starten på Eskilstuna hamnade han bland de sista från start och det var svårt att ta något till slut, även om han höll farten fullt godkänt i skymundan. Stor risk att det blir trafikproblem även den här gången och från det här läget får man nog hoppas på en vettig slant i första hand. 12 Dreamboy As (Björn Goop) är bortlottad men hästen är i bra form och gör jättefina lopp hela tiden. Jagar pengar i första hand, säger Anton Sverre hos Björn Goop. ✓ Rank och V75-procent RANK ATG 1 Global Trust 49 10 Track Angle 4 7 Hawk Cliff 11 8 Ural 12 4 Esprit Sisu 9 5 Roheryn 7 11 Milliondollarrhyme 2 9 Dizzy River 3 12 Dreamboy As 1 6 Rafiki Fri 1 2 Celebrity Lane 1 3 Cantona Mearas 0 ✓ Hästarna i halvfet stil ovanför strecket ingår i bolagssystemet som är på 3 780 rader/1 890 kronor. ATG = V75-procent. ✓ Christoffer Wickmans V75-tips: ✓ Snabbanalysen V75-finaler på Solvalla är alltid kittlande. Den här lördagen inget undantag. Dessutom: två spikar som står med tre ben i mål. Sveriges huvudstadsbana Solvalla dukar i morgon upp för travfest med V75-finaler och V75-finaler på Solvalla är alltid kittlande. Daniel Redéns superstjärna Propulsion visar upp sig, men med Frankrike i planerna och från iskallt utgångsläge gör jag ett försök att fälla honom. Det kan vara så enkelt att Propulsion bara kliver runt det här gänget, men då får det vara så i så fall. Givetvis kommer Propulsion att köras för vinst, men det här är knappast Redéns hästs viktigaste lopp i karriären och han lär inte tömmas för att vinna just det här loppet. Två stabila spikar Jag tycker att det finns två stabila spikar i omgången. Det handlar om Magnus Jakobssons Global Unprotected och Timo Nurmos Global Trust. Global Unprotected är jag svag för och dessutom talar all statistik för honom på lördag. Global Trust tränas av V75-kungen Timo Nurmos och något annat än segermelodi spets och slut är inte troligt. ✓ Spetsstriden V75-1: Flera startsnabba hästar och räkna med tuff körning inledningsvis. 1 Very Kronos är kvick vid laddning, men utifrån utmanas han av trion 3 Don’t Mind Me, 5 Dear Friend och 6 Stepping Spaceboy. Jag har bra spetskänsla för Don’t Mind Me. V75-2: 3 Powderfinger är startsnabb och får gälla som spetsfavorit, utifrån utmanar 5 Cobbys Olifant och 1 Xanthis Brazil med lättare balans kan nog också öppna rejält. V75-3: 6 Zack’s Zoomer brukar kunna pressa sig till tät och lär köras offensivt, invänidgt utmanar 3 Eldorado B. och 4 Hard Times som båda kan öppna kvickt. V75-4: 1 Chacha Sisu är väldigt kvick i benen och blir svår att rubba i spetsstriden. V75-5: 1 Lexington Hall håller upp initialt, men släpper nog till 6 Global Unprotected. V75-6: 3 Milligan’s School missar inte ledningen, 5 Nadal Broline lär ställa frågan. V75-7: 1 Global Trust är kvick och trots snabba hästar utvändigt tar han ledningen. ✓ Galoppvarning V75-1: 1 Very Kronos är ingenting att lita på, vilket han visat flertalet gånger. Inte heller 6 Stepping Spaceboy är helt stabil in mot första sväng. V75-2: Ingen av de tolv hästarna i loppet är direkt osäker, det ska väl vara viss galoppvarning på 1 Xanthis Brazil med lättare balans och innerspår. V75-3: 5 Eurythmic Sisu och 10 Earl Variera. V75-4: 4 Stella Pona från start, sedan är duon 6 Darling Harbour och 13 Eva I.H. inte helt stabil. V75-5: Ingen i loppet är direkt osäker, det ska väl vara 7 Mega Star som har två galopper i raden. V75-6: 9 Diamanten är normalt inte osäker, men har galopperat en hel del i de senaste starterna. V75-7: Endast favoriten och min spik 1 Global Trust är den häst i sällskapet som står noterad för en galopp i raden, men han är normalt stabil. ✓ Tänk på att ... ... 1 Very Kronos (V75-1) är hur kapabel som helst, men han är alltså ingenting att lita på. ... 4 Hard Times (V75-3) är en kapabel häst som nu ska tävla barfota runt om samt med helstängt huvudlag, dessutom är han obesegrad i spets. ...6 Global Unprotected (V75-5) är obesegrad på Solvalla efter två försök, dessutom har han sex av sex från ledningen. Allting talar för honom. ... 12 Propulsion (V75-6) har lottats till iskallt utgångsläge och med Frankrike i sikte lär han inte köras ihjäl för att vinna just det här loppet. Jag gör ett försök att fälla honom och garderar brett. ✓ Spiken 1 Global Trust (V75-7) står med tre raka segrar och jag tror han tar fjärde raka segern i morgon. Timo Nurmos häst har en skräddarsydd uppgift framför sig och någonting annat än segermelodi spets och slut skulle förvåna mig väldigt mycket. ✓ Luringen 3 Olga Utca (V75-4) tycker jag faktiskt är en ganska fin häst och i mina ögon blir hon alldeles för lite spelad i morgon, vilket gör henne intressant. Carl Johan Jepson upp känns kittlande och vid minsta klaff tror jag på bra segerchans! ✓ Bästa spelet 6 Global Unprotected (V75-5) har fått fyra lopp i kroppen efter paus och bör således närma sig toppformen på allvar och jag är helt inne på honom. För mig är han en given spik på V75. Rapporterna går i dur och han vinner detta! |
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Kan inte bidra med vinstrader, totalt ur form. Men kan ju ialf bidra med hur man inte ska spela idag. Grattis ni som vinner idag
![]() V75 Inlämnat: 2018-11-24, 07:35 Solvalla Lördag 2018-11-24 Start: 16:20 Kostnad: 180,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5 Dear Friend (2, 1) Supersto med bättre läge än sist. 2: 5 Cobbys Olifant (9, 1) Form, bra läge å tider. 3: 3, 6, 9, 12 (1, 4) Hoppas favoriten missar spets 4: 3 Olga Utca (6, 2) Chansspik % locka till spik 5: 3, 5, 6 (2, 1) När två träter samt spika Magnus ![]() 6: 3, 4, 5, 10, 12 (11, 9) Ska proppen falla så är det nu. När får vi sån % igen på dragen 7: 1, 4, 5, 7, 8, 11 (10, 9) Säkert spets å slut. Men hoppas innespåret strular 1x1x4x1x3x5x6 = 360 rader. 360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr. Totalt: 180,00 kr. Rättningskod:
Senast redigerad av kire1111 den 2018-11-24 klockan 07:47. |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Jag har kollat med en storhästägare hos Nurmos om de senaste träningsrapporterna ( han är där 2-3 dagar i veckan).
Erik Sting verkar vara på väg ner i form och svårt läge. Ile Saint Louis mycket fin i veckan - skulle kunna vara spikförslag, lite tråkigt utgångsläge men mycket bra chans ( min egen utvärdering). Lexington: ej hört något speciellt, men snabb ut bra motstånd, med på garderad kupong. Zenith Brick tränar dunder bör vara med tillsammans med Nadal om man garderar. Sista : jämt mellan Nurmos hästar. Tror han rankar Global först sedan Roheryn ( min favorit) och sedan Hawk. Sedan tror jag att Ridgehead Cato är helt klar i morgonens v7:a. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Har tittat lite i lopparkivet nu beträffande avd. 3 och tycker det känns för ovärt att spika. Känns som att 3. Eldorado B och 6 Zack's Zoomer kommer slåss om spets i högt tempo, vilket kan öppna upp för 12 High Glider bakifrån. Mellan dessa tre ser 1 Vamp Kronos ut att kunna bli inlåst.
Får försöka lösa spiken i avd. 5 istället. |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Banned
|
Vad tror ni om Eldorado B, ska han köra i spets?
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Hittar inga drag förutom Esteban ST med tre spikar. Testar något kul istället:
Avd1: 1, 2, 3, 5, 8, 9, 10, 11, 12 Avd2: 1, 5, 8, 9 Avd3: 3, 6, 12 Avd4: 12 ILE SAINT LOUIS Avd5: 6 GLOBAL UNPROTECTED Avd6: 12 PROPULSION Avd7: 1 GLOBAL TRUST |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Banned
|
Kommer börja med ett lås på 2,5 i första.
Chansar bort Very K som kan galoppera, eller bli instängd. Försöker fälla Propulsion då det verkar bli "snällt" upplägg. Örjan har sovit bort i kön flera stor favoriter innan. Senast redigerad av trance_error den 2018-11-24 klockan 11:26. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Dagens omgång ser jätteintressant ut spelmässigt
![]() Det känns troligt att det går att fälla båda dagens 2 stora favoriter i avslutningen vilket gör omgången till en av de roligaste på länge! Avd6 12 Propulsion har redan diskuterats- det låter som Daniel Rede'n inte ens anmält om han inte missat att det var 12 hästar i Guldfinalen. Inte maxbalans och Örjan som kommer köra helt enligt önskemålen att inte tömma hösten idag då det helt enkelt inte passar in i matchningen mot PDA. Passiv styrning och sen låta hästen löpa ut lite över upploppet är att vänta. Vinterhästen 4 Ontrack Piraten till 5%??? Hade ju uppvisning senast. 5 Nadal Broline 19 % är ok med men den stiger nog då de flesta "experter" skriker ut Nadal som vinnare efter Rede'ns baissande av Proppen idag. 10 Antonio Tabac 7% och 11 Zent Brick 4%!är också givna på kupongen. Tokform på bägge. Avd7 1 Global Trust är dagens näst största favorit. Spetsar och leder länge. Frågan är om man får sitta ifred i ledningen. Om t.ex Esprit gör ett allvarligt försök att ta ledningen kan det gå undan första halvvarvet. Jag rankar nog 7 Hawk Cliff som en lika bra vinstchans som favoriten. Avgjorde lekande lätt sist och har visat tokform länge- vi har inte sett botten i Hawk Cliff än! 5 Roheryn är också given på lappen. Är i stort sett alltid bra! Bästa startspåret och fin resa garanterad. 8 % är ett fynd 4 Esprit Sisu från favorit sist till 7% idag?? Fick ett omöjligt lopp i dödens sist men form finns och spår 4 är utmärkt. 11 Milliondollarrhyme var det skrik på sist, helt bortglömd idag. Kommer få en resa i 3:e-4:e utv och idag kanske man kan få loppet? Stor chans att man kan få loppet och bli framdragen av riktigt bra ryggar som t.ex Hawk Cliff eller Roheryn sista halvvarvet. Andrahandaren Ural från spår 8 lämnar jag åt Harry Boy. Var usel sist och har sämsta startspåret idag- 12 % på Ural är på tok för mycket! Spiken 12 Ile Saint Louis var min spik redan när jag slog upp programmet. Är klart bästa hästen och formen är utmärkt. När Janman sen rapporterar om fina träningsrundor finns det ingen anledning att ändra sig om spikvalet! 22 % på spiken är fantastikt. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Knyss (+1), Torstens (+5), Henkezan (+5), asgaya3141 (+5), jAnman (+5) |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Bolagssystemet
V75 Inlämnat: 2018-11-24, 11:09 Solvalla Lördag 2018-11-24 Start: 16:20 Kostnad: 1 440,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 3, 4, 5, 10 (11, 6), Antingen spikas 1 eller rejäl gardering. Tror inte spår 1 är bra för en så lynnig häst, som kan få för sig att galoppera av vilken anledning som helst. Här blir det körning från start. 2: 1, 3, 5, 9 (7, 4), Favoriten 9 från bakspår kan få trafikproblem. 1 har blivit allt bättre i ny träning och ser jättefin ut. Spår 1 är dock inte bra för denne starttröge häst. 5 och 3 visar fin form. 3: 1, 3, 6, 9, 12 (4, 8), Här blir det körning från start med 3 och 6, vilket gynnar Tarzans 9. 12 är min vinnare med Örjan och en halv mille i förstapris. 4: 2 Queen of Sand (12, 1), 2 var favoritspelad på Eskilstuna från bakspår 11/11. Från femte ytter svepte hon fältet och höll närapå att sno ledningen från Chacha Sisu. 2 fick dödens i två kurvor innan hon frälstes av en lus, som "dog" i sista kurvan. Där kom hästarna bakifrån med vinnaren Darling Harbour. Till slut krånglade sig Queen of Sand ut och spurtade bäst. Darling Harbour och Chacha Sisu var då redan i mål. Söderkvist behöver bara köra rakt fram från andraspår och vila 2-3 ytter. Dra i högertömmen i sista kurvan och vinna på en 13-tid till 13 %. Bra spik. 5: 5, 6 (2, 1), 5 är PU:s bästa vinstchans. 6 är på väg mot guld. Bara att låsa. 6: 5, 12 (10, 11), Vi vet alla att 12 matchas mot Pd'A och inte är formtoppad. Örjan avvaktar där bak och kör i sista kurvan. Då kan formtoppade 5 redan ha slunkit undan. 11 visar också full form men får inte plats på mitt system. 7: 1, 4, 5, 7, 8, 11 (10, 9), Nurmos' alla tre med favoriten 1 kan vinna. Jag dubblar dock med 4,8 och 11. 6x4x5x1x2x2x6 = 2880 rader. 2880 x 1 x 0,50 kr = 1 440,00 kr. Totalt: 1 440,00 kr. Lycka till med era system. |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Banned
|
................
Senast redigerad av trance_error den 2018-11-24 klockan 12:13. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Mina spikbud idag är än så länge Zack's Zoomer (Tarzan har ett gäng hästar i loppet och Zack's sitter i spets och "skyddas" av någon kompis.), Ile Saint Louis (En häst jag gillar och som jag spikade från 12:e auto för ett par starter sedan.) samt Global Unprotected (Tror detta är bästa hästen och att den får överta spets.).
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
De flesta garderar Very Kronos pga galopp, men jag tar en chansning och spikar. Tycker de 25% han är streckad på är väldigt lågt. Hästen har så mycket kapacitet att den kan vinna oavsett löpning och med liten galopp tom. Istället för att strecka på då spikar jag o håller andan första loppet.
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Gulddivisionen är väldigt, väldigt svår.
Inte bara för att Redén flaggar för preparélopp - Proppen har inte vunnit över full distans på Valla på över tre år. Nadal B Samma där. Tre år sedan han vann på Valla. Har bara vunnit på sprinter de senaste åren. On Track Piraten. Nästan två år sedan vinst på Valla. Zenit Brick - Han har keps men vinner inte från bakspår. Antonio Tabac - var i silver för några starter sedan och vann med en hals över Erik Sting. Bakspår? Loppet i Belgien var ett skräplopp då hälften av fältet gjorde bort sig med galopp. Milligan School - var jämnsides med Nadal i Frances Bs lopp. 2% nu. Diamanten - har omvänd form mot Antonio Tabac, som ju kom från Stig H och förvandlades. Har inte riktigt kommit upp i Bergs form, men vann ett storlopp i Norge så han kan. Svårt således, men Proppen vann med dojor på 1.09 på Valla i maj. Och över 2.600 med dojor. Min spik annars svårt. |
|
|
|
|
|
|
|