Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-11-25, 10:56   #166
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Hej.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-25, 20:01   #167
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2396
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Carla Visa inlägg
28% 23%
22% 21%
18% 19%
17% 16%
13% 7%
13% 4%
8% 3%

Till vänster är raden som gav 120k för två veckor sedan. Raden till höger gav 300k idag. Raden till hö saknar favoriter o tre värsta skrällarna är äckligt mycket svårare att få med. Det blir fan att hålla sig till jackpotomgångar hädanefter.
Det är helt korrekt att utdelningen igår var helt bedrövligt låg. Och givetvis är risken för underbetalda rader lägre när det är Jackpott men det är inte hela sanningen om gårdagens rad.

Igår var några av skrällarna väldigt hårt betrodda bland de sena och vassa spelarna. När "specialdrag" som t ex #11 i V75-7 vinner blir utdelningen helt bedrövlig jämfört med vad en annan vinnare med samma V75% skulle ha gett.

Igår var det dessutom FLERA av vinnarna som var "drag"-hästar. Därför gav 7 r bara ca en tredjedel av vad det borde ha gett enligt V75%en på vinnarna.

Lärdomen här är att det inte är värt alls lika mycket att få in en skräll som på något sätt blivit "omgångens skrälldrag" jämfört med en skräll som "kommer från tomma intet" och inte är framlyft även om hästarna har likvärdiga spelforms-procent.

Den allmänna lärdomen som alltid gäller är att man ska ha väldigt intressanta "egna" drag för att det ska vara någon idé att spela t ex V75 om det inte är Jackpott. ATG vill uppenbarligen att vi bara ska spela när det är Jackpot och stå över annars. Då är det ju bra om vi uppfyller deras önskan.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-25, 20:05   #168
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2396
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
1,2,4,5,10,11 (res 6,3)
1,3,5,9,11 (res 8,7)
3,4,6,9,12 (res 1,8)
A: 2. B: 1,3,6,7,9,12,13,14. (res 10,11)
2,3,5,6 (res 1,9)
5 Nadal Broline (res 12,11)
A: 1. B: 4,7,8,10,11. (res 5,9)

Kupong 1: 6 x 5 x 5 x 8 x 4 x 1 x 1 = 4800 rader
Kupong 2: 6 x 5 x 5 x 1 x 4 x 1 x 6 = 3600 rader



Nej han har sex rätt på det ena systemet.

Nej. Han hade när inlägget skrevs 6 rätt HITTILLS på båda systemen efter 6 lopp. ( Vilket är "alla rätt hittills" )

Inlägget handlade om att han ändå kunde spricka på Roheryn.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-25, 20:49   #169
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 28
Sharp$: 261
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det är helt korrekt att utdelningen igår var helt bedrövligt låg. Och givetvis är risken för underbetalda rader lägre när det är Jackpott men det är inte hela sanningen om gårdagens rad.

Igår var några av skrällarna väldigt hårt betrodda bland de sena och vassa spelarna. När "specialdrag" som t ex #11 i V75-7 vinner blir utdelningen helt bedrövlig jämfört med vad en annan vinnare med samma V75% skulle ha gett.

Igår var det dessutom FLERA av vinnarna som var "drag"-hästar. Därför gav 7 r bara ca en tredjedel av vad det borde ha gett enligt V75%en på vinnarna.

Lärdomen här är att det inte är värt alls lika mycket att få in en skräll som på något sätt blivit "omgångens skrälldrag" jämfört med en skräll som "kommer från tomma intet" och inte är framlyft även om hästarna har likvärdiga spelforms-procent.

Den allmänna lärdomen som alltid gäller är att man ska ha väldigt intressanta "egna" drag för att det ska vara någon idé att spela t ex V75 om det inte är Jackpott. ATG vill uppenbarligen att vi bara ska spela när det är Jackpot och stå över annars. Då är det ju bra om vi uppfyller deras önskan.
Jo jag är helt inne på din linje. Tydligt när man tittar på eventuella utdelningar. Tycker ändå det är märkligt att det aldrig slår åt andra hållet. Den är fortfarande 4%. I övrigt var det väl bara Queen of Sand som det skreks om? Ex Chief Orlando och Hard Times tyckte jag kom från ingenstans. Då kunde man tänka sig att ”skrik”-systemen borde vara borta och att skrikhästen i sista skulle kunna rensa mer än som 4%, då den låg lägre tidigare. Aldrig upplevt detta, utan är enig med att skrikhästar alltid rensar kasst.

Du har nog rätt i att man ska stå över dessa hästar, kan knappast löna sig i längden.
Carla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-25, 21:11   #170
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2396
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Carla Visa inlägg
Jo jag är helt inne på din linje. Tydligt när man tittar på eventuella utdelningar. Tycker ändå det är märkligt att det aldrig slår åt andra hållet. Den är fortfarande 4%. I övrigt var det väl bara Queen of Sand som det skreks om? Ex Chief Orlando och Hard Times tyckte jag kom från ingenstans. Då kunde man tänka sig att ”skrik”-systemen borde vara borta och att skrikhästen i sista skulle kunna rensa mer än som 4%, då den låg lägre tidigare. Aldrig upplevt detta, utan är enig med att skrikhästar alltid rensar kasst.

Du har nog rätt i att man ska stå över dessa hästar, kan knappast löna sig i längden.
Skulle förvåna mig om inte Nadal Broline var singelstreck på många större vinnande system som lämnades in sent.

Chief Orlando trendade inte särskilt mycket åt något håll på sista spelet.

Cobbys I. trendade lite lite uppåt på sista spelet.

Hard Times spelades till 4,7% de sista 23 minuterna ( på de sista 16M som spelades ). Ganska stor skillnad mot 3.08% fram till dess.


Queen of Sands spelades till nästan 24% på sista spelet jämfört med bara 14.57% fram till dess. Ganska stor skillnad.


Heart of Steel trendade neråt ungefär lika lite neråt som Cobbys trendade uppåt.

Nadal B spelades till 24% på sista spelet jämfört med 20% fram till dess.

#11 i sista spelades till nästan 6% på sista spelet jämfört med 3.46% fram till dess.


3 av 7 var i stort sett neutrala på sena spelet och 4 av 7 trendade uppåt.


Trendhästar blir naturligtvis hårt spelade av någon anledning. Ofta är det någon slags positiv info som speglas av verkligheten. Men det blir som sagt pannkaka av hela utdelningen när så många som 4 av 7 trendhästar går och vinner.

Jag bevakar nästan alltid trendhästar för att försöka upptäcka saker jag uppenbarligen har missat. Där fångar man in 1 eller 2 rätt per omgång.

Men det är nog vettigt att sätta ett tak på max 2 såna hästar på sina rader för att det ska bli vettigt betalt i förhållande till svårighetsgraden på den vinnande raden.


För övrigt anser jag att V75 borde starta 14:30 och att man bara ska spela när det är Jackpott!
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-25, 21:15   #171
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4695
Standard

Lever du på trav Strappa?
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-25, 21:32   #172
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2396
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Lever du på trav Strappa?

Vad får dig att tro det?

Tyvärr är jag mycket bättre på efterhandsanalyser av varför saker blev som de blev än jag är på den verkliga "skill" som krävs för att bedöma hästars vinstchanser vs odds/spel% på förhand.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Melander (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-25, 23:43   #173
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 436
Sharp$: 4956
Standard

Hur bevakar du trendhästar Strappa? Något du kan tänka dig att dela med dig av innan start på v75 framigenom?
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-26, 08:46   #174
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2396
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Torstens Visa inlägg
Hur bevakar du trendhästar Strappa? Något du kan tänka dig att dela med dig av innan start på v75 framigenom?
Skaffa www.hpt.nu

PC-klientversionen har stöd för att följa speltrender för V4 och uppåt.

Default är att utgå från lördag morgon för V75. Men jag rekommenderar att istället välja ett klockslag runt 15:30 till 16:00
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+2)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-26, 17:09   #175
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3339
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Nej. Han hade när inlägget skrevs 6 rätt HITTILLS på båda systemen efter 6 lopp. ( Vilket är "alla rätt hittills" )

Inlägget handlade om att han ändå kunde spricka på Roheryn.
Jag kan inte tolka det på annat sätt än att han bara har ETT system med 6 rätt efter 6 lopp.
I avd 4 är det väl bara B-hästar på kupong 1, och dom är 8 stycken eller har jag missat något?
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-26, 17:27   #176
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2396
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Jag kan inte tolka det på annat sätt än att han bara har ETT system med 6 rätt efter 6 lopp.
I avd 4 är det väl bara B-hästar på kupong 1, och dom är 8 stycken eller har jag missat något?

Du tolkar det helt rätt!

Tidigare har Berglund ofta skrivit systemen så att A-hästarna är med på båda systemen ( och ger lite mindre reducering ) och då ger 2 sjuor om båda A-hästarna går in. Så är det inte den här gången och du har inte missat något alls.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td