Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-12-05, 19:56   #31
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

God natt, tar travledigt i kväll. Blir inga fler spel idag då allt blev fel från start på mitt system. Är väl en gång på tusen att man får in något annat desperat spel när det börjat illa.

Lycka till ni som är kvar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+7), niveon (+1)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-05, 20:01   #32
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 661
Sharp$: 50017
Standard

Då var en av två spikar hemma...

V86
Inlämnat: 2018-12-05, 20:13
Solvalla, Åby
Onsdag 2018-12-05
Start: 20:30
Kostnad: 96,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 6, 7 (4, 3)
2: 2, 3, 4, 5 (1, 12)
3: 2 No Comment (9, 13)
4: 6 Amerindienne (2, 9)
5: 4, 5, 6, 10 (9, 8)
6: 2, 5 (6, 8)
7: 5, 10 (1, 4)
8: 4, 9 (7, 5)

3x4x1x1x4x2x2x2 = 384 rader.
384 x 1 x 0,25 kr = 96,00 kr.
Totalt: 96,00 kr.
Rättningskod: ZTK GHG RBT
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-05, 20:02   #33
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Jag har ju SJÄLV "klagat" på vargen77 som publicerat Sjödén här men nu har jag inget val.

Här är Jens Sjödéns statistik:

dag 15:25 Jens Sjödén
"Fyra streckfavoriter vann. Utdelning: En halv miljon!"
Så lyder ATG:s reklambanner den här veckan och man syftar naturligtvis på den senaste V86-omgången.
"Radpris: 25 öre!" hade jag gärna lagt till med mindre bokstäver.

För andra veckan i rad serverades vi ett skolboksexempel på att det är skrällarna som styr utdelningen.
Man behöver inte vara rädd för att spika en favorit eller två, eller ens tre eller fyra.
Det gäller att identifiera skrälloppen och massgardera rätt.
Två skrällar räckte. Elva system fick 514 309 kronor vardera - bara på åttan.
Men man kan ju fråga sig vad en motsvarande resultatprofil betalat på V75..?
Lördagsspelarna är väsentligt mer pålästa och de lämnar in markant effektivare system.

Att hitta en vinnare som Chocoboy (1,06 procent) görs inte genom att "ranka loppet rätt".
Ibland händer det att hästen med minst chans i fältet faktiskt segrar.
Det är värdefullt att kunna peka ut just i vilka lopp chanserna är jämnast.
Det är kanske inte möjligt att räkna ut exakt vem som vinner, men det går att bedöma i vilka lopp skrällchanserna är högst!

Omsättningen tappade marginellt i onsdags, sju promille back från ifjol.
Snittsystemet var det minsta på nästan två år. Trenden har varit nedåtgående hela året egentligen: En indikation om att storspelare börjar hitta till spelformen, eller i alla fall att systemverktyg som Joker börjat användas mer (sådana genererar i regel många, små kuponger).

Solvalla var tillbaka som skrällgenerator. Medan Åbys vinnare rankades 1-1-1-2 av spelarna, var det tuffare på Valla: 2-3-8-11.

306 689 kronor. Medianutdelningen för V86 tål att jämföras med den för V75: 26 834 kronor.
Visst är det tufft att sätta en V86:a, men är det svårare än att sätta en genomsnittlig V75:a – tio gånger?



V86-1: Autostart, kort distans, 8-hästarslopp för fyraåriga i låg klass
Elva snarlika lopp har avgjorts inom Åbys V86. Mest framgångsrika spår har varit 4 med fyra segrar, 36 procent.
Fem av loppen, 45 procent, har vunnits från ledningen. Över kort distans och i små fält blir positionen mindre betydelsefull. Chansen att bästa hästen vinner är god!
Hittills har det inte skrällt, men bara tre av vinnarna har varit favoriter. Andra-tredjehandare dominerar.

2 Ofelia E torskade som 1,30-favorit i ett lopp med fyra felfria motståndare senast.
Det låter inte skräckinjagande, men hon fick dödens över lång distans samtidigt som vinnande 3 Kiss My Lips HC kunde smyga med i tredje invändigt…
Spelarna har rätt i att revansch ska vara favoritscenario.

Känslan sade att Magnus Dahlén inte har samma hysteriska stallform längre.
Men känslor är förrädiska att lyssna på. Fakta visar att det nu i december blivit seger en gång av fem.
I november med fem av 14: 36 procent.
I oktober med tio av 27: 37 procent.
Det är grymt starka siffror!
4 Veravia As är förstås svårbedömd efter lite vila, men hon vann i alla fall spårlotten och är van att gå med skor.

Spelfaktorn är det tal man kan multiplicera spelprocenten med för att få fram segerchansen. För en PU-favorit lyder detta tal 0,90.



V86-2: Autostart, kort distans, hög klass
”Står det Redén-Kihlström i startlistan så hugger spelarna på allt!”
Så skrev jag senast för tolv dagar sedan, inför att High Glider skulle starta på V75. Trots försumbar vinstchans trycktes han ned till 3,30 på vinnarspelet (slutade, felfri, tia i mål).
Samma fenomen för tre veckor sedan, då Caid Griff spelades till V86-favorit trots en omöjlig uppgift och flerårig avsaknad av meriter – V86-spelarnas största misstag 2018?
Visst firar duon fantastiska framgångar, men de kan inte vinna med allt i alla sällskap!
Här startar man 4 Reigning Moni. Hästen har inte vunnit sedan treåringssäsongen, då det blev två (stor)favoritsegrar i USA. I Sverige har han gjort sju starter i enklare gäng med en andraplats som största framgång.
Det finns en vass faktor som talar för: Den här gången blir det skor på för första gången på 15 månader. På den balansen togs alla segrar (mest sannolikt).

Andelen spetsvinnare i sådana här lopp är 40 procent. 2 Global Thunder var fruktansvärt bra vid V86-seger för fyra starter sedan. Han trivs bra med kusken, har sannolikt bibehållen form och visade vid den överlägsna segern att han inte måste ha spets för att vinna. Nu kan han nog hitta dit ändå. Bäst chans i loppet, och då spelet säger 13 procent är han en av de mest spelvärda i omgången!
Apropå spelvärde har kusken Anders Eriksson ett av de bästa i omgången, klart över hundra procent!

Spelfaktorn för Torbjörn Jansson lyder 0,74.



V86-3: Två tillägg, medeldistans
9 Belong Life är kolossalt jämn. Han har inte slutat oplacerad sedan juli 2016. Sedan dess har han gjort 34 starter!
I de senaste tolv starterna har han slutat topp-tre varje gång – utom då han galopperade, och ändå blev fyra…
Dock brukar han inte vinna två raka. Det har han gjort en gång i den 65 starter långa karriären och då var det enkla lopp som tillsammans inbringade 50 000. Det här är ett 70 000-kronorslopp.
Dessutom: Den unika dubbelsegern togs på barfotabalans. Han har gått med skor vid en av åtta segrar 2016-18, då i ett enklare lopp.

13 Kickstart My Heart utklassade 9 Belong Life nyligen, men gick då barfota runtom. Det har han gjort vid båda årets segrar. Men fjolårets segrar togs med skor runtom. Totalt har 16 av 23 segrar tagits på den balansen. Han är nog gynnad gentemot favoriten av skotvånget.

15: 0-2-3. Så ser facit ut för 9 Yippie Chic med skor på 2016-2018.
33: 6-4-6. Så ser facit ut för 9 Yippie Chic på barfotabalans 2016-2018.

7 Ulf Eme är en utpräglad spetshäst. Han har vunnit 43 procent i den positionen, men inte ett enda av 49 lopp i andra positioner! Spetschans plus 0,7 procent är en intressant kombination.
2 No Comment ses som spetsfavorit. Han har 14 procent segrar i sin favoritposition, att jämföra med tre procent i övriga. Han missgynnas av skor, och tolv procent? Nja…

Hanna Lähdekorpi har inte varit favorit på V86.



V86-4: Autostart, medeldistans, treåriga i låg klass. Strukna: 1, 10
1 1 1
2
3
4 4
.
6 6 6
7 7
8 8
9 9
Som ovan har spelarna rankat vinnaren av V86-4 de fyra senaste månaderna.
Solvallas lopp är numer de svåraste för spelarna, och man brukar placera Solvallas mest lågklassiga lopp just här. Så även idag!

Under onsdagsmorgonen publicerade jag statistik över sådana här lopp på Twitter (@StatistikJens). Favoriten 6 Amerindienne har grym fördel av att ha blivit nedstruken.
Bara från spår 12 lyckas man sämre än från spår 6.
Spår 5 däremot är däremot det bästa spåret av alla! Det är också i längden lönsamt på spelet.

Under fjolårets skotvång var Reijo Liljendahl en av de som gynnades allra mest. Hans 2 Tokarev var över förväntan bra som treåring mot äldre på V75 senast. Nu tillbaka mot bara jämnåriga, i låg klass dessutom, en enorm skillnad. Twitterstatistiken visade att innerspåret, som han är nedstruken till, för ickefavoriter är bäst efter favoritens femtespår! Jag dubblar. Tolv procent är tacksamt för en bra andrahandsfavorit!

Tio startande istället för tolv har faktiskt ganska stor inverkan på skrällchansen i sådana här lopp. Denna gång provar jag att gå kort.

Spelfaktorn för Jorma lyder 0,88.



V86-5: Ett tillägg, medeldistans, treåriga i låg klass. Struken: 3
Omgångens öppnaste lopp går denna gång på Åby. Från åbystatistiken vet vi att tilläggshästarna är nästan orimligt gynnade. Med största sannolikhet är det på bakre volten vi finner vinnaren.
På start streckar jag en: 4 Betting King (5,0 procent). Han har galopperat i alla karriärens elva starter…! Ändå har han vunnit ett lopp. Kusken är en av Sveriges främsta. Att han bekantat sig med hästen förut är en fördel. Då gick hästen bra. En felfri BK har sannolikt god chans – vid galopp finner man vinnaren på tillägg.

Spelfaktorn för Adrian Kolgjini lyder 0,46.



V86-6: Autostart, medeldistans, låg klass
”Roofparty – formstall! - är i skrivande stund galet bortglömd till 3,3 procent. Den blir det säkert ’skrik’ på!”
Så skrev jag inför senaste starten som han spetsvann plättlätt. Märkligt nog blev det aldrig något skrik – spelet stannade vid 3,68 procent.
Då hade han dåligt spår. Nu har han bästa spåret och spetsar igen. En formtoppad spetshäst till tolv procent!? Jag tackar! Motståndet senast var lite tuffare.

2 Short In Cash har förlorat åtta gånger i rad, men vann tre av karriärens inledande fem lopp. Främsta meriten hittills är ett 30 000-kronors lopp just på Åby, då han mötte hästar ”med max 50 000 kronor” och spetsvann med en längd.
Nu säger spelet 64 procent. Nja, det synar jag!

Nurmos stallform?
Under V75 hemma på Solvalla för knappt två veckor sedan blev facit 7: 0-1-0.
Sedan dess har fem starter på hemmabanan, där han brukar dominera, gett 5: 0-1-0.
I lördags, vid V75 på Jägersro, slutade hästarna 4: 0-0-1.
Kanske inte så mycket att bry sig om, men man har under året vant sig vid ett fantastiskt facit: 31 procent segrar och ännu bättre hemma på Valla!

BG’s stallform?
I Frankrike springer hästarna in fina pengar, seger i tre av de fyra senaste till exempel.
Men här i Sverige har det blivit en seger på de 20 senaste, då med en favorit.
Innan det en seger på 29 starter, också med en favorit…
Två av 49 gör fyra procent, vilket är lågt för toppstallet som annars visar 18 procent i år och går mot alla tiders rekord!

Spelfaktorn för BG lyder 0,94.



V86-7: Brons, autostart, medeldistans
PU’s hästar har gått bra på Åby på sistone.
8: 2-1-2 förra onsdagen. Två galopperade och den återstående slutade fyra.
10: 4-2-1 veckan innan. Två galopperade och den återstående slutade femma.

1 Happy Steel är ett sto i bronsdivisionen. Dessutom bara fyra år. Sådana kan segra i klassen så här i årets elfte timme, men någon plusfaktor är det inte.
Inte en plusfaktor är precis vad 1/2140a på Åby är. Det blir många positionsväxlingar. För den här individen, som inte ens är startsnabb, lär det innebära att hon hamnar bland de allra sista. Till 33 procent är favoriten överspelad.

Även andrahandsfavoriten 4 Tropicana Ås är ett fyraårigt sto i bronsdivisionen. Det är lustigt hur spelarna letar upp fältets två yngsta hästar och favoritspelar dem, det ser man ofta. Hon är också överspelad förstås men har bättre chans än favoriten i alla fall. Hon är mycket missgynnad av skor: Noll segrar på 14 försök…!

Det här är ett rikstotolopp och från sådana har vi ett stort underlag.
Spår 5 är överlägset bäst, vart femte lopp vinns därifrån på Åby över 2140a.
Favoriterna vinner sällan då det är Brons, 26 procent bara. Skräller gör det i 32 procent av loppen.
Tipsettan går till grymma spelfyndet 10 Pacific Face (3,7 procent). Kolla loppet han gjorde senast…! Och han trivs galet bra på Åby. 8: 6-1-0 vid de senaste försöken, med en ROI om 789 procent! En av omgångens mest spelvärda hästar.
Streckas gör förstås också spårlottvinnaren 5 Dreamboy As (14 procent).



V86-8: Klass II, autostart, lång distans
4 Moses var ruskigt bra då hann vann lätt trots utvändig resa över medeldistans.
Nu är loppet längre och det är risk för utvändig löpning igen.
Dessutom är han treåring mot äldre.
Chansmässigt är komben Redén/Örjan ett plus, men spelmässigt är den inget fynd.
Sammantaget blir slutsatsen att storfavoriten (48 procent) garderas!

1 Sugarcraft är spetsfavorit. Oavsett så lär det i alla fall bli invändig löpning, så avgörande över lång distans. Fint spelvärde till 4,1 procent.
5 Sigel Garline gynnas av distansen, kommer från formstall och drog toppspåret. Till 4,1 procent finns tydligt spelvärde!

Spelfaktorn för Örjan lyder 1,00.



Mitt spel
Förra veckan blev rejält strulig. Jag tvingades byta spik i första avdelningen, efter att tilltänkta Furious Francis skulle gå med skor. Jag valde i sista stund favoriten Offshore Man, men han kördes konstigt och jag var borta direkt. Nya tag!

2, 6, 7, 3, 4
2 Global Thunder
9, 13
6, 2
6, 9, 5, 8, 4, 10
5 Roofparty
10, 5, 6, 8, 7
1, 4, 5
450 kronor

Dagens system blir mycket olikt förra veckans, då jag körde med fyra spikar och fyra ”helgarderade” lopp. Jag brukar säga att jag spelar rationella, omgångsanpassade system och denna gång tycker jag inte man behöver helgardera något lopp. Så svårt är det inte. Däremot finns sällsynt många fynd i startlistorna! Och några rejält överspelade favoriter.
På Tillsammans spelar jag mycket större och det kan nog behövas också. Vilka som förtjänar de återstående strecken ska jag ägna de kommande timmarna till att klura ut, med hjälp av sista-stund-information. Som vanligt kan man följa på sajten hur systemet bygger sig.
Lycka till med spelbesluten!

Gick inge bra med analysen där
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-05, 20:03   #34
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Mer Tony i TV Finns det någon roligare att kolla på
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+3), niveon (+1)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-05, 20:08   #35
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5202
Standard

Och Ulf Eriksson tycker dödens är bättre än att sitta i ledningen?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-05, 20:11   #36
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 661
Sharp$: 50017
Standard

Har Ulf Eriksson kommit i mål än efter sin idiotiska press på Kontio?
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-05, 20:23   #37
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 661
Sharp$: 50017
Standard

Ja, jag chansade naturligtvis på att spår 5 på tillägg var en nackdel...
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-05, 20:24   #38
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5202
Standard

140 ggr pengarna på den tvillingen...?

Tack för kaffet!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-05, 20:26   #39
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Ja, jag chansade naturligtvis på att spår 5 på tillägg var en nackdel...
Man får ge Christoffer lite cred, han kör iaf för vinst...
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-05, 20:28   #40
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
140 ggr pengarna på den tvillingen...?

Tack för kaffet!
Vänta med kaffet! Dom tittar på filmen för att se hur den tog sig ut.
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-05, 20:29   #41
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Grattis du fick ta det Stankarn Gött kaffe va?
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-05, 20:31   #42
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Den nye Örjan pissar på den gamle hahaha
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-05, 20:33   #43
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 661
Sharp$: 50017
Standard

Den skulle jag inte tagit ens med facit i hand...
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-05, 20:35   #44
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av coolmanriver Visa inlägg
Grattis du fick ta det Stankarn Gött kaffe va?
Yes!

Åby Lopp 8
Onsdag 2018-12-05
Start: 21:14
Kostnad: 100,00 kr
HÄSTAR
181112
UTGÅNGSHÄSTAR
9ZOHAR FONT
VINSTBERÄKNING
Rätt kombination Odds
9/12 141,16
Utbetalt: 3 529,00 kr
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
coolmanriver (+10)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-05, 20:38   #45
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Bra DD 1-9 till 19 ggr pengarna.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td